Θέμα Δ

Ξεκίνησε από gpapargi, 03 Ιουν 2025, 09:57:36 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

o_Antonis

Η επόμενη ερώτηση δεν αφορά μόνο τις πανελλαδικές, θέλω να ακούσω γνώμες.

μια λύση της μορφής
i<-10
ΟΣΟ βαθμός [10]=βαθμός [i+1] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
  i<-i+1
  ...

από τις 6 μονάδες του ερωτήματος να κοπεί μία, δύο ή περισσότερες;

pgrontas

2 μονάδες θα έλεγα επειδή πιάνει 6.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

andreas_p

Εκτός ορίων ...

petrosp13

Εγώ θα έκοβα το πολύ μια
Το παιδί μπήκε στον κόπο να κάνει μια πολύ έξυπνη και βέλτιστη λύση, δεν μπορώ να του αφαιρέσω πολλά σε σχέση με κάποιον που έβαλε "Για" και σαρώνει άχρηστα στοιχεία μέχρι το τέλος
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

Αν οι 6 μονάδες πάνε μόνο σε αυτό το τμήμα κώδικα τότε 2 μονάδες. Αν όμως έχουν μέσα και την ταξινόμηση και την εμφάνιση των πρώτων 10 θα έλεγα 1.Ωστόσο μπορεί κάποιος να έχει λάθη στη λύση του αλλά να επιδεικνύει τέτοιο επίπεδο κατανόησης που να μην είναι σωστό να κόψεις κάτι όπως για παράδειγμα αυτή η λύση που ανέβασε ένας συνάδελφος στο fb από εξέταση στα προφορικά

.j <— 1
ΟΣΟ Β[ j ]  >=  Β[ 10 ] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 
     ΓΡΑΨΕ ΟΝ[ j ] 
     j <— j+ 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Από αυτό δεν κόβεις
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Γιάννης Αναγνωστάκης

Παράθεση από: evry στις 05 Ιουν 2025, 09:56:24 ΠΜΑν οι 6 μονάδες πάνε μόνο σε αυτό το τμήμα κώδικα τότε 2 μονάδες. Αν όμως έχουν μέσα και την ταξινόμηση και την εμφάνιση των πρώτων 10 θα έλεγα 1.Ωστόσο μπορεί κάποιος να έχει λάθη στη λύση του αλλά να επιδεικνύει τέτοιο επίπεδο κατανόησης που να μην είναι σωστό να κόψεις κάτι όπως για παράδειγμα αυτή η λύση που ανέβασε ένας συνάδελφος στο fb από εξέταση στα προφορικά

.j <— 1
ΟΣΟ Β[ j ]  >=  Β[ 10 ] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 
    ΓΡΑΨΕ ΟΝ[ j ] 
    j <— j+ 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Από αυτό δεν κόβεις

Εγω θα έκοβα 1 μόριο, γιατι δεν αντιλαμβάνεται το πιθανό λάθος κατά την εκτέλεση. Αν δεν κόψουμε έστω 1 μόριο, τι πρέπει να κάνουμε για την παρακάτω λύση; Nα δώσουμε και παραπάνω απο όσα δίνει το υποερώτημα;

κ <- 1
φ <- Ψευδής
Όσο κ<=100 και φ=Ψευδής επανάλαβε
  Αν Β[κ]>=Β[10] τοτε
     Γραψε ΟΝ[κ]
     κ <- κ + 1
  αλλιώς
    φ <- Αληθής
  Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

o_Antonis

Δεν διαφωνώ στο ότι δεν μπορεί  να λάβει όλα  τα μόρια.
Ο προβληματισμός είναι πως τελικά "τιμωρείται" ο εξεταζόμενος που ξέρει ότι δεν "πρέπει" να τα πάει όλα με την ΓΙΑ ως το τέλος.

(* επίτηδες δεν έγραψα εξ'αρχής στα 8 μόρια αλλά στα 6 για να μην περιορίσουμε σε αυτά τα συγκεκριμένα θέματα)

evry

Παράθεση από: Γιάννης Αναγνωστάκης στις 05 Ιουν 2025, 10:26:04 ΠΜΕγω θα έκοβα 1 μόριο, γιατι δεν αντιλαμβάνεται το πιθανό λάθος κατά την εκτέλεση. Αν δεν κόψουμε έστω 1 μόριο, τι πρέπει να κάνουμε για την παρακάτω λύση; Nα δώσουμε και παραπάνω απο όσα δίνει το υποερώτημα;

κ <- 1
φ <- Ψευδής
Όσο κ<=100 και φ=Ψευδής επανάλαβε
  Αν Β[κ]>=Β[10] τοτε
     Γραψε ΟΝ[κ]
     κ <- κ + 1
  αλλιώς
    φ <- Αληθής
  Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης
Ακριβώς αυτό θα έκανα, θα πήγαινα σε άλλο ερώτημα που έχει χάσει και θα του έδινα παραπάνω  :D :D :D
Επίσης ο κώδικάς του είναι πολύ πιο compact
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

KosTzag

Συνάδελφοι, με όλο το σεβασμό, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικά με την εμφάνιση των ονομάτων:

Με 1 ή 2 ΓΙΑ δουλεύει, αλλά ενδέχεται να προσπελαστούν στοιχεία του πίνακα που δεν θα εμφανιστούν.

Με ΟΣΟ, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, δουλεύει αποδοτικότερα, γιατί γίνεται προσπέλαση σε ακριβώς όσα στοιχεία θα εμφανιστούν.

Γιατί όμως συζητάμε ποια λύση είναι αποδοτικότερη; Γιατί αδικείται ο μαθητής που κατάλαβε ότι δεν «πρέπει» να προσπελαστούν όλα τα στοιχεία του πίνακα (βέβαια σε ακραία περίπτωση μπορεί να εμφανιστούν και όλα τα ονόματα); Από πότε μοριοδοτείται περισσότερο μια σωστή λύση έναντι μιας άλλης σωστής λύσης;

Το αναφέρω γιατί διαβάζουν και μαθητές τα μηνύματα και είμαστε εν μέσω εξετάσεων ακόμα...

evry

Δίκιο έχεις, αλλά η αξιολόγηση γενικά είναι μια διαδικασία που δεν είναι μετρημένα κουκιά. Υπάρχουν λύσεις που δείχνουν ότι η μαθήτρια είναι σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο κατανόησης. Το να βάλει κάποιος 1 ή 2 μονάδες (στις 100) παραπάνω σε μια ευφυή λύση που είδε δεν το θεωρώ κακό.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

KosTzag

Διαφωνούμε, οι σωστές λύσεις παίρνουν όλα τα μόρια. Δεν έχει καμία σημασία στα πλαίσια του μαθήματος αν κάποιος μαθητής είναι πιο ευφυής από κάποιον άλλον (κονσέρβα πανελλαδικών).

Αν είμασταν καθηγητές πανεπιστημίου και είχαμε να κάνουμε με φοιτητές θα μπορούσαμε να το συζητήσουμε.

evry

Παράθεση από: KosTzag στις 05 Ιουν 2025, 11:57:38 ΠΜΔιαφωνούμε, οι σωστές λύσεις παίρνουν όλα τα μόρια. Δεν έχει καμία σημασία στα πλαίσια του μαθήματος αν κάποιος μαθητής είναι πιο ευφυής από κάποιον άλλον (κονσέρβα πανελλαδικών).

Αν είμασταν καθηγητές πανεπιστημίου και είχαμε να κάνουμε με φοιτητές θα μπορούσαμε να το συζητήσουμε.
Δεν μίλησα για ευφυείς μαθητές αλλά για ευφυείς λύσεις., αλλά αυτό που λες είναι ο τρόπος που είμαστε υποχρεωμένοι να βαθμολογούμε
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

Δεν νομίζω να λέει ότι πρέπει να πάρει παραπάνω μονάδες από κάποιον άλλο στο ίδιο ερώτημα
Αλλά όλοι μας εισπράττουμε ένα γενικό κλίμα από κάθε γραπτό για το πόσο "νιώθει" ένα παιδί
Και μπορούμε να καταλάβουμε αν ένα παιδί σε ένα γραπτό ξέχασε να βάλει ένα "Τέλος_Αν" ή δεν ήξερε ότι πρέπει να βάλει
Και αυτό ίσως να μπορεί να συγχωρηθεί
Αλλά μιλάμε για μαξ 0.5-1 μονάδα στα 100
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

KosTzag

Ναι συγγνώμη, εκ παραδρομής. Διορθώνω: ευφυείς λύσεις.

Αν και συνήθως ευφυείς λύσεις δίνονται από ευφυείς μαθητές. Δεν είναι βέβαια και κανόνας αυτό.

pgrontas

#29
Παράθεση από: evry στις 05 Ιουν 2025, 09:56:24 ΠΜΑν οι 6 μονάδες πάνε μόνο σε αυτό το τμήμα κώδικα τότε 2 μονάδες. Αν όμως έχουν μέσα και την ταξινόμηση και την εμφάνιση των πρώτων 10 θα έλεγα 1.Ωστόσο μπορεί κάποιος να έχει λάθη στη λύση του αλλά να επιδεικνύει τέτοιο επίπεδο κατανόησης που να μην είναι σωστό να κόψεις κάτι όπως για παράδειγμα αυτή η λύση που ανέβασε ένας συνάδελφος στο fb από εξέταση στα προφορικά

.j <— 1
ΟΣΟ Β[ j ]  >=  Β[ 10 ] ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 
    ΓΡΑΨΕ ΟΝ[ j ] 
    j <— j+ 1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Από αυτό δεν κόβεις

Πάντως, ελπίζω αυτή η λύση να αφορά όλη την εμφάνιση του Δ4, δεν είναι δηλαδή μόνο για όσους ισοβαθμούν με τον 10ο. Γιατί στη δεύτερη περίπτωση σίγουρα δε θα πρέπει να πάρει όλες τις μονάδες.

Παράθεση από: KosTzag στις 05 Ιουν 2025, 11:48:05 ΠΜΣυνάδελφοι, με όλο το σεβασμό, θα ήθελα να ρωτήσω κάτι σχετικά με την εμφάνιση των ονομάτων:

Με 1 ή 2 ΓΙΑ δουλεύει, αλλά ενδέχεται να προσπελαστούν στοιχεία του πίνακα που δεν θα εμφανιστούν.

Με ΟΣΟ, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, δουλεύει αποδοτικότερα, γιατί γίνεται προσπέλαση σε ακριβώς όσα στοιχεία θα εμφανιστούν.

Γιατί όμως συζητάμε ποια λύση είναι αποδοτικότερη; Γιατί αδικείται ο μαθητής που κατάλαβε ότι δεν «πρέπει» να προσπελαστούν όλα τα στοιχεία του πίνακα (βέβαια σε ακραία περίπτωση μπορεί να εμφανιστούν και όλα τα ονόματα); Από πότε μοριοδοτείται περισσότερο μια σωστή λύση έναντι μιας άλλης σωστής λύσης;

Το αναφέρω γιατί διαβάζουν και μαθητές τα μηνύματα και είμαστε εν μέσω εξετάσεων ακόμα...
Σε αυτό συμφωνώ 100% και δεν είναι θέμα απόδοσης - είναι θέμα κοινής λογικής - θέμα το οποίο μάλιστα θίγεται έμμεσα και στο διδακτικό πακέτο στο κεφάλαιο της αναζήτησης.

Δηλαδή σε περίπτωση που κάνεις αναζήτηση και ξέρεις ότι υπάρχει το πολύ 1 εμφάνιση του αναζητούμενου στοιχείου, θα συνεχίσεις να ψάχνεις αν το έχεις βρει; Πώς θα κρίναμε έναν άνθρωπο που συνέχιζε να ψάχνει κάτι ενώ το έχει βρει;
Δεν είναι αυτό το μέγιστο δείγμα παπαγαλίας;



Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson