Θέμα Δ

Ξεκίνησε από evry, 12 Ιουν 2018, 10:35:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Για να μην το ξεχάσω, έχω μια σοβαρή ένσταση στο Δ4.
Εδώ υποθέτω ο θεματοδότης θέλει οι μαθητές να κάνουν ταξινόμηση και στη συνέχεια να εμφανίσουν μόνο όσους πληρούν το συγκεκριμένο κριτήριο. Αυτό αποτελεί μια πολύ απλή λύση. Θα το σκεφτούν όμως οι μαθητές ή θα κάνουν κάποιον άλλο τρόπο? π,χ, να μεταφέρουν σε άλλο πίνακα όσους έχουν το κριτήριο και στη συνέχεια να ταξινομήσουν εκεί?
Από την εμπειρία που έχω αυτός είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος λύσης των μαθητών που δεν έχουν αντιμετωπίσει ξανά τέτοιο θέμα.
Η λύση όμως αυτή είναι πολύ πιο δύσκολη, απαιτεί πιο υψηλού επιπέδου δεξιότητες και θα πάρει τις ίδιες μονάδες. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι αδικία. Δεν μπορεί να υπάρχουν δυο διαφορετικοί αποδεκτοί τρόπο επίλυσης και να παίρνουν τις ίδιες μονάδες.

Το ερώτημα θυμίζει πολύ το θέμα 4 (ερώτημα ε) των επαναληπτικών των εσπερινών του 2006 (εκεί ήταν μαθητές τριών τάξεων Α, Β, Γ)
και το ερώτημα Δ4  του 2010 με το GPH.
Ειδικά στο θέμα GPH είχαμε λύσεις 3-4 σελίδων με απανωτές ταξινομήσεις σε βοηθητικούς πίνακες και ελάχιστοι μαθητές σκέφτηκαν τη γρήγορη και απλή λύση.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Obelix

Παράθεση από: Παναγιώτης Τσιωτάκης στις 13 Ιουν 2018, 12:23:36 ΜΜ
Στο ερώτημα Δ2 η επεξεργασία γίνεται για κάθε δειγματοληψία, άρα κατά στήλες.


Ελάχιστες δημοσιευμένες λύσεις το έχουν προσέξει το συγκεκριμένο  (Δ.3), και ελάχιστοι μαθητές φυσικά....
Αναρωτιέμαι όμως, αν θα στοιχίσει και πόσο, εφόσον δεν επηρεάζει τα υπόλοιπα. Τί λέτε;

akalest0s

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2018, 08:52:07 ΜΜ
Η λύση όμως αυτή είναι πολύ πιο δύσκολη, απαιτεί πιο υψηλού επιπέδου δεξιότητες και θα πάρει τις ίδιες μονάδες. Κατά τη γνώμη μου αυτό είναι αδικία. Δεν μπορεί να υπάρχουν δυο διαφορετικοί αποδεκτοί τρόπο επίλυσης και να παίρνουν τις ίδιες μονάδες.
Κάτσε, συχνά δεν έχουν οι ασκήσεις δύο ή τρεις τρόπους (βάλε και του Άλκη), που είναι αποδεκτοί αλλά τελικά, παρόλο που μπορεί να είναι πολύ διαφορετικοί, παίρνουν τις ίδιες μονάδες;
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

epsilonXi

για το Δ 4, μία μαθήτρια:

1.υπολογίζει το μέσο όρο κάθε ποταμιού
2.μετράει τα ποτάμια με μέσο όρο > 7, έστω ΠΛ
αν ΠΛ = 0, βγάζει μήνυμα, αλλιώς
3. ταξινομεί τα ποτάμια ως προς το μέσο όρο σε φθίνουσα σειρά
4. ταξινομεί τα πρώτα ΠΛ ποτάμια σε αλφαβητική σειρά
5. εμφανίζει τα πρώτα ΠΛ ποτάμια

και αυτά που μού είπε, είμαι σίγουρος ότι τα έκανε σωστά

alkisg

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2018, 04:33:58 ΜΜ
Άλκη ποιος μαθητής μπορεί να έχει κάνει κάτι τέτοιο?
μήπως έδινες εσύ πανελλήνιες? :D

Χαχαχα! Πάντως πραγματικά ξέρω συγκεκριμένη περίπτωση, οπότε μάλλον θα είναι καλύτερα να γράψω κι ένα σχετικό παράδειγμα. Το παρακάτω πρόγραμμα "ταξινομεί" έναν πίνακα ποταμών χωρίς να πειράξει τον πίνακα, χρησιμοποιώντας έναν έμμεσο πίνακα θέσεων. Το πλεονέκτημά του είναι ότι δεν καταστρέφει τον αρχικό πίνακα και ότι δεν χρειάζεται πολλή παραπάνω μνήμη. Δουλεύει και με παράλληλους πίνακες, δηλαδή ένας πίνακας θέσεων είναι αρκετός για να "ταξινομηθούν" οσοιδήποτε παράλληλοι πίνακες χωρίς να πειραχτούν και χωρίς να αντιγραφούν σε άλλους.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤαξινόμησηΜεΠίνακαΘέσεων
ΣΤΑΘΕΡΕΣ
  Ν = 5
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: Π[5]                                     ! Ποταμοί
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: i, j, temp, ΤΘ[5]                ! Ταξινομημένη Θέση
ΑΡΧΗ
  Π[1] <- 'Νέστος'
  Π[2] <- 'Αξιός'
  Π[3] <- 'Πηνειός'
  Π[4] <- 'Λούρος'
  Π[5] <- 'Αχελώος'
! Αρχικοποίηση του πίνακα θέσεων
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΤΘ[i] <- i
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 2 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΓΙΑ j ΑΠΟ Ν ΜΕΧΡΙ i ΜΕ_ΒΗΜΑ -1
      ΑΝ Π[ΤΘ[j]] < Π[ΤΘ[j - 1]] ΤΟΤΕ
        temp <- ΤΘ[j - 1] 
        ΤΘ[j - 1] <- ΤΘ[j] 
        ΤΘ[j] <- temp
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
! Ταξινομημένη εκτύπωση χωρίς να έχει πειραχτεί ο Π
  ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
    ΓΡΑΨΕ Π[ΤΘ[i]] 
  ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

gbougioukas

Παράθεση από: Obelix στις 13 Ιουν 2018, 10:15:31 ΜΜ
Ελάχιστες δημοσιευμένες λύσεις το έχουν προσέξει το συγκεκριμένο  (Δ.3), και ελάχιστοι μαθητές φυσικά....
Αναρωτιέμαι όμως, αν θα στοιχίσει και πόσο, εφόσον δεν επηρεάζει τα υπόλοιπα. Τί λέτε;

Δεν βλέπω γιατί η επεξεργασία να είναι αναγκαστικά κατά στήλες. Από που προκύπτει αυτό;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

pvs

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 12:11:42 ΠΜ
Δεν βλέπω γιατί η επεξεργασία να είναι αναγκαστικά κατά στήλες. Από που προκύπτει αυτό;
Γιατί η εκφώνηση ξεκινάει για κάθε δειγματοληψία συνεπώς θέλει ανά στήλη έτσι ώστε να γεμίζει ανά στήλη. Από την άλλη τον ποταμό αν τον βάλεις ανάμεσα στις δύο ΓΙΑ πάλι μία φορά τον εμφανίζεις αλλά... Για να μη τον παίζω έξυπνος αν δεν το έγραφε ο Παναγιώτης Τσιωτάκης ούτε θα το είχα προσέξει.

gbougioukas

Παράθεση από: pvs στις 14 Ιουν 2018, 12:25:49 ΠΜ
Γιατί η εκφώνηση ξεκινάει για κάθε δειγματοληψία συνεπώς θέλει ανά στήλη έτσι ώστε να γεμίζει ανά στήλη. Από την άλλη τον ποταμό αν τον βάλεις ανάμεσα στις δύο ΓΙΑ πάλι μία φορά τον εμφανίζεις αλλά... Για να μη τον παίζω έξυπνος αν δεν το έγραφε ο Παναγιώτης Τσιωτάκης ούτε θα το είχα προσέξει.

Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει "ξεκινάει για κάθε δειγματοληψία". Η δειγματοληψία αφορά ένα μήνα και ένα ποταμό. Δεν προκύπτει "προτίμηση" στον έναν από τους δύο δείκτες. Είναι σαν να λέμε στην πρωτοβάθμια λογική ότι ∀x∀y(P(x,y)) είναι διαφορετικό από ∀y∀x(P(x,y)).

Ακόμη, ποιον ποταμό θα βάλεις ανάμεσα στις δύο ΓΙΑ όταν κάνεις επεξεργασία κατά στήλες, αφού τότε διατρέχεις τα ποτάμια ανά μήνα;
Γιώργος Μπουγιούκας
Computer Science (BSc), Bioinformatics & Neuroinformatics (MSc)
https://gbougioukas.wordpress.com/
https://apothesis.eap.gr/handle/repo/54953

pvs

#38
Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 12:54:11 ΠΜ
Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει "ξεκινάει για κάθε δειγματοληψία". Η δειγματοληψία αφορά ένα μήνα και ένα ποταμό. Δεν προκύπτει "προτίμηση" στον έναν από τους δύο δείκτες. Είναι σαν να λέμε στην πρωτοβάθμια λογική ότι ∀x∀y(P(x,y)) είναι διαφορετικό από ∀y∀x(P(x,y)).

Ακόμη, ποιον ποταμό θα βάλεις ανάμεσα στις δύο ΓΙΑ όταν κάνεις επεξεργασία κατά στήλες, αφού τότε διατρέχεις τα ποτάμια ανά μήνα;
Η εκφώνηση θέλει να γεμίζει ανά στήλη και να εμφανίζει και τον κάθε ποταμό. Ωστόσο στην περίπτωση που κάποιος μαθητής εγραφε το παρακάτω, το οποίο διατρέχει ανά γραμμή η εκτύπωση του ονόματος έβγαινε μια φορά αλλά δεν παύει να γεμίζει ανά γραμμή
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν
ΓΡΑΨΕ Π[Ι]
ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
Αυτό εννοώ ότι εμφανίζει μία φορά τον κάθε ποταμό

Αργυροπούλου Βασιλική

Παράθεση από: epsilonXi στις 13 Ιουν 2018, 10:47:14 ΜΜ
για το Δ 4, μία μαθήτρια:

1.υπολογίζει το μέσο όρο κάθε ποταμιού
2.μετράει τα ποτάμια με μέσο όρο > 7, έστω ΠΛ
αν ΠΛ = 0, βγάζει μήνυμα, αλλιώς
3. ταξινομεί τα ποτάμια ως προς το μέσο όρο σε φθίνουσα σειρά
4. ταξινομεί τα πρώτα ΠΛ ποτάμια σε αλφαβητική σειρά
5. εμφανίζει τα πρώτα ΠΛ ποτάμια

και αυτά που μού είπε, είμαι σίγουρος ότι τα έκανε σωστά
ΚΑΙ δικιά μου μαθήτρια το έκανε και το θεωρώ σωστο.
Αργυροπούλου Βασιλική
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Αργυροπούλου Βασιλική

Τελικά γνωριζουμε αν θα θεωρηθεί λάθος ή λύση με το γέμισμα του δισδιαστατου κατά γραμμή? Είναι σίγουρα πιο τυπικό να γεμίσει κατά στήλη αλλά το αποτέλεσμα δεν αλλάζει, οπότε ???
Αργυροπούλου Βασιλική
Καθηγήτρια Πληροφορικής

Obelix

Παράθεση από: gbougioukas στις 14 Ιουν 2018, 12:54:11 ΠΜ
Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει "ξεκινάει για κάθε δειγματοληψία". Η δειγματοληψία αφορά ένα μήνα και ένα ποταμό. Δεν προκύπτει "προτίμηση" στον έναν από τους δύο δείκτες. Είναι σαν να λέμε στην πρωτοβάθμια λογική ότι ∀x∀y(P(x,y)) είναι διαφορετικό από ∀y∀x(P(x,y)).

Ακόμη, ποιον ποταμό θα βάλεις ανάμεσα στις δύο ΓΙΑ όταν κάνεις επεξεργασία κατά στήλες, αφού τότε διατρέχεις τα ποτάμια ανά μήνα;

Η εκφώνηση λέει: "..πραγματοποιείται μια δειγματοληψία τον μήνα...." και στη συνέχεια στο Δ.3:
" Για κάθε δειγματοληψία: να εμφανίζει το όνομα καθενός ποταμού της περιοχής......"

Άρα, η ΓΡΑΨΕ δεν θα μπει ανάμεσα στις ΓΙΑ.

ΓΙΑ j ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12
    ΓΙΑ i από 1 ΜΕΧΡΙ πλήθος
           ΓΡΑΨΕ Π[ i ]
           .....
           .....

Λάμπρος Παπαδόπουλος

Η εκφώνηση λέει: "πραγματοποιεί μία δειγματοληψία τον μήνα σε κάθε ποταμό...." .     
Άρα σε ένα μήνα γίνονται Ν δειγματοληψίες. Μία για κάθε ποταμό.
Μην διογκώνουμε την αγωνία των των παιδιών και των γονιών με ανούσιες συζητήσεις
Η εισαγωγή δεδομένων μπορεί να γίνει είτε κατά γραμμή είτε κατά στήλη.

Κωστας τζιαννης

Παράθεση από: evry στις 13 Ιουν 2018, 08:52:07 ΜΜ

και το ερώτημα Δ4  του 2010 με το GPH.
Ειδικά στο θέμα GPH είχαμε λύσεις 3-4 σελίδων με απανωτές ταξινομήσεις σε βοηθητικούς πίνακες και ελάχιστοι μαθητές σκέφτηκαν τη γρήγορη και απλή λύση.

τι μου θυμισες τωρα ανεμελες εποχες χαχ.το 2010 εδινα πανελληνιες και το θυμαμαι αυτο το θεμα.ειχε γινει και χαμος τοτε με το θεμα3 που καποιοι το λυσαν με πινακες

Obelix

Παράθεση από: Obelix στις 14 Ιουν 2018, 07:58:36 ΠΜ
Η εκφώνηση λέει: "..πραγματοποιείται μια δειγματοληψία τον μήνα...." και στη συνέχεια στο Δ.3:
" Για κάθε δειγματοληψία: να εμφανίζει το όνομα καθενός ποταμού της περιοχής......"


Παράθεση από: Obelix στις 13 Ιουν 2018, 10:15:31 ΜΜ
Αναρωτιέμαι όμως, αν θα στοιχίσει και πόσο, εφόσον δεν επηρεάζει τα υπόλοιπα. Τί λέτε;

Δεν διογκώσαμε κάτι...