Windows 11 updates σε διαδραστικούς πίνακες της LG

Ξεκίνησε από falexakos, 18 Νοε 2025, 11:17:54 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

falexakos

Μας ενημέρωσαν από σχολείο που έχει προμηθευτεί διαδραστικούς πίνακες LG, ότι η έκδοση των Windows 11 που έχει εγκατασταθεί στα μηχανήματα είναι η 22Η2, έχει δηλ. ξεπεράσει προ καιρού το end of service. Για να κάνει update τα Windows απαιτούν να ενεργοποιηθεί το Secure Boot από το BIOS. Η ΤΝ μου είπε ότι:
ΠαράθεσηΤο Secure Boot είναι ένα χαρακτηριστικό ασφαλείας του UEFI (ο διάδοχος του BIOS) που εξασφαλίζει ότι, κατά την εκκίνηση του υπολογιστή, φορτώνονται μόνο λογισμικά και drivers που είναι ψηφιακά υπογεγραμμένοι από αξιόπιστους κατασκευαστές.
 Με απλά λόγια: προστατεύει το σύστημα από rootkits και αλλοιωμένα bootloaders.
Ταυτόχρονα όμως: 
ΠαράθεσηΑν έχεις:
  • παλιούς drivers,
  • τροποποιημένο bootloader,
  • dual boot με Linux που δεν έχει signed bootloader,
τότε το Secure Boot μπορεί να μπλοκάρει την εκκίνηση μέχρι να το ξανακλείσεις.
Ως εκ τούτου, αναρωτιέμαι: Δοκίμασε κανείς να το κάνει; Αν ναι, πώς πήγε; Έγιναν κανονικά τα updates των Windows 11; Χρειάστηκε να το απενεργοποιήσει ξανά μέσω BIOS;
"Be ashamed to die until you have won some victory for humanity."
Horace Mann (USA, 1796–1859)

Kermit, ο Βάτραχος

Εγώ έχω τα Windows 10 22H2 σε Samsung διαδραστικούς και δεν θα τολμήσω να τους αλλάξω, αν δεν υπάρχουν η αντίστοιχη υποστήριξη και οι αντίστοιχες οδηγίες.

Μάλλον θα θέσω ένα σχετικό ερώτημα από το νέο έτος που θα έχω περισσότερο χρόνο να ασχοληθώ.

pgrontas

Γενικό και ίσως ρητορικό ερώτημα και ίσως εκτός θέματος:

Από πότε αναλάβαμε την υποστήριξη των διαδραστικών; Είναι μέρος του εργαστηρίου πληροφορικής; Σαφώς και όχι.
Αναλαμβάνουν οι ΠΕ04 την υποστήριξη των ηλεκτρολογικών του σχολείου, επειδή είναι υπεύθυνοι εργαστηρίου φυσικών επιστημών και διδάσκουν για το ηλεκτρικό ρεύμα;

Στη σημερινή εποχή που τα ΕΣΠΑ πάνε και έρχονται σε δραστηριότητες χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο, που άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων λαμβάνουν ειδικές αυξήσεις, θα είμαστε εμείς πάλι τα κορόιδα που θα φορτωθούμε επιπλέον αρμοδιότητες χωρίς ανταμοιβή, για το καλό του σχολείου (sic)?

Κάπου ώπα - ας έρθει ο ΈΠΑΦΟΣ ή όποιος έχει την υποστήριξη να αναλάβει τα updates.



Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

thegoul


Kermit, ο Βάτραχος

Παράθεση από: pgrontas στις 24 Νοε 2025, 05:06:01 ΜΜΓενικό και ίσως ρητορικό ερώτημα και ίσως εκτός θέματος:

Από πότε αναλάβαμε την υποστήριξη των διαδραστικών; Είναι μέρος του εργαστηρίου πληροφορικής; Σαφώς και όχι.
Αναλαμβάνουν οι ΠΕ04 την υποστήριξη των ηλεκτρολογικών του σχολείου, επειδή είναι υπεύθυνοι εργαστηρίου φυσικών επιστημών και διδάσκουν για το ηλεκτρικό ρεύμα;

Στη σημερινή εποχή που τα ΕΣΠΑ πάνε και έρχονται σε δραστηριότητες χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο, που άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων λαμβάνουν ειδικές αυξήσεις, θα είμαστε εμείς πάλι τα κορόιδα που θα φορτωθούμε επιπλέον αρμοδιότητες χωρίς ανταμοιβή, για το καλό του σχολείου (sic)?

Κάπου ώπα - ας έρθει ο ΈΠΑΦΟΣ ή όποιος έχει την υποστήριξη να αναλάβει τα updates.

Δίκιο έχεις, μαζί σου!

Αλλά αν σε αφήνουν ξεκρέμαστο και θέλεις να κάνεις τη δουλειά σου ή απλά τη ζωή σου πιο εύκολη;
Και δεν εννοώ σαφώς να είναι υποχρεωτική υπηρεσία. Επιλογή μας.

Εγώ έχω τον διαδραστικό στο εργαστήριο πληροφορικής και προσπαθώ να τον συντηρώ όσο καλύτερα μπορώ για τη δική μου εξυπηρέτηση.

falexakos

ΠαράθεσηΚάπου ώπα - ας έρθει ο ΈΠΑΦΟΣ ή όποιος έχει την υποστήριξη να αναλάβει τα updates.
Κι εγώ συμφωνώ με τα χίλια, αλλά:
α) Τα συμβόλαια υποστήριξης του ΕΠΑΦΟΥ ήταν διετή νομίζω κι έχουν λήξει.
β) Είσαι π.χ. Τομεάρχης σε Ε.Κ. ή ΕΠΑΛ (με μείωση διδακτικού ωραρίου) και "χαλάει" ο διαδραστικός στην Χ αίθουσα όπου διδάσκονται π.χ. και μαθητές της ειδικότητάς μας. Τι θα πεις; "Δεν είναι δουλειά μου";
Στην περιοχή μου, 9 στους 10 συναδέλφους, όταν πάθει κάτι ένας απλός Η/Υ του εργαστηρίου (π.χ. "δεν γράφω Ελληνικά στο Ubuntu"), παίρνουν στο ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Και καλά αν το λύσεις απ' το τηλέφωνο. Αν πρέπει να κάνεις 20Km για να πας ως το σχολείο; Φανταστείτε τώρα να αρχίζουν να χτυπούν τηλέφωνα στυλ "δεν εκκινεί ο διαδραστικός" και άλλα ωραία. Με βλέπω να ... "ζητάω αναβολή" όπως λέγαμε και στον στρατό. Μόνο που εδώ "αναβολή" σημαίνει -ξέρω γω;- απόλυση; ??? 

Anyway...
"Be ashamed to die until you have won some victory for humanity."
Horace Mann (USA, 1796–1859)

pgrontas

Σας καταλαβαίνω και τους δύο και αν και δεν αναφέρθηκα προσωπικά, νομίζω ότι είστε ειδικές περιπτώσεις.

Μιλάω από τη θέση μου ως υπεύθυνο εργαστηρίου με πλήρες ωράριο σε γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις, όπου οι διαδραστικοί έχουν τοποθετηθεί στις αίθουσες του γυμνασίου αποκλειστικά (και όχι στο εργαστήριο), και όπου τον τελευταίο καιρό καλούμαι συνέχεια να καθαρίσω other people's mess (π.χ. ήρθε το ΣΥΖΕΥΞΙΣ και μας έβαλε σε γραμμή που δεν έχει Internet αλλά μόνο τηλεφωνία).
Θεωρώ ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων είναι σε αυτή τη θέση.

Το θέμα είναι ότι υπάρχει κενό στην υποστήριξη των ψηφιακών απαιτήσεων του σχολείου. Και με την ολοένα και μεγαλύτερη χρήση τους εντείνονται τα προβλήματα και οι συγκρούσεις.
Και ενώ έχει εμπεδωθεί ότι όταν υπάρχει πρόβλημα στα ηλεκτρολογικά, καλούμε τον ηλεκτρολόγο του δήμου, δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο για τα τεχνικά θέματα των ψηφιακών συστημάτων.
Από την εμπειρία μου τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν μπορούν να βοηθήσουν σε αυτά, όσο και αν είναι καλοπροαίρετοι.  Απλά έχουν πάρα πολλά σχολεία και είναι πολύ λίγα άτομα.

Οπότε είτε πρέπει να δοθεί η τεχνική υποστήριξη των συστημάτων του σχολείου στα τμήματα IT των δήμων, όπως και τα υπόλοιπα τεχνικά θέματα, είτε πρέπει να θεσπιστεί επίσημος ρόλος (π.χ. 'υποδιευθυντής' πληροφορικής) με αντίστοιχη μείωσή και επίδομα. Δεν γίνεται όμως οι καθηγητές να είναι και τεχνικοί - δεν το λέω υποτιμητικά το λέω με την έννοια  το ίδιο άτομο να κάνει δύο δουλειές με ένα μισθό και ο ΈΠΑΦΟΣ να παίρνει την υποστήριξη (καλά το ότι έχει λήξει τώρα που θα αρχίσουν τα προβλήματα είναι πολύ Ελλάδα 2.0).

Επίσης για όσους θεωρούν ότι είναι δουλειά του υπεύθυνου εργαστηρίου, από τις διάφορες εγκυκλίους προκύπτει ότι δεν πρέπει να κάνουμε κάτι εκτός της αίθουσας και η εμπλοκή μας με τα υπόλοιπα είναι συμβουλευτική (ό,τι και αν σημαίνει αυτό). Και φυσικά κανείς δεν ζητάει από τους αντίστοιχους υπεύθυνους ΠΕ04 να φτιάξουν το ρεύμα ή τα υδραυλικά (παρ'όλα που έχουν τα ίδια προνόμια και στην ύλη τους είναι ο ηλεκτρισμός και η πίεση).

Και να πω κάτι για να καταλάβετε πόσο έχουμε ρίξει τους εαυτούς μας, τόσο ως καθηγητές όσο και ως υπάλληλοι.
Το σχολείο μου θα έχει IB. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να έχει μια αίθουσα στυλ βιβλιοθήκης με υπολογιστές και πρόσβαση στο Internet (διαφορετική από το εργαστήριο για προφανείς λόγους).  Όταν τέθηκε το θέμα ποιος θα έχει την υποστήριξη τους, ο IΒ consultant τρελάθηκε στην ιδέα ότι αυτό το αναλαμβάνει καθηγητής (έστω και από φιλότιμο). Οι καθηγητές κάνουν μόνο μάθημά είπε.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

