Θέμα Β

Ξεκίνησε από gpapargi, 27 Μαΐου 2016, 09:47:50 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

epsilonXi

όπως είπα πριν, θα προτιμούσα να είχανε παρουσιάσει οι ίδιοι με παραδείγματα τα πρώτα πχ 5 λεπτά, και μετά να σού ζητούσανε εσένα τα επόμενα 5...

επιπλέον, συζητούσα με έναν φίλο μαθηματικό, ο οποίος επιμένει ότι το 0 δεν είναι απαραίτητα «στιγμή», αλλά ότι μπορούμε να θεωρήσουμε ότι υπάρχει και «λεπτό 0»... είναι θέμα παραδοχών

Άρης Κεσογλίδης

Δεν προλάβαινα νωρίτερα να σχολιάσω και έγραψα απλά ότι το θέμα Β2 είναι ΤΡΑΓΙΚΟ...

Δεν είναι απλά ΤΡΑΓΙΚΟ.
Δεν είναι απλά ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ...Είναι ΕΚΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ !!!  >:(

Το θέμα πρέπει να ΑΚΥΡΩΘΕΙ και η Επιτροπή που έβγαλε τα θέματα να λογοδοτήσει / τιμωρηθεί!...

Δηλαδή καθόμαστε και ασχολούμαστε με κάτι που δεν έχει ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΣΧΕΣΗ με τα όσα έχουν διδαχθεί τα παιδιά και ψάχνουμε να βρούμε λύση, ενώ θα έπρεπε να γίνει μία συντονισμένη προσπάθεια για την ΑΚΥΡΩΣΗ του θέματος.

Όπως πολύ σωστά ειπώθηκε και παραπάνω, μπορούσε να δοθεί σε οποιονδήποτε περαστικό να το λύσει σαν γρίφο / σπαζοκεφαλιά, και θα μπορούσε οποιοσδήποτε άριστος προγραμματιστής από τους μαθητές να μπερδευτεί και να κάνει λάθος.

Ποιο είναι το ΜΟΝΟ στοιχείο του θέματος που έχει σχέση με το Μάθημα "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον";;
Είναι αυτό που λέει στο 1ο κεφάλαιο (που πλέον βγήκε και απ' την Ύλη)...ότι για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να υπάρχει και ΣΑΦΗΝΕΙΑ στη διατύπωση... Ε ήταν πολύ καλό παράδειγμα προβλήματος που (εκτός του ότι είναι άσχετο με το μάθημα ξαναλέω) ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗ, αν κρίνω από τις τόσες διαφορετικές ερμηνείες που διαβάζω από συναδέλφους καθηγητές!.........

Και εκτός από το κράξιμο, διερωτώμαι - ρωτώ - προτρέπω...
Μπορούμε να κάνουμε κάτι για να ΑΚΥΡΩΘΕΙ το θέμα ;;;   >:(
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

gthal

Το θέμα ήταν προβληματικό από πολλές απόψεις, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί ήταν εκτός ύλης;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

Παράθεση από: mardom1 στις 27 Μαΐου 2016, 09:23:03 ΜΜ
Στο Β2 εβαλα τους αριθμους σε 6 ουρες(μια για καθε λεπτο) και εδειχνα τον πρωτο πελατη με τον δειχτη front στα δεξιο μερος της ουρας και τον rear στο αριστερο.Τα νουμερα ηταν ολοσοστα. Θα μου κοψουν;; ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ!!
Έχει απαντηθεί αυτό που ρωτάς, 3-4 ποστς πιο πάνω από την ερώτησή σου
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Άρης Κεσογλίδης

#79
Παράθεση από: gthal στις 28 Μαΐου 2016, 02:46:14 ΠΜ
Το θέμα ήταν προβληματικό από πολλές απόψεις, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί ήταν εκτός ύλης;

Το Β2 έχει τόση σχέση με το μάθημα, και την ουρά από την ύλη, όση σχέση έχει το να μπει το παρακάτω πρόβλημα σε εξέταση Μαθηματικών , και υποτίθεται ότι θα αναφέρεται στο κεφάλαιο των Ακολουθιών!.........

"Ένα νούφαρο μέσα σε μια λίμνη διπλασιάζεται κάθε μέρα και σε 15 μέρες έχει καλύψει την μισή λίμνη. Να βρείτε σε πόσες μέρες θα καλύψει ολόκληρη τη λίμνη."
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

karaberis

Παράθεση από: mardom1 στις 27 Μαΐου 2016, 09:23:03 ΜΜ
Στο Β2 εβαλα τους αριθμους σε 6 ουρες(μια για καθε λεπτο) και εδειχνα τον πρωτο πελατη με τον δειχτη front στα δεξιο μερος της ουρας και τον rear στο αριστερο.Τα νουμερα ηταν ολοσοστα. Θα μου κοψουν;; ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ!!

Η φορά σχεδίασης μιας ουράς (από αριστερά προς τα δεξιά ή το ανάποδο) δεν έχει σημασία. Αρκεί να είναι σωστές οι τιμές που έγραψες σε κάθε στιγμιότυπο. Καλή επιτυχία!

pvs

Το θέμα εκτός ύλης δεν ήταν αλλά δεν είχε ΚΑΝΕΝΑ εκπαιδευτικό στόχο. Ήταν μια σπαζοκεφαλιά που βρίσκεις (για όσους ασχολούνται) σε κάτι τεύχη Σκανδιναβικών σταυρόλεξων.  Ας μας εξηγήσει κάποιος από την επιτροπή πως μπορεί να κρίνει αν ένα παιδί γνωρίζει τη λειτουργία της ουράς με αυτή το έκτρωμα που έβαλαν. Το θέμα πρέπει να ακυρωθεί.

gthal

Έχετε δει τις ασκήσεις που προτείνονται πάνω στη στοίβα και την ουρά, στις οδηγίες που ήρθαν το χειμώνα;
Ζητούν διαδοχικές ωθήσεις-απωθήσεις (εισαγωγές-εξαγωγές) σε μια στοίβα (ουρά) και μετά ρωτάνε τι έχει μείνει μέσα στη στοίβα (ουρά).
Γιατί αυτές δεν τις χαρακτηρίζουμε σπαζοκεφαλιές; Να καταργηθεί εντελώς η στοίβα και η ουρά επειδή μπορεί να τις καταλάβει κι ένα παιδί της Α γυμνασίου;
Κι εν πάση περιπτώσει, κάθε προγραμματιστικό πρόβλημα δεν είναι και μια σπαζοκεφαλιά;
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

SPY

Νομίζω ότι υπερβάλλουμε χωρίς λόγο.
Μια συνάδελφος σε άλλο post έγραψε ότι ο γιος της που πάει Β Γυμνασίου έλυσε το Β2 σε 3 λεπτα.
Μπορεί το θέμα να μην έχει σχέση με την ΑΕΠΠ συμφωνώ. Και αν ( ;;; ) κάποιοι ελέγχουν την επιτροπή επιλογής θεμάτων οφείλουν να το κάνουν.
Δεν το πιστεύω βέβαια. Εδώ το 2013 ο Αρβι βγήκε και κάλυψε τα μιάσματα της τότε επιτροπής για τα εκτρώματα τους στα Μαθηματικά με κάτι αστείες γενικότητες που δεν έπειθαν κανέναν.
Αλλά από την αστοχία του θέματος μέχρι την αδυναμία των υποψηφίων να κατανοήσουν ένα τόσο σύντομο κείμενο υπάρχει τεράστια απόσταση. Κάποιοι λένε για ασάφειες. Ποιές είναι; Ας τις αναφέρουν.
Με μια προσεκτική ανάγνωση νομίζω ότι το θέμα απαντιέται εύκολα.
Κατανόηση προβλήματος;;;; Ωχ, ξέχασα είναι εκτός ύλης!!  :)


PavlosD

Παράθεση από: pvs στις 28 Μαΐου 2016, 11:27:06 ΠΜ
Το θέμα εκτός ύλης δεν ήταν αλλά δεν είχε ΚΑΝΕΝΑ εκπαιδευτικό στόχο. Ήταν μια σπαζοκεφαλιά που βρίσκεις (για όσους ασχολούνται) σε κάτι τεύχη Σκανδιναβικών σταυρόλεξων.  Ας μας εξηγήσει κάποιος από την επιτροπή πως μπορεί να κρίνει αν ένα παιδί γνωρίζει τη λειτουργία της ουράς με αυτή το έκτρωμα που έβαλαν. Το θέμα πρέπει να ακυρωθεί.

Δε θα διαφωνήσω.
Στη βαθμολόγηση θα υπάρχει θέμα μιας και ο καθένας θα απαντάει τα δικά του.
Πχ μαθητής μου απάντησε με rear και front, τα οποία τυγχάνει να είναι ίδια με τους κόμβους που είναι μέσα (η διάνοια που σκέφτηκε το θέμα δε φρόντισε καν να βάλει Α Β Γ Δ αντί 1 2 3 4)

pvs

Γιατί μιλάμε για ασάφεια και γενικά για άκυρο θέμα ως προς τους στόχους που θέλει να επιτύχει. Αρχικά στοίβα και ουρά υλοποιούνται με μονοδιάστατο πίνακα. Στη ΓΛΩΣΣΑ η αρίθμηση του πίνακα ξεκινάει από το 1 είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε τα παιδιά έχουν συνδυάσει τον πίνακα με τον αριθμό 1. Οκ στη C ξεκινάει από το 0 αλλά ΔΕΝ κάνουμε C κάνουμε ΓΛΩΣΣΑ. Ελάτε στη θέση ενός παιδιού το οποίο εκείνη τη στιγμή το άγχος του έχει χτυπήσει κόκκινο και διαβάζει χρονική στιγμή 0. Τα περισσότερα θέλουν ένα πεντάλεπτο να συνέλθουν να ηρεμήσουν και να πιάσουν ξανά το θέμα για να καταλάβουν τι ζητάει και αν το καταλάβουν. Επίσης, κάντε ένα "γύρο" στις σελίδες των φροντιστήριων το κάθε ένα έχει δώσει και διαφορετικό τρόπο λύσης. 
Οκ θέλουν να δούνε αν γνωρίζουν τη λειτουργία της ουρά και σωστά θέλουν δεν μπορούν να φτιάξουν μια άσκηση όπως αυτή του 2006 (την οποία και παραθέτω)? Ας την κάνουν πιο δύσκολη και ας έβαζαν παγίδα να έχει γεμίσει η ουρά και να πάει να γίνει εισαγωγή ή το ανάποδο έτσι ώστε να έβλεπαν ποιοί θα το έλυναν σωστά. Η συγκεκριμένη άσκηση όπως τέθηκε δεν είχε κανένα εκπαιδευτικό στόχο και αυτό πρέπει να κρατήσουμε.

Δίνεται η παρακάτω ακολουθία αριθμών: 25, 8, 12, 14, 71, 41, 1. Τοποθετούμε τους αριθμούς σε στοίβα και σε ουρά.
1. Ποια λειτουργία θα χρησιμοποιηθεί για την τοποθέτηση των αριθμών στη στοίβα και ποια για την τοποθέτησή τους στην ουρά;
2. Να σχεδιάσετε τις δύο δομές (στοίβα και ουρά) μετά την τοποθέτηση των αριθμών.
3. Ποια λειτουργία θα χρησιμοποιηθεί για την έξοδο αριθμών από τη στοίβα και ποια για την έξοδό τους από την ουρά;
4. Πόσες φορές θα πρέπει να γίνει η παραπάνω λειτουργία στη στοίβα και πόσες στην ουρά για να εξέλθει ο αριθμός 71; (ΕΠΑΝ 2006)
   

PavlosD

Παράθεση από: pvs στις 28 Μαΐου 2016, 01:39:46 ΜΜ
Γιατί μιλάμε για ασάφεια και γενικά για άκυρο θέμα ως προς τους στόχους που θέλει να επιτύχει. Αρχικά στοίβα και ουρά υλοποιούνται με μονοδιάστατο πίνακα. Στη ΓΛΩΣΣΑ η αρίθμηση του πίνακα ξεκινάει από το 1 είτε συμφωνούμε είτε διαφωνούμε τα παιδιά έχουν συνδυάσει τον πίνακα με τον αριθμό 1. Οκ στη C ξεκινάει από το 0 αλλά ΔΕΝ κάνουμε C κάνουμε ΓΛΩΣΣΑ. Ελάτε στη θέση ενός παιδιού το οποίο εκείνη τη στιγμή το άγχος του έχει χτυπήσει κόκκινο και διαβάζει χρονική στιγμή 0. Τα περισσότερα θέλουν ένα πεντάλεπτο να συνέλθουν να ηρεμήσουν και να πιάσουν ξανά το θέμα για να καταλάβουν τι ζητάει και αν το καταλάβουν. Επίσης, κάντε ένα "γύρο" στις σελίδες των φροντιστήριων το κάθε ένα έχει δώσει και διαφορετικό τρόπο λύσης. 
Οκ θέλουν να δούνε αν γνωρίζουν τη λειτουργία της ουρά και σωστά θέλουν δεν μπορούν να φτιάξουν μια άσκηση όπως αυτή του 2006 (την οποία και παραθέτω)? Ας την κάνουν πιο δύσκολη και ας έβαζαν παγίδα να έχει γεμίσει η ουρά και να πάει να γίνει εισαγωγή ή το ανάποδο έτσι ώστε να έβλεπαν ποιοί θα το έλυναν σωστά. Η συγκεκριμένη άσκηση όπως τέθηκε δεν είχε κανένα εκπαιδευτικό στόχο και αυτό πρέπει να κρατήσουμε.

Δίνεται η παρακάτω ακολουθία αριθμών: 25, 8, 12, 14, 71, 41, 1. Τοποθετούμε τους αριθμούς σε στοίβα και σε ουρά.
1. Ποια λειτουργία θα χρησιμοποιηθεί για την τοποθέτηση των αριθμών στη στοίβα και ποια για την τοποθέτησή τους στην ουρά;
2. Να σχεδιάσετε τις δύο δομές (στοίβα και ουρά) μετά την τοποθέτηση των αριθμών.
3. Ποια λειτουργία θα χρησιμοποιηθεί για την έξοδο αριθμών από τη στοίβα και ποια για την έξοδό τους από την ουρά;
4. Πόσες φορές θα πρέπει να γίνει η παραπάνω λειτουργία στη στοίβα και πόσες στην ουρά για να εξέλθει ο αριθμός 71; (ΕΠΑΝ 2006)
   

Σωστός, +1 από μένα. Ας επέλεγαν ουρά/στοίβα με αδυναμία εισαγωγής/υπερχείλιση αν θέλαν να βάλουν θέμα της προκοπής αντί γι αυτή τη σαχλαμάρα

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: gthal στις 28 Μαΐου 2016, 12:35:46 ΜΜ
Έχετε δει τις ασκήσεις που προτείνονται πάνω στη στοίβα και την ουρά, στις οδηγίες που ήρθαν το χειμώνα;
Ζητούν διαδοχικές ωθήσεις-απωθήσεις (εισαγωγές-εξαγωγές) σε μια στοίβα (ουρά) και μετά ρωτάνε τι έχει μείνει μέσα στη στοίβα (ουρά).

Συνάδελφε Γιώργο, οι ασκήσεις που έδωσαν ως προτεινόμενες τον χειμώνα, είχαν σχέση με δεδομένα σε ουρά και σε στοίβα, και ζητούσαν στοιχεία σχετικά με τους δείκτες. Καμία σχέση με μία ουρά σε τράπεζα.

Δεν είναι το θέμα αν είναι "σπαζοκεφαλιά" ή τι αποκαλούμε σπαζοκεφαλιά. Είναι το ότι δεν έχει καμία σχέση με το μάθημα. ΚΑΜΙΑ.
Ούτε για δομές δεδομένων σου μιλάει, ούτε για δείκτες, ούτε για δεδομένα, ούτε για βασικές λειτουργίες (ώθηση, απώθηση, εισαγωγή, εξαγωγή), και ούτε εφαρμογή αυτών σε ΓΛΩΣΣΑ!

Και τελευταίο, στις οδηγίες που δόθηκαν, έλεγε ότι ΔΕΝ θα εξεταστούν σε ΓΛΩΣΣΑ ασκήσεις με Ουρά.
Δηλαδή, από εκεί ασχοληθήκαμε όσο ασχοληθήκαμε να εξηγούμε πώς γίνονται οι εντολές στην Ώθηση και στην Απώθηση στη Στοίβα, και έρχονται και δεν βάζουν ούτε καν ας πούμε ένα παρόμοια άσχετο θέμα σε μία στοίβα με πιάτα (!!!) και βάζουν την Ουρά της Τράπεζας!

Άντε, και του χρόνου άσκηση με την ουρά ενός σκύλου, όπου θα μπαινοβγαίνουν τσιμπούρια........ (!)
Το θέμα πρέπει να ακυρωθεί.
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

michaeljohn

Διαφωνώ με όλους όσους αντιδρούν για το θέμα Β2. Θα μπορούσαν άνετα να ζητήσουν να γίνει αλγόριθμός που ένα εμφανίζει τα ζητούμενα χωρίς τη γνώση δομών ουράς και πινάκων. Σκεφτείτε λίγο συνάδελφοι την ομορφιά της απλοϊκής  αλγοριθμικής  λύσης :
  Α <- 1
  Τ <- 1
  Για κ Από 1 Μέχρι 6
    ΑΝ κ mod 2 = 0 τότε  Τ <- Τ + 1
    ΑΝ κ mod 3 = 0 τότε  Α <- Α + 1
    Για λ Από Α Μέχρι Τ
      ΓΡΑΨΕ λ
    Τέλος_επανάληψης
  Τέλος_επανάληψης

Δεν βλέπω   κάτι εκτός ύλης...

xristos_ts


Ποιες γνώσεις από αυτές που διδάχθηκε ένας μαθητής στο μάθημά μας έπρεπε να αποτυπώσει στο γραπτό του;
Ποιος είναι ο λόγος που ζητήθηκε απάντηση σε ένα θέμα, στο οποίο θα μπορούσε να ανταποκριθεί κι ένας μαθητής, που δεν είχε ανοίξει ποτέ βιβλίο ή ακόμη χειρότερα, ένας τυχαίος θαμώνας ενός καφενείου, όπως είπε άλλος συνάδελφος;

Θεωρώ ότι, είναι ένα αλγοριθμικό πρόβλημα, που μπορεί να κληθεί να αντιμετωπίσει ένας προγραμματιστής, αλλά να τεθεί με αυτόν τον τρόπο και αυτά τα ζητούμενα σε πανελλαδικές, είναι κωμικό!