Θέμα Δ

Ξεκίνησε από gpapargi, 01 Ιουν 2012, 10:05:08 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

alpapanto

Παράθεση από: kLee στις 01 Ιουν 2012, 02:36:25 ΜΜ
Συμφωνώ
...και μαλιστα οι λυσεις που σταλθηκαν το πρωί ΔΕΝ ειχαν ευρεση ελαχιστου κ θέση όλου του πίνακα, αλλα ευρεση αθροισματος ανα στηλη και εκει ευρεση ελαχιστου και θεση.
για μένα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα διατύπωσης στο Θ5 και κακώς δε στάλθηκε διευκρίνηση οπως στο Θ3

xara_pap

που στάλθηκαν αυτές οι λύσεις;

P.Tsiotakis

Βαγγέλη, η διαδικασία εμφανίζει, αυτή είναι η βοήθειά της (πλην της ταξινόμησης)

Στο Δ5, αν ήθελε κάθε μήνα ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΕΛΑΤΗ θα το έλεγε. Συνεπώς, ζητάει το ελάχιστο μεταξύ 12 τιμών (το άθροισμα κατά στήλες). Ακόμη κι αν λείπει η λέξη ΣΥΝΟΛΙΚΑ δεν μπορεί να εννοεί 10 ελάχιστα γιατί αυτό ενέχει άλμα σκέψης.

Αυτά αποτελούν καθαρά την προσωπική μου άποψη

nclpao13

Πάλι ασχολούμαστε με την διατύπωση και όχι με την ουσία. Δηλαδή όταν λέει την πόλη με το μέγιστο και εννοεί ότι μπορεί να είναι και πιο πολλές από μια τί ακριβώς εξετάζει;

alpapanto

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 01 Ιουν 2012, 02:56:11 ΜΜ
Βαγγέλη, η διαδικασία εμφανίζει, αυτή είναι η βοήθειά της (πλην της ταξινόμησης)

Στο Δ5, αν ήθελε κάθε μήνα ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΕΛΑΤΗ θα το έλεγε. Συνεπώς, ζητάει το ελάχιστο μεταξύ 12 τιμών (το άθροισμα κατά στήλες). Ακόμη κι αν λείπει η λέξη ΣΥΝΟΛΙΚΑ δεν μπορεί να εννοεί 10 ελάχιστα γιατί αυτό ενέχει άλμα σκέψης.

Αυτά αποτελούν καθαρά την προσωπική μου άποψη
δεν ειπαμε δεκα ελάχιστα, αλλά ενα ελαχιστο (και τη θεση του) όλου του πίνακα.

alpapanto

Παράθεση από: xara_pap στις 01 Ιουν 2012, 02:51:51 ΜΜ
που στάλθηκαν αυτές οι λύσεις;
σε αυτούς που εξέτασαν Φ.Α. το πρωί

P.Tsiotakis

τότε θα έπρεπε να λέει σε ποιο μήνα και σε ποια πόλη (σε ποιο μέρος). Αλλιώς

Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως και σε αυτό το σημείο, λείπει κάτι (η λέξη συνολικά)

Σούλας Βασίλης

Ζητούσε «πιο μήνα είχαμε την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας». Εδώ 2 είναι οι περιπτώσεις που μπορεί να καταλάβει κάποιος, ή «πιο μήνα είχαμε την μικρότερη συνολικά παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας» ή «πιο μήνα είχαμε την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ενός πελάτη». Η πρόταση λοιπόν όπως δόθηκε κατά την γνώμη μου κάτι της έλειπε και δεν μπορούσες να καταλάβεις τι ακριβώς ήθελε σκεφτόμενος αφαιρετικά, λέγοντας «α δεν λέει συνολικά άρα είναι το άλλο», «α δεν λέει ενός πελάτη είναι το άλλο». Απόδειξη για τη σύγχυση που προκλήθηκε, γιατί καλές οι θεωρητικές συζητήσεις, είναι 1) τα επίμονα ερωτήματα των μαθητών την ώρα της εξέτασης για το ποιο από τα 2 πρέπει να κάνουν, 2) οι 2 διαφορετικές λύσεις των φροντιστηρίων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και 3) και πιο ασήμαντο το διάβαζα και το ξαναδιάβαζα και δεν μπορούσα να βρω από κάπου να πιαστώ και να κάνω το ένα ή το άλλο. Δεν ξέρω τι λεν οι άλλοι συνάδελφοι.
Σούλας Βασίλης
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ Δ.Π.Θ.
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19
http://users.sch.gr/vasisoulas
http://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=%D4-52

alpapanto

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 01 Ιουν 2012, 03:09:34 ΜΜ
τότε θα έπρεπε να λέει σε ποιο μήνα και σε ποια πόλη (σε ποιο μέρος). Αλλιώς

Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός πως και σε αυτό το σημείο, λείπει κάτι (η λέξη συνολικά)
και αν δε μας νοιαζει η πόλη? Θα επρεπε να λέει: "...σε ποιο μήνα...". Αυτο ακριβώς  που ειχε η εκφωνηση δηλ., οπότε min και στηλη αυτού σε ολόκληρο τον πίνακα..
Δεν ξέρω, τοσο δυσκολο ήταν μια λεξούλα ακόμη στην εκφώνηση?

alpapanto

Παράθεση από: Σούλας Βασίλης στις 01 Ιουν 2012, 03:12:01 ΜΜ
Ζητούσε «πιο μήνα είχαμε την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας». Εδώ 2 είναι οι περιπτώσεις που μπορεί να καταλάβει κάποιος, ή «πιο μήνα είχαμε την μικρότερη συνολικά παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας» ή «πιο μήνα είχαμε την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ενός πελάτη». Η πρόταση λοιπόν όπως δόθηκε κατά την γνώμη μου κάτι της έλειπε και δεν μπορούσες να καταλάβεις τι ακριβώς ήθελε σκεφτόμενος αφαιρετικά, λέγοντας «α δεν λέει συνολικά άρα είναι το άλλο», «α δεν λέει ενός πελάτη είναι το άλλο». Απόδειξη για τη σύγχυση που προκλήθηκε, γιατί καλές οι θεωρητικές συζητήσεις, είναι 1) τα επίμονα ερωτήματα των μαθητών την ώρα της εξέτασης για το ποιο από τα 2 πρέπει να κάνουν, 2) οι 2 διαφορετικές λύσεις των φροντιστηρίων που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και 3) και πιο ασήμαντο το διάβαζα και το ξαναδιάβαζα και δεν μπορούσα να βρω από κάπου να πιαστώ και να κάνω το ένα ή το άλλο. Δεν ξέρω τι λεν οι άλλοι συνάδελφοι.

Συμφωνώ απόλυτα!!

gpapargi

Νομίζω πως δεν είναι σαφές το τι ακριβώς πρέπει να κάνει το υποπρόγραμμα.
Πχ ένας λέει: «η διαδικασία πρέπει να κάνει και την εκτύπωση των αποτελεσμάτων». Για μένα είναι σωστός.
Άλλος λέει: «Αφού με τη βοήθεια του υποπρογράμματος πρέπει να γίνεται η εμφάνιση των ταξινομημένων εσόδων, εγώ θεωρώ ότι η ταξινόμηση πρέπει να γίνει στο κυρίως πρόγραμμα. Η διαδικασία με βοήθησε όπως λέει η εκφώνηση... μου έκανε την ταξινόμηση» Για μένα σωστός είναι και αυτός. Δεν μπορώ να του πω τίποτα.

Άλλος λέει: «Εγώ έκανα ταξινόμηση στο κυρίως πρόγραμμα και έστειλα τα έσοδα στη διαδικασία μόνο για την εμφάνιση.» Επίσης (για μένα) σωστός και αυτός με βάση την εκφώνηση.

Άλλος θεώρησε ότι αφού λέει να εμφανίζονται τα ετήσια έσοδα κάθε πελάτη σε φθίνουσα σειρά πρέπει να εμφανιστούν και τα ονόματα των πελατών εκτός από τα έσοδα.  Έστειλε λοιπόν στη διαδικασία και τα ονόματα, ταξινόμησε τους παράλληλους και εκτύπωσε. Σωστός και αυτός.

Γενικά δεν ήταν σαφές το τι ακριβώς πρέπει να κάνει το υποπρόγραμμα και τι όχι και άρα για μένα όλα τα παραπάνω θα πρέπει να θεωρηθούν σωστά.

P.Tsiotakis

Γιώργο, το πρόγραμμα καλεί το υποπρόγραμμα με τη βοήθεια του οποίου γίνεται κάτι. Το υποπρόγραμμα κάνει κάτι
και παίρνει 5 μονάδες για αυτό.

Πολλοί μαθητές έκαναν την εμφάνιση στο κύριο πρόγραμμα. Βαθμολογητές πρέπει να μας πουν πώς θα αντιμετωπιστεί αυτό.

=========

(και) Το Δ5 έχει ζήτημα με την εκφώνηση, αλλά αν ζητάω τα έσοδα της ΙΚΕΑ τον Μάιο, δεν εννοώ το κατάστημα Θεσσαλονίκης, αλλά της Ελλάδας
θα ήθελα και γι αυτό να μάθω τί θα συζητηθεί στα βαθμολογικά κέντρα.


amilikas

Στους Φ/Α πάντως οι προτεινόμενες λύσεις που στείλαν ήταν με min στα sum των στηλών στο Δ5. Η εκφώνηση παντως πάσχει πολύ

tiftikidis

Πιστεύω πως το Θέμα Δ (Δ5) έχει ένα σοβαρό λάθος στην διατύπωση και πολλά παιδιά έχουν ακολουθήσει δύο διαφορετικές λύσεις δηλ. κάποια βρήκαν το άθροισμα ανά στήλη στον πίνακα Π και μετά βρήκαν το ελάχιστο και τον αριθμό του μήνα ενώ κάποια άλλα βρήκαν το ελάχιστο όλου του δισδιάστατου πίνακα μαζί με την στήλη (μήνας) που υπάρχει αυτό. Εγώ τείνω προς την δεύτερη περίπτωση γιατί εάν ήθελαν να βρούνε το ελάχιστο του συνόλου , θα το είχαν διευκρινήσει όπως έκαναν και στο ερώτημα Δ3. Αλλωστε έτσι θα ήταν δύο ίδια ερωτήματα.

Laertis

Στο Δ5 οι ενδεικτικές λύσεις της ΚΕΕ που στάλθηκαν - αρκετά καθυστερημένα είναι η αλήθεια - στα κέντρα Φ.Α.  υπολόγιζε το ελάχιστο της συνολικής παραγωγής ενός μήνα, αλλά η εκφώνηση δε διευκρίνιζε αν αφορά τη μηνιαία ή ετήσια παραγωγή. Τόσο δύσκολο ήταν να προστεθεί μια λεξούλα ή αποφάσισαν να δυσκολέψουν τα θέματα στις εκφωνήσεις και όχι στις λύσεις ;  :o
Κατά τα άλλα η εμφάνιση των τιμών είτε γίνεται έξω είτε μέσα στη Διαδικασία είναι σωστή, αν και θα μπορούσαν να είχαν προσεκτικότερη διατύπωση κι εδώ...

Φέτος οι ασκήσεις είχαν πρόβλημα στις διατυπώσεις πράγμα που δεν δικαιολογείται μετά απο εμπειρία τόσων χρόνων και το πρόβλημα που δημιουργείται θα φανεί στη βαθμολόγηση αφού δε ζητείται κάτι πολύ συγκεκριμένο αλλά αφήνει διαφορετικές λύσεις να θεωρούνται από καποιους βαθμολογητές ισοδύναμες και απο κάποιους άλλους τυπολάτρες, λανθασμένες . Απαράδεκτο ..........
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola