Υπάρχει και η κρυμμένη αναζήτηση κατακερματισμού. Δεν αναφέρεται ρητά αλλά περιγράφεται και αφήνεται ως άσκηση στη σελίδα 56 πάνω πάνω.
Η σύγκριση είναι αλήθεια ότι δεν μπορεί να γίνει σε βάθος με βάση της γνώσεις του μαθητή. Ωστόσο εγώ εξήγησα όταν ρωτήθηκα πως δουλεύει η δυαδική αναζήτηση. Εύκολα εξηγείς ότι κάθε φορά περιορίζεις στο μισό το πλήθος μέσα στο οποίο είναι αυτό που ψάχνεις. Έτσι διαιρόντας συνεχώς δια 2, το 2
23 γίνεται διαδοχικά 2
22, 2
21, 2
20 κλπ. Μέχρι που μετά από 23 βήματα φτάνεις στο 2
0=1 δηλαδή βρίσκεις αυτό που ψάχνεις. Σε ένα μέγεθος της τάξη του πληθυσμού της γης (γύρω στα 8 δις) με 23 βηματάκια τελειώνεις.
Αν πήγαινες σειριακά θα ήθελες τα 8 δις βήματα.
Ίσως ξέφυγα λίγο, αλλα εξήγησα το αντικείμενο της πληροφορικής που είναι να βρίσκεις ωραίες λύσεις στα προβλήματα. Πιστεύω πως άξιζε τον κόπο και τα παιδιά νομίζω πως το εκτίμησαν. Η πληροφορική δεν είναι να επισκευάζεις και να χειρίζεσαι υπολογιστές όπως νόμιζαν αρχικά. Είναι να λύνεις προβλήματα με ωραίο, έξυπνο τρόπο και να αξιολογείς τις λύσεις. Το συγκεκριμένο μάθημα προσφέρεται για διαφήμιση της επιστήμης μας και εγώ δεν την έχασα την ευκαιρία