falexakos


ΠαράθεσηΟπότε είτε πρέπει να δοθεί η τεχνική υποστήριξη των συστημάτων του σχολείου στα τμήματα IT των δήμων, όπως και τα υπόλοιπα τεχνικά θέματα, είτε πρέπει να θεσπιστεί επίσημος ρόλος (π.χ. 'υποδιευθυντής' πληροφορικής) με αντίστοιχη μείωσή και επίδομα. 
Το πρώτο δεν γίνεται διότι -απ' όσο ξέρω- και στους Δήμους οι Πληροφορικοί είναι πολύ λίγοι για να εξυπηρετούν όλα τα σχολεία (μην ξεχνάτε πως αυτοί έχουν και την Πρωτοβάθμια). Οπότε μένει το 2ο. Μόνο που οι εκάστοτε ηγεσίες του Υπ. Παιδείας κοιτάζουν να εξοικονομήσουν ( όσο δεν παίρνει) εκπαιδευτικό προσωπικό, αντί να δώσουν παραπέρα "άνεση" ωραρίου (πόσο μάλλον χρήμα) στο ήδη υπάρχον. Στην περιοχή μου υπάρχουν ακόμη σχολεία στα οποία δεν έχει τοποθετηθεί ΠΕ86 απ' την αρχή της χρονιάς, ακόμα και σε κάποια που έχουν Τμήματα της Ο.Π. Οικονομίας & Πληροφορικής· και θα μεριμνήσουν για "τεχνικούς"; Βλέπω -δυστυχώς- ένα σκοτεινό αδιέξοδο, απ' το οποίο καλούμαστε να βγούμε μόνοι μας οι Πληροφορικοί, κάνοντας ad hoc επιλογές.  :-\  
"Be ashamed to die until you have won some victory for humanity."
Horace Mann (USA, 1796–1859)

alkisg

Εγώ σαν Υπεύθυνος ΠΛΗΝΕΤ στα σχολεία λέω "όποια δουλειά τεχνικής φύσης για υπολογιστές υπάρχει, αν ο Υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ θέλει να την κάνει, διατίθεμαι να συνδράμω επιμορφωτικά σε όποιους τομείς γνωρίζω".

Οπότε π.χ. δίνω συμβουλές για το πώς φτιάχνουμε στικάκια εγκατάστασης, πώς εγκαθιστούμε Windows, πότε χρειάζεται UEFI/GPT ή BIOS/MBR κλπ, αλλά δεν κάνω εγώ τα φορμάτ, θα ήταν αδύνατο με τόσα σχολεία.
(εκτός από τα προβλήματα τοπικής δικτύωσης και τις εγκαταστάσεις των LTSP servers, αυτούς τους κάνω εγώ, ένα φορμάτ ανά σχολείο ανά δύο χρόνια είναι αποδεκτός κόπος)

Ο Πληροφορικός από την πλευρά του αποφασίζει αν τον έχουν "ελαφρύνει" αρκετά ή/και αν έχει την τεχνογνωσία ώστε να κάνει τις εν λόγω εργασίες.

Το αποτέλεσμα είναι ότι σε κάποια σχολεία τις κάνουν οι Πληροφορικοί και σε άλλα εξωτερικοί συνεργάτες.

Οπότε πλέον το μπαλάκι είναι στους Δήμους, αν τους πέσουν πολλά τα λεφτά για τους εξωτερικούς συνεργάτες, ας πουν στο Υπουργείο Παιδείας να "ελαφρύνει" κάπως τους Υπεύθυνους ΣΕΠΕΗΥ ή να επαναφέρει τους Τεχνικούς ΠΛΗΝΕΤ.

pgrontas

Να ξεκαθαρίσω ότι δεν μιλάω για το ΣΕΠΕΥ. Μιλάω για όλους τους υπολογιστές-συσκευές-υποδομή εκτός ΣΕΠΕΥ, η οποία οσο περνάει ο καιρός πολλαπλασιάζεται, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται και οι ανάγκες.
Αν δεν κάνω λάθος, θεσμικά ο υπεύθυνος ΣΕΠΕΥ σε αυτό έχει μόνο συμβουλευτικό ρόλο.

Άλκη δε νομίζω ότι είναι θέμα επιμόρφωσης.
Αν κάποιος θέλει και έχει βασικές γνώσεις μπορεί να ψάξει να τα βρει. Αν δεν ισχύουν αυτά ίσως θα ήταν καλύτερο να μην εμπλακεί.
Το θέμα είναι ότι οι συσκευές εκτός εργαστηρίου δεν είναι σε ένα ελεγχόμενο χώρο, έχει πρόσβαση οποιοσδήποτε με αποτέλεσμα να προκύπτουν συνεχώς καινούρια θέματα.
Επίσης ο χώρος στον οποίο βρίσκονται συνήθως χρησιμοποιείται, που σημαίνει ότι οι επισκευές-παρεμβάσειςιεγκαταστάσεις κλπ. θα γίνουν εκτός ωραρίου.

Δεν θέλω να μακρυγορήσω (περισσότερο), αλλά είναι ένα θέμα το οποίο ξεφεύγει από τα όρια της καλής θέλησης και του φιλότιμου και πρέπει να επιλυθεί επισημα. Αλλιώς θα μας το φορέσουν χωρίς να μπορούμε να κάνουμε τίποτα και το σκοτεινό αδιέξοδο θα είναι σίγουρο.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

alkisg

Παράθεση από: pgrontas στις Σήμερα στις 11:04:28 ΠΜΘεσμικά ο υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ στις συσκευές εκτός ΣΕΠΕΗΥ έχει μόνο συμβουλευτικό ρόλο

Αν ο καλύτερος στόχος/λύση θα ήταν να αλλαχθεί η σχετική εγκύκλιος, τότε δεν χρειάζεται να κάνουμε διάκριση για εντός/εκτός εργαστηρίου, μπορούμε να ζητήσουμε π.χ. απαλλαγή 1 ώρα ανά τόσους υπολογιστές, όπου κι αν βρίσκονται. Εξάλλου άλλο κόπο έχει ένα σχολείο με 10 υπολογιστικά συστήματα και άλλο με 50.

Παράθεση από: pgrontas στις Σήμερα στις 11:04:28 ΠΜΆλκη δε νομίζω ότι είναι θέμα επιμόρφωσης.
Αν κάποιος θέλει και έχει βασικές γνώσεις μπορεί να ψάξει να τα βρει.

Δεν είναι τόσο απλό. Ας υποθέσουμε ότι ένας Πληροφορικός πάει να αναβαθμίσει το εργαστήριό του σε Windows 11 (ή τον διαδραστικό ή whatever) και του λέει "Upgrade failed, error 0x12345678". Τι άκρη να βγάλει;

Ενώ ένας ΥΠΛΗΝΕΤ που θα είχε περισσότερο χρόνο (αφού δεν έχει διδακτικά καθήκοντα) να ενημερώνεται για τις νέες τεχνολογίες, θα μπορούσε να πει:
"Τα εργαστήρια που λάβατε το 2021 είναι φορμαρισμένα με Windows 10 σε BIOS/MBR και δεν είναι δυνατόν να αναβαθμιστούν σε Windows 11, αφού τα Windows 11 υποστηρίζουν μόνο UEFI/GPT. Περάστε από το ΚΕΠΛΗΝΕΤ έχοντας έναν εξωτερικό δίσκο για να σας γράψω ένα image νέας εγκατάστασης, την οποία μπορείτε εύκολα να περάσετε στους π.χ. 15 σχετικούς υπολογιστές του σχολείου".

Μακάρι να τα έκανε αυτά το Υπουργείο ή ο Έπαφος, αλλά δεν το βλέπω να γίνεται (ΕΣΠΑ με λεφτά για συντήρηση?).
Οπότε είτε φωνάζουμε εξωτερικούς συνεργάτες να μας κάνουν π.χ. 100 σχολεία * 20 αναβαθμίσεις = 2000 αναβαθμίσεις = π.χ. 100.000€ για μια σχολική επιτροπή,
είτε κοιτάμε να πείσουμε το Υπουργείο να "ελαφρύνει" λίγο τους καθηγητές Πληροφορικής ώστε σε συνεργασία με τους ΥΠΛΗΝΕΤ να μπορούν να τα καταφέρουν.

Για να δούμε, μάλλον θα πρέπει το πρόβλημα να γίνει πιο έντονο, τα συστήματα να αρχίσουν να μην δουλεύουν, για να ασκηθεί πίεση για την εξεύρεση λύσης...