Ως γνωστόν τα sch-scripts προσφέρουν δύο τύπους κοινόχρηστων:
1) Κάθε καθηγητής έχει έναν φάκελο π.χ. /home/administrator/Δημόσια/a1,
για τον οποίο δημιουργείται συντόμευση σε όλους τους μαθητές του a1,
στην θέση /home/a1-01/Δημόσια/a1 - Διαχειριστής.
Αυτός ο φάκελος είναι read-only για τους μαθητές.
Ο καθηγητής εκεί βάζει ασκήσεις, οι μαθητές τις ανοίγουν και κάνουν "αποθήκευση ως" στο φάκελό τους για να τις επεξεργαστούν.
Δεν είναι προσβάσιμος από μαθητές εκτός του τμήματος.
2) Κάθε τμήμα έχει έναν φάκελο π.χ. /home/Shared/a1,
για τον οποίο δημιουργείται συντόμευση σε όλους τους μαθητές του a1,
στην θέση /home/a1-01/Δημόσια/a1 - Κοινόχρηστα.
Αυτός ο φάκελος είναι read-write για τους μαθητές.
Τον χρησιμοποιούν οι μαθητές για να ανταλλάσσουν υλικό σε εργασίες.
Δεν είναι προσβάσιμος από μαθητές εκτός του τμήματος.
Και η ερώτηση. Στο νέο LTSP που χρησιμοποιούμε NFS και δεν έχουμε thin clients, θα βόλευε πολύ καλύτερα αν η επόμενη επιλογή (3) αντικαθιστούσε την παραπάνω επιλογή (2). Τεχνικά, αντί για "bindfs+sshfs" θα χρησιμοποιούσαμε σκέτο "nfs", και θα είχαμε λίγο μεγαλύτερη ταχύτητα, σταθερότητα, λιγότερη CPU κλπ.
3) Για όλο το σχολείο να υπάρχει μόνο ένας κοινόχρηστος φάκελος π.χ. /home/Shared,
για τον οποίο να δημιουργείται συντόμευση σε όλους τους χρήστες,
στη θέση /home/user/Δημόσια/Shared.
Να είναι read-write για όλους.
Έτσι για παράδειγμα οι μαθητές που θέλουν να ανταλλάξουν αρχεία μπορούν να τα τοποθετούν εκεί προσωρινά και μετά να τα παίρνουν στους φακέλους τους και να τα σβήνουν,
ή αν υπάρχει εμπιστοσύνη στο σχολείο, μπορούν να τα οργανώνουν και σε υποφακέλους και να τα αφήνουν εκεί όλη τη χρονιά.
Δηλαδή η διαφορά από το (2) είναι ότι είναι ένας read-write για όλους, δεν έχει ξεχωριστούς ανά τμήμα και με δικαιώματα μόνο στο τμήμα.
Άρα, ρωτάω αν βολεύεστε με το (3), ώστε να απαλλαχθούμε από το bindfs+sshfs και να χρησιμοποιήσουμε μόνο nfs. Αλλά φυσικά αν χρειάζεστε το (2), εννοείται το ψηφίζετε.