Windows 11 updates σε διαδραστικούς πίνακες της LG

Ξεκίνησε από falexakos, 18 Νοε 2025, 11:17:54 ΠΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

falexakos

Μας ενημέρωσαν από σχολείο που έχει προμηθευτεί διαδραστικούς πίνακες LG, ότι η έκδοση των Windows 11 που έχει εγκατασταθεί στα μηχανήματα είναι η 22Η2, έχει δηλ. ξεπεράσει προ καιρού το end of service. Για να κάνει update τα Windows απαιτούν να ενεργοποιηθεί το Secure Boot από το BIOS. Η ΤΝ μου είπε ότι:
ΠαράθεσηΤο Secure Boot είναι ένα χαρακτηριστικό ασφαλείας του UEFI (ο διάδοχος του BIOS) που εξασφαλίζει ότι, κατά την εκκίνηση του υπολογιστή, φορτώνονται μόνο λογισμικά και drivers που είναι ψηφιακά υπογεγραμμένοι από αξιόπιστους κατασκευαστές.
 Με απλά λόγια: προστατεύει το σύστημα από rootkits και αλλοιωμένα bootloaders.
Ταυτόχρονα όμως: 
ΠαράθεσηΑν έχεις:
  • παλιούς drivers,
  • τροποποιημένο bootloader,
  • dual boot με Linux που δεν έχει signed bootloader,
τότε το Secure Boot μπορεί να μπλοκάρει την εκκίνηση μέχρι να το ξανακλείσεις.
Ως εκ τούτου, αναρωτιέμαι: Δοκίμασε κανείς να το κάνει; Αν ναι, πώς πήγε; Έγιναν κανονικά τα updates των Windows 11; Χρειάστηκε να το απενεργοποιήσει ξανά μέσω BIOS;
"Be ashamed to die until you have won some victory for humanity."
Horace Mann (USA, 1796–1859)

Kermit, ο Βάτραχος

Εγώ έχω τα Windows 10 22H2 σε Samsung διαδραστικούς και δεν θα τολμήσω να τους αλλάξω, αν δεν υπάρχουν η αντίστοιχη υποστήριξη και οι αντίστοιχες οδηγίες.

Μάλλον θα θέσω ένα σχετικό ερώτημα από το νέο έτος που θα έχω περισσότερο χρόνο να ασχοληθώ.

pgrontas

Γενικό και ίσως ρητορικό ερώτημα και ίσως εκτός θέματος:

Από πότε αναλάβαμε την υποστήριξη των διαδραστικών; Είναι μέρος του εργαστηρίου πληροφορικής; Σαφώς και όχι.
Αναλαμβάνουν οι ΠΕ04 την υποστήριξη των ηλεκτρολογικών του σχολείου, επειδή είναι υπεύθυνοι εργαστηρίου φυσικών επιστημών και διδάσκουν για το ηλεκτρικό ρεύμα;

Στη σημερινή εποχή που τα ΕΣΠΑ πάνε και έρχονται σε δραστηριότητες χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο, που άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων λαμβάνουν ειδικές αυξήσεις, θα είμαστε εμείς πάλι τα κορόιδα που θα φορτωθούμε επιπλέον αρμοδιότητες χωρίς ανταμοιβή, για το καλό του σχολείου (sic)?

Κάπου ώπα - ας έρθει ο ΈΠΑΦΟΣ ή όποιος έχει την υποστήριξη να αναλάβει τα updates.



Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

thegoul


Kermit, ο Βάτραχος

Παράθεση από: pgrontas στις 24 Νοε 2025, 05:06:01 ΜΜΓενικό και ίσως ρητορικό ερώτημα και ίσως εκτός θέματος:

Από πότε αναλάβαμε την υποστήριξη των διαδραστικών; Είναι μέρος του εργαστηρίου πληροφορικής; Σαφώς και όχι.
Αναλαμβάνουν οι ΠΕ04 την υποστήριξη των ηλεκτρολογικών του σχολείου, επειδή είναι υπεύθυνοι εργαστηρίου φυσικών επιστημών και διδάσκουν για το ηλεκτρικό ρεύμα;

Στη σημερινή εποχή που τα ΕΣΠΑ πάνε και έρχονται σε δραστηριότητες χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο, που άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων λαμβάνουν ειδικές αυξήσεις, θα είμαστε εμείς πάλι τα κορόιδα που θα φορτωθούμε επιπλέον αρμοδιότητες χωρίς ανταμοιβή, για το καλό του σχολείου (sic)?

Κάπου ώπα - ας έρθει ο ΈΠΑΦΟΣ ή όποιος έχει την υποστήριξη να αναλάβει τα updates.

Δίκιο έχεις, μαζί σου!

Αλλά αν σε αφήνουν ξεκρέμαστο και θέλεις να κάνεις τη δουλειά σου ή απλά τη ζωή σου πιο εύκολη;
Και δεν εννοώ σαφώς να είναι υποχρεωτική υπηρεσία. Επιλογή μας.

Εγώ έχω τον διαδραστικό στο εργαστήριο πληροφορικής και προσπαθώ να τον συντηρώ όσο καλύτερα μπορώ για τη δική μου εξυπηρέτηση.

falexakos

ΠαράθεσηΚάπου ώπα - ας έρθει ο ΈΠΑΦΟΣ ή όποιος έχει την υποστήριξη να αναλάβει τα updates.
Κι εγώ συμφωνώ με τα χίλια, αλλά:
α) Τα συμβόλαια υποστήριξης του ΕΠΑΦΟΥ ήταν διετή νομίζω κι έχουν λήξει.
β) Είσαι π.χ. Τομεάρχης σε Ε.Κ. ή ΕΠΑΛ (με μείωση διδακτικού ωραρίου) και "χαλάει" ο διαδραστικός στην Χ αίθουσα όπου διδάσκονται π.χ. και μαθητές της ειδικότητάς μας. Τι θα πεις; "Δεν είναι δουλειά μου";
Στην περιοχή μου, 9 στους 10 συναδέλφους, όταν πάθει κάτι ένας απλός Η/Υ του εργαστηρίου (π.χ. "δεν γράφω Ελληνικά στο Ubuntu"), παίρνουν στο ΚΕΠΛΗΝΕΤ. Και καλά αν το λύσεις απ' το τηλέφωνο. Αν πρέπει να κάνεις 20Km για να πας ως το σχολείο; Φανταστείτε τώρα να αρχίζουν να χτυπούν τηλέφωνα στυλ "δεν εκκινεί ο διαδραστικός" και άλλα ωραία. Με βλέπω να ... "ζητάω αναβολή" όπως λέγαμε και στον στρατό. Μόνο που εδώ "αναβολή" σημαίνει -ξέρω γω;- απόλυση; ??? 

Anyway...
"Be ashamed to die until you have won some victory for humanity."
Horace Mann (USA, 1796–1859)

pgrontas

Σας καταλαβαίνω και τους δύο και αν και δεν αναφέρθηκα προσωπικά, νομίζω ότι είστε ειδικές περιπτώσεις.

Μιλάω από τη θέση μου ως υπεύθυνο εργαστηρίου με πλήρες ωράριο σε γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις, όπου οι διαδραστικοί έχουν τοποθετηθεί στις αίθουσες του γυμνασίου αποκλειστικά (και όχι στο εργαστήριο), και όπου τον τελευταίο καιρό καλούμαι συνέχεια να καθαρίσω other people's mess (π.χ. ήρθε το ΣΥΖΕΥΞΙΣ και μας έβαλε σε γραμμή που δεν έχει Internet αλλά μόνο τηλεφωνία).
Θεωρώ ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων είναι σε αυτή τη θέση.

Το θέμα είναι ότι υπάρχει κενό στην υποστήριξη των ψηφιακών απαιτήσεων του σχολείου. Και με την ολοένα και μεγαλύτερη χρήση τους εντείνονται τα προβλήματα και οι συγκρούσεις.
Και ενώ έχει εμπεδωθεί ότι όταν υπάρχει πρόβλημα στα ηλεκτρολογικά, καλούμε τον ηλεκτρολόγο του δήμου, δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο για τα τεχνικά θέματα των ψηφιακών συστημάτων.
Από την εμπειρία μου τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ δεν μπορούν να βοηθήσουν σε αυτά, όσο και αν είναι καλοπροαίρετοι.  Απλά έχουν πάρα πολλά σχολεία και είναι πολύ λίγα άτομα.

Οπότε είτε πρέπει να δοθεί η τεχνική υποστήριξη των συστημάτων του σχολείου στα τμήματα IT των δήμων, όπως και τα υπόλοιπα τεχνικά θέματα, είτε πρέπει να θεσπιστεί επίσημος ρόλος (π.χ. 'υποδιευθυντής' πληροφορικής) με αντίστοιχη μείωσή και επίδομα. Δεν γίνεται όμως οι καθηγητές να είναι και τεχνικοί - δεν το λέω υποτιμητικά το λέω με την έννοια  το ίδιο άτομο να κάνει δύο δουλειές με ένα μισθό και ο ΈΠΑΦΟΣ να παίρνει την υποστήριξη (καλά το ότι έχει λήξει τώρα που θα αρχίσουν τα προβλήματα είναι πολύ Ελλάδα 2.0).

Επίσης για όσους θεωρούν ότι είναι δουλειά του υπεύθυνου εργαστηρίου, από τις διάφορες εγκυκλίους προκύπτει ότι δεν πρέπει να κάνουμε κάτι εκτός της αίθουσας και η εμπλοκή μας με τα υπόλοιπα είναι συμβουλευτική (ό,τι και αν σημαίνει αυτό). Και φυσικά κανείς δεν ζητάει από τους αντίστοιχους υπεύθυνους ΠΕ04 να φτιάξουν το ρεύμα ή τα υδραυλικά (παρ'όλα που έχουν τα ίδια προνόμια και στην ύλη τους είναι ο ηλεκτρισμός και η πίεση).

Και να πω κάτι για να καταλάβετε πόσο έχουμε ρίξει τους εαυτούς μας, τόσο ως καθηγητές όσο και ως υπάλληλοι.
Το σχολείο μου θα έχει IB. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να έχει μια αίθουσα στυλ βιβλιοθήκης με υπολογιστές και πρόσβαση στο Internet (διαφορετική από το εργαστήριο για προφανείς λόγους).  Όταν τέθηκε το θέμα ποιος θα έχει την υποστήριξη τους, ο IΒ consultant τρελάθηκε στην ιδέα ότι αυτό το αναλαμβάνει καθηγητής (έστω και από φιλότιμο). Οι καθηγητές κάνουν μόνο μάθημά είπε.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson