Οι κόμβοι
http://com2cert.gr και
https://kpp.cti.gr/ είναι τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα κατασπατάλησης πόρων ΕΣΠΑ για το απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ. Δεν γνωρίζω τους εμπλεκόμενους και τις συνθήκες εκτέλεσης του έργου, απλά αξιολογώ τα αποτελέσματα.
Αυτό που βλέπω εγώ είναι δυο sites Joomla με έτοιμα templates. Η μόνη διαφορά είναι οι 6 δοκιμασίες που έχει το πρώτο site, και οι οποίες δεν έχουν εμπλουτιστεί καθόλου από όταν αυτό το site εμφανίστηκε.
Δεν βλέπω πουθενά εκπαιδευτικό υλικό (εκτός αν αυτός ο οδηγός
http://com2cert.cti.gr/images/pdf/odigos_proetoimasias_mathiti.pdf των 9 σελίδων θεωρείται τέτοιος) , δεν βλέπω πουθενά σύστημα πιστοποίησης με αυτοματοποιημένες εξετάσεις (εκτός από αυτές τις 6 δοκιμασίες) , και όταν διαβάζω για υποδομές και βλέπω στο εργαστήριό μου υπολογιστές με CPU συνομήλικες πλέον με τους μαθητές μόνο γελάω, όταν είμαι σε καλή διάθεση.
Το συμπέρασμα που βγάζω, και διορθώστε με αν κάνω λάθος, είναι ότι κάποιοι πληρώθηκαν αδρά για δουλειά το πολύ δύο ημερών, για να παράγουν δυο sites με σχεδόν πανομοιότυπο περιεχόμενο χρησιμοποιώντας ένα CMS και έτοιμα templates, μέσα στα οποία επικολλούν κείμενα με ωραίες εξαγγελίες που δεν θα υλοποιηθούν ποτέ.
Τα υπόλοιπα παραδοτέα, σε ότι αφορά τις υποδομές και το εκπαιδευτικό υλικό είναι από ανύπαρκτα έως θλιβερά.
Χαρακτηριστικά δείτε τις Ανακοινώσεις του «έργου»
http://com2cert.cti.gr/anakoinoseis.html , που περιέχει μια ανακοίνωση για κάποια πιλοτική πιστοποίηση τον Ιούνιο του 2012 στο Πανεπιστήμιο Πατρών από το οποίο
«Συνολικά από την διαδικασία προέκυψαν σημαντικά αποτελέσματα. Η αναλυτική επεξεργασία των επιστημονικών δεδομένων οδήγησε σε σημαντικά επιστημονικά συμπεράσματα και σχόλια για τις ικανότητες ΤΠΕ, για τη σύνθεση των tests, λειτουργικές προδιαγραφές των συστημάτων, και τέλος διοργανωτικές οδηγίες και προδιαγραφές για την εφαρμογή σε ευρύτερη κλίμακα.»
Σημαντικά αποτελέσματα και ανάλυση επιστημονικών δεδομένων που φυσικά δεν υπάρχουν στο site δυο και πλέον χρόνια μετά, και εφαρμογή σε ευρύτερη κλίμακα που κάπου έχει σκαλώσει.
Ειλικρινά σκέφτομαι σε ποιά υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να κάνω καταγγελία για την πληρωμή αυτών των «έργων»
Συνοψίζοντας, το όλο θέμα τις πιστοποίησης των ΤΠΕ στο Σχολείο κολλάει ακριβώς εκεί που έχουμε κολλήσει σαν κοινωνία. Στο ότι οι διαθέσιμοι πόροι κατασπαταλώνται από Συβαρίτες που παράγουν μηδενικό έργο. Πόσοι είναι οι πόροι αυτοί;
https://www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0CDsQFjAD&url=https%3A%2F%2Fdiavgeia.gov.gr%2Fdoc%2F4%25CE%2591%25CE%259C39-%25CE%259C%25CE%25A1%25CE%2592&ei=hGx5VOu-KsapyQOvq4CoBg&usg=AFQjCNF0Ki9U11BIfNoVKUXZU9rdJJ7JNg&sig2=dNJCsrDq-hWMdlZqGXIrzw&bvm=bv.80642063,d.bGQ&cad=rjaΝομίζω ότι πρέπει να ανοίξουμε ένα άλλο thread για την Πιστοποίηση στις δεξιότητες ΤΠΕ στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, και να σκεφτούμε σοβαρά αν πρέπει να κάνουμε κάτι σε σχέση με αυτούς τους δυο δικτυακούς τόπους.