Συνάδελφοι, πριν τελειώσει η σχολική χρονιά, κάνετε μια ερώτηση στους μαθητές σας;
Πόσο κάνει -10 div -3 και πόσο -10 mod -3;
Αν απαντήσουν "χωράει 3 φορές και περισσεύει -1", σκέφτονται σαν τον Knuth: διαιρώ και αφαιρώ για να δω τι περισσεύει.
Αν απαντήσουν "χωράει 4 φορές και περισσεύει 2", σκέφτονται σαν τον Ευκλείδη: διαιρώ, αφαιρώ, και αν αυτό που περισσεύει είναι αρνητικό προβαίνω σε διορθωτικές ενέργειες ώστε 0 <= mod < διαιρετέος.
Να δούμε τουλάχιστον τι τους φαίνεται πιο λογικό, γιατί αμφιβάλλω ότι οι περισσότεροι από αυτούς θα χρησιμοποιήσουν την «πρότερη γνώση τους» (αλήθεια, το διδάσκονται τελικά ή όχι; ) και θα κάνουν Ευκλείδεια διαίρεση... Ή, αν τους ρωτήσουμε,
«είναι -10 div -3 το ίδιο με 10 div 3»;
πιστεύω θα πούνε ναι, επηρεασμένοι από την κανονική διαίρεση (στον Knuth ισχύει, στον Ευκλείδη όχι)...