Γενικό Λύκειο > Θεωρία

Κατηγορίες λαθών

<< < (6/6)

alkisg:
Όχι καλέ μια χαρά ήταν το ύφος σου, καμία παρεξήγηση.
Θα μπορούσε κάποιος να πει ότι η λέξη "συνήθως" στον ορισμό του βιβλίου για τα λογικά λάθη προεκτείνεται και στο "δεν προκαλούν τη διακοπή του προγράμματος", δηλαδή ότι υπάρχουν και κάποιες φορές που την προκαλούν. Συν αυτό που λέει ο Παναγιώτης παρακάτω· και νομίζω ότι είχα δει ένα ακόμα. Αλλά το συμπληρωματικό υλικό περιπλέκει τα πράγματα. Οπότε ένα καλό ξεκαθάρισμα θεωρώ ότι θα έκανε καλό. Και επίσης θα ήταν καλό να μην μπουν άκυρα Σ/Λ στις Πανελλαδικές επειδή κάπου στο βιβλίο ένα "συνήθως" δεν μπήκε ακριβώς στη σωστή του θέση.

Η Python και η Javascript σίγουρα μπορούν να λύσουν ασάφειες της γλώσσας, αλλά δεν νομίζω ότι θα μπορέσουν να βοηθήσουν σε "θεωρητικούς" ορισμούς όπως οι κατηγορίες λαθών ή τα κριτήρια των αλγορίθμων...

Κατερίνα Μ:
Δυστυχώς το θέμα με τις κατηγορίες λαθών έχει κάνει τα πράγματα ακόμα πιο θολά. Το γεγονός δε, των 3 διαφορετικών σημείων (2 στο Βιβλίο Μαθητή και 1 στο Συμπληρωματικό Υλικό) στα οποία γίνεται αναφορά για τα λάθη, μόνο σύγχυση δημιουργεί.

Στο Βιβλίο μαθητή στο κεφάλαιο 6 αναφέρει... "Εδώ αναφέρουμε ότι τα λογικά λάθη που είναι τα πλέον σοβαρά και δύσκολα στη διόρθωσή τους οφείλονται σε σφάλματα κατά την υλοποίηση του αλγορίθμου, ενώ τα συντακτικά οφείλονται σε αναγραμματισμούς ονομάτων εντολών, παράλειψη δήλωσης δεδομένων και πρέπει πάντα να διορθωθούν, ώστε να παραχθεί το τελικό εκτελέσιμο πρόγραμμα."

Στο κεφάλαιο 13.... τα λάθη κατά την υλοποίηση αναφέρονται ως τα συντακτικά.

Σε ένα ΣΛ λοιπόν "τα λογικά λάθη οφείλονται σε σφάλματα κατά την υλοποίηση του αλγορίθμου" ή σε μία ερώτηση... Ποια είναι τα λάθη κατά την υλοποίηση... Τι απαντάμε;

alkisg:
Αυτό το εξάμηνο παρακολούθησε η κόρη μου ένα μάθημα σχεδίασης γλωσσών προγραμματισμού στο Πανεπιστήμιό της, και έτυχε να ρίξω μια ματιά στις σημειώσεις που τους δίνουν. Επισυνάπτω μια χαρακτηριστική διαφάνεια για τις κατηγορίες λαθών. "Όλοι αυτοί οι έλεγχοι δεν μπορούν να γίνουν από τη συντακτική ανάλυση".

Νομίζω έχει νόημα να προσπαθήσουμε να είμαστε συνεπείς, να μην διδάσκονται αντίθετα πράγματα στη Β/θμια σε σχέση με το Πανεπιστήμιο. Δεν κερδίζουμε κάτι με το να βαφτίζουμε τα λάθη αυτά "συντακτικά" αντί για "σημασιολογικά", δεν "αποκρύπτουμε λεπτομέρειες για να μειώσουμε την ύλη" όπως κάνουν στη Φυσική ή στα Μαθηματικά. Χρησιμοποιούμε λάθος ορολογία χωρίς ουσιαστικό λόγο.

evry:
Τώρα που είδα αυτό με τις context-free γραμματικές κοιτάξτε το παρακάτω πρόγραμμα σε R και την εικόνα που επισυνάπτω:


--- Κώδικας: R / S+ ---A <- matrix(1:20, nrow=4)B <- matrix(1:20, nrow=2)A[1,] <- rep(0)                                     # σε χρόνο εκτέλεσης είναι rep(0, 5)B[1,] <- rep(0)                                     # σε χρόνο εκτέλεσης είναι rep(0, 10) 
Ο Α είναι 4x5 ενώ ο Β 2x10
Το δεξί μέλος των δυο τελευταίων εκχωρήσεων είναι η εντολή :

--- Κώδικας: R / S+ ---rep(0)  η οποία επιστρέφει ένα διάνυσμα με μηδενικά. π.χ. αν δώσουμε rep(0,10) θα μας επιστρέψει 10 μηδενικά.
Είναι ενδιαφέρον πως η έκφραση στο δεξί μέλος εξαρτάται από την μεταβλητή στο αριστερό!
Καταλαβαίνει πόσα μηδενικά θα βάλει στο διάνυσμα από το μέγεθος του πίνακα αριστερά.
Να μην σχολιάσω τον πολύ ωραίο τρόπο να αναφέρεσαι στις γραμμές ενός πίνακα.


Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση