Αποστολέας Θέμα: Πολύπλοκος τρόπος σκέψης και βαθμολόγηση  (Αναγνώστηκε 1011 φορές)

Perarg

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Καλημέρα σε όλη την κοινότητα :)
Θα ήθελα να σας αναφέρω έναν προβληματισμό μου και να ακούσω και τις δικές σας απόψεις.

Μία άσκηση ζητάει μεταξύ άλλων, να διαβάζει έναν διψήφιο αριθμό με έλεγχο εγκυρότητας. Ένας μαθητής μου, που ομολογουμένως σκέφτηκε πολύπλοκα, μου έγραψε:

Αρχή_Επανάληψης
Διάβασε ar
Μέχρις_ότου (ar div 2) >=5 ΚΑΙ (ar div 2) =< 49


Όταν του εξήγησα πως ο τρόπος του ήταν πολύπλοκος κι αρκούσε να θέσει ως όρια το 10 μέχρι το 99, φυσικά και το κατάλαβε, γέλασε, αλλά παράλληλα εγώ προβληματίστηκα. Αν κάποιος μαθητής (είχα πέρυσι ένα μαθητή που σκεφτόταν επί μονίμου βάσεως περισσότερο πολύπλοκα από το συνηθισμένο), έχει μια τέτοια στιγμή, σε συνθήκες διαγωνίσματος, όπου εκείνη τη στιγμή είναι δύσκολο να αναθεωρήσει και να καταλάβει πόσο πολύπλοκα σκέφτεται, τι γίνεται με τη βαθμολόγηση;

Ένα από τα κριτήρια του αλγορίθμου είναι η Αποτελεσματικότητα, όπου θα πρέπει κάθε εντολή να είναι απλή. Από την άλλη, η λύση θεωρείται επιστημονικά τεκμηριωμένη (?).

Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σας.

Ευχαριστώ πολύ,
Περικλής

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2313
Απ: Πολύπλοκος τρόπος σκέψης και βαθμολόγηση
« Απάντηση #1 στις: 28 Φεβ 2014, 11:52:00 πμ »
Είναι χαρακτηριστική περίπτωση οι μαθητές που ποτέ δεν θέλουν να κάνουν το προφανές
Εξαιρετικές περιπτώσεις μυαλών
Δεν νομίζω ότι θα πρέπει να κοπεί οποιαδήποτε μονάδα για λύση πολυπλοκότερη του αναμενομένου
Ο μόνος φόβος που υπάρχει είναι να μην γίνει αντιληπτή η ορθότητα της λύσης από τους βαθμολογητές, μέσα στον όγκο των γραπτών που καλούνται να διορθώσουν
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

Gnirut

  • Επισκέπτης
Απ: Πολύπλοκος τρόπος σκέψης και βαθμολόγηση
« Απάντηση #2 στις: 28 Φεβ 2014, 12:14:16 μμ »
ΑΕΠΠ obfuscation...

Perarg

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Πολύπλοκος τρόπος σκέψης και βαθμολόγηση
« Απάντηση #3 στις: 28 Φεβ 2014, 08:13:12 μμ »
Είναι χαρακτηριστική περίπτωση οι μαθητές που ποτέ δεν θέλουν να κάνουν το προφανές
Εξαιρετικές περιπτώσεις μυαλών
Δεν νομίζω ότι θα πρέπει να κοπεί οποιαδήποτε μονάδα για λύση πολυπλοκότερη του αναμενομένου
Ο μόνος φόβος που υπάρχει είναι να μην γίνει αντιληπτή η ορθότητα της λύσης από τους βαθμολογητές, μέσα στον όγκο των γραπτών που καλούνται να διορθώσουν
Αυτό συνήθως τους λέω κι εγώ. Όλα καλά κι όλα ωραία, αλλά κι οι βαθμολογητές είναι άνθρωποι που σίγουρα θα εκτιμήσουν αν δεν τους κάνουμε τη ζωή δύσκολη.

ΑΕΠΠ obfuscation...
Mind obfuscation... αν κατάλαβα σωστά το νόημα της αγγλικής!

Gnirut

  • Επισκέπτης

itt

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 429
  • Real stupidity beats ΑΙ any time
Απ: Πολύπλοκος τρόπος σκέψης και βαθμολόγηση
« Απάντηση #5 στις: 01 Μάρ 2014, 02:07:52 πμ »

Ένα από τα κριτήρια του αλγορίθμου είναι η Αποτελεσματικότητα, όπου θα πρέπει κάθε εντολή να είναι απλή. Από την άλλη, η λύση θεωρείται επιστημονικά τεκμηριωμένη (?).


Άμα μιλάμε για κάτι παρόμοιο με αυτό που έγραψες, δεν υπάρχει τίποτα το περίπλοκο. Τώρα γενικά, ναι, το επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι πονεμένη ιστορία.