Το θέμα δεν είναι πως το αντιλαμβάνεται ο καθένας μας αλλά πως προκύπτει αυτό με κάποιον μεθοδολογικό τρόπο. Και εγώ μπορώ να παραθέσω ένα άλλο σκεπτικό αλλά το θέμα είναι
α) ποιο είναι το σκεπτικό του βιβλίου
β) αν αυτό είναι ορθολογικό και δεν έρχεται σε σύγκρουση με αυτό που συμβαίνει στις περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού
όσον αφορά το σκεπτικό του βιβλίου στο βιβλίο καθηγητή σελ. 71 λέει
ισχύουν οι επόμενοι περιορισμοί:
1) από <= μέχρι με βήμα >0
2) από >= μέχρι με βήμα <0
3) βήμα <> 0
Από αυτό καταλαβαίνω ότι το βήμα δεν μπορεί να είναι 0.
Στο σχολικό βιβλίο αναφέρεται ότι :
Ας σημειωθεί ωστόσο, ότι υπάρχουν κάποιες δεσμεύσεις μεταξύ των τιμών από, μέχρι και βήμα. Έτσι το βήμα δεν μπορεί να είναι μηδέν, γιατί τότε ο βρόχος εκτελείται επ' άπειρον.
Το τελευταίο βέβαια είναι αντιφατικό, αλλά αν το συνδυάσει κανείς με αυτό που λέει στο βιβλίο καθηγητή μάλλον θα πρέπει να καταλήξει στο γεγονός ότι το βήμα 0 δεν επιτρέπεται. Δηλαδή είναι λάθος.
Όσον αφορά το β) νομίζω δεν θέλει δικαιολόγηση. Η συγκεκριμένη Για είναι μια από τις χειρότερες προγραμματιστικές δομές που έχω δει.
Δημιουργεί πολλές παρανοήσεις στους μαθητές γιατί η σειρά των βημάτων (έλεγχος, μεταβολή μετρητή, εντολές) δεν φαίνεται ξεκάθαρα όπως στην Όσο.