Αποστολέας Θέμα: ΘΕΜΑΤΑ 2018  (Αναγνώστηκε 8155 φορές)

Άρης Κεσογλίδης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 139
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #15 στις: 13 Ιούν 2018, 02:54:45 μμ »
Εδώ είναι και οι δικές μου λύσεις.

Θεωρώ απαράδεκτο το θέμα Β2 με το Διάγραμμα Ροής, και για το πώς είναι φτιαγμένο και για το τι εξετάζει, και για τις πολλές μονάδες που έχει.

Επίσης, το Α4 θεωρώ ότι έχει πολλές μονάδες. Ας έμπαιναν 2-3 τέτοια αθροίσματα, όχι 5.

Πιστεύω ότι υπάρχει μία "ασάφεια" ή είναι πιο "αόριστο" το ερώτημα Γ1.β .
Εγώ καταλαβαίνω ότι πρέπει πρώτα να μπουν κάποια κιβώτια, και μετά να βγουν κάποια, και κάνω 2 ξεχωριστούς ελέγχους.
Άλλοι, κάνουν "εισερχόμενα μείον εξερχόμενα" και βλέπουν τότε αν χωρούν.
Θεωρώ ότι όπως είναι γραμμένη η εκφώνηση, πρέπει και τα 2 να ληφθούν σωστά.
« Τελευταία τροποποίηση: 13 Ιούν 2018, 04:29:36 μμ από Άρης Κεσογλίδης »
Άρης Κεσογλίδης
Μαθηματικός
Μεταπτυχιακό στη "Θεωρητική Πληροφορική και Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου"

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2313
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #16 στις: 13 Ιούν 2018, 02:57:04 μμ »
Καλησπέρα, σχετικά με την παρακάτω λύση τι παρατηρήσεις έχετε;;
ΔΙΑΒΑΣΕ Σ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
   ΔΙΑΒΑΣΕ Α   
   Σ<-Σ+Α
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0
ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ
Στην περίπτωση που το Α είναι ίσο με 0 εκτελέιται μια παραπάνω εντολη (Σ<-Σ+Α) αλλά το αποτέλεσμα της εντολής ΕΜΦΑΝΙΣΕ Σ δεν αλλάζει καθόλου γιατί γίνεται πρόσθεση με το μήδεν.
Πως θα το βαθμολογούσατε;

Όλες αυτές οι λύσεις πρέπει να θεωρηθούν σωστές γιατί δεν έχουμε απάντηση ούτε εμείς οι ίδιοι για το τι σημαίνει ισοδύναμος κώδικας
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1057
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #17 στις: 13 Ιούν 2018, 03:35:49 μμ »
Δεν είναι ισοδύναμο. Λείπει μία ΑΝ

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1057
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #18 στις: 13 Ιούν 2018, 03:37:26 μμ »
Δόθηκαν , στην αρχή της χρονιάς,  οδηγίες σχετικές.
Θέμα : Μετατροπές
163578/Δ2/02-10-2017 ΠΑΡΆΡΤΗΜΑ  Σελ.  10

SPY

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 63
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #19 στις: 13 Ιούν 2018, 04:29:21 μμ »
Η πιο άκυρη και πιο παράλογη κατανομή μονάδων ever: ΘΕΜΑ Δ ΑΕΠΠ 2018
 
Με αφορμή κάποια σχόλια περί ασάφειας στο θέμα Γ αναρωτιέμαι μήπως στα θέματα Γ και Δ πρεπει να ζητείται παράδειγμα εισόδου με δομημένη  μορφή;    Π.χ. στο Γ1β δώστε παράδειγμα εισόδου τέτοιο ωστε να εισάγονται τιμές για 4 μέρες και να γίνονται δεκτές όλες;;;

angrits

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 39
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #20 στις: 13 Ιούν 2018, 04:36:14 μμ »
Καλησπέρα και από εμένα.
Θα διαφωνήσω σε όσους λένε ότι τα θέματα ήταν πιο δύσκολα από τα περσινά. Για μένα τα θέματα ήταν βατά Αν σκεφτούμε ότι οι μαθητές δίνουν 4 μαθήματα τωρα ποια πανελλήνιες. Συγκεκριμένα παρατήρησα πολλές ασκήσεις συμπλήρωσεις κενών που ο μαθητής πολύ απλά για να το επαληθεύσει έπρεπε να κάνει τον πίνακα τιμών. Θα ξεκινήσω ανάποδα: Το Δ θέμα ήταν πιο εύκολο από το περσυνό το οποίο είχε πολλά υποπρογράμματα και δυσκόλευε τους μαθητές. Η μόνη δυσκολία κατά την γνώμη μου να καταλάβουν ότι έχουμε 12 μήνες τον χρόνο και έτσι βάζουμε επανάλληψη για τους ρίπους 12 φορές. Το θέμα Γ ήταν και αυτό πιο εύκολο από περσι. Αν καποιος μαθητής γνωρίζει καλά τις δομές επανάλληψης το λύνει εύκολα. Δεν καταλαβαίνω βεβαια για ποιο λόγο οι ποιο πολλές απαντήσεις έχουν κάνει ΟΣΟ <> ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ και όχι ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ---ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ για την πρώτη επανάλληψη. Μάλλον όλοι πείραν από τον ΟΕΦΕ. Το θεμα Β ήταν ΠΟΛΥ ποιο εύκολο από το περσυνο. Ειδικα η ταξινόμηση άλλαζε απλός την εξωτερική Για... με ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ. Όσο για το διάγραμμα δεν νόμιζα ότι θα μπει αλλά θα μπορούσαν να το λύσουν με 2 τρόπους. Το θέμα Α να καταλήξω μπορώ να πώ ότι ήταν λίγο ποιο δύσκολο από το περσυνό αν και πολλλά σειμεία του όπως το Α2 μου φάνηκε πολύ εύκολο. Εκπροσοπως του ΟΕΦΕ βγήκε να πει τα θέματα στα κρατικά κανάλια λέγοντας ότι ήταν πιο δύσκολα από πέρσυ. Τι πιστεύεται;;;

tasospap

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 75
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #21 στις: 13 Ιούν 2018, 05:02:09 μμ »
Οδηγίες απο το βαθμολογικό για τους προφορικά εξεταζόμενους για το Β2.

Με χρήση της ΟΣΟ έπαιρνε 10/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης+Αν έπαιρνε 8/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης χωρίς Αν έπαιρνε 5/10.

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2313
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #22 στις: 13 Ιούν 2018, 05:07:57 μμ »
Σοβαρα τώρα;
Θα κόψουν τόσες μονάδες από ένα παιδί επειδή το θέμα μπαζει από παντού;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1427
  • There are always possibilities...
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #23 στις: 13 Ιούν 2018, 05:18:13 μμ »
Καλησπέρα σε όλους,

τα θέματα κατά τη γνώμη μου ήταν αρκετά καλά.

Θέμα Α εύκολο.
Θέμα Β ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο (Β1) και απαιτεί κριτική σκέψη (Β2) έξω από τυφλοσούρτες.
Θέμα Γ δίνει σημασία στην σωστή ανάγνωση της εκφώνησης.
Θέμα Δ θα το ήθελα λίγο πιο δύσκολο.

Η μεγαλύτερη παραφωνία κατά τη γνωμη μου η κατανομή βαθμολογίας στα Δ4 και Δ5, ειδικά αν λάβουμε υπόψιν μας ότι η εύρεση μεγίστου ζητείται 2-3 φορές αν μέτρησα καλά.


Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

Κωστας τζιαννης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 201
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #24 στις: 13 Ιούν 2018, 05:48:32 μμ »
απο τους μαθητες σας τι εντυπωσεις αποκομισατε?πως πηγαν?εγραψαν οτι αξιζαν πιο πανω πιο κατω?

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 945
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #25 στις: 13 Ιούν 2018, 05:50:25 μμ »
Καλησπέρα Παναγιώτη,
χαίρομαι που τα ξαναλέμε εδώ μετά από καιρό (και με όλους βασικά, τέτοιες μέρες κάθε χρόνο, γιατί τον υπόλοιπο χρόνο χανόμαστε λιγάκι)
Γενικά καταλαβαίνω τη γνώμη που διατυπώνεις παραπάνω και διαφωνώ ελάχιστα, καθώς είμαι οπαδός πιο βατών θεμάτων με κλιμακούμενη δυσκολία.
Αυτό που να καταλάβω λίγο περισσότερο είναι αυτά που λες για το Θέμα Β, γιατί τα βρίσκω κάπως αντικρουόμενα.
Τι σημαίνει ότι ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο; Ότι περνάει το μήνυμα "Διαβάζετε από εκεί γιατί θα σας βάζουμε θέματα που έχει μέσα";
Και ταυτόχρονα επικροτούμε την εξέταση έξω απο τυφλοσούρτες; Πώς γίνονται και τα δύο;
Και επειδή έχω αρκετό... άχτι τις "Οδηγίες μελέτης" που τους μοιράζουν τα τελευταία χρόνια... αυτές δεν τους διδάσκουν τυφλοσούρτες;
Γιατί τους μοιράζουν αυτό το πράγμα; Τους αναλύουν ας πούμε πώς θα κάνουν μετατροπή σε κάθε περίπτωση μιας δομής επανάληψης σε κάθε άλλη.
Αυτό είναι καθαρά φροντιστηριακή προσέγγιση, καθαρή προετοιμασία για τις εξετάσεις - και γίνεται επίσημη θέση του Υπουργείου;
Αυτό πρέπει δηλαδή να ξέρει οπωσδήποτε ένας προγραμματιστής;
Και φυσικά, αφού έχουν καλύψει όλες τις περιπτώσεις και τις έχουν κάνει νιανιά, στις εξετάσεις θα ψάχνουν πώς να ξεφύγουν από τους τυφλοσούρτες.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1427
  • There are always possibilities...
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #26 στις: 13 Ιούν 2018, 05:53:23 μμ »
Αυτό που να καταλάβω λίγο περισσότερο είναι αυτά που λες για το Θέμα Β, γιατί τα βρίσκω κάπως αντικρουόμενα.
Τι σημαίνει ότι ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο; Ότι περνάει το μήνυμα "Διαβάζετε από εκεί γιατί θα σας βάζουμε θέματα που έχει μέσα";

Γεια σου Γιώργο,

το Β1 ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο (τετράδιο μαθητή - πράσινο) και το Β2 είναι πρωτότυπο (κατά τη γνώμη μου φυσικά). Σε μια εξέταση πρέπει να υπάρχουν και τα δύο όχι μόνο το ένα. Δεν τα βλέπω αντικρουόμενα.
Για τις οδηγίες μελέτης συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 945
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #27 στις: 13 Ιούν 2018, 05:55:25 μμ »
απο τους μαθητες σας τι εντυπωσεις αποκομισατε?πως πηγαν?εγραψαν οτι αξιζαν πιο πανω πιο κατω?
Εγώ Κώστα τυχαίνει να έχω αρκετούς καλούς φέτος, και φαίνεται να έχουν γράψει και 90 και ένας μάλλον αγγίζει το 100 (δεν βρήκαμε σε τι θα μπορούσαν να του κόψουν)
Τους αδύνατους μαθητές δεν τους βρίσκεις τέτοιες μέρες. Πιστεύω ότι με αυτά τα θέματα θα έγραψαν λιγότερο από ότι θα μπορούσαν και δεν θα αντικατοπτρίζει την προσπάθειά τους.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 945
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #28 στις: 13 Ιούν 2018, 05:58:37 μμ »
Γεια σου Γιώργο,

το Β1 ενισχύει το σχολικό εγχειρίδιο (τετράδιο μαθητή - πράσινο) και το Β2 είναι πρωτότυπο (κατά τη γνώμη μου φυσικά). Σε μια εξέταση πρέπει να υπάρχουν και τα δύο όχι μόνο το ένα. Δεν τα βλέπω αντικρουόμενα.
Για τις οδηγίες μελέτης συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Σε κατάλαβα.
Ισορροπία δηλαδή.
χμμ... δεν ξέρω αν συμφωνώ ή διαφωνώ... νομίζω πως ότι παραπέμπει σε αυτούσιο διάβασμα από το βιβλίο με απωθεί
αλλά ακραίες μεμονωμένες καταστάσεις να εξετάζονται επίσης με απωθεί (ειδικά όταν το εγχειρίδιο "κοιμίζει" τους μαθητές με πεπατημένες τεχνικές)
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

pvs

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 125
Απ: ΘΕΜΑΤΑ 2018
« Απάντηση #29 στις: 13 Ιούν 2018, 06:55:00 μμ »
Οδηγίες απο το βαθμολογικό για τους προφορικά εξεταζόμενους για το Β2.

Με χρήση της ΟΣΟ έπαιρνε 10/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης+Αν έπαιρνε 8/10.
Με χρήση Αρχη_επανάληψης χωρίς Αν έπαιρνε 5/10.
Από περιέργεια και μόνο συνάρτηση αντί για διαδικασία στο Δ5?