Παρατηρώντας το νέο σύστημα έχω να διατυπώσω τα εξής:
α)Ο Οποιοσδήποτε με στοιχειώδη λογική μπορεί να καταλάβει πως το νέο σύστημα έχει αρκετά προβλήματα που προκύπτουν από τους παράξενους συνδυασμούς μαθημάτων, επίσης αντιλαμβάνεται κανείς πως σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα ενός μόνο κλάδου.
β) Το νέο σύστημα σχεδιάστηκε με τέτοιον "έξυπνο" τρόπο που δεν μας δίνει τη δυνατότητα να το λογοκρίνουμε ως πληροφορικοί, καθώς όπως αναφέρθηκε πιο πάνω: H Πληροφορική (ΑΕΠΠ) θα διδάσκεται σε 2 από τις 3 κατευθύνσεις. Στο 75% των παιδιών, οπότε οι μαθητές που θα μπαίνουν στο πολυτεχνείο θα γνωρίζουν πληροφορική όπως επίσης και αυτοί που θα οδηγηθούν σε σχολές πληροφορικής κλπ.
γ) Το καλό είναι ότι κάποιοι κλάδοι, πχ Φυσικοί, Οικονομολόγοι, είναι θιγμένοι από το νέο σύστημα, οπότε θα καταφερθούν εναντίον των Χημικών και εμείς ψάχνουμε μόνο μία κίνηση που θα μας φέρει σε πλεονεκτική θέση, μια κίνηση ΜΑΤ, ποια είναι αυτή; να μπορεί κάποιος από την τρίτη ομάδα να επιλέγει τη Φυσική για να οδηγηθεί σε πεδία της πρώτης ομάδας.
Αν γίνει αυτό και μόνο αυτό τότε θα δούμε αν οι Χημικοί θα είναι στο τέλος κερδισμένοι ή όχι, τότε θα δούμε πόσοι μαθητές θα επιλέγουν την πρώτη ομάδα..
Οπότε αυτό που θέλουμε εμείς και οι Φυσικοί και οι Οικονομολογοι είναι να υπερασπιστούμε τη φυσική ως μάθημα επιλογής.