Αποστολέας Θέμα: Τι αλλαγές θα προτείναμε ώστε να εξορθολογιστεί η ύλη μας;  (Αναγνώστηκε 5634 φορές)

akalest0s

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 69
Συγχαρητήρια, λοιπόν, στο ΙΕΠ, για την επιμονή του να διδάξουμε φέτος αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό σε επίπεδο φιλοσοφικό, με μηδενικό εμπειρικό υπόβαθρο. Επιτέλους προάγεται η αλγοριθμική σκέψη, μέσα από εφαρμοσμένο προγραμματισμό.
Ποιος κοροϊδεύει ποιον, δεν ξέρω..

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 118
Βέβαια θα μπορούσε κάποιος να το δει κι αλλιώς.
Συγχαρητήρια για το πρώτο βήμα προς τον αντικειμενοστραφή προγραμματισμό.
Δεν είμαι αισιόδοξος, αλλά ελπίζω πολύ να είναι έτσι.

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 268
Παιδιά, καθήστε γιατί θα τρελαθούμε!

Ποιές ήταν οι εναλλακτικές που είχαμε; Ή αυτό που βλέπουμε τώρα (το μεταβατικό όπως είπε το ΙΕΠ) ή να μείνουμε στα ίδια; Έπεσε στο τραπέζι κάτι καλύτερο από αυτό και είπαμε "όχι"; Η αλλαγή δεν ήταν η βέλτιστη ΟΚ! Είμαστε σε χειρότερη κατάσταση από πριν; Κατά τη γνώμη μου όχι.

Έγινε μία αλλαγή και θα πρέπει να πιέσουμε να γίνουν και άλλες εκμεταλευόμενοι το "μεταβατικό" στάδιο που ανέφερε το ΙΕΠ. Ας πάρουμε την αύξηση των ωρών και την πρώτη, αν και προβληματική, εισαγωγή κάτι νέου στο μάθημα μετά από χρόνια και ας το το χρησιμοποιήσουμε ως πάτημα για να αναδείξουμε τα προβλήματα και οι αλλαγές να μην σταματήσουν εδώ.

Έχω την εντύπωση πως δεν έχουμε καταλάβει όλοι πως αυτή η "στασιμότητα" του μαθήματος τόσων χρόνων ήταν ο προθάλαμος μίας εξόδου που θα βόλευε πάρα πολλούς.

akalest0s

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 69
Νομίζω έχω καταλάβει επαρκώς την κατάστασή μας. Όπως έγραψα και παραπίσω, είμαι υπέρ των αλλαγών αυτών, έστω και αν μας πάρει άλλα 20 χρόνια να πάμε σε κάτι άλλο.
Στο συγκεκριμένο όμως θέμα, με τον αντικειμενοστρεφή, πιστεύω ότι το τερμάτισαν. Οι κλάσεις και τα αντικείμενα γίνονται κατανοητά γράφοντας κώδικα, όχι διαβάζοντας ένα τσουβάλι αράδες στο βιβλίο.

Εν πάση περιπτώσει, μακάρι να αποδειχθώ υπερβολικός. Θα δούμε τον Ιούνιο.

George Eco

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 118
Οι κλάσεις και τα αντικείμενα γίνονται κατανοητά γράφοντας κώδικα, όχι διαβάζοντας ένα τσουβάλι αράδες στο βιβλίο.

Δεν έχεις καθόλου άδικο.

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 680
Καλημέρα σε όλους και χρόνια πολλά για τις ημέρες

το τελευταίο διάστημα έχω αρχίσει να φτιάνχω τις σημειώσεις για τη νέα ύλη ..  κατά τη γνώμη μου δεν είναι και λίγα τα τμήματα που έχουν προσθέσει, στην πράξη πλέον, όχι σε θεωρητικό επίπεδο για το αν χρειάζονται ή όχι ... δηλαδή θέλουν αρκετή δουλειά από την πλευρά μας, ας το έχουμε στο νου μας, η γνώμη μου είναι όποιος δεν έχει ξεκινήσει ίσως θα έπρεπε σιγά σιγά  :angel: >:D  ... για παράδειγμα η δομή ΕΠΙΛΕΞΕ καλώς ή κακώς έχει ασκησούλες και μετατροπές στη δομή ΑΝ ... η στοίβα και η ουρά έχουν ασκήσεις στο συμπληρωματικό υλικό, οπότε αν θέλει κάποιος να τις δει σε βάθος χρειάζονται αρκετές ασκήσεις ... οι λίστες, δένδρα κτλ, πέρα από τα θεωρητικά που δεν είναι και λίγα, έχει και εδώ ασκησούλες, ειδικά τα δυαδικά δένδρα αναζήτησης ίσως δυσκολέψουν λίγο παραπάνω τους μαθητές .. ο αντικειμενοστραφής και αυτός πέρα από τα θεωρητικά έχει και ασκήσεις με διαγραμματικές αναπαραστάσεις, ίσως και αυτά φανούν περίεργα στους μαθητές, αλλά και σε εμάς που θα τα διδάξουμε πρώτη φορά στην μορφή αυτή ... βάλτε και την ανάλυση αλγορίθμων και την εκσφαλμάτωση, δεν είναι λίγα, άλλο ένα βιβλίο στην πράξη ... επίσης στην επανάληψη θα πρέπει να τα δούμε ξανά όλα αυτά ... δεν ξέρω ποια είναι η δική σας γνώμη, πάντως μας περιμένει "ιδιαίτερη" χρονιά φέτος όπως και να χει

ilias_s

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 268
... Οι κλάσεις και τα αντικείμενα γίνονται κατανοητά γράφοντας κώδικα, όχι διαβάζοντας ένα τσουβάλι αράδες στο βιβλίο ...


Έχεις απόλυτο δίκιο και μακάρι κάποιοι να το άκουγαν, αλλά όχι τώρα, ίσως και 10 χρόνια πριν!!! Για να γίνει κάτι τέτοιο πρέπει να υπάρχει σχεδιασμός σε βάθος χρόνου και όχι η νοοτροπία του "βλέποντας και κάνοντας" που ισχύει στη δική μας περίπτωση.

Εκ των πραγμάτων όμως, θα ήταν πάρα πολύ δύσκολο (για τα ελληνικά δεδομένα τουλάχιστον) να καταφέρουμε να περάσουμε μέσα σε μερικούς μήνες σε :

1) αλλαγή γλώσσας προγραμματισμού (που να υποστηρίζει κανονικά όλη την ύλη με ασκήσεις)
2) αλλαγή διδακτικού βιβλίου (γραμμένα με βάση τη νέα γλώσσα προγραμματισμού)
3) εισαγωγή νέας ύλης (αντικειμενοστρέφεια, δυναμικές δομές κτλ με ασκήσεις)

Τουλάχιστον ας πιέσουμε οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν να γίνουν και να μη μείνουν μόνο στις εξαγγελίες...

tsioulak

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 39
Καλημέρα σε όλους και χρόνια πολλά για τις ημέρες

το τελευταίο διάστημα έχω αρχίσει να φτιάνχω τις σημειώσεις για τη νέα ύλη ..  κατά τη γνώμη μου δεν είναι και λίγα τα τμήματα που έχουν προσθέσει, στην πράξη πλέον, όχι σε θεωρητικό επίπεδο για το αν χρειάζονται ή όχι ... δηλαδή θέλουν αρκετή δουλειά από την πλευρά μας, ας το έχουμε στο νου μας, η γνώμη μου είναι όποιος δεν έχει ξεκινήσει ίσως θα έπρεπε σιγά σιγά  :angel: >:D  ... για παράδειγμα η δομή ΕΠΙΛΕΞΕ καλώς ή κακώς έχει ασκησούλες και μετατροπές στη δομή ΑΝ ... η στοίβα και η ουρά έχουν ασκήσεις στο συμπληρωματικό υλικό, οπότε αν θέλει κάποιος να τις δει σε βάθος χρειάζονται αρκετές ασκήσεις ... οι λίστες, δένδρα κτλ, πέρα από τα θεωρητικά που δεν είναι και λίγα, έχει και εδώ ασκησούλες, ειδικά τα δυαδικά δένδρα αναζήτησης ίσως δυσκολέψουν λίγο παραπάνω τους μαθητές .. ο αντικειμενοστραφής και αυτός πέρα από τα θεωρητικά έχει και ασκήσεις με διαγραμματικές αναπαραστάσεις, ίσως και αυτά φανούν περίεργα στους μαθητές, αλλά και σε εμάς που θα τα διδάξουμε πρώτη φορά στην μορφή αυτή ... βάλτε και την ανάλυση αλγορίθμων και την εκσφαλμάτωση, δεν είναι λίγα, άλλο ένα βιβλίο στην πράξη ... επίσης στην επανάληψη θα πρέπει να τα δούμε ξανά όλα αυτά ... δεν ξέρω ποια είναι η δική σας γνώμη, πάντως μας περιμένει "ιδιαίτερη" χρονιά φέτος όπως και να χει

Συμφωνώ, είναι αρκετά τα καινούρια πράγματα, ναι μεν κυρίως θεωρία αλλα όχι μόνο.
Για αυτό δεν μπορώ να καταλάβω αυτά τα (ευτυχώς λίγα) φροντιστήρια που επιμένουν να κάνουν το μάθημα δύο 45λεπτα, μέχρι στιγμής 3 μου το έχουν πει αυτό το πράγμα.
Αναρωτιέμαι, ποιος τους λέει οτι μπορεί να γίνει σωστά το μάθημα έτσι;