Αποστολέας Θέμα: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16  (Αναγνώστηκε 3433 φορές)

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 945
Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« στις: 26 Νοέ 2015, 10:18:14 πμ »
Καλημέρα συνάδελφοι.
Αναρωτιέμαι πού βρισκόμαστε κατά μέσο όρο στην ύλη?
Εγώ, σε τμήματα που έχουν ξεκινήσει από το καλοκαίρι και προχωρούν με "φυσιλογικό" ρυθμό (ούτε γρήγορα, ούτε αργά - πάντως σχετικά άνετα)
Έχω μπει μονοδιάσταστους πίνακες εδώ και 1 ως 2 εβδομάδες, έχω κάνει τις τυπικές επεξεργασίες (αθροίσματα, πλήθη και min, max) και ετοιμάζομαι να πω αναζήτηση (την κάνω πριν την ταξινόμηση)

Πριν από αυτά έχουμε κάνει, εννοείται όλη τη δομή ακολουθίας, επιλογής και επανάληψης και από θεωρία τα περί της έννοιας του αλγορίθμου και το μισό 6ο κεφάλαιο που έχει μείνει εντός ύλης.
Δυστυχώς, από πλευράς θεωρίας φέτος, ένιωθα τα χέρια μου δεμένα ως τώρα καθώς δεν μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο τόσους μήνες πέραν αυτών που έχω ήδη κάνει. Γιατί δεν θεωρούσα ότι μπορούσα να μιλήσω για ανάλυση αλγορίθμου (ίσως θα μπορούσα λίγο τελειώνοντας τη δομή επανάληψης αλλά με τις τόσες ασάφειες που είχα δεν ένιωσα έτοιμος - ασάφειες που πια πήρα απόφαση πως δεν θα μας διευκρινήσει κανείς σε εύλογο χρόνο :( ) αλλά ούτε και για δομές δεδομένων πριν εξοικειωθούν με την έννοια του πίνακα.
Άλλες χρονιές, ίδια εποχή, είχε βγει μεγαλύτερο μέρος θεωρίας γιατί ως τώρα μπορούσα να έχω κάνει επίσης το 2ο κεφ (περί προβλημάτων) και το πρώτο μισό του 6ου, που ήταν ένα σημαντικότατο κομμάτι της συνολικής θεωρίας.

Με άλλα λόγια, μόνο από εδώ και πέρα μπορώ να δουλέψω τα σημαντικότερα και πιο δύσκολα κομμάτια και νιώθω ένα τεράστιο βάρος στους ώμους μου :(
Σαν να μην έφτανε αυτό, το ένα φροντιστήριο θα ήθελε να έχω τελειώσει την ύλη στα μέσα Ιανουρίου (εδώ γελάμε όλοι μαζί!!!)

Εσείς εκεί έξω, πώς την παλεύετε με αυτά άραγε ? ? ?
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 835
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #1 στις: 26 Νοέ 2015, 03:08:10 μμ »
Καλησπέρα

και εγώ στο ίδιο περίπου σημείο είμαι ... προσωπικά ακολουθώ την εξής λογική: στο μυαλό μου  ύλη είναι τέτοια που το ένα μέρος είναι συνέχεια του άλλου και λειτουργεί και ως επανάληψη ... για παράδειγμα έκανα μονοδιάστατους (αθροίσματα, πλήθη, Max παράλληλους πίνακες κτλ κτλ)  και μπήκα και σοτυς δυσδιάστατους που ουσιαστικά θα πολλές περιπτώσεις θα ξαναδούμε τους μονοδιάστατους (ξανά υπάρχει η παραλληλότητα μονοδιάστατου με γραμμές ή στήλες δισδιάστατου, σε πολλές ασκήσεις δημιουργούμε από δισδιάστατο ένα μονοδιάστατο και τον επεξεργαζόμαστε) ... το ίδιο ξανά στην αναζήτηση, το  ίδιο και μετά στην ταξινόμηση, όπου πέρα από την καθαρή λειτουργία των λειτουργιών αυτών ουσιαστικά όλο και κάπου θα μπλέξουμε και ένα από τα προηγούμενα κομμάτια ... στη συνέχεια σκέφτομαι ουρα και στοίβα με κάποιες ασκήσεις (οπότε ξανά επανάληψη πίνακες) και τις νέες δομες δεδομένων με θεωρητικές ασκήσεις ... στο τέλος τα υποπρογράμματα, όπου θα αρχίσει και η επανάληψη (ξανά θα μπλέξω πχ συνάρτηση με μία άσκηση με δομές επανάληψης ή πχ διαδικασία με ταξιμόμηση κτλ κτλ) .. εγώ προσωπικά την πολυπλοκότητα θα την διδάξω λίγο πριν ή λίγο μετά τα υποπρογράμματα, αλλά θεωρώ ό,τι ζητηθεί σοτ τέλος θα είναι αρκετά ξεκάθαρο και "μέσα από τα παραδείγματα του βιβλίου" ... δεν νομίζω να ξεφύγει κάποιο θέμα εδώ, γιατί από μόνη της η πολυπολοκότητα είναι κάπως δυσνόητη ...

έτσι τα έχω εγώ μέσα στο μυαλό μου, προσπαθώ να κερδίσω χρόνο συνδιάζοντας τα κομμάτια της ύλης

GB

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 23
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #2 στις: 27 Νοέ 2015, 11:22:40 πμ »
Καλημέρα

Και εγώ χειρίζομαι την ύλη όπως ο Μανώλης. Το μάθημα μέχρι στιγμής το πηγαίνω όπως και τα προηγούμενα χρόνια. Κανονικά ασκήσεις σε όλες τις αλγοριθμικές δομές (95% σε ΓΛΩΣΣΑ), διαγράμματα ροής, εμφάνιση τιμών, συμπλήρωση κενού, μετατροπές. Το ότι το μάθημα έγινε τρίωρο στα φροντιστήρια που δουλεύω με έχει βοηθήσει αρκετά να σταθώ πιο αναλυτικά σε κομμάτια δύσκολα στην κατανόηση.

Επίσης δίδαξα και το 6ο κεφάλαιο (βάζοντας και ολιγόλεπτο τεστ) ώστε να τους "αναγκάσω" να το έχουν διαβασμένο από τώρα και όχι το Πάσχα. Θα μου δώσει τη δυνατότητα να το χρησιμοποιώ και στα μελλοντικά διαγωνίσματα.

Αυτή τη στιγμή είμαι στους πίνακες έχοντας κάνει τις βασικές επεξεργασίες σε μονοδιάστατους και δισδιάστατους. Τώρα δείχνω συγχώνευση και διαχωρισμό. Σε κάποια τμήματα που τραβάνε περισσότερο,  λέω να μπω αυτή την εβδομάδα στην ταξινόμηση. Θα δείξω φυσαλίδα και επιλογή. Δεν θα μακρηγορήσω αναλύοντας πολυπλοκότητες αυτή τη στιγμή. Θέλω να μπορούν να τις χειρίζονται σε προγράμματα (3ο - 4ο θέμα).

Στόχος είναι μέχρι και τις γιορτές να έχω δείξει και την αναζήτηση. Σίγουρα την σειριακή. Την δυαδική αναλόγως τον χρόνο και την ανταπόκριση.

Θέλω στις γιορτές να τους φορτώσω με μερικές εύκολες ασκήσεις που να συνδυάζουν τις παραπάνω επεξεργασίες. Στοίβα, ουρά και πολυπλοκότητα θα δω το 2016 για να μπορέσω στις γιορτές να ασχοληθώ με το επιπλέον υλικό που θα τους δώσω.

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 945
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #3 στις: 27 Νοέ 2015, 10:34:59 μμ »
Χρήσιμες ιδέες, ευχαριστώ.
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 183
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #4 στις: 28 Νοέ 2015, 03:44:37 μμ »
Φανταζομαι κανετε τρεις ωρες σε φροντιστηριο και προχωρησατε τοσο και στους πινακες γιατι εγω ακομα και σε τμημα που έκανα το καλοκαίρι, ειμαι στο τελος των επαναληψεων.Θεωρω οτι αν δεν καλυφθούν αρκετα θέματα στις δομές επανάληψης, ΔΕΝ πρεπει να βιαστει καποιος να παει στους πινακες.
Νομιζω οτι προτρεχετε..Τα περισσοτερα παιδια εχουν γονατισει ηδη με τις δομες επαναληψης..Αποψη μου..

Rathaniel

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 77
  • Έπρεπε να είχα γίνει Χημικός......
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #5 στις: 28 Νοέ 2015, 04:53:24 μμ »
Φανταζομαι κανετε τρεις ωρες σε φροντιστηριο και προχωρησατε τοσο και στους πινακες γιατι εγω ακομα και σε τμημα που έκανα το καλοκαίρι, ειμαι στο τελος των επαναληψεων.Θεωρω οτι αν δεν καλυφθούν αρκετα θέματα στις δομές επανάληψης, ΔΕΝ πρεπει να βιαστει καποιος να παει στους πινακες.
Νομιζω οτι προτρεχετε..Τα περισσοτερα παιδια εχουν γονατισει ηδη με τις δομες επαναληψης..Αποψη μου..
Συμφωνώ απόλυτα. Σε ιδιαίτερο που έχω αρχίσει από το καλοκαίρι (4 μαθήματα) έχω άλλα 3 μαθήματα στις δομές επανάληψης και διαγώνισμα γερό τα Χριστούγεννα.
Αλλά έχω κάνει και μετατροπές,δ.ροής, και άλλα.
Σύνολο ασκήσεων προβλημάτων "άλυτων" (δεν ξέρουν λύση οι μαθητές) = 168
Σύνολο λυμένων = 50
Χρηστίδης Αλέξανδρος,
Μηχανικός Επ/κών και Πλη/κών Συστημάτων,
Msc Στα Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής

Obelix

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 119
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #6 στις: 30 Νοέ 2015, 10:02:24 πμ »
Πίνακες πριν από Χριστούγεννα μου φαίνεται πολύ δύσκολο...Άντε κανένα ιδιαίτερο που "τραβάει" πολύ.Σε φροντιστήριο (2ωρο) δεν νομίζω πως  είναι εύκολο να καλύψεις τη δομή επανάληψης πλήρως χωρίς να μπει ο Δεκέμβρης.

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 843
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #7 στις: 30 Νοέ 2015, 12:06:28 μμ »
Φανταζομαι κανετε τρεις ωρες σε φροντιστηριο και προχωρησατε τοσο και στους πινακες γιατι εγω ακομα και σε τμημα που έκανα το καλοκαίρι, ειμαι στο τελος των επαναληψεων.Θεωρω οτι αν δεν καλυφθούν αρκετα θέματα στις δομές επανάληψης, ΔΕΝ πρεπει να βιαστει καποιος να παει στους πινακες.
Νομιζω οτι προτρεχετε..Τα περισσοτερα παιδια εχουν γονατισει ηδη με τις δομες επαναληψης..Αποψη μου..

+++++++++

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2313
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #8 στις: 30 Νοέ 2015, 12:38:30 μμ »
Η κατάσταση έχει γίνει μπάχαλο στα φροντιστήρια
Άλλος κάνει 2 ώρες, άλλος κάνει 2,5 ώρες, άλλος κάνει 3 ώρες για παιδιά της ίδιας πόλης με τους ίδιους ακριβώς στόχους
Το μπάχαλο του νέου συστήματος και ο τρόπος που μας παραγκώνισε φάνηκε και στην ιδιωτική εκπαίδευση
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 183
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #9 στις: 30 Νοέ 2015, 02:35:53 μμ »
Ιδιαιτερα στην ιδιωτική εκπαίδευση προκληθηκε προβλημα κατα την αποψη μου..Στα σχολεια δυστυχως η κατασταση που μου μεταφερουν τα παιδιά είναι περίπου η ίδια..Καποιοι κάνουν μάθημα όποτε θελουν,καποιοι κανουν σε ένα μάθημα και τις τρεις δομες επαναληψης, αλλοι δινουν δυο ασκησεις σε μια ενοτητα και ξεμπερδευουν και καποιοι αγχωνονται για το τι μελλει γενεσθαι..Δεν θελω να τσουβαλιασω ολο τον κοσμο, αλλα αυτα μου μεταφερουν καιδεν ειναι κατι καινούργιο που ακουω.

gthal

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 945
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #10 στις: 30 Νοέ 2015, 02:54:10 μμ »
Φανταζομαι κανετε τρεις ωρες σε φροντιστηριο και προχωρησατε τοσο και στους πινακες γιατι εγω ακομα και σε τμημα που έκανα το καλοκαίρι, ειμαι στο τελος των επαναληψεων.Θεωρω οτι αν δεν καλυφθούν αρκετα θέματα στις δομές επανάληψης, ΔΕΝ πρεπει να βιαστει καποιος να παει στους πινακες.
Νομιζω οτι προτρεχετε..Τα περισσοτερα παιδια εχουν γονατισει ηδη με τις δομες επαναληψης..Αποψη μου..
Συμφωνώ μαζί σου.
Αλλά κοίταξε, αν υπολογίσεις ότι τις 5 εβδομάδες το καλοκαίρι σε τμήματα που "τσουλάνε" μπορώ να καλύψω πλήρως μέχρι και τις δομές επιλογής, από αρχές Σεπτέμβρη μέχρι αρχές-μέσα Νοέμβρη έχω καλύψει αρκετά ικανοποιητικά τις δομές επανάληψης. Αλλά τέλος Νοέμβρη είναι το deadline για όλους αλλιώς δε θα βγαίνει η ύλη.

Στα σχολεια δυστυχως η κατασταση που μου μεταφερουν τα παιδιά είναι περίπου η ίδια..Καποιοι κάνουν μάθημα όποτε θελουν,καποιοι κανουν σε ένα μάθημα και τις τρεις δομες επαναληψης, αλλοι δινουν δυο ασκησεις σε μια ενοτητα και ξεμπερδευουν και καποιοι αγχωνονται για το τι μελλει γενεσθαι..Δεν θελω να τσουβαλιασω ολο τον κοσμο, αλλα αυτα μου μεταφερουν καιδεν ειναι κατι καινούργιο που ακουω.
Το ίδιο βλέπω κι εγώ δυστυχώς... σε δυο μαθήματα όλες οι δομές επανάληψης. Κάθε χρόνο τέτοια εποχή τα σχολεία με προσπερνάνε και είναι αστείο. Ευτυχώς τα παιδιά καταλαβαίνουν αλλά οι φροντιστηριάδες όχι πάντα ... :(
Φιλικά,
Γιώργος Θαλασσινός

tsak

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 183
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #11 στις: 30 Νοέ 2015, 03:20:52 μμ »
Οντως gthal με το καλοκαιρινο τμημα ειμαι σχεδν ετοιμος να μπω στους πινακες.Το παω λιγο πιο χαλαρα τωρα γιατι ειναι και η περιοδος των εκδρομων τωρα(εχουμε και αυτα) και δισταζω να μπω σε νεα πραγματα οταν το μισο τμημα λειπει τωρα και οι αλλοι μισοι την αλλη εβδομαδα.
Για τα τμηματα που δεν εκαναν καλοκαιρινη προετοιμασία ομως θα παλεψω λιγο απ οτι φαινεται αν και νομιζω οτι δεν ειναι τελικα τοσο τραγικη η κατασταση με τη νεα υλη.Οτι για πρωτη χρονια θα προβληματιστουμε λιγο ειναι δεδομενο.

Obelix

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 119
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #12 στις: 01 Δεκ 2015, 12:43:44 πμ »
Η ύλη πιστεύω πάντως πως βγαίνει μια χαρά και ξεκινώντας πίνακες το Γενάρη, αλλά έχοντας κάνει σοβαρή δουλειά στις δομές επανάληψης.

GB

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 23
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #13 στις: 02 Δεκ 2015, 09:45:48 πμ »
Φανταζομαι κανετε τρεις ωρες σε φροντιστηριο και προχωρησατε τοσο και στους πινακες γιατι εγω ακομα και σε τμημα που έκανα το καλοκαίρι, ειμαι στο τελος των επαναληψεων.Θεωρω οτι αν δεν καλυφθούν αρκετα θέματα στις δομές επανάληψης, ΔΕΝ πρεπει να βιαστει καποιος να παει στους πινακες.
Νομιζω οτι προτρεχετε..Τα περισσοτερα παιδια εχουν γονατισει ηδη με τις δομες επαναληψης..Αποψη μου..

Ναι, κάνω τρεις ώρες και τα περισσότερα από αυτά έχουν ξεκινήσει το καλοκαίρι. Έχω και ένα τμήμα που ξεκίνησε Αύγουστο με 2ωρο και παλεύουμε ακόμα στις δομές επανάληψης.

Λαμπράκης Μανώλης

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2017
  • *
  • Μηνύματα: 835
Απ: Πορεία Διδασκόμενης Ύλης 2015-16
« Απάντηση #14 στις: 02 Δεκ 2015, 10:52:32 πμ »
Καλημέρα σε όλους

να συμφωνήσω και εγώ με τη σειρά μου στα εξής

1) σίγουρα το 3 ωρο μάθημα που κάνω και εγώ στο φροντιστήριο δίνει μεγαλύτερη άνεση να κάνει κάποιος παραπάνω πράγματα  .. με 2 ωρα μάθημα για να αλύψει κάποιος όλη την ύλη μέχρι Φλεβάρη, για να αρχίσουν επαναλήψεις από Μάρτιο είναι περισσότερο δύσκολο ... για να διδάξει βέβαια κάποιος πράγματα από όλο το φάσμα της ύλής και  των ασκήσεων ,

2) επίσης οι δομές επανάληψης είναι και για εμένα η βάση όλου του μαθήματος, οπότε κάποιος είναι καλό να αφιερώσει όσες ώρες χρειάζονται ... αν κάποιος μαθητής "χαθεί " στο κομμάτι αυτό, θα είναι δύσκολη και η συνέχεια