Θέματα Εξετάσεων 2020-2021 και σχολιασμός

Ξεκίνησε από evry, 17 Ιουν 2021, 02:09:24 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

pgrontas

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 18 Ιουν 2021, 11:07:41 ΠΜ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΛΕΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΤΕΙ ΣΕ
ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΣΕ ΠΕΤΟΥΜΕΝΑ Η ΠΛΩΤΑ ;D ;D ;D

Το παραπάνω σχόλιο, το καλύτερο που διάβασα σήμερα, αποτυπώνει κατά τη γνώμη μου την ποιότητα των θεμάτων αλλά και της κατεύθυνσης που πάει το μάθημα τα τελευταία χρόνια. Ανέμπνευστα και αδιαβάθμητα.
Σε σχέση με την ευκολία, ασφαλώς δεν είμαστε εμείς οι καλύτεροι κριτές αλλά οι μαθητές.
Οπότε στους προφορικά εξεταζόμενους, φέτος ήταν η πρώτη χρονιά εδώ και 11 χρόνια που εξετάζω που τελειώσαμε στις 2 παρά.
Από τα 7 άτομα που εξέτασα 3 ήταν στην κλίκακα 90-100 (με 1 100), 3 στην 20-30 και 1 στη βάση.
Αυτό δεν σημαίνει κάτι κατ' ανάγκη αλλά το καταθέτω.

Κάποια επιμέρους σχόλια:
1. Δεν μου άρεσε καθόλου το Α1.5 (οι εντολές δομής ακολουθίας εκτελούνται ακριβώς μια φορά). Αν δεν υπήρχε η εκσφαλμάτωση θα ήταν ένα εύκολο θέμα, αλλά με την εκσφαλμάτωση, λόγω κάποιου σφάλματος αντικανονικού τερματισμού οι επόμενες εντολές μπορεί να μην εκτελεστούν καθόλου. Οπότε πρέπει κάποιος μαθητής που πονηρεύτηκε να σκεφτεί αν η καθοριστικότητα ισοδυναμεί με ανυπαρξία σφαλμάτων αντικανονικού τερματισμού, που είναι λίγο υπερβολικό. Δεν φάνηκε να υπάρχει ανάλογη περίπτωση στους ΦΑ, αλλά φοβάμαι μήπως κάποιος καλός μαθητής το παρασκέφτηκε και την πατήσει.
2. Πολύ κακό για μένα που ζητήθηκε κώδικας και στο Β. Θα μπορούσε να μπει κάποια ωραία ασκησούλα.
3. Πολύ θεωρία (Α1, Α2, Β2) - ακόμα και για μένα που είμαι υπέρμαχός της,  στις διάφορες συζητήσεις στο Στέκι.
4. Στο Δ4 υπήρξαν ερωτήσεις από τους μαθητές, αν θα πρέπει να εμφανίζονται και οι άκυρες επιδόσεις. Εύλογες για μένα και η εκφώνηση εκεί θα έπρεπε να ήταν καλύτερη.

Και του χρόνου με υγεία!

Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Tas

Παράθεση από: evry στις 18 Ιουν 2021, 06:59:55 ΜΜ
Να σου κόψουν για το τέλος_επιλογής το θεωρώ απίθανο.
Για το >= λογικά θα σου κόψουν γιατί το Α3 πιάνει 7 μονάδες, άρα 1 θα πάει στην σωστή συνθήκη.

Επισης υπαρχει περιπτωση αν ξεχασα να δηλωσω στο τμημα δηλωσεων ενα i να μου κοψουν ? Αυτο και τα παραπανω ειναι τα λαθη μου .

evry

οχι
Παράθεση από: Tas στις 18 Ιουν 2021, 07:07:18 ΜΜ
Επισης υπαρχει περιπτωση αν ξεχασα να δηλωσω στο τμημα δηλωσεων ενα i να μου κοψουν ?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Laertis

Μια ωραία πεταλούδα,
Μια ωραία πεταλούδα
σ'ένα κήπο μια φορά
καμαρώνει και απλώνει
τα γαλάζια της φτερά.

Από τότε που η Ομάδα διαγωνισμάτων του Στεκιού σταμάτησε να βγάζει θέματα, οι ΚΕΕ έχουν τελματώσει στις φορτοεκφορτώσεις , στα ισοδύναμα και τις φυσαλίδες. Κοινώς, κυνηγάμε την ουρά μας (ή τη στοίβα μας ;) !

Καλό καλοκαίρι συνάδελφοι  :laugh:
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

evry

Βλέπω στοίβα που έχει υλοποιηθεί με πίνακα και είναι κοντά στο stack overflow.
ή καλύτερα υλοποίηση κυκλικής ουράς όπου όταν ένας κόμβος αφαιρείται εισάγεται αμέσως στο άλλο άκρο.

Παράθεση από: Laertis στις 18 Ιουν 2021, 08:43:11 ΜΜ
Από τότε που η Ομάδα διαγωνισμάτων του Στεκιού σταμάτησε να βγάζει θέματα, οι ΚΕΕ έχουν τελματώσει στις φορτοεκφορτώσεις , στα ισοδύναμα και τις φυσαλίδες. Κοινώς, κυνηγάμε την ουρά μας (ή τη στοίβα μας ;) !
Καλό καλοκαίρι συνάδελφοι  :laugh:

Καλό καλοκαίρι Γιώργο
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

Γιώργο να δώσουμε τη σκυτάλη στα νιάτα!
Αρκεί να ... αδράξουν !

kyriakos208

Καλησπέρα.  Στο δ4 αν μπήκε το αν διάφορο του μηδέν πριν την εμφάνιση θεωρείται λάθος? Εφόσον οι επιδόσεις είναι οι μη αρνητικοί αριθμοί

tsabatman

Καλησπέρα σε όλους! Πάντως 2 χρόνια τώρα με το θέμα Γ έμαθα να λέω την λέξη εμπορευματοκιβώτια🤣🤣

Σάκης Δημόπουλος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Πανελλήνιες 2021 -  Λύσεις θεμάτων Α και Β https://www.youtube.com/watch?v=_VkhRdDpI-g

P.Tsiotakis

Παράθεση από: Sergio στις 18 Ιουν 2021, 01:17:59 ΜΜ
Δεν υπάρχει κάτι στην εκφώνηση που να οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το [2,3] είναι το 42ο άλμα.  Το μόνο σαφές, με βάση την εκφώνηση, είναι ότι είναι το 3ο άλμα του 2ου αθλητή..

Ακριβώς αυτό. Π.χ.
Ο αθλητής που έχει αποθηκευτεί στη γραμμή 19 του πίνακα, δεν σημαίνει (απαραίτητα) ότι αγωνίστηκε 19ος. Μπορεί να εγγράφηκε 19ος στους αγώνες ή να μπήκε στη λωρίδα 19 για να είναι κοντά στις κερκίδες στην φίλη του που τον ενθαρρύνει.
Ή τέλος, μπορεί το 19 να είναι γούρι του γιατί τόσο είχε γράψει στον προγραμματισμό στις πανελλήνιες το 2009 που έδωσε εξετάσεις στην τεχνολογική κατεύθυνση με θέματα μικρότερης ( ; ) τυποποίησης.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

Καλημέρα σε όλους. Λίγα σχόλια για τα θέματα τωρα που μιλήσαμε και με τους μαθητες και έχουμε σχετικά ηρεμήσει.
Κατ αρχάς, όπως έγραψα και πιο πάνω, προτείνω το μάθημα να μετονομαστεί σε Αποθήκευση Εμπορευματοκιβωτίων σε Πλωτά η Πετούμενα...
Πέρα από την πλάκα τώρα, νομίζω ότι τα θέματα σε ένα μάθημα πρέπει να κρίνονται αφού μιλήσουμε με τους μαθητές και τότε μόνο μπορούμε να βγάλουμε καλά και ασφαλή συμπεράσματα.
Προσωπικά θεωρώ ότι τα θέματα ήταν εκεί που έπρεπε να είναι από άποψη δυσκολίας (αν και έχω κάνει αρκετά δυσκολότερες ασκήσεις στους μαθητές). Πρώτος λόγος που το λέω αυτό είναι η φετινή χρονιά και οι δυσκολίες της... και δεύτερος λόγος το γεγονός ότι έξι χρόνια τώρα από τότε που άλλαξε η κατεύθυνση έχουν αλλάξει και οι μαθητές που κάνουν πληροφορική...  (θα μπορούσε ίσως ένα κλικ πιο πάνω σε κάποιες μονάδες – αλλά για τους παραπάνω λόγους θεωρώ ότι εκεί έπρεπε να είναι τα θέματα.)
Επίσης, μπορεί να είδαμε κάποιες χρονιές δύσκολά θέματα - όπως το 2017 3ο και 4ο θέμα ή 2018 η και κάποια άλλα παλαιότερα – ωστόσο εμείς οι διδάσκοντες μπορεί κάθε χρόνο να γινόμαστε καλύτεροι και ένα θέμα που παλιά μας φαινόταν πρωτότυπο και δύσκολο να μας φαίνεται πλέον τετριμμένο και απλό, ωστόσο οι μαθητές είναι πάντα καινούριοι και ξεκινάνε από την αρχή. Βέβαια η προετοιμασία έχει βελτιωθεί, ωστόσο είναι μάλλον δύσκολο να φτάσεις πιο μακριά...
Στα δύο πρώτα θέματα Α και Β, έπρεπε να δοθούν κάποιες εύκολες μονάδες καθώς η Ελλάδα δεν είναι ένας ιντερνετικός παράδεισος και πολλά παιδάκια δεν είχαν παρακολουθήσει το μάθημα όπως θα έπρεπε. Οπότε ορθώς έπραξε η επιτροπή κατά τη γνώμη μου και έδωσε κάποιες εύκολες μονάδες, όπως άλλωστε πρέπει να υπάρχουν σε ένα μάθημα, νομίζω δε ότι πάνω κάτω – με μικρές διαφορές  - είναι στα περυσινά επίπεδα.
Το Γ θέμα (με τα εμπορ...  εμπορευμ... εμπ... εμπορευματ... - αει στο καλό, στου χαντακ και αυτό, ) εγώ νομίζω ότι πέρα από την έλλειψη πρωτοτυπίας (σίγουρα...), ήταν καλό όσον αφορά το επίπεδο δυσκολίας του. Φάνηκε στη συζήτηση με τους μαθητές ότι η συνθήκη τερματισμού απαιτούσε προσοχή ενώ το Γ4 ήταν καλό ερώτημα. Νομίζω ήταν ένα κλικ πιο πάνω από το περυσινό.
Τέλος όσον αφορά το θέμα Δ, εγώ ήθελα ένα ερώτημα παραπάνω για καλύτερη κατανομή μονάδων γιατί ήταν πολλές οι μονάδες στα δ3 και δ4 αλλά και για να υπάρχει ένα επιπλέον ερώτημα στο θέμα... Θα το ήθελα. Θεωρώ καλύτερη πρακτική πάντως ένα θέμα να ξεκινάει νορμάλ και να δυσκολεύει στη συνέχεια καθώς προχωράς στα ερωτήματα, όπως φέτος δηλαδή, παρά ένα θέμα που σε κολλάει στην αρχή, και μετά είναι εύκολο, όπως το περσινό.
Όλα αυτά βέβαια είναι η γνώμη μου.
Γενικά νομίζω στο σύνολό τους τα θέματα, δεν απέχουν πολύ από τα περυσινά όσον αφορά τη δυσκολία τους, ενώ τελευταία θα πω ότι με ενοχλεί η ύπαρξη τόσης θεωρίας στο μάθημα, που εν τέλει δεν διαφοροποιεί τον μαθητή που έλιωσε να τη διαβάσει όλη και να τη μάθει καλά, από τον μαθητή που την διάβασε 4-5 ημέρες. Κατά τη γνώμη μου ΠΡΕΠΕΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ.
ΥΓ: δεν ξέρω αν πρέπει να μας ενοχλεί περισσότερο τελικά το ότι το θέμα Γ έχει ξαναμπεί σαν ιδέα όσο το να μας νοιάζει να υπάρχουν σαφώς διατυπωμένα θέματα. (πχ όταν μπαίνει άσκηση με βαθμολογίες που είναι το πρόβλημα; και γιατί να είναι; ) Εμένα με ενοχλεί περισσότερο ένα θέμα κακοδιατυπωμένο που ο μαθητής δεν κατανοεί γιατί δυστυχώς έχουν υπάρξει τέτοια μέσα στα χρόνια. Ευτυχώς φέτος, δεν νομίζω ότι υπήρξε κάτι τέτοιο. Και στο Δ2 που κάποιοι έθιξαν, νομίζω ότι πρόκειται για παρερμηνεία και όχι για κακή διατύπωση.) 
Καλό καλοκαίρι και καλή συνέχεια σε όλους.

George

Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω με μια μικρή ένσταση όσον αφορά το

Παράθεση από: ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ στις 19 Ιουν 2021, 12:36:16 ΜΜ

Και στο Δ2 που κάποιοι έθιξαν, νομίζω ότι πρόκειται για παρερμηνεία και όχι για κακή διατύπωση.) 
Καλό καλοκαίρι και καλή συνέχεια σε όλους.


θεωρώ  οτι η διατύπωση αφήνει πολύ χώρο για παρερμηνεία.
Όταν το διάβασα πρώτη φορά με προβλημάτισε λίγο ''ο αριθμός του άλματος'' σε συνδυασμό με το όνομα του αθλητή που δεν ήταν ζητούμενο (Αν ζητούσε και το όνομα νομίζω οτι δεν θα μπερδευόταν κανένας) .
Ναι το ΕΠ[2,3] δεν μπορεί παρα να είναι το 3ο άλμα του 2ου αθλητή και όχι το άλμα 42 ή το άλμα 15 γιατί οι απαντήσεις 42 και 15 δεν έχουν κάποιο νόημα. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι δεν έχουν  όλοι οι μαθητές ''εικόνα'' απο το τι γίνεται σε αθλήματα. Φαντάζομαι οτι σε ανάλογες ασκήσεις   με αθλήματα αρκετοί βρεθήκαμε να δίνουμε διευκρινήσεις σε ''αυτονόητα'' για εμάς σημεία της άσκησης.
Ούτε είναι τυχαίο θεωρώ οτι η παρερμηνεία έγινε κυρίως απο μαθητές που το ψάχνουν περισσότερο. Αυτό πιστευω οτι πρέπει να το λάβουν υπόψη οι βαθμολογητές.

Skg

Καλησπέρα σας, στο Β1 ποσες μονάδες θα κοπούν αν στον έλεγχο των θετικών αριθμών χρησιμοποιηθεί η συνθήκη x>=0;

ΔΗΜΗΤΡΗΣ Χ

#58
Παράθεση από: George στις 20 Ιουν 2021, 01:10:21 ΜΜ
Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω με μια μικρή ένσταση όσον αφορά το

θεωρώ  οτι η διατύπωση αφήνει πολύ χώρο για παρερμηνεία.
Όταν το διάβασα πρώτη φορά με προβλημάτισε λίγο ''ο αριθμός του άλματος'' σε συνδυασμό με το όνομα του αθλητή που δεν ήταν ζητούμενο (Αν ζητούσε και το όνομα νομίζω οτι δεν θα μπερδευόταν κανένας) .
Ναι το ΕΠ[2,3] δεν μπορεί παρα να είναι το 3ο άλμα του 2ου αθλητή και όχι το άλμα 42 ή το άλμα 15 γιατί οι απαντήσεις 42 και 15 δεν έχουν κάποιο νόημα. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι δεν έχουν  όλοι οι μαθητές ''εικόνα'' απο το τι γίνεται σε αθλήματα. Φαντάζομαι οτι σε ανάλογες ασκήσεις   με αθλήματα αρκετοί βρεθήκαμε να δίνουμε διευκρινήσεις σε ''αυτονόητα'' για εμάς σημεία της άσκησης.
Ούτε είναι τυχαίο θεωρώ οτι η παρερμηνεία έγινε κυρίως απο μαθητές που το ψάχνουν περισσότερο. Αυτό πιστευω οτι πρέπει να το λάβουν υπόψη οι βαθμολογητές.

Η αλήθεια είναι ότι αφήνεται ένα περιθώριο παρερμηνείας καθώς θα ήταν καλύτερο να είχε γραφτεί να βρεθεί ο αριθμός άλματος του αθλητή. Όμως (είναι λυπηρό γιατί σίγουρα θα πρόκειται για πολύ καλό μαθητή για να σκεφτεί και για να μπορεί κιόλας να το λύσει με αυτόν τον τρόπο) θα έπρεπε για να λυθεί κάπως έτσι, να έχουν δοθεί διευκρινίσεις για το πώς γίνονται τα άλματα (τη σειρά δηλαδή). Προφανώς παιδί που θα έχει γνώση από αγώνες στίβου, θα υπέθεσε αυτό το οποίο συμβαίνει, δηλαδή κάθε αθλητής από ένα άλμα και πάλι μετά. Θα έπρεπε όμως να εξηγει κάτι τετοιο για να μπορεί να λυθεί έτσι.
Η ώρα των εξετάσεων και το άγχος, δυστυχώς αφήνει περιθώρια για λανθασμένες επιλογές σε κάτι τέτοιο, συν το ότι το άγχος του εξεταζομένου αυξάνεται όταν έχει μια τετοια αβεβαιότητα... Καλό θα ήταν να ζητούσε διευκρίνιση και να δινόταν βέβαια.
Κρίμα. πιστεύω, ότι ο διορθωτής θα πρέπει να είναι ελαστικός σε μία τέτοια λύση.

Vangelis

Για τη δυσκολία των θεμάτων μπορούμε να κουβεντιάζουμε πολύ. Προσωπικά μου φάνηκαν σχετικά εύκολα. Αλλά αυτό που θέλω να παρατηρήσω είναι ότι δεν είχαν έμπνευση, ήταν γραφειοκρατικά (άντε  να τελειώσει και αυτή η δουλειά).  Αυτό φαίνεται τόσο από την επιλογή όσο και από την εκφωνήσεις των θεμάτων. Τίποτα ποιο πρωτότυπο από ΕΠΙΛΕΞΕ,  φόρτωση εμποροκιβωτίων και άλματα αθλητών δεν μπορούσαν να σκεφτούν?.  Το Δ2 έχει ασάφεια διατύπωσης , μια δύο λέξεις παραπάνω και δεν θα υπήρχε πρόβλημα.