Δημοσιεύω το mail που έστειλα στην mailing list της ΠΕΚΑΠ, για σχόλια και συζήτηση
//////////////////////////////////
Ανοίγω μία συζήτηση για να κουβεντιάσουμε το θέμα της ύλης της Α.Ε.Π.Π
Υπάρχουν κάποιες έννοιες στο μάθημα οι οποίες, κατά την προσωπική μου άποψη και χωρίς να θέλω να αυτο-χαρακτηριστώ ο ειδικότερος των ειδικών, δεν προσφέρουν πολλά πράγματα στα παιδιά, παρά μόνο καταναλώνουν πολύτιμες διδακτικές ώρες.
Αναφέρομαι στην παράγραφο της GOTO (και τις σχετικές ασκήσεις της) όπως επίσης και στη στοίβα χρόνου εκτέλεσης. Υπάρχει πλήθος επιχειρημάτων γιατί αυτές οι ενότητες είναι δευτερεύουσας σημασίας σε σχέση με την υπόλοιπη ύλη.
Κατά την προσωπική μου άποψη, η οποία απηχεί και σε άλλους συναδέλφους, θα μπορούσαν οι δύο αυτές ενότητες να αφαιρεθούν
Ένα άλλο, σημαντικότερο για μένα θέμα, είναι ο τρόπος εξέτασης της θεωρίας της ΑΕΠΠ. Μετά τις πρόσφατες προσθαφαιρέσεις στην ύλης, ο όγκος της θεωρίας μεγάλωσε αρκετά. Τα παιδιά καλούνται να μάθουν 45 περίπου καθαρές σελίδες θεωρίας, εκ των οποίων θα τους ζητηθούν ερωτήσεις συνολικής έκτασης 10 γραμμών maximum και θα τους δώσουν 12 μονάδες maximum.
Μήπως αυτό είναι λίγο ανορθόδοξο; Μπορεί η θεωρία να μην ζητείται σε επίπεδο αποστήθισης (αλλά να επιτρέπεται ο μαθητής να διατυπώσει την απάντηση με δικά του λόγια) αλλά εδώ υπάρχουν δύο πολύ σημαντικές παράμετροι
- Τα παιδιά , στην πλειοψηφία τους, δεν έχουν την δυνατότητα να επαναδιατυπώσουν το νόημα ενός κειμένου σωστά με δικά τους λόγια (αυτό βέβαια είναι άλλης ειδικότητας ευαγγέλιο)
- Ο χρόνος που χρειάζεται να επενδύσουν για να "παπαγαλίσουν" (γιατί εκεί καταλήγουν τελικά όσοι αποφασίσουν να διαβάσουν την θεωρία) είναι πολύ μεγάλος και σίγουρα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τα παιδιά στην επίλυση ασκήσεων και στην ανάπτυξη κριτικής σκέψης μπλα μπλα
Για να μην μακρυγορώ άλλο, θεωρώ ότι θα μπορούσε να τεθεί μία πρόταση προς τους αρμόδιους φορείς (υποθέτω ΙΕΠ) , ώστε να εκδοθεί μία οδηγία που ουσιαστικά να απαγορεύει τις ερωτήσεις ανάπτυξης στο μάθημα μας άλλα η θεωρία να εξετάζεται μέσω άλλων τρόπων, όπως ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, ερωτήσεις κλειστού τύπου (που η απάντηση θα περιορίζεται σε 3-4 λέξεις κτλ, όπως π.χ ήταν τα θέματα του 2015). Και αυτό πλέον να είναι επίσημο και όχι εικασία για το τι θα σκεφτεί να βάλει η κάθε επιτροπή.
Κάτι παρόμοιο γίνεται και στην Φυσική. Σίγουρα, η αφαίρεση της οποιαδήποτε παπαγαλίας είναι , από πολλές πλευρές (πιστεύω δεν χρειάζεται να επιχειρηματολογήσω επί τούτου), κάτι πολύ πολύ θετικό για το μάθημα μας