ΘΕΜΑ Α

Ξεκίνησε από gpapargi, 06 Ιουν 2014, 09:07:43 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Νίκο έχεις δίκιο, αλλά ξέρεις τι γίνεται? Μπερδεύονται με τις σταθερές στο πρόγραμμα, αυτό είναι όλο.

Παράθεση
Επίσης, στο φετινό επαναληπτικό διαγώνισμα του Στεκιού (https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=5744.0) ζητάγαμε ομοίως:

Θέμα Α4
β) Να δώσετε ένα παράδειγμα από το πρόγραμμα για:
1. ...
2. λογική σταθερά
...

Μένω άφωνος!!! Επειδή δεν είχα χρόνο φέτος δεν είδα καν το διαγώνισμα που βγάλατε αλλά τώρα που το βλέπω είναι προφανές ότι δεν πρόκειται για σύμπτωση,
ψιλοαυτούσιο το πήραν.  Ήμαρτον δηλαδή, δεν μπορούσαν να σκεφτούν κατι άλλο?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: evry στις 09 Ιουν 2014, 01:17:17 ΜΜ
Νίκο έχεις δίκιο, αλλά ξέρεις τι γίνεται? Μπερδεύονται με τις σταθερές στο πρόγραμμα, αυτό είναι όλο.

Κανονικά, πρέπει να τονίζουμε στα παιδιά ότι οι σταθερές που δηλώνονται στα προγράμματα ουσιαστικά είναι οι Συμβολικές Σταθερές. Αυτές που δεν δηλώνονται είναι απλά Σταθερές!

merlin

Παράθεση από: petrosp13 στις 08 Ιουν 2014, 02:01:13 ΠΜ
Όχι, γιατί θέλω να δω την βαθμολογία, δηλαδή ποιος είναι πρώτος, ποιος δεύτερος, θέλω να τους δω όλους στην σειρά τους
Αν αυτό είναι αναζήτηση, τότε πάω πάσο
Αυτό που ίσως λένε οι συνάδελφοι (όπως αρχικά είχε πει ο Vangelis) είναι ότι σχεδόν όλα είναι αναζήτηση σε θεωρητικό επίπεδο. Βέβαια, ακόμα και η ίδια η ταξινόμηση μπορεί να θεωρηθεί αναζήτηση (ανάλογα με το είδος του αλγορίθμου ταξινόμησης, αναζητώ τον πρώτο καλύτερο να τον βάλω πάνω πάνω, μετά αναζητώ τον αμέσως επόμενο στη βαθμολογία να πάει δεύτερος κλπ). Άρα καταλήγουμε ότι η ταξινόμηση ΕΙΝΑΙ αναζήτηση!!!! Χεχε, πλάκα κάνω.

Προφανώς και η ερώτηση έχει να κάνει με την ταξινόμηση και την αναζήτηση όπως την αντιλαμβάνονται οι μαθητές σύμφωνα με τη διδαχθείσα ύλη όμως.

Θα με βάλετε να γράφω παραδείγματα από τη ζωή που δε θα κάνουμε αναζήτηση (είτε σειριακή, είτε δυαδική είτε οτιδήποτε άλλο) μετά από ταξινόμηση;
Θα μείνω πάλι στο σχολείο, το οποίο αποτελεί και παράδειγμα για τους μαθητές μας:

Ο γυμναστής του σχολείου θέλει να προετοιμάσει την παρέλαση σε κάποια εθνική γιορτή και θέλει κάποιο παιδί της Τεχνολογικής να τον βοηθήσει να βάλει σε φθίνουσα σειρά ύψους τους μαθητές, μιας και γνωρίζει αλγορίθμους ταξινόμησης.

Μπορεί να μου απαντήσει κάποιος, για ποιο λόγο θέλει ο γυμναστής να παρελάσουν έτσι; Δεν είναι καθαρά αισθητικός; Θα ψάξουμε μήπως μετά ποιος είναι 1.65 για να τον βρούμε γρήγορα;

Για να μη σας κουράζω, υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα που κάνουμε ταξινόμηση για χίλιους άλλους λόγους παρά για αναζήτηση μετά, αν θέλετε μπορώ να σας γράψω κι άλλα, δε νομίζω όμως ότι υπάρχει πια λόγος.
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

evry

Ένας μαθητής στο Α2 έδωσε ως λογικό τελεστή το διάφορο <>.
Τι λέτε είναι σωστό?
Μην βιαστείτε να απαντήσετε  >:D
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

alkisg

Ο τελεστής <> (π.χ. λογική_μεταβλητή1 <> λογική_μεταβλητή2) έχει ακριβώς τον ίδιο πίνακα τιμών με τον τελεστή XOR (π.χ. λογική_μεταβλητή1 XOR λογική_μεταβλητή2),
παρόλα αυτά, εξ' ορισμού το <> λέγεται συγκριτικός τελεστής και το XOR λογικός τελεστής.

evry

ακριβώς, αναρωτιέμαι πόσοι θα το πάρουν σωστό.
Άσε που δεν το λέει και το βιβλίο!!! Αυτό που το πας

Παράθεση από: alkisg στις 10 Ιουν 2014, 08:31:07 ΜΜ
Ο τελεστής <> (π.χ. λογική_μεταβλητή1 <> λογική_μεταβλητή2) έχει ακριβώς τον ίδιο πίνακα τιμών με τον τελεστή XOR (π.χ. λογική_μεταβλητή1 XOR λογική_μεταβλητή2),
παρόλα αυτά, εξ' ορισμού το <> λέγεται συγκριτικός τελεστής και το XOR λογικός τελεστής.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: alkisg στις 10 Ιουν 2014, 08:31:07 ΜΜ
εξ' ορισμού το <> λέγεται συγκριτικός τελεστής και το XOR λογικός τελεστής.

Και σύμφωνα με το βιβλίο το <> είναι συγκριτικός τελεστής...

forsaken

Στο Α.2 γ : α=αληθης
            δ: οχια
            ε: οχι α και (ψευδης η αληθης)
ειναι σωστα???

forsaken

Παράθεση από: forsaken στις 13 Ιουν 2014, 12:05:28 ΜΜ
Στο Α.2 γ : α=αληθης
            δ: οχια
            ε: οχι α και (ψευδης η αληθης)
ειναι σωστα???

evry

το θέμα που θίγεις είναι πολύ σοβαρό και δεν έχει τύχει της απαραίτητης προσοχής.
Το δ δεν μπορούμε να το θεωρήσουμε σωστό αφού περιέχει το οχι
το γ είναι μια ισότητα, δεν είναι σταθερά, δεν ξέρουμε τι τιμή θα επιστρέψει. Εδώ πολλοί μαθητές μπερδεύτηκαν και νόμιζαν παράδειγμα ορισμού σταθεράς όπως έχουμε στο πρόγραμμα, αλλά δυστυχώς δεν ήταν αυτό το ζητουμένο.
όμως το ε είναι σωστά αφού μπορούμε να γράψουμε:

Αν done Τότε
ή done <- οχι done

το τελευταίο έχει πέσει και θέμα σε εξετάσεις (2011)

Παράθεση από: forsaken στις 13 Ιουν 2014, 12:05:28 ΜΜ
Στο Α.2 γ : α=αληθης
            δ: οχια
            ε: οχι α και (ψευδης η αληθης)
ειναι σωστα???

Εκ των υστέρων, βλέποντας διάφορες λύσεις των μαθητών μπορώ πλέον να πω με βεβαιότητα ότι η επιλογή του Α2 ήταν τεράστιο λάθος.
Παραθέτω κάποιες λύσεις που είδα σε γραπτά και ίσως κάποιοι μαθητές να της έδωσαν στην τύχη ή από άγνοια ή εννοώντας κάτι άλλο, έλα όμως που θα μπορούσαν να θεωρηθούν σωστές, ή τουλάχιστον δεν μπορούμε τόσο εύκολα να τις απορρίψουμε:

πρώτα για το Α2)β)
οι τελεστές  =, <>  δεν αναφέρονται στο βιβλίο ως λογικοί τελεστές, όμως μπορούν να συγκρίνουν λογικές μεταβλητές και το αποτέλεσμά τους είναι λογική τιμή.

Α2)γ)  τα παρακάτω δεν είναι λογικές σταθερές?

ΑΛΗΘΗΣ ΚΑΙ ΨΕΥΔΗΣ,
ΟΧΙ (ΑΛΗΘΗΣ Η ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΗΣ)
6>7 ΚΑΙ 5<9
"ΚΟΛΟΜΒΙΑ" > "ΕΛΛΑΔΑ"

Α2)δ)
ΑΛΗΘΗΣ
ΨΕΥΔΗΣ
ΑΛΗΘΗΣ = ΨΕΥΔΗΣ
Χ = ΑΛΗΘΗΣ
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

forsaken

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σας!

kosvek

Καλησπέρα. Η κόρη μου έδινε φέτος ΑΕΠΠ. Είχε τελειώσει στην 1 και 1/2 της ώρας τα θέματα και σκεφτόταν μία ώρα τι έπρεπε να βάλει σαν σωστό ή λάθος στο Α1 και στο Α2 ερώτημα.
Αρχικά τα είχε βάλει και τα δύο σωστά. Μετά όμως θυμήθηκε ότι στη γλώσσα έλεγε ότι οι εκφράσεις δημιουργούνται και από τις παρενθέσεις και συναρτήσεις. Τελευταία στιγμή το έσβησε και το έβαλε λάθος γιατί πίστευε ότι ήταν παγίδα. Αυτοί που βγάζουν τα θέματα πρέπει να είναι το λιγότερο άσχετοι - φίτουλες στην αποστήθιση και χωρις καθόλου κριτική ικανότητα. Εντάξει όμως αυτοί αλλά και ο λύτης τους το ίδιο χάλια και αυτός. Κάθε χρόνο τα ίδια με αυτό το μάθημα.

bagelis

Παράθεση από: kosvek στις 01 Ιουλ 2014, 11:12:24 ΜΜ
Καλησπέρα. Η κόρη μου έδινε φέτος ΑΕΠΠ. Είχε τελειώσει στην 1 και 1/2 της ώρας τα θέματα και σκεφτόταν μία ώρα τι έπρεπε να βάλει σαν σωστό ή λάθος στο Α1 και στο Α2 ερώτημα.
Αρχικά τα είχε βάλει και τα δύο σωστά. Μετά όμως θυμήθηκε ότι στη γλώσσα έλεγε ότι οι εκφράσεις δημιουργούνται και από τις παρενθέσεις και συναρτήσεις. Τελευταία στιγμή το έσβησε και το έβαλε λάθος γιατί πίστευε ότι ήταν παγίδα. Αυτοί που βγάζουν τα θέματα πρέπει να είναι το λιγότερο άσχετοι - φίτουλες στην αποστήθιση και χωρις καθόλου κριτική ικανότητα. Εντάξει όμως αυτοί αλλά και ο λύτης τους το ίδιο χάλια και αυτός. Κάθε χρόνο τα ίδια με αυτό το μάθημα.
Με αυτά που λες να καταλάβουμε ότι η κόρη σου (εύχομαι να έχει πάει όσο πιο καλά γίνεται σε όλα τα μαθήματα) έχει γράψει ένα βαθμό άνω του 19, ίσως και 19.8 ;
Αν είναι έτσι τότε συγκρίνοντας τις βαθμολογία αυτή με όλες τις άλλες που είδαμε, το κορίτσι πλεονεκτεί τρομερά στο μαθημα άρα το μαθημα, στο ανταγωνιστικό σύστημα των εξετάσεων, την βοηθάει δεν της ρίχνει. Άρα όλα καλά.
Αν δεν είναι έτσι, τότε (μολονότι χρειάζονται περισσότερες λεπτομέρειες) δεν είναι το ΣΛ το πιο χαρακτηριστικό σημείο για το παιδί.

Τη φράση "κάθε χρόνο τα ίδια με αυτό το μάθημα" δεν τη συμμερίζομαι, μολονότι έχω πει πολλά χειρότερα αυτό το μήνα. Από όσα έχω ζήσει όλα αυτά τα χρόνια έχω δει σε άλλα μαθήματα να γίνονται ασυγκρίτως χειρότερα πράγματα και κατά των μαθητών αλλά και υπέρ τους, εξίσου άδικα και τα δύο.

όλα τα παραπάνω τα γράφω με κάθε σεβασμό στο άγχος και θυσίες ενός γονιού, ελπίζω να μπορεί να διαφανεί αυτό.

kosvek

Της έβαλαν και οι δύο 98. Δες τε όμως τι γράφει στη σελίδα 46 για τις εκφράσεις όπου έκανα το λάθος όταν της το παρέδιδα και της το είχα τονίσει. Δεν πρέπει στα Σ/Λ να υπάρχεουν περιθόρια παρερμηνίας.

bugman

Έριξα μια ματιά στα θέματα του 2014, στο Α
Στο ΣΛ:
1. Οι τελεστές και τελεστέοι (που βρήκαν αυτό το όνομα...υποθέτω ότι είναι οι εκφράσεις μεταξύ των τελεστών) αρκούν για να κρίνουμε το αποτέλεσμα μιας λογικής έκφρασης. Μια σύνθετη λογική έκφραση προφανώς μπορεί να έχει παρενθέσεις και έτσι αφού διαχωρίσουμε την σύνθετη σε απλές να εξάγουμε πάλι με χρήση τελεστών και τελεστέων.
2. Η αναζήτηση δεν είναι μόνο προγραμματιστικό κόλπο αλλά και ανθρώπινο. Όταν έχεις μια λίστα ταξινομημένη σε βοηθάει να αναζητήσεις...με το μάτι...ποιο γρήγορα. Δείτε τις εγκυκλοπαίδειες. Όλα τα παιδιά έχουν δει μια εγκυκλοπαίδεια και έχουν αναζητήσει ένα λήμμα...άρα γνωρίζουν ότι η ταξινόμηση βοηθάει στην αναζήτηση (όχι ειδικά την προγραμματιστική αναζήτηση)
Τα Α2 και Α3 είναι καλά!
Στο Α4 έχω θέμα (με τις απαντήσεις που έχω δει από καθηγητές)
π.χ. στο θέμα των φωλιασμένων βρόχων ΓΙΑ οι κανόνες είναι δυο η μεταβλητή ελέγχου να διαφέρει σε κάθε ΓΙΑ και να υπάρχει βέβαιος τερματισμός. Ότι άλλο απλά δεν είναι φωλιασμένοι βρόχοι...π.χ. διάβασα ότι "Ο βρόχος που ξεκινάει τελευταίος να τελειώνει πρώτος"...αυτό είναι συμπέρασμα από τη λειτουργία του αλλά όχι κανόνας. Ή το άλλο "Η είσοδος του κάθε βρόχο γίνεται από την αρχή του"...αυτό πραγματικά με παραξενεύει...υπάρχει δηλαδή κάτι που δεν ξεκινάει από την αρχή του;. Τέλος κάπου διάβασα ότι στους κανόνες "χρήσης" είναι ότι ο εσωτερικός βρόχος πρέπει να βρίσκεται ολόκληρος μέσα στον εξωτερικό! Αυτό δεν έχει να κάνει με τη χρήση αλλά με την σχεδίαση δυο βρόχων σε φώλιασμα. Αυτό που δεν διάβασα όμως είναι περί του βέβαιου τερματισμού. Δηλαδή αν κάποιος πειράζει την μεταβλητή ελέγχου..τότε δεν θα έχουμε τερματισμό ενός βρόχου με συνέπεια να μην δουλέψουν οι φωλιασμένοι βρόχοι στο εξωτερικό του, και να δουλεύουν επ' άπειρο οι εσωτερικοί! Και αυτό δεν είναι σωστό.
Στο Α5 μπορούν να γραφτούν διάφορες εκδοχές...
Π.χ. Α=300, Β=(200^2-100^2)/4, Β=Β, Α=Α....το οποίο θα δώσει 7500 (Το Α είναι άχρηστο αν θέλουμε να παρακάμψουμε το βρόχο)...Ασφαλώς αυτή η εκδοχή δίνει σωστό αποτέλεσμα...αλλά θα έπρεπε η άσκηση να είναι σωστή στο σχεδιασμό της, δηλαδή να μην αφήνει περιθώρια για τέτοιες "εξυπνάδες"...
Καλή συνέχεια (έχω καιρό να δω το φόρουμ...και σκέφτηκα ότι αυτό το Α5 δικαιολογεί την επανεμφάνιση...)