Αποστολέας Θέμα: Διευκρίνηση σχετικά με την ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 5.3 του σχολικου βιβλίου  (Αναγνώστηκε 2458 φορές)

ΣΧΟΙΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 166
ΘΕΜΑ: Διευκρίνηση σχετικά με το παρακάτω απόσπασμα:


Σύμφωνα με τις  Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος για το σχολ. έτος 2015 – 2016 αναφέρεται  ότι από την παράγραφο 5.3 διδάσκεται το τμήμα μέχρι τον ορισμό της πολυπλοκότητας.

Επομένως τις δύο παραγράφους 1)  και 2)που ακολουθούν δεν τις διδάσκουμε ;
1)   Παράδειγμα. Έστω ότι η πολυπλοκότητα ενός αλγορίθμου δίνεται από το πολυώνυμο f(n)=2n3+5n2-4n + 3. Ο πιο σημαντικός όρος του πολυωνύμου είναι η τρίτη δύναμη, ……   


    2)   Σχεδόν οι περισσότεροι αλγόριθμοι πρακτικού ενδιαφέροντος έχουν χρονική πολυπλοκότητα, που ανήκει σε μία από τις επόμενες κατηγορίες:
•   Ο(1). Κάθε εντολή του προγράμματος εκτελείται μία φορά ή το πολύ μερικές μόνο φορές. Στην περίπτωση αυτή λέγεται ότι ο αλγόριθμος είναι σταθερής πολυπλοκότητας.
•   O(logn). Ο αλγόριθμος είναι λογαριθμικής πολυπλοκότητας. Ας σημειωθεί ότι με "log" θα συμβολίζεται ο δυαδικός λογάριθμος, ενώ με "In" θα συμβολίζεται ο φυσικός λογάριθμος. Συνήθως, οι λογάριθμοι που χρησιμοποιούνται στο βιβλίο αυτό είναι δυαδικοί.
•   O(n). Η πολυπλοκότητα λέγεται γραμμική. Αυτή είναι η καλύτερη επίδοση για έναν αλγόριθμο που πρέπει να εξετάσει ή να δώσει στην έξοδο n στοιχεία.
•   Ο(n logn). Διαβάζεται όπως ακριβώς γράφεται (n logn), δηλαδή χωρίς να χρησιμοποιείται κάποιο επίθετο (όπως για παράδειγμα γραμμολογαριθμική). Στην κατηγορία αυτή ανήκει μία πολύ σπουδαία οικογένεια αλγορίθμων ταξινόμησης.
•   Ο(n2). Τετραγωνική πολυπλοκότητα. Πρέπει να χρησιμοποιείται μόνο για προβλήματα μικρού μεγέθους.
•   Ο(n3). Κυβική πολυπλοκότητα. Και αυτοί οι αλγόριθμοι πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο για προβλήματα μικρού μεγέθους.
•   Ο(2n). Σπάνια στην πράξη χρησιμοποιούνται αλγόριθμοι εκθετικής πολυπλοκότητας.

Καθηγητής πληροφορικής ΠΕ20

manpoul

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 27
Από τη στιγμή που είναι η παράγραφος 5.3 στην ύλη χωρίς κάποια άλλη αναφορά, θα διδαχθούν κανονικά και οι παράγραφοι αυτές. Απλά ως παραδείγματα κατανόησης τα πολυώνυμα κτλ, αφού ρητά αναφέρεται ότι δεν θα εμπλακούν με τον υπολογισμό Ο() οι μαθητές, ενώ οι κατηγορίες πολυπλοκότητας νομίζω μπορεί να ζητηθούν και ως θεωρία. 

lxart

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 78
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Δες στη σελίδα 10. Είναι σημειωμένη με κίτρινο χρώμα

lxart

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 78
  • Γράψτε το προσωπικό σας σλόγκαν!
Δες στη σελίδα 10. Είναι σημειωμένη με κίτρινο χρώμα

manpoul

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 27
Το έχω ήδη δει.
Το θεωρώ ασυνέπεια, όπως και πολλά άλλα σε αυτό το δύσμοιρο μάθημα.
ΟΚ, στις οδηγίες αναφέρεται "μην δώσετε σημασία από δω και κάτω", στην επίσημη όμως ύλη (ΦΕΚ) είναι όλη η παράγραφος.
Δείτε για παράδειγμα την εντολή Επίλεξε - στο κεφάλαιο 2 επειδή δεν είναι σε χωριστή υποπαράγραφο, ρητά κάθε χρόνο αναφέρεται στην ύλη ότι εξαιρείται η παράγραφος που την ορίζει μέχρι το τέλος της υποπαραγράφου. Αυτό θα έπρεπε να γίνει σε έναν σωστό σχεδιασμό, κι όχι να μιλάμε μεταξύ μας και να κάνουμε επί μήνες εικασίες για την ύλη και το βάθος κτλ.

din_os

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 28


Φίλε μου το κιτρινισμένο λίγο παρακάτω λέει "καθώς και τον πίνακα 5.4 του βιβλίου της Γ΄ τάξης και να συζητήσει με τους μαθητές", για δες λίγο που είναι ο πίνακας 5.4 !!!

eurih70

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 7
Καλησπέρα!
Στις οδηγίες διδασκαλίας λέει:

Οι μαθητές να συγκρίνουν ως προς την αποδοτικότητα τον αλγόριθμο σειριακής και δυαδικής αναζήτησης. Για τη σύγκριση αυτή, αφού βρουν το μέσο αριθμό πράξεων που απαιτεί ο αλγόριθμος σειριακής αναζήτησης n στοιχείων, να τον  συγκρίνουν με τον πίνακα που δείχνει τον αριθμό των συγκρίσεων στη δυαδική αναζήτηση, για διάφορα πλήθη στοιχείων

Πού είναι ο πίνακας αυτός??? Εχω φάει τον κόσμο αλλά δεν τον βλέπω... Τί σύγκριση να κάνουμε??

nikosx

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 368
  • ___
στη σελίδα 18 των οδηγιών
Νίκος Ξένος
nkxenos@yahoo.gr

GB

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 23
στη σελίδα 18 των οδηγιών

Αυτός ο πίνακας από τη στιγμή που βρίσκεται στις οδηγίες και όχι στο βιβλίο, λογικά θα  δοθεί στους μαθητές αν θέλουν να τους εξετάσουν σε τέτοιο θέμα? 
Νομίζω ότι ο μαθητής απλά εχει υποχρέωση να ξέρει τον τύπο των επαναλήψεων κατά μέσο όσο της επιτυχούς αναζήτησης.

xara_pap

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 126
Παιδιά αυτός ο πίνακας στις οδηγίες δείχνει την χειρότερη περίπτωση κι όχι την μέση περίπτωση. Δηλαδη για Ν=10 λέει 4 επαναλήψεις που είναι η χειρότερη περίπτωση. Στην σειριακή τώρα μέση περίπτωση έχουμε τις μισες από τα στοιχεία δηλαδη 5 και χειρότερη 10 που δεν υπάρχει ή είναι τελευταίο. Τώρα εμείς θα συγκρίνουμε μέση με χειρότερη που παρουσιάζεται στον πίνακα?