Σχολιασμός θεμάτων 2024

Ξεκίνησε από gpapargi, 05 Ιουν 2024, 11:02:07 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

tsak

Παράθεση από: MP στις 06 Ιουν 2024, 12:00:21 ΜΜ(Ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί διδάσκουμε προγράμματα/προβλήματα με ουρές και στοίβες..)

Μ' αυτήν την απορία θα μείνουμε μέχρι να αποσυρθούμε απ' ότι φαίνεται...

Άρης Κεσογλίδης

Παράθεση από: NIKOS_KALYVAS στις 06 Ιουν 2024, 10:55:44 ΠΜΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

https://drive.google.com/file/d/1vppPtwPKfZHdpQpl1yG9BsBj_9j9VL8F/view?usp=sharing

Συνάδελφε ευχαριστούμε.

Ένα μικρό "λαθάκι" μόνο ... Στο Θέμα Γ στο ποσοστό , δεν διαίρεσες με το 100 .
(( ΠΟΣΕΠ <- ΠΕΠ/ΠΛ   ))

Στην ουσία , πάλι ποσοστό είναι , ο αριθμός μεταξύ του  0  και του 1 , αλλά ως ποσοστό εννοούμε το επί τοις εκατό .
Δεν ξέρω αν κόβουν από αυτό ...
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

epsilonXi

Καλά ήτανε μωρέ...
Απλά θα ήθελα κάτι που να ξεχωρίζει τον πολύ καλό από τον άριστο!

Sergio

Ωραία θέματα. Συγχαρητήρια στους συναδέλφους
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

NIKOS_KALYVAS

Παράθεση από: Άρης Κεσογλίδης στις 06 Ιουν 2024, 01:28:17 ΜΜΣυνάδελφε ευχαριστούμε.

Ένα μικρό "λαθάκι" μόνο ... Στο Θέμα Γ στο ποσοστό , δεν διαίρεσες με το 100 .
(( ΠΟΣΕΠ <- ΠΕΠ/ΠΛ  ))

Στην ουσία , πάλι ποσοστό είναι , ο αριθμός μεταξύ του  0  και του 1 , αλλά ως ποσοστό εννοούμε το επί τοις εκατό .
Δεν ξέρω αν κόβουν από αυτό ...

Το ποσοστό είναι ένα πραγματικός αριθμός. Ακόμη και όταν γραφεις 80% εννοείται 80/100=0.8.
Ο μαθητής είτε το πολλαπλασιάσει *100 είτε το αφήσει όπως το έχω στις ενδεικτικές λύσεις δεν χανει μονάδες.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
Καθηγητής Πληροφορικής (ΠΕ86)

Αριστοτέλης Βιτωράτος

Διαφορά με τις 2 προηγούμενες χρονιές: Δεν υπήρχαν ασκήσεις δένδρων,αντικειμενοστρεφούς.
Εγώ περίμενα και μαύρο κουτί.
Τα θέματα Β,Γ,Δ δεν είχαν ούτε ένα υποερώτημα από συμπληρωματικό.
Επίσης δεν υπήρχε λίγη φαντασία
Πχ στα θέματα Δ, τα θέματα του 2019,2020,2021,2022, το καθένα για κάτι ξεχώρισε
Φέτος όχι
Ούτε είναι λογικό τα 2 τελευταία ερωτήματα του δ να είναι "κλήση σειριακής αναζήτησης και συνάρτηση που υλοποιεί σειριακή αναζήτηση".
Είναι πολύ εύκολα για τελευταία ερωτήματα του θέματος Δ.

 

Λάμπρος Παπαδόπουλος

Παράθεση από: NIKOS_KALYVAS στις 06 Ιουν 2024, 02:35:54 ΜΜΤο ποσοστό είναι ένα πραγματικός αριθμός. Ακόμη και όταν γραφεις 80% εννοείται 80/100=0.8.
Ο μαθητής είτε το πολλαπλασιάσει *100 είτε το αφήσει όπως το έχω στις ενδεικτικές λύσεις δεν χανει μονάδες.
Το ποσοστό α% είναι άλλη μορφή του κλάσματα α/100. Μπορούμε να εκφράσουμε τον αριθμό 0.8 ως ποσοστό αν τον πολλαπλασιάσουμε με το 100 για να βρούμε τον αριθμητή του κλάσματος α/100 που είναι ίσο με τον αριθμό 0.8. Έστω και αν το 0.8 είναι ίσο με το 80/100 δεν είναι το ίδιο. Ενας μαθητής που δεν θα πολλαπλασιάσει με το 100 θα πρέπει να χάσει μονάδες γιατί διαφορετικά αδικείται ο μαθητής που θα το γράψει σωστά.

akalest0s

#22
Η εικόνα είναι πολύ καλύτερη από πέρυσι, ειδικά ως προς την δυσκολία. Σαφώς πιο δύσκολα από πέρυσι, που η ευκολία ήταν στα όρια του σκάνδαλου.
Φέτος είχαν μέτρια δυσκολία. Γ και Δ συμφωνώ ότι θα θέλαν λίγο παραπάνω φαντασία, αλλά από την σκοπιά των παιδιών που δεν βλέπουν 5000 θέματα τα τελευταία 10 χρόνια, όπως εμείς, δεν το βρίσκω φοβερό πρόβλημα.

Το Γ έχει κάποια σημεία που θέλουν προσοχή.
Το Γ4 μαζί με κάποια σημεία του Δ, και το Β4, θα ξεχωρίσουν τον καλό μαθητή. Θα προτιμούσα και περισσότερη δυσκολία σε 1-2 σημεία.

Το "άπλωμα" της ύλης όντως έπασχε. Ήθελε περισσότερο από την νέα.
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

pgrontas

Θα συμφωνήσω κι εγώ ότι τα θέματα ήταν στη σωστή κατεύθυνση. Σαφώς καλύτερα από πέρσι αφού είχαν ορισμένα ερωτήματα που ξέφευγαν από τα παραδοσιακά και απαιτούσαν μαθητές που είχαν τριβή με το μάθημα.
Σε αυτή την κατεύθυνση μου άρεσε το Β4 και το Γ4.

Από την άλλη ότι θα μπορούσε η διάκριση των μαθητών να ήταν καλύτερη με ένα πιο απαιτητικό ερώτημα στο θέμα Δ.
Νομίζω ότι δεν έχει γίνει ακόμα πραγματική χρήση του γεγονότος ότι τα Γ και Δ πλέον πιάνουν 25 μονάδες.
Θα συμφωνήσω επίσης στο ότι έπασχε η κάλυψη της ύλης.

Με την ευκαιρία οι μονάδες στο Β4 είναι πολλές.

Επίσης να προσθέσω αυτό που έγραψα και στο θέμα Β με την ελπίδα ότι κάποιος της ΚΕΕ ή που να μπορεί να μεταφέρει σε αυτήν διαβάζει.
Πρέπει να έρθει οδηγία πόσο θα κοπεί στην περίπτωση που στο Β3 κάποιος έχει απαντήσει όχι με τους δείκτες αλλά με το περιεχόμενο της ουράς επειδή το θέμα είναι κλειστού τύπου.  Στα προφορικά προέκυψαν περιπτώσεις όπου το λάθος αποτιμήθηκε διαφορετικά από τους βαθμολογητές.

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

petrosp13

Παράθεση από: pgrontas στις 06 Ιουν 2024, 04:39:23 ΜΜΠρέπει να έρθει οδηγία πόσο θα κοπεί στην περίπτωση που στο Β3 κάποιος έχει απαντήσει όχι με τους δείκτες αλλά με το περιεχόμενο της ουράς επειδή το θέμα είναι κλειστού τύπου.  Στα προφορικά προέκυψαν περιπτώσεις όπου το λάθος αποτιμήθηκε διαφορετικά από τους βαθμολογητές.



Δεν είναι σαφές ότι πρέπει να τις χάσει όλες;
Ένας δείκτης δεν μπορεί να έχει για τιμή γράμματα (ορθώς έβαλαν γράμματα στην ουρά, για να μην έχουμε άλλες παρερμηνείες)
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

Παράθεση από: petrosp13 στις 06 Ιουν 2024, 05:03:30 ΜΜΈνας δείκτης δεν μπορεί να έχει για τιμή γράμματα (ορθώς έβαλαν γράμματα στην ουρά, για να μην έχουμε άλλες παρερμηνείες)
Σωστά Πέτρο, αλλά όπως εγραψα στο άλλο θέμα τότε είναι σαν να κόβεις για το ίδιο λάθος πολλές φορές. Η άσκηση δεν εξετάζει μόνο τι  τιμές παίρνει ο δείκτης, αλλά και τον χειρισμό της ουράς.
Αν ένας μαθητής λοιπόν ξέρει να χειρίζεται την ουρά αλλά κάνει λάθος στους δείκτες θα εξισωθεί με κάποιον που ούτε τους δείκτες χειρίζεται σωστά ούτε την ουρά.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Νίκος Αδαμόπουλος

Παράθεση από: Λάμπρος Παπαδόπουλος στις 06 Ιουν 2024, 04:00:21 ΜΜΤο ποσοστό α% είναι άλλη μορφή του κλάσματα α/100. Μπορούμε να εκφράσουμε τον αριθμό 0.8 ως ποσοστό αν τον πολλαπλασιάσουμε με το 100 για να βρούμε τον αριθμητή του κλάσματος α/100 που είναι ίσο με τον αριθμό 0.8. Έστω και αν το 0.8 είναι ίσο με το 80/100 δεν είναι το ίδιο. Ενας μαθητής που δεν θα πολλαπλασιάσει με το 100 θα πρέπει να χάσει μονάδες γιατί διαφορετικά αδικείται ο μαθητής που θα το γράψει σωστά.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι στην εκφώνηση δεν μιλάει για ποσοστό %, και από την άλλη υπάρχουν διαφόρων ειδών ποσοστά, και όχι μόνο επί τοις εκατό.

Δες και στο:

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=9545.msg100718#msg100718

Με αυτήν την έννοια λοιπόν, εγώ αντίθετα θεωρώ πιο σωστή τη λύση που ανέβασε ο συνάδελφος χωρίς το  *100  !!!    :police:

Όμως επειδή είναι υπερβολικό να περιμένουμε από τους μαθητές να έχουν κάνει όλες αυτές τις σκέψεις, τη στιγμή μάλιστα που ακόμα κι εμείς έχουμε μάλλον διαφορετικές απόψεις, θεωρώ ότι πρέπει να θεωρηθούν σωστές και οι 2 λύσεις, είτε με  *100 είτε χωρίς!

dimitrios67

Παράθεση από: Λάμπρος Παπαδόπουλος στις 06 Ιουν 2024, 04:00:21 ΜΜ
 Ενας μαθητής που δεν θα πολλαπλασιάσει με το 100 θα πρέπει να χάσει μονάδες γιατί διαφορετικά αδικείται ο μαθητής που θα το γράψει σωστά.
Μήπως ειναι λιγο υπερβολικό; Π.χ. στο πανεπιστημιο τα ποσοστά παντοτε εκφραζονται με αριθμους από 0-->1,
οταν λεμε ποσοστό 50% "παταμε" περισσοτερο στον οικονομικό τομέα. Ετσι νομιζω εγω, μπορει να κανω και λάθος.
Καλύτερα να μην κοπούν μοναδες, θα είναι άδικο....


Άρης Κεσογλίδης

#28
Εγώ πάντως δεν το θεωρώ αυστηρά λάθος αυτό με το ποσοστό ...
Γι' αυτό και έγραψα "λαθάκι" (και σε εισαγωγικά) όταν το ανέφερα.
Θεωρώ ίσως πιο ακριβή την εύρεση με το "επί 100" , επειδή έτσι είναι το πιο συνηθισμένο όταν μιλάμε για ποσοστά.
Είτε μιλάμε για εκλογές, για εκπτώσεις, για αυξήσεις ... πάντα λέμε 30% , 25% , 13% .... δεν λέμε  0,3  ή   0,25 ...

Δεν θεωρώ ότι πρέπει να κοπούν μονάδες, απλώς το θεωρώ καλύτερο ...
Και ίσως θα είναι καλό να το διευκρινίζουν και στις εκφωνήσεις στα θέματα .
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

tsak

Τα ποσοστά όλη τη χρονιά σε όλες τις ασκήσεις εκφράζονται στην κλίμακα του 100. Όπως και στην καθημερινότητα. Οπότε καλώς πολλαπλασιάζουμε με το 100 και αν το ερώτημα παίρνει 4 μονάδες, μπορεί να κοπεί 1. Εξαρτάται βέβαια τι κατεύθυνση δίνεται αν δίνεται από κάπου (κεντρική επιτροπή κλπ).