ΓΕΛ: Back to the Future

Ξεκίνησε από odysseas, 27 Νοε 2014, 06:19:11 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Γιάννης Αναγνωστάκης

http://topotami.gr/epikera-tis-voulis/ke-pedia-ek-tou-prochirou-ke-ek-tou-ponirou-ke-kanonismos-tis-voulis-a-la-carte/

Παιχταρας πολίστας και Αναπληρωτής Καθηγητής στους .......... Χημικούς Μηχανικούς... Η φωνη της λογικής

nikosx

Και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σεβαστάκης αναφερόμενος στο θέμα της πληροφορικής δήλωσε ότι « ίσως το κομμάτι που εντόπισε και ο κύριος Μαυρωτάς για τη σχέση πληροφορικής και φυσικής, να είναι ένα σημείο που πρέπει να το ξαναδούμε, όπως επίσης, εκ του αποτελέσματος, δεν ξέρω γιατί η οικονομική παιδεία, η οικονομική κουλτούρα δεν σχετίζεται με την κοινωνιολογία, δηλαδή με την κοινωνιολογική διερώτηση, αλλά είναι θέματα που μπορούμε να τα συζητήσουμε στα κατά άρθρων».

πηγή: http://www.ipaideia.gr/ti-eipothike-gia-to-eksetastiko-sistima-sti-vouli.html
Νίκος Ξένος
Καθηγητής Πληροφορικής
nxenos@sch.gr

pvs

Παράθεση από: janag79 στις 04 Μαΐου 2015, 11:21:24 ΜΜ
http://topotami.gr/epikera-tis-voulis/ke-pedia-ek-tou-prochirou-ke-ek-tou-ponirou-ke-kanonismos-tis-voulis-a-la-carte/

Παιχταρας πολίστας και Αναπληρωτής Καθηγητής στους .......... Χημικούς Μηχανικούς... Η φωνη της λογικής
Δηλαδή το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούν οι μαθητές της θετικής χωρίς εξεταζόμενο μάθημα την πληροφορική να δηλώσουν σχολές πληροφορικής (μεγάλο ψέμα καθώς τους έχουν δώσει όλα τα πολυτεχνεία) και για τους κυρίους δεν αποτελεί θέμα ότι τους μαθητές της κατεύθυνσης πληροφορικής και οικονομίας τους αποκλείουν από τα πολυτεχνεία (και όχι μόνο) ενώ εξετάζονται στο μάθημα της πληροφορικής.  :D Συνάδελφοι πλέον να τα περιμένουμε όλα μέχρι την επόμενη εβδομάδα μπορεί να έχουμε γίνει μάθημα επιλογής στην κατεύθυνση των οικονομικών.


petrosp13

Παράθεση... Ας ελπίσουμε ότι θα μπει μια τελεία στις προσπάθειες αναπαραγωγής των στρεβλώσεων (λεγε με Τεχνολογική ΙΙ-κύκλος υπηρεσιών και πληροφορικής, που είχε γίνει η λαθραία είσοδος για το πολυτεχνείο και τις σχολές θετικών επιστημών) των κακομαθημένων της Εκπαίδευσης...

Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παρακαλώ τους συναδέλφους να ενημερώσουν τους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος για το θέμα... Εξωτερικευστε την αδικία..Ενημέρωστε τους!!!!

Όσο για τα παραπανω σχόλιο να ξέρετε οτι δεν θα μείνουν έτσι όλα αυτα

tdrivas

#786
Thanassis Drivas
BSc in Computer Science
MSc in Space Science Applications and Technologies
https://github.com/tdrivas

Diotima

Αποφάσισε τελικά η ΕΕΦ αν θα καταθέσει κοινή παρέμβαση με την ΕΠΕ και τον ΣΕΚ;

fupat2

#788
Τα βάζετε με τους Χημικούς, ενώ το βασικό πρόβλημα δεν είναι οι χημικοί. Το βασικό πρόβλημα είναι ο Κουράκης, ο οποίος είναι γιατρός, και σχεδίασε ολόκληρο το σύστημα εισαγωγής στην Γθμια με βάση την παρακάτω σκέψη:

"οι μαθητές που θέλουν να περάσουν στις ιατρικές σχολές, γιατί να μην έχουν εναλλακτικές ευκαιρίες αν τελικά αποτύχουν σε αυτή τους την επιλογή;"

Με βάση την παραπάνω "λογική" δημιουργήθηκε το σύστημα και προεκυψαν οι μπαλαντέρ στα παιδαγωγικά και στα παραιατρικά, παρόλο που είναι παράδοξο μαθητές που έχουν εξεταστεί σε εντελώς διαφορετικά μαθήματα να συγκρίνονται μεταξύ τους στην ίδια σχολή. Αυτό έγινε για να διευκολυνθούν οι λεγόμενοι "καλοί μαθητές" (κατά βάση οι υποψήφιοι των ιατρικών και πολυτεχνικών σχολών) ώστε αν αποτύχουν να καταφέρουν να τρουπώσουν κάπου. Κάπου εκεί κόλησαν και οι χημικοί και έτσι κατέληξε να γίνει ο διαχωρισμός των σχολών της πληροφορικής.

Και για να είμαστε ειλικρινείς απέναντι στην επιστήμη της Χημείας:

Είναι αλήθεια ότι όσοι ασχολούνται με κατασκευή hardware στο επίπεδο της τεχνολογίας και της επιστήμης των υλικών, πρέπει οπωσδήποτε να ξέρουν χημεία. Η φυσική είναι απαραίτητη για όσους είναι τηλεπικοινωνιακοί, αφού η μετάδοση του ηλεκτρομαγνητικού κύματος είναι τομέας της φυσικής. Όμως για την παραγωγή των υλικών με τα οποία κατασκευάσουμε το hardware, χρειάζεται οποσδήποτε χημεία. Ας μην έχουμε ως αναφορά την άποψη οποιασδήποτε σχολης πληροφορικής της Γθμιας στην Ελλάδα, αφού το 95% αυτών είναι δεκαετίες πίσω (συγκρινόμενοι πάντα με την παγκόσμια πραγματικότητα) στον τομέα της τεχνολογίας των υλικών που είναι απαραίτητα για την κατασκευή hardware.  Το μόνο τσιπ που είναι σε θέση να γνωρίζουν πως πραγματικά κατασκευάζεται, για το 95% των ελληνικών σχολών πληροφορικής, είναι το Τσακίρης. Άρα δεν δικαιούνται να ομιλούν για hardware, και κατά συνέπεια αυτές οι ελληνικές σχολές πληροφορικής δεν δικαιούνται να έχουν και άποψη, για το τι ακριβώς χρειάζεται να γνωρίζει κάποιος μαθητής ώστε να είναι ικανός κάποια στιγμή στο μέλλον πραγματικά να κατασκευάζει hardware. Η επιστήμη μας βασίζεται σε έναν τρίποδα, στα μαθηματικά, στην φυσική αλλά και στην χημεία. Όποιος προσπαθεί να σπάσει κάποιο πόδι του τρίποδα,  αγνοεί την πληροφορική επιστήμη στην ολότητά της.

Το βασικό πρόβλημα λοιπόν είναι ο Κουράκης και η τρικυμία που έχει στο κρανίο του. Το βασικό πρόβλημα είναι ο παραλογισμός του συγκεκριμένου κοινοβουλευτικού αρλεκίνου, ο οποίος θεωρεί ότι είναι πράγματι λογικό και σωστό κάποιοι μαθητές να εξετάζονται σε εντελώς διαφορετικά μαθήματα και παρόλαυτα να συγκρίνονται μεταξύ τους και να εισάγονται στην ίδια σχολή. Σε όλο αυτόν τον παραλογισμό του νέου συστήματος εισαγωγής στην Γθμια, οι χημικοί που μας πολεμούν έρχονται δεύτεροι σε παραλογισμό, με τον Κουράκη να παίρνει το χρυσό μετάλιο.
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

soc_h

Από που προκύπτει πως η κατασκευή υλικού είναι αντικείμενο της πληροφορικής;
Ξεχνάς την ηλεκτρονική και συγκεκριμένα τη μικροηλεκτρονική στην οποία οφείλονται οι εξελίξεις όχι μόνο στους υπολογιστές αλλά και στις επικοινωνίες, την ψυχαγωγία (τηλεόραση, μουσική, κινηματογράφος) κ.λπ.
Ας είμαστε λίγο προσγειωμένοι.
Σωκράτης

fupat2

#790
Παράθεση από: soc_h στις 06 Μαΐου 2015, 07:55:59 ΠΜ
Από που προκύπτει πως η κατασκευή υλικού είναι αντικείμενο της πληροφορικής;
Ξεχνάς την ηλεκτρονική και συγκεκριμένα τη μικροηλεκτρονική στην οποία οφείλονται οι εξελίξεις όχι μόνο στους υπολογιστές αλλά και στις επικοινωνίες, την ψυχαγωγία (τηλεόραση, μουσική, κινηματογράφος) κ.λπ.

Προκύπτει από το γεγονός ότι η πληροφορική δεν είναι θεωρητική επιστήμη. Η πληροφορική δεν προσπαθεί να εξηγήσει μια δοσμένη πραγματικότητα με βάση κάποια θεωρητικό μοντέλο, και φυσικά εφόσον δεν υπάρχει δοσμένη πραγματικότητα πληροφορικής δεν είμαστε υποχρεωμένοι να  ακολουθούμε την επιστημονική μέθοδο πρόβλεψης της συμπεριφοράς αυτής της πραγματικότητας και να περπατάμε πάνω σε αυτή την πραγματικότητα. Η πληροφορική δημιουργεί την πραγματικότητα της με ελεύθερο τρόπο και έχει την δυνατότητα να ανατρέπει την πραγματικότητά της. Γιαυτό και πλησιάζει στον ορισμό την τέχνη. Η πληροφορική είναι εφαρμοσμένη τεχνολογία και όχι θεωρητικό κατασκεύασμα ή σκεπτομορφή.

Για να κατέχεις λοιπόν την τεχνολογία της πληροφορικής, πρέπει να την κατέχεις από το μηδέν, δηλαδή από το επίπεδο των υλικών, και να είσαι σε θέση από το μηδέν να κατασκευάσεις, να διορθώσεις ή να καταστρέψεις αν χρειαστεί μια υπολογιστική μηχανή. Αν δεν μπορείς να ελέγξεις έναν υπολογιστή από το μηδέν, με τρανζιστορ και ηλεκτρονικά στοιχεία, ή με κβαντικά στοιχεία, ή με κρέας και κόκκαλα ή με ότι άλλο χρειαστείς σήμερα ή στο μέλλον για να τον δημιουργήσεις ή να τον διορθώσεις ή να τον καταστρέψεις, τότε δεν είσαι πληροφορικός στην ολότητά του.  Είσαι  ένας "κουτσός" πληροφορικός.

Ακόμα όμως και αν δεχτούμε την θέση σου ότι δεν μας αφορά καθόλου η τεχνολογία του υλικού του υπολογιστή, σου υπενθυμίζω ότι το δίλημμα με το νέο σύστημα δεν είναι Πληροφορική ή Χημεία. Το διλημμα είναι αυτή την στιγμή: "τι χρειάζεται να γνωρίζει περισσότερο ο υποψήφιος για μια σχολή πληροφορικής,  την Χημεία ή την Φυσική ;"

Σε αυτή την ερώτηση η τίμια απάντηση  κάποιου που θεωρεί ότι ασχολούμαστε με το υλικό της υπολογιστικής μηχανής είναι: "και τα δύο και ίσως και την Βιολογία στο μέλλον". Ενώ αν θεωρείς ότι καμιά σχέση δεν πρέπει να έχουμε με το υλικό του υπολογιστή, τότε η τίμια απάντησή σου είναι: "τίποτα από τα δύο".
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

fupat2

#791
Να παραθέσω και την πρότασή μου με την λόγική ότι πρώτα ορίζουμε τα μαθήματα, μετά ρωτάμε τις σχολές και μετά φτιάχνουμε τις ομάδες προσανατολισμού.

Το υπουργείο αρχικά ορίζει τα Μαθήματα:
νελ, ιστορια, αρχαια, λατινικα, βιολογια, κοινωνιολογία, μαθηματικά, χημεια, φυσική, πληροφορική, αοθ

Οι σχολές επιλέγουν:
Οι ανθρωπιστικές επέλεξαν: νελ, ιστορια, αρχαια, λατινικα
Οι παραιατρικές επέλεξαν: νελ, βιολογία, χημεία <--- με τρία μαθήματα εισαγωγή στις σχολές
Οι κοινωνικές επέλεξαν: νελ, κοινωνιολογία, ιστορία, μαθηματικά
Οι παιδαγωγικές επελεξαν: νελ, ιστορία, μαθηματικά <--- με τρία μαθήματα εισαγωγή στις σχολές
Οι νομικές επέλεξαν: νελ, ιστορια, αρχαία, κοινωνιολογία
Οι θετικές επέλεξαν: νελ, χημεία, φυσική, μαθηματικά
Οι επιστήμες υγείας επέλεξαν: νελ, χημεία, φυσική, βιολογία
Οι τεχνολογικές και οι πληροφορικές επέλεξαν: νελ, πληροφορική, μαθηματικά, (φυσική Ή χημεία Ή και τα δύο Ή τίποτα) <---εισαγωγή με τρία ως πέντε μαθήματα
Οι οικονομικές επέλεξαν: νελ, αοθ, μαθηματικά, πληροφορική

Αλγόριθμος:

Για να μπεις δηλαδή σε τεχνολογικές-πληροφορικής μπορεί να χρειαστείς (ανάλογα με την σχολή) από 3 εως και 5 μαθήματα να διαβάσεις, στις άλλες σχολές είναι υποχρεωτικά 4 τα μαθήματα, και στα παιδαγωγικά-παραιατρικά 3 μόνο μαθήματα.

Έτσι με βάση τα παραπάνω δημιουργείται ο κορμός του δέντρου, που έχει μόνο το νελ.

Δημιουργούνται οι 3 ομάδες προσανατολισμού (δυάδες), τα κλαδιά του κορμού, η (νελ, ιστορία) η (νελ,χημεία) και η (νελ, μαθηματικά)

Δημιουργούνται οι 5 υπο-ομαδες προσανατολισμού (τριάδες), κλαδιά των κλαδιών:

(νελ,ιστορια)----->
(νελ, ιστορια, αρχαια) με πρόσβαση στις ανθρωπιστικές (+λατινικά) ή στις νομικές (+κοινωνιολογία)
(νελ, ιστορία, μαθηματικά) με πρόσβαση στις κοινωνιολογικές(+κοινωνιολογία) ή στις παιδαγωγικές

(νελ, μαθηματικα) --->
(νελ, μαθηματικα, πληροφορική) με πρόσβαση σε όλες τις τεχνολογικές-πληροφορικης(+φυσική ή/και χημεία) ή στις οικονομικές (+αοθ) ή στα παιδαγωγικά (+ιστορια)

(νελ, χημεία) --->
(νελ, χημεία, φυσική) με πρόσβαση στις επιστήμες υγείας (+βιολογία) ή στις θετικές (+μαθηματικά).
(νελ, χημεία, βιολογία) με πρόσβαση στα παραιατρικά ή και στις επιστήμες υγείας (+φυσική),

Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν από τρία εώς πέντε μαθήματα για να δώσουν, ξεκλειδώνοντας ανάλογα πεδία και σχολές, αλλά σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται για την ίδια σχολή να συγκρίνονται μαθητές που έχουν δώσει διαφορετικά μαθήματα.


Ακουλουθεί ο πίνακας για καλύτερη κατανόηση:


























1 μάθημα2 μάθημα3 μάθημα4 μάθημαΣχολή5 μάθημαΈξτρα Πεδία
νελιστοριααρχαιαλατινικα-->ανθρωπιστικέςκοινωνιολογία--> νομικές
μαθηματικά--> παιδαγωγικές
νελιστοριααρχαιακοινωνιολ-->νομικέςαρχαία --> ανθρωπιστικές
μαθηματικά--> παιδαγωγικές
νελιστοριαμαθηματικα--------->-->παιδαγωγικά(δεν αναλύωτους συνδυασμούς 4ου και 5ου μαθήματος)
νελιστοριαμαθηματικακοινωνιολ-->κοινωνιολ, παιδαγωγπληροφορική--> πληροφορικής
νελμαθηματικαπληροφορικη--------->-->πληροφορικης
νελμαθηματικαπληροφορικηιστορία-->πληροφορ, παιδαγωγφυσική--> πληροφορ Φ
χημεία--> πληροφορ Χ
κοινωνιολογία--> κοινωνιολογικές
νελμαθηματικαπληροφορικηχημεια-->πληροφ, πληροφ Χφυσική--> θετικές, πληροφορ Φ, πληροφορ Φ+Χ
ιστορία--> παιδαγωγικά
βιολογία--> παραιατρικά
νελμαθηματικαπληροφορικηφυσικη-->πληροφ, πληροφ Φχημεία--> θετικές, πληροφορ Χ, πληροφορ Φ+Χ
ιστορία--> παιδαγωγικά
νελμαθηματικαπληροφορικηαοθ-->οικονομικά, πληροφορφυσική-->πληροφορικής Φ
χημεία-->πληροφορικής Χ
ιστορία--> παιδαγωγικά
νελχημείαβιολογια--------->-->παραιατρικα(δεν αναλύωτους συνδυασμούς 4ου και 5ου μαθήματος)
νελχημείαφυσικήβιολογια--> υγείας, παραιατρικάμαθηματικά--> θετικές
νελχημείαφυσικήμαθηματικα--> θετικέςβιολογία--> υγείας, παραιατρικά
ιστορία--> παιδαγωγικά
πληροφορική--> πληρ, πληρ Φ, πληρ Χ, πληρ Φ+Χ

   
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).

soc_h

Παράθεση από: fupat2 στις 06 Μαΐου 2015, 10:09:45 ΠΜ...
Δεν θέλω να επεκταθώ καθώς θα είμαι εκτός θέματος του τοπικού.
Σε κάθε περίπτωση θεωρώ πως τα παιδιά που στοχεύουν σε οποιαδήποτε σχολή πληροφορικής θα πρέπει να εξετάζονται στο μάθημα ΑΕΠΠ.
Η διαφωνία μου με το προηγούμενο μήνυμά σου δεν ήταν ως προς αυτό αλλά ως προς τη σύνδεση του πληροφορικού με το υλικό μέρος, το οποίο είναι ξεκάθαρα αντικείμενο της ηλεκτρονικής, τις εξελίξεις της οποίας απολαμβάνουμε όλοι, είτε ως χρήστες είτε ως επαγγελματίες, ο καθένας στον κλάδο του.
Και φυσικά δεν θεωρώ πως πληροφορικός που δεν ξέρει το υλικό σε επίπεδο τεχνολογίας και κατασκευής (πόσο μάλλον εξέλιξης) δεν είναι ολοκληρωμένος πληροφορικός. Μια χαρά ολοκληρωμένος μπορεί να είναι στον τομέα και την εξειδίκευσή του.
Σωκράτης

petrosp13

Πάντως, αν η Φυσική τελικά παραμείνει μόνο στην Θετική, θα τεθούν και οι Φυσικοί απέναντι μας ως προς την ορθή κατανομή των σχολών στα πεδία
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

fupat2

Παράθεση από: soc_h στις 06 Μαΐου 2015, 11:58:57 ΠΜ
Σε κάθε περίπτωση θεωρώ πως τα παιδιά που στοχεύουν σε οποιαδήποτε σχολή πληροφορικής θα πρέπει να εξετάζονται στο μάθημα ΑΕΠΠ.

Σύμφωνα με το σχέδιο μου όλες οι σχολές πληροφορικής, τεχνολογίας και οικονομικών επιλέγουν υποχρεωτικά την τριάδα (νελ,μαθηματικά, αεππ)
Η παιδεία είναι άσκηση ελευθερίας, που λυτρώνει τόσο τον μαθητή όσο και τον παιδαγωγό από μια δίδυμη υποδούλωση. Την υποδούλωση της σιωπής (που αφορά κυρίως τον μαθητή) και την υποδούλωση του μονολόγου (που αφορά κυρίως τον παιδαγωγό).