Σχολιασμός θεμάτων 2024

Ξεκίνησε από gpapargi, 05 Ιουν 2024, 11:02:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Μια διόρθωση σε αυτό που έγραψα. Δεν είναι ξεκάθαρα λάθος. Υπερέβαλλα.
Μάλλον είναι ένα ΣΛ που δεν είναι ξεκάθαρο και σηκώνει συζήτηση, δεν θα έπρεπε να μπει.
Από αυτά που έχω δει ως τώρα τα μέτρια γραπτά το έχουν βάλει Σωστό αλλά αρκετά άριστα γραπτά >95 και έχουμε πολλά φέτος την έχουν πατήσει. Ίσως τους πονήρεψε κάτι και το θεώρησαν παγίδα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

#91
Καλησπέρα σε όλους

κάτι μου θύμιζε αυτό το ΣΛ και το έψαξα, είναι ίδιο από το σχολικό , σελίδα 37 στο βιβλίο με τις λύσεις

το ίδιο ακριβώς

δίχως να θέλω να υποστηρίξω αν είναι σωστό ή όχι σαν ουσία ή σαν διατύπωση

evry

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 11 Ιουν 2024, 08:57:37 ΜΜΚαλησπέρα σε όλους

κάτι μου θύμιζε αυτό το ΣΛ και το έψαξα, είναι ίδιο από το σχολικό , σελίδα 37 στο βιβλίο με τι λύσεις

το ίδιο ακριβώς

δίχως να θέλω α υποστηρίξα αν είναι σωστό ή όχι σαν ουσία ή σαν διατύπωση
Επιτέλους κάποιος που διαβάζει και το βιβλίο!!!  :D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

Παράθεση από: evry στις 11 Ιουν 2024, 09:13:42 ΜΜΕπιτέλους κάποιος που διαβάζει και το βιβλίο!!!  :D
χεχεχε...πάντα βάζουν κάτι copy-paste από μέσα, πέρυσι το "Δήμος - συνοικία" στα ζεύγη υπερκλασης - υποκλάσης (καλά και τα υπολοιπα ίδια ήταν), φέτος αυτό και τα προηγούμενα όλο και κάτι

Νίκος Αδαμόπουλος

Όπως και να 'χει το συγκεκριμένο ΣΛ ήταν ατυχές!

evry

Όταν ένα ΣΛ είναι από το βιβλίο δεν αμφισβητείται ακόμα και αν είναι προβληματικό.
Για αυτό βάζουν ΣΛ αυτούσια από το βιβλίο, ώστε αν γίνει κάποια στραβή τα άλλα μέλη της ΚΕΕ μπορεί να μην ξέρουν το μάθημα αλλά όταν ακούσουν ότι υπάρχει αυτούσιο στο βιβλίο το αφήνουν και πηγαίνουν παρακάτω.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λάμπρος Παπαδόπουλος

Επανέρχομαι στο ίδιο θέμα τελευταία φορά το υπόσχομαι!
(μέχρι την επόμενη... ;D )

Μια χαρά τα γράφει το βιβλίο της ΣΤ΄ δημοτικού. Από την αρχή είπα ότι το ποσοστό μπορεί να εκφραστεί σε διάφορες μορφές. Πως είναι δυνατόν το αντίθετο;
Αν θέλω να υπολογίσω μια έκπτωση 20% δεν θα γράψω Εκπ <- ποσόν * 0.2  ;

Akalest0s συνεχώς μιλάς για διδασκαλία και εμβάθυνση. Δεν έθεσα ποτέ τέτοιο θέμα. Άριστα κάνεις και εξηγείς διεξοδικότερα την έννοια του ποσοστού, ως λόγο, στους μαθητές σου (όπως όλοι μας υποθέτω) και είμαι σίγουρος ότι το κάνεις πάρα πολύ καλά. 

Το θέμα δεν η έννοια αλλά ο συμβολισμός.
Τι είναι αυτό που λέει βιβλίο της Α΄ γυμνασίου;
Στο πρόβλημα " ποιο είναι το ποσοστό των 10 αγοριών στο σύνολο των 25 μαθητών της τάξης; "
Η απάντηση είναι 40%. Ούτε 0.4 ούτε 10/25. Γιατί όταν θα λέμε ποσοστό από δω και πέρα θα εννοούμε τον συμβολισμό α% και δεν χρειάζεται η διευκρίνηση ότι είναι ποσοστό επί τοις εκατό.
Αυτός ο ορισμός (σύμβαση αν θέλετε) ακολουθείτε πάντα και στα βιβλία του δικού μας μαθήματος και σε άλλα μαθήματα.
Και έρχεται το καταραμένο ερώτημα στο Θέμα Γ και ανακαλύπτουμε ξαφνικά ότι στην εκφώνηση δεν λέει "ποσοστό επί τοις εκατό" .  Μα δεν χρειάζεται.
Αφού δεν λέει "ποσοστό επί τοις εκατό" είναι πιο σωστό να γράψουμε έναν πραγματικό αριθμό που εκφράζει την ίδια ποσότητα.
Γιατί η συγκεκριμένη έκφραση είναι σωστότερη;
Γιατί να κάνουμε την διαίρεση και να μην πούμε απλώς
Γράψε Πλήθος_επιτυχόντων , " στους ", Πλήθος_υποψηφίων, " υποψήφιους" ;
Ρητορικές οι ερωτήσεις.  (μήπως κρατήσω και την υπόσχεσή μου... ;D )

Και τα δυο προηγούμενα τα θεωρώ λάθος και δεν μπορώ να το εξηγήσω καλύτερα. 
Το ανεξήγητο για μένα είναι γιατί μια συγκεκριμένη έκφραση βαφτίζεται σωστότερη από άλλες ισοδύναμες.
Δεν θα απαντήσω αλλά αν κάποιος δεν μπορεί να κρατηθεί ας μην μου κάνει υποδείξεις για την έννοια του ποσοστού,
ξέρω πολύ καλά τι είναι. Πανεπιστήμιο πήγαμε ένα ποσοστό και τάβλι τα μάθαμε... ;D
Κι όπως  δίκαιως είπε ο evry νωρίτερα, αρκετά ασχοληθήκαμε μ΄αυτές τις μα... Έχουμε σημαντικότερα πράγματα να κάνουμε.

Καλή συνέχεια!!!
 

ApoAntonis

Μα εσύ έβαλες θέμα ποιό είναι σωστό και ποιό όχι. Δεν είπε κανείς άλλος ότι υπάρχει "σωστότερο".
Εσύ ζήτησες να αφαιρεθούν μονάδες, δεν το έχει πεί άλλος. Η πρώτη σου απάντηση είναι στο #21.

*εμείς μάθαμε και πρέφα

evry

Προτείνω στους Φυσικούς που έβαλαν τα σημερινά θέματα Φυσικής να κάνουν ένα πείραμα.
Να προσπαθήσουν να τα λύσουν στον προβλεπόμενο χρόνο σε μια αίθουσα χωρίς κλιματισμό με έναν ανεμιστήρα και άλλα 10-15 άτομα.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Λαμπράκης Μανώλης

Κάτι λένε εδώ οι συνάδελφοι φυσικοί για τα πιο δύσκολα της 10ετίας, δεν ξέρω αν ειναι όντως έτσι αλλά ήταν δύσκολα υποθέτω

Λάμπρος Παπαδόπουλος

Παράθεση από: ApoAntonis στις 12 Ιουν 2024, 11:49:15 ΠΜΜα εσύ έβαλες θέμα ποιό είναι σωστό και ποιό όχι. Δεν είπε κανείς άλλος ότι υπάρχει "σωστότερο".
Εσύ ζήτησες να αφαιρεθούν μονάδες, δεν το έχει πεί άλλος. Η πρώτη σου απάντηση είναι στο #21.

*εμείς μάθαμε και πρέφα
Δες το #26. Είδα και άλλο ποιο πριν αλλά δεν μπορώ να το βρώ τώρα. 
ΥΓ. Το μπουρλότ είναι πιο ωραίο.... ;D

akalest0s

Παράθεση από: Λαμπράκης Μανώλης στις 12 Ιουν 2024, 12:53:03 ΜΜΚάτι λένε εδώ οι συνάδελφοι φυσικοί για τα πιο δύσκολα της 10ετίας, δεν ξέρω αν ειναι όντως έτσι αλλά ήταν δύσκολα υποθέτω
Και εγώ από όσα άκουσα (και από όσο τα είδα) ήταν πολύ δύσκολα. Μου είπαν ότι για πολλές ώρες μετά δεν είχε κυκλοφορήσει σωστή λύση του Δ.
Κανέναν δεν ευνοεί αυτή η παράλογη δυσκολία, ούτε την θετική ούτε την δική μας κατεύθυνση.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

gpapargi

Το βασικό πρόβλημα είναι το "πολλά". Το να βάζεις τόσο πολλά, είναι σα να λες "γράφε χωρίς να σκέφτεσαι". Όποιος θέλει να σκεφτεί και μετά να γράψει και δεν ακολουθεί τυφλά μεθοδολογίες/συνταγές έχει πρόβλημα. Μερικοί δύσκολοι πόντοι θα πρέπει να υπάρχουν για αν ξεχωρίσει ο καλός.

Το αν όλο αυτό είναι αθώο... δεν το ξέρουμε σίγουρα. Άρχισαν να εμφανίζονται άρθρα που μιλάνε για κατάργηση των πανελληνίων και είσοδο με απολυτήριο. 
https://www.tovima.gr/2024/06/13/society/to-kinima-den-dino-panelladikes-fountonei-mipos-irthe-i-ora-gia-allages/

Επίσης αν τα θέματα ήταν λίγα (πχ ο καλός να τελειώνει σε 1,5-2 ώρες) αλλά με 5 δύσκολους βαθμούς... πάλι κάποιοι θα διαμαρτύρονταν. Αυτό γιατί τα δύσκολα θέματα ξεβολεύουν αρκετό κόσμο, κυρίως όσους θέλουν την τυποποίηση. Θα πρέπει μετά να δώσουν εξηγήσεις στο γιατί το παιδί δεν έγραψε 19 αλλά 15. Ενώ  με εύκολα θέματα που γράφεις 19 και μένεις έξω, όλοι είναι καλυμμένοι. Το ρίχνουμε στην άνοδο των βάσεων.  

Σε φόρουμ φυσικών, βλέπεις αξιόλογους φυσικούς να λένε "βαρέθηκα να διαβάζω την εκφώνηση στο θέμα Δ". 
Γιώργος Παπαργύρης

Angelo

Παράθεση από: gpapargi στις 13 Ιουν 2024, 05:44:58 ΜΜΤο να βάζεις τόσο πολλά, είναι σα να λες "γράφε χωρίς να σκέφτεσαι".
Είναι θεμελιωδώς δομημένο έτσι το σύστημα ώστε να επιβραβεύει αυτόν που ακολουθεί τυφλά τις μεθοδολογίες που μαθαίνει 1+ χρόνο και να δίνει πέναλτυ σε όποιον σκεφτεί κάτι διαφορετικό.

Είναι διαγωνισμός απομνημόνευσης, κι αυτό ισχύει και στα θετικά μαθήματα. Η ερώτηση είναι: τι άλλαξε φέτος σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές;

Πρακτικά τίποτα. Είναι το ίδιο βιολί. Κι όποιος περιμένει πως η κυβέρνηση θα πάρει τέτοιο ρίσκο να αναδιοργανώσει τον παρασιτικό αυτό τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, από τον οποίο ζούνε πόσοι άνθρωποι, είναι νυχτωμένος. Υπενθυμίζω πως είμαστε ένα κράτος που ζει από επιδόματα τα τελευταία χρόνια.

petrosp13

Παράθεση από: Angelo στις 21 Ιουν 2024, 04:36:36 ΜΜτον παρασιτικό αυτό τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ, από τον οποίο ζούνε πόσοι άνθρωποι, είναι νυχτωμένος. 

Οι πανελλαδικές είναι διαγωνισμός ανάδειξης των καλύτερων με εξέταση πάνω σε συγκεκριμένη ύλη
Δεν είναι ούτε διαγωνισμός ευρεσιτεχνίας, ούτε ρομποτικής
Πρέπει να εξασφαλίζει ότι όντως θα περάσουν αυτοί που αφομοίωσαν μια συγκεκριμένη ύλη και την απέδωσαν ικανοποιητικά σε μια εξέταση
Το μάθημα μας έχει εκατοντάδες μεθοδολογίες σε δεκάδες τύπους ασκήσεων, δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλο μάθημα που έχει τέτοια ποικιλία ασκήσεων (όχι μεθοδολογιών, ασκήσεων)
Αν θεωρείτε ότι ο οποιοσδηποτε μαθητής θα γράψει καλά επειδή απλά του σερβίρω έτοιμες σίγουρες μεθοδολογίες, τότε μάλλον διδάσκουμε άλλο αντικείμενο

Ατυχέστατοι οι χαρακτηρισμοί

Εγώ προετοιμάζω υποψηφίους εδώ και 22 χρόνια με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, διαβάζω και δημιουργώ, αλλάζω και βελτιώνομαι
Καλύπτω αδυναμίες του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος (για τις οποίες δεν ευθύνεστε εσείς και δεν σας κατηγορώ)
Σε μια ελεύθερη αγορά όπως (δυστυχώς ή ευτυχώς) είναι η διαδικασία εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ο καθένας έχει την ελευθερία να επιλέξει αυτόν που θα τον προετοιμάσει καλύτερα
Δεν θεωρώ τον εαυτό μου ΠΑΡΑΣΙΤΟ όταν τραβάω τόσο κουπί για το μάθημα μας, όπως και τόσοι άλλοι συνάδελφοι
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής