Αποστολέας Θέμα: Θέμα Α  (Αναγνώστηκε 3749 φορές)

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2452
  • I 'm not young enough to know everything
Θέμα Α
« στις: 27 Μάι 2016, 09:46:55 πμ »
Εδώ σχολιάζουμε το θέμα Α

pstasinos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 44
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #1 στις: 27 Μάι 2016, 10:51:38 πμ »
Α1.
Σ
Λ
Λ
Σ
Λ

έτσι είναι ;
« Τελευταία τροποποίηση: 27 Μάι 2016, 11:09:09 πμ από pstasinos »

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 678
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #2 στις: 27 Μάι 2016, 10:53:38 πμ »
το 3 και το 5 λάθος δεν είναι ??

mias

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 10
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #3 στις: 27 Μάι 2016, 10:57:19 πμ »
το 5 είναι λάθος ο μεταγλωττιστης το κάνει.

Vagnes

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 37
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #4 στις: 27 Μάι 2016, 10:57:37 πμ »
ο μεταγλωτιστης δεν εντοπιζει λάθη???

pstasinos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 44
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #5 στις: 27 Μάι 2016, 10:58:39 πμ »
Το βιβλίο μέσα αναφέρει "Για την αρχική σύνταξη των προγραμμάτων και τη διόρθωσή τους στη συνέχεια χρησιμοποιείται ένα ειδικό πρόγραμμα που ονομάζεται συντάκτης (editor)"

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 678
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #6 στις: 27 Μάι 2016, 10:59:43 πμ »
διορθωνει δεν εντοπίζει....αν εντοπίζει ρωτάει

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2787
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #7 στις: 27 Μάι 2016, 11:00:21 πμ »
Παραδοσιακά, δεν ανεβάζουμε λύσεις στο Στέκι πριν το τέλος των εξετάσεων...!

pstasinos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 44
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #8 στις: 27 Μάι 2016, 11:01:30 πμ »
διορθωνει δεν εντοπίζει....αν εντοπίζει ρωτάει

Σωστό , άρα το 5 Λάθος
« Τελευταία τροποποίηση: 27 Μάι 2016, 11:14:46 πμ από pstasinos »

pstasinos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 44
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #9 στις: 27 Μάι 2016, 11:02:02 πμ »
Παραδοσιακά, δεν ανεβάζουμε λύσεις στο Στέκι πριν το τέλος των εξετάσεων...!
Συγνώμη δεν το γνώριζα , να το διαγράψω το αρχικό μήνυμα ;

Aris_v

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 9
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #10 στις: 27 Μάι 2016, 11:03:48 πμ »
Σωστά.Συγνώμη.

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2225
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #11 στις: 27 Μάι 2016, 11:54:36 πμ »
Τι εννοεί ο ποιητής στο 3ο ΣΛ;;;;;
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

SuperTz

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 51
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #12 στις: 27 Μάι 2016, 12:01:49 μμ »
Ο Αντιπρόεδρος της ΠΑΕ Εδεσσαϊκός το έβαλε!  :D

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2225
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #13 στις: 27 Μάι 2016, 12:05:17 μμ »
Εννοεί ότι εκτελούνται οι εντολές και των 2 τμημάτων μάλλον
Η σύνταξη είναι Τσακαλώτος style
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Rathaniel

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 77
  • Έπρεπε να είχα γίνει Χημικός......
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #14 στις: 27 Μάι 2016, 01:37:56 μμ »
Θέμα Α1:
Αναμενόμενες και εύκολες προτάσεις με εξαίρεση το 3ο που είναι αρκετά διφορούμενο και πολλά παιδιά διχάστηκαν.
Θέμα Α2:
Θεωρία-αναμενόμενη
Θέμα Α3:
Το α αρκετά αναμενόμενο.
Το β πολλά παιδιά τα μπέρδεψε γιατί συνέδεε κομμάτια θεωρίας του κεφ.10. Πολλοί το έχουν γράψει όχι καλά,όχι τέλεια.
Θέμα Α4:
Εύκολο, δώρο μονάδων. Οι απρόσεχτοι μαθητές κάποιες πράξεις με το mod τις τίναξαν σίγουρα.
Θέμα Α5:
Μάλλον εύκολος πίνακας τιμών.Σίγουρα έχει αναλυθεί σε όλα τα φροντιστήρια η δυαδική αναζήτηση (όχι οτι χρειαζόταν κιολας).
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #15 στις: 27 Μάι 2016, 02:17:12 μμ »
Μου κάνει εντύπωση ότι κανείς δεν ενοχλείται με το Α2.
Αλήθεια τόσο εύκολες είναι οι συνδεδεμένες λίστες? έννοιες όπως εκχώρηση μνήμης, αποδέσμευση μνήμης, δείκτες στη μνήμη (pointers) είναι τόσο απλές ώστε να αναλύονται σε μισή σελίδα?
Να σημειώσω ότι δε μιλάμε για μια θεωρητική (αλγοριθμική) δομή όπως τα δέντρα και οι γράφοι, η στοίβα ή η ουρά, για τις οποίες μπορείς να βρεις ρεαλιστικά παραδείγματα για να τα εξηγήσεις στα παιδιά.
Μιλάμε για μια προγραμματιστική δομή η οποία δείχνει υλοποίηση. Έχουν υλοποιήσει τα παιδιά τέτοια πράγματα? Έχουν καταλάβει τι είναι αυτό χωρίς να το υλοποιήσουν στον υπολογιστή?

Αλλά δε βαριέσαι, είναι ένα νέο τμήμα θεωρίας, παπαγαλίζεται εύκολα, περιμέναμε να πέσει
άρα .... αναμενόμενο

ΥΓ. Αλήθεια στις οδηγίες μελέτης που απέστειλαν στα σχολεία αν θυμάμαι καλά υπήρχε εκτενής ανάλυση της δομής των δέντρων, κουβέντα όμως για τις λίστες. Γιατί? Τελικά όλες αυτές οι οδηγίες τι νόημα είχαν?
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

kLee

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 88
  • Is the Singularity near?
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #16 στις: 27 Μάι 2016, 02:41:20 μμ »
Μου κάνει εντύπωση ότι κανείς δεν ενοχλείται με το Α2.
Αλήθεια τόσο εύκολες είναι οι συνδεδεμένες λίστες? έννοιες όπως εκχώρηση μνήμης, αποδέσμευση μνήμης, δείκτες στη μνήμη (pointers) είναι τόσο απλές ώστε να αναλύονται σε μισή σελίδα?
Να σημειώσω ότι δε μιλάμε για μια θεωρητική (αλγοριθμική) δομή όπως τα δέντρα και οι γράφοι, η στοίβα ή η ουρά, για τις οποίες μπορείς να βρεις ρεαλιστικά παραδείγματα για να τα εξηγήσεις στα παιδιά.
Μιλάμε για μια προγραμματιστική δομή η οποία δείχνει υλοποίηση. Έχουν υλοποιήσει τα παιδιά τέτοια πράγματα? Έχουν καταλάβει τι είναι αυτό χωρίς να το υλοποιήσουν στον υπολογιστή?

Αλλά δε βαριέσαι, είναι ένα νέο τμήμα θεωρίας, παπαγαλίζεται εύκολα, περιμέναμε να πέσει
άρα .... αναμενόμενο

ΥΓ. Αλήθεια στις οδηγίες μελέτης που απέστειλαν στα σχολεία αν θυμάμαι καλά υπήρχε εκτενής ανάλυση της δομής των δέντρων, κουβέντα όμως για τις λίστες. Γιατί? Τελικά όλες αυτές οι οδηγίες τι νόημα είχαν?

Είπα στο γενικό σχολιασμό - αφού δε ρώτησαν για το blockchain, πάλι καλά.

6 μόρια εδώ + 10 μόρια από την ουρά, κατά τ άλλα τα θέματα βατά.

Για να μην αναφέρω ότι γενικότερα δυσκόλεψε κατά πολύ το Β Θέμα (που ας μην κοροϊδευόμαστε, ήταν πηγή εύκολων μονάδων) και μάλιστα βάλανε από εκεί τα Πινακάκια Τιμών στο Α Θέμα!!

Και εις ανώτερα...
Ανδροκλής Πολυμένης

Πληροφορικός

Αθανάσιος Πέρδος

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 288
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #17 στις: 27 Μάι 2016, 04:01:53 μμ »
...
Αλήθεια τόσο εύκολες είναι οι συνδεδεμένες λίστες? έννοιες όπως εκχώρηση μνήμης, αποδέσμευση μνήμης, δείκτες στη μνήμη (pointers) είναι τόσο απλές ώστε να αναλύονται σε μισή σελίδα?
Να σημειώσω ότι δε μιλάμε για μια θεωρητική (αλγοριθμική) δομή όπως τα δέντρα και οι γράφοι, η στοίβα ή η ουρά, για τις οποίες μπορείς να βρεις ρεαλιστικά παραδείγματα για να τα εξηγήσεις στα παιδιά.
Μιλάμε για μια προγραμματιστική δομή η οποία δείχνει υλοποίηση. Έχουν υλοποιήσει τα παιδιά τέτοια πράγματα? Έχουν καταλάβει τι είναι αυτό χωρίς να το υλοποιήσουν στον υπολογιστή?
...

Μετά το ρεαλιστικό παράδειγμα με την ουρά που έπεσε ως Β2 έρχονται οι ερωτήσεις των παιδιών. Και καλά αν φύγει κάποιος γιατί βαρέθηκε να περιμένει; Αν έρθει κάποιος ο οποίος έχει προτεραιότητα;
Εκεί λοιπόν περιγράφεις το εξής σενάριο.
Σε μία τράπεζα που δεν έχει μηχάνημα με νούμερα όταν κάποιος εισέρχεται ρωτάει ποιος είναι ο τελευταίος και τον κοιτάει πότε θα εξυπηρετηθεί για να καταλάβει πότε είναι η σειρά του. Αν έρθει μία έγκυος τότε αυτή κοιτάει αυτόν που είναι στο ταμείο και αυτός που κοιτούσε αυτόν στο ταμείο κοιτάει την έγκυο. Αν κάποιος βαρεθεί και φύγει τότε αυτός που τον κοιτούσε αλλάζει και κοιτάει αυτόν που κοιτούσε αυτός που έφυγε. Οι πελάτες μέσα στην τράπεζα κάθονται όπου βρουν και δεν είναι σε συνεχόμενες θέσεις.

Να λοιπόν ένα ρεαλιστικό παράδειγμα που περιγράφει μια λίστα και τις λειτουργίες της.  Ως γνωστό μία ουρά προγραμματιστικά υλοποιείται και με συνδεδεμένη λίστα.

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 117
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #18 στις: 27 Μάι 2016, 04:29:35 μμ »
Παρατηρήσεις για τη νέα ύλη:

Α1.5.
Άσχετα από το τι ακριβώς λέει το ευαγγέλιο, η πρόταση Α1.5 είναι και σωστή. Ένας σύγχρονος editor σου τα σημειώνει όλα τα λάθη καθώς τα κάνεις, πριν χρειαστεί να γίνει μεταγλώττιση. Οπότε εμένα δε μου αρέσει που ήταν μέσα αυτή η πρόταση.

A2.
Θα το προτιμούσα αν έπρεπε να φτιάξουν κάποια σχήματα, γιατί τα πολλά λόγια είναι φτώχεια...

Α3.
Μία από τις περιττές επιβαρύνσεις της νέας ύλης για μένα, αλλά εύκολο

Α4.
Τζάμπα μόρια, με λίγη προσοχή

Α5.
Ομοίως

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 117
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #19 στις: 27 Μάι 2016, 04:34:47 μμ »
Αντίστοιχα για τους απόφοιτους:

Α1,Α2,Α3
απροβλημάτιστα

Α4.
Ψάρωσα που ήθελε δύο συνθήκες, αφού με μία έβγαινε, αλλά καλό γιατί λύνεται με διάφορους τρόπους

Α5.
Οι απρόσεχτοι θα το κλάψουν, αλλά είναι μια χαρά

SPY

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 62
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Θέμα Α
« Απάντηση #20 στις: 27 Μάι 2016, 04:57:41 μμ »
Αντίστοιχα για τους απόφοιτους:

Α1,Α2,Α3
απροβλημάτιστα

Α4.
Ψάρωσα που ήθελε δύο συνθήκες, αφού με μία έβγαινε, αλλά καλό γιατί λύνεται με διάφορους τρόπους

Α5.
Οι απρόσεχτοι θα το κλάψουν, αλλά είναι μια χαρά

Για το Α2 έχεις δίκιο. Οι παπαγάλοι δεν έχουν προβλήματα!

Για το Α4
Για Ι από …2…… μέχρι …14…… με_βήμα ...2....
     Αν …Ι MOD 2 = 0…… και …I MOD 6 <> 0…… τότε
            Εμφάνισε Ι
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

Άλλες λύσεις;

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 117
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #21 στις: 27 Μάι 2016, 05:01:22 μμ »
Για το Α4
Για Ι από …2…… μέχρι …14…… με_βήμα ...2....
     Αν …Ι MOD 2 = 0…… και …I MOD 6 <> 0…… τότε
            Εμφάνισε Ι
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

εγώ έδωσα τη λύση που λές αλλά «με_βήμα 1»
γιατί με βήμα 2 η συνθήκη Ι MOD 2 = 0 δεν εξυπηρετεί και τίποτα

SPY

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 62
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Θέμα Α
« Απάντηση #22 στις: 27 Μάι 2016, 05:04:07 μμ »
εγώ έδωσα τη λύση που λές αλλά «με_βήμα 1»
γιατί με βήμα 2 η συνθήκη Ι MOD 2 = 0 δεν εξυπηρετεί και τίποτα
Ναι σωστά βήμα 1 είχα και εγώ. Από βιασύνη έγραψα 2.

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 117
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #23 στις: 27 Μάι 2016, 05:14:01 μμ »
what about ετσι:  :D

Για Ι από 2 μέχρι 14 με_βήμα 2
     Αν Ι MOD 6 <> 0 και (I+6) MOD 6 <> 0 τότε
            Εμφάνισε Ι
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2225
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #24 στις: 27 Μάι 2016, 05:18:02 μμ »
Για Ι από 2 μέχρι 14 με βήμα 2
Αν Ι MOD 6 <> 0 και αληθής τότε

Γι'αυτό οι ερωτήσεις συμπλήρωσης κενού (που έχουν γίνει της μόδας τελευταία) είναι επίφοβες και πολλές φορές κακές επιλογές εξέτασης
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

epsilonXi

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 117
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #25 στις: 27 Μάι 2016, 05:27:14 μμ »
Για Ι από 2 μέχρι 14 με βήμα 2
Αν Ι MOD 6 <> 0 και αληθής τότε

Γι'αυτό οι ερωτήσεις συμπλήρωσης κενού (που έχουν γίνει της μόδας τελευταία) είναι επίφοβες και πολλές φορές κακές επιλογές εξέτασης

Έχεις δίκιο.
Με ένα σενάριο που να περιγράφει τη λογική που πρέπει να κωδικοποιηθεί, θα είχε πιο πολύ νόημα

Obelix

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 119
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #26 στις: 27 Μάι 2016, 06:48:01 μμ »
Οδηγίες υπουργείου:

Ενότητα 3.9
Να δοθούν κατάλληλα παραδείγματα με στόχο να γνωρίσουν οι μαθητές την ύπαρξη και άλλων δομών δεδομένων (λίστες, δένδρα, γράφοι). Οι μαθητές να μπορούν να διακρίνουν το είδος της δομής, χωρίς να εμβαθύνουν στον τρόπο υλοποίησης ή λειτουργίας της (βλέπε ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ).
Διάρκεια: Μία διδακτική  ώρα.

...Διαβάζοντας τις οδηγίες αυτές, προσωπικά δεν συνέστησα στους μαθητές μου να αποστηθίσουν το τμήμα που ζητήθηκε. Απλώς σε κάποιους που ενδιαφέρονται για τμήματα Πληροφορικής, έδειξα στα γρήγορα τον τρόπο υλοποίησης της λίστας για να έχουν μια ιδέα περί δεικτών.
Τί να σκεφτώ τώρα, ότι στο μέλλον θα κάθομαι στην τάξη να υπογραμμίζω κομμάτια του σχολικού;E, όχι....

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #27 στις: 27 Μάι 2016, 07:06:28 μμ »
@Obelix
έχεις απόλυτο δίκιο, τα θέματα είναι σε πλήρη διάσταση με τις οδηγίες του ΙΕΠ που έστειλαν στα σχολεία, όσον αφορά την ενότητα 3.9.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2225
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #28 στις: 27 Μάι 2016, 07:08:27 μμ »
Ναι, αλλά δεν ζητήθηκε κάτι εκτός βιβλίου και η συγκεκριμένη παράγραφος είναι εντός ύλης

Να πούμε και ότι όποιος είχε μελετήσει τον αλγόριθμο δυαδικής αναζήτησης, μπορούσε να πάρει 6 μονάδες σε 30 δευτερόλεπτα
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #29 στις: 27 Μάι 2016, 07:13:28 μμ »
Πέτρο δεν είπα ότι μπήκε κάτι εκτός ύλης, και η goto εντός ύλης είναι, και οι δευτερεύουσες μονάδες αποθήκευσης είναι εντός ύλης.
Είπα ότι δεν είναι δυνατόν να στέλνουν οδηγίες μελέτης στις οποίες να περιγράφουν πιο αναλυτικά από το βιβλίο τα δέντρα, να μην λένε κουβέντα για λίστες , να σου λένε στις οδηγίες ότι Οι μαθητές να μπορούν να διακρίνουν το είδος της δομής, χωρίς να εμβαθύνουν στον τρόπο υλοποίησης ή λειτουργίας της
και μετά να βάζουν την υλοποίηση δυο βασικών λειτουργιών της λίστας.
Υπάρχει μια ανακολουθία εδώ. Όπως και να έχει είπα τη γνώμη μου για το θέμα. Το θεωρώ εντελώς άκυρο αφού έχει νόημα να κάνεις θεωρητικά μόνο Αφηρημένους Τύπους Δεδομένων που έχουν εύκολα αντιστοιχία με πραγματικά φαινόμενα της καθημερινής ζωής και όχι τις δομές υλοποίησής τους, ειδικά όταν δεν γνωρίζεις την υλοποίησή τους στη ΓΛΩΣΣΑ του μαθήματος
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2225
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #30 στις: 27 Μάι 2016, 07:19:03 μμ »
Οι οδηγίες περιείχαν πρόσθετο υλικό για τα δέντρα γιατί αυτά που αναφέρονται στο βιβλίο είναι μηδαμινά
Για τις λίστες υπάρχει σεβαστό μέγεθος περιγραφής
Για το πρόσθετο υλικό των δέντρων ειπώθηκε ρητά εδώ ότι αποτελεί διδακτέα (ει δυνατόν) ύλη για τον καθηγητή, αλλά σε καμία περίπτωση εξεταστέα ύλη για τους μαθητές αφού δεν αναφέρεται στο βιβλίο
Αντίθετα, δεν νομίζω ότι είναι εμβάθυνση μια στοιχειώδης λειτουργία εισαγωγής-διαγραφής σε λίστα που δίνει την δυνατότητα στον μαθητή να καταλάβει πολύ καλά την μη συνέχεια των θέσεων μνήμης και (κυρίως) αναφέρεται αυτούσια σε παράγραφο του βιβλίου που είναι εντός ύλης
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Αθανάσιος Πέρδος

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 288
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #31 στις: 27 Μάι 2016, 07:45:29 μμ »
Οι δομές της ενότητας 3.9  (λίστες, δένδρα, γράφοι) να διδαχθούν αποκλειστικά ως θεωρία και στο επίπεδο ανάλυσης του βιβλίου. (σελ 2 οδηγίες ΙΕΠ)
Μας αρέσει ή όχι ως θέμα οφείλουμε να το διδάξουμε.

Όσο για καθημερινό φαινόμενο και λίστα, παράδειγμα υπάρχει σε προηγούμενο post.   
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=6701.msg77140#msg77140

deg

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 12
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #32 στις: 27 Μάι 2016, 11:07:33 μμ »
Θέμα Α4 Αποφοίτων

Για Ι από 2 μέχρι 14 με_βήμα 2
     Αν Ι <> 6 και I <> 12 τότε
            Εμφάνισε Ι
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

Το ζητούμενο είναι να εμφανιστούν οι τιμές  2, 4, 8, 10, 14
Δεν είναι κακό να κάνεις λάθος, κακό είναι να αφήσεις το λάθος αδιόρθωτο.

Diotima

  • Επισκέπτης
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #33 στις: 27 Μάι 2016, 11:46:39 μμ »
Για το Α4 αυτών που δίνουν με το παλιό σύστημα μπορεί να δοθεί και η λύση:

Για Ι από …2…… μέχρι …14…… με_βήμα ...2....
     Αν …Ι MOD 3 >=1…… και …I MOD 3 <=2…… τότε
            Εμφάνισε Ι
     Τέλος_αν
Τέλος_επανάληψης

και υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές λύσεις. Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι, γιατί ενώ ένας μαθητής μπορεί να σκεφτεί να εμφανίσει τους αριθμούς που ζητούνται με μία απλή συνθήκη στην εντολή Αν, πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσει σύνθετη συνθήκη με τον τελεστή και, δηλαδή κάτι πιο σύνθετο, πολύ κακό θέμα με κενά. Θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να αφήνει το μαθητή ελεύθερο να βάλει ότι συνθήκη θέλει στο Αν, απλή ή σύνθετη.

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 892
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #34 στις: 28 Μάι 2016, 12:51:05 πμ »
Οι δομές της ενότητας 3.9  (λίστες, δένδρα, γράφοι) να διδαχθούν αποκλειστικά ως θεωρία και στο επίπεδο ανάλυσης του βιβλίου. (σελ 2 οδηγίες ΙΕΠ)
Μας αρέσει ή όχι ως θέμα οφείλουμε να το διδάξουμε.
Συμφωνώ.
Δεν καταλαβαίνω τις ενστάσεις σ' αυτό το θέμα. Η 3.9 φέτος ήταν κανονικά στην ύλη και έπρεπε να διαβαστεί όπως κι η υπόλοιπη θεωρία, κι αυτά που ζητήθηκαν αναφέρονται στο βιβλίο.
Συμφωνώ ότι αν δεν το κάνεις, δε θα το νιώσεις, αλλά περιέργως οι μαθητές το δέχθηκαν καλά και εύκολα αυτό το κομμάτι, παρόλο που πολλά σημεία της  θεωρίας τα αρνούνται επίμονα "και γιατί να το μάθουμε αυτό" και τα γνωστά σε όλους μας. Αφού εξηγήσαμε και ψιλο-κατάλαβαν τι είναι δείκτης, εξήγησα πώς γίνεται η εισαγωγή και τη διαγραφή μου την είπαν μόνοι τους. Και γενικά δεν είδα μαθητές να κολλήσουν σε καμιά από τις δύο λειτουργίες.

Και για να καταλάβω κι εγώ κάτι...
εγώ δίδαξα ότι έλεγε η 3.9 και ΔΕΝ δίδαξα τα δέντρα με τις λεπτομέρειες που δόθηκαν στην οδηγία. Ωραίες και σεβαστές οι συμπληρώσεις του συμβούλου αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί δίνονται?
Θα μπορούσαν δλδ να είχαν πέσει στις εξετάσεις αυτά; Και από πού θα έπρεπε να τα είχαν διαβάσει οι μαθητές; "σας τα έγραψε μια μέρα ο καθηγητής σας στον πίνακα" ; Αυτό θα τους έλεγε το υπουργείο;
(κι ο λόγος που δεν τα δίδαξα ήταν ότι είχαμε τόσο πολλή και ποικίλη ύλη να διδάξουμε φέτος, που ότι φαινόταν απλά "εγκυκλοπαιδικό" το παρέλειπα για να ασχοληθώ με αυτά που θα εξεταστούν - σε μια τόσο πιεσμένη χρονιά, η λογική "οι μαθητές να πάρουν μια ιδέα από..." απλά με ξεπερνάει )
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2225
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #35 στις: 28 Μάι 2016, 12:53:12 πμ »
Να είστε έτοιμοι (οι βαθμολογητές) για πολύ τρολ απάντηση στο ποιες μεταβλητές είναι καθολικές
Αυτές που δεν είναι ορθόδοξες
Κι από παιδιά που θα έχουν όλα τα άλλα θέματα σωστά
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Obelix

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 119
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #36 στις: 28 Μάι 2016, 03:06:10 πμ »
Συμφωνώ.
Δεν καταλαβαίνω τις ενστάσεις σ' αυτό το θέμα. Η 3.9 φέτος ήταν κανονικά στην ύλη και έπρεπε να διαβαστεί όπως κι η υπόλοιπη θεωρία, κι αυτά που ζητήθηκαν αναφέρονται στο βιβλίο.
Συμφωνώ ότι αν δεν το κάνεις, δε θα το νιώσεις, αλλά περιέργως οι μαθητές το δέχθηκαν καλά και εύκολα αυτό το κομμάτι, παρόλο που πολλά σημεία της  θεωρίας τα αρνούνται επίμονα "και γιατί να το μάθουμε αυτό" και τα γνωστά σε όλους μας. Αφού εξηγήσαμε και ψιλο-κατάλαβαν τι είναι δείκτης, εξήγησα πώς γίνεται η εισαγωγή και τη διαγραφή μου την είπαν μόνοι τους. Και γενικά δεν είδα μαθητές να κολλήσουν σε καμιά από τις δύο λειτουργίες.

Και για να καταλάβω κι εγώ κάτι...
εγώ δίδαξα ότι έλεγε η 3.9 και ΔΕΝ δίδαξα τα δέντρα με τις λεπτομέρειες που δόθηκαν στην οδηγία. Ωραίες και σεβαστές οι συμπληρώσεις του συμβούλου αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί δίνονται?
Θα μπορούσαν δλδ να είχαν πέσει στις εξετάσεις αυτά; Και από πού θα έπρεπε να τα είχαν διαβάσει οι μαθητές; "σας τα έγραψε μια μέρα ο καθηγητής σας στον πίνακα" ; Αυτό θα τους έλεγε το υπουργείο;
(κι ο λόγος που δεν τα δίδαξα ήταν ότι είχαμε τόσο πολλή και ποικίλη ύλη να διδάξουμε φέτος, που ότι φαινόταν απλά "εγκυκλοπαιδικό" το παρέλειπα για να ασχοληθώ με αυτά που θα εξεταστούν - σε μια τόσο πιεσμένη χρονιά, η λογική "οι μαθητές να πάρουν μια ιδέα από..." απλά με ξεπερνάει )

Μα, ακριβώς στο ίδιο πνεύμα, για να ασχοληθώ με αυτά που (θεώρησα πως) θα εξεταστούν σε μια τόσο πιεσμένη χρονιά, δεν έδωσα βαρύτητητα στην εισαγωγή / διαγραφή κόμβων. Δεν καταλαβαίνω πως προκύπτει από το σύνολο της ύλης ότι μπορεί ή θα έπρεπε να εξεταστεί το συγκεκριμένο κομμάτι. Οκ, προφανώς δεν ήταν εκτός ύλης και εκτός σχολικού.Αλλά...από πού κι ως πού και για ποιο λόγο να ζητηθεί αναλυτική περιγραφή λειτουργίας την οποία οι μαθητές μόνο....ζωγραφιστή είδαν;
Μαθητές που αποστηθίζουν το σχολικό δεν υπήρχε λόγος να κολλήσουν φυσικά.
Όσο για τις οδηγίες, μάλλον κάποιοι πίστεψαν ότι για κάποιο λόγο δίνονται (φυσιολογικά θεωρώ) και κάποιοι άλλοι όχι. Προφανώς η επιτροπή τις αγνόησε....

pfan

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 105
  • ...
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #37 στις: 29 Μάι 2016, 05:06:56 μμ »
Το Α5 γιατί είναι κλειστού τύπου;;;
Είδα να έχει σωστό πίνακα τιμών αλλά να μην εμφανίζει γιατί δεν έβαλε έξοδο, όμως έχει στήλη ΠΙΝ[mid] που έχει τα περιεχόμενα σωστά. Σύμφωνα με τη λογική κάποιων συναδέλφων πρέπει να κοπεί όλο  :-\

Αν έχει πίνακα τιμών και κάνει ένα λάθος αριθμητικό και μετά όμως συνεχίζει σωστά τι γίνεται;;;

Από όσο ξέρω δεν έπρεπε να ξέρει την δυαδική αναζήτηση οπότε έκατσε και έκανε τον πίνακα τιμών αλλά όταν είναι κλειστού τύπου σου δένει τα χέρια.
Σύμφωνα με τις οδηγίες η δυαδική παρουσιάζεται σαν άσκηση και όχι να την γνωρίζει κάποιος, οπότε θα έπρεπε η επιτροπή αυτό το θέμα να μην το είχε κλειστού τύπου αλλά να μπορούμε να το διαχειριστούμε όπως παλιά με τους πίνακες τιμών.
Πύρζα Φανή
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγήτρια Πληροφορικής

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1328
  • There are always possibilities...
Απ: Θέμα Α
« Απάντηση #38 στις: 29 Μάι 2016, 05:11:07 μμ »
Το Α5 γιατί είναι κλειστού τύπου;;;

Συμφωνώ δεν πρέπει να είναι και για επιπλέον λόγους.
Για παράδειγμα όπως συζητήσαμε χθες στο βαθμολογικό κάποιος μαθητής μπορεί να έχει εμφανίσει επιπλέον τιμές. Τι κάνεις τότε;
Εμείς πάντως ζητήσαμε να μην είναι.
A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing