Αποστολέας Θέμα: Το Σταυροδρόμι της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση  (Αναγνώστηκε 2112 φορές)

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3302
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Φτάσαμε λοιπόν ΠΑΛΙ στο σημείο ΜΗΔΕΝ για την Πληροφορική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. "Οι καθηγητές Πληροφορικής πλεονάζουν", "Δεξιότητα ή Επιστήμη", "Γυμνάσιο και να μην σπάει;", "χωρίς πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα", "δε χρειάζεται τομέας Πληροφορικής!" κ.λπ.
Φταίει για όλα το μνημόνιο και οι συντεχνίες όμως;

Σε κάθε κρίσιμο σταυροδρόμι κοντοστέκεσαι και κάνεις ανασκόπηση. Το Υπουργείο ικανοποίησε το χρόνιο αίτημά μας και έχει πρώτη προτεραιότητα τις μετατάξεις στο Δημοτικό;
Έτσι είναι κυρίες και κύριοι. Το Δημοτικό έγινε βαρίδι που θα πάρει το Λύκειο στον πάτο. ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΝΟΥΜΕΡΑ ΟΥΤΕ ΕΒΓΑΙΝΑΝ ΟΥΤΕ ΒΓΑΙΝΟΥΝ.
Δεν στηρίξαμε το νέο Π.Σ. του Γυμνασίου όπως έπρεπε, δε στηρίξαμε τα μαθήματα στο Λύκειο, είχαμε στρέψει την προσοχή μας αλλού γιατί τα πρώτα ήταν κεκτημένα (;; ).
Θεωρώ ότι αυτό το στρατηγικό λάθος πρέπει και μπορεί να διορθωθεί, προς όφελος (με σειρά ιεραρχίας): των παιδιών μας, του μαθήματος, το δικό μας.
Υπάρχουν πολλά ακόμη που μπορούν να ειπωθούν, αλλά δε χρειάζεται.

Ως ασήμαντη μονάδα προτείνω με σειρά ιεραρχίας και σημαντικότητας, που λαμβάνουν υπόψη την πραγματικότητα (και τις προεκτάσεις της) τα παρακάτω:
 
Οι Πληροφορικοί ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (τουλάχιστον όχι τόσοι πολλοί όσο νομίζουμε)
 
- Στο Νέο Λύκειο: Μάθημα επιλογής στην Α λυκείου και στη Β λυκείου,
Μάθημα κατεύθυνσης μαζί με Χημεία στις Β και Γ στην Ομάδα μαθημάτων Θετικών Σπουδών.
Μάθημα Κατεύθυνσης "Εφαρμογές Πληροφοριακών Συστημάτων" στην Ομάδα Οικονομικών , Πολιτικών και Κοινωνικών Σπουδών αντί του μαθήματος "Οργάνωση και λειτουργία της Πολιτείας" ή των "Αρχές Φυσικών Επιστημών" που δε θα μπορεί να διδαχθεί λόγω μη επάρκειας των ωρών ΠΕ04.
 
- Τομέας στα ΕΠΑΛ, σε συνεργασία με τον τομέα της Ηλεκτρονικής. Δημιουργία σύγχρονου ΠΣ, στο πλαίσιο της ωραίας πρότασης ορισμένων ΣΣ Πληροφορικής. Έμφαση στα αναγκαία επαγγέλματα αιχμής.
 
- Στήριξη του μαθήματος στο νέο Γυμνάσιο, χωρίς αστερίσκους.
- Αντικατάσταση του ΠΣ Πληροφορικής των ΕΑΕΠ με το πιλοτικό ΠΣ Δημοτικού (δες ψηφιακό σχολείο)
 
- ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, όσοι περισσεύουν στην πραγματικότητα, αν περισσεύουν, μπορούν να απασχοληθούν στο Δημοτικό. Ανάθεση του μαθήματος ΤΠΕ στα Δημοτικά με Α΄ Ανάθεση σε Πληροφορικούς για τις τάξεις Δ, Ε, ΣΤ (1 πληροφορικός σε 2 Δημοτικά) και Β΄ Ανάθεση σε Δασκάλους με Β Επίπεδο και αντίστροφα σε Α’ ανάθεση σε Δασκάλους με Β Επίπεδο για τις τάξεις Α, Β, Γ και Β’ Ανάθεση σε Πληροφορικούς (αν χρειάζεται να υπάρχει στις τάξεις Α, Β).
 
 
Η θέση της Πληροφορικής και των Πληροφορικών είναι πρωτίστως στο Λύκειο και στο Γυμνάσιο και δευτερευόντως στο Δημοτικό.

Η πορεία που έχουμε πάρει δεν είναι καλή, ο κλάδος μας πάει για αποψίλωση.

Παναγιώτης Τσιωτάκης

bagelis

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2009
  • *
  • Μηνύματα: 565
Απ: Το Σταυροδρόμι της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
« Απάντηση #1 στις: 04 Αύγ 2013, 12:54:23 μμ »
+1

dim

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 445
Απ: Το Σταυροδρόμι της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
« Απάντηση #2 στις: 04 Αύγ 2013, 01:05:51 μμ »
Σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Διαφορετικά αντικείμενα αλλά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Δεν είναι βαρίδι το δημοτικό.  (Το ψώνιο μας έφαγε...  όλοι στο Λύκειο ουάου επιστήμονας γιατί κάνει το πανελλαδικό. Ντροπή). Και εμείς στο γυμνάσιο δεύτερης μοίρας καθηγητές...)
Σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
 Σπούδασα ένα αντικείμενο και κανένας με οποιαδήποτε επιμόρφωση δεν θα έπρεπε να διδάσκει το όποιο αντικείμενό. Φυσικά ούτε χρήση Η/Υ.

ftsak

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 69
Απ: Το Σταυροδρόμι της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
« Απάντηση #3 στις: 04 Αύγ 2013, 06:23:21 μμ »
Δεν είναι βαρίδι το δημοτικό. 
Δεν είμαστε δάσκαλοι, αν είναι δυνατόν επειδή θέλουμε να σώσουμε τη θεσούλα μας, θα κάψουμε τα παιδάκια? λίγη αξιοπρέπεια δεν θα έβλαπτε.

Παράθεση
(Το ψώνιο μας έφαγε...  όλοι στο Λύκειο ουάου επιστήμονας γιατί κάνει το πανελλαδικό. Ντροπή). Και εμείς στο γυμνάσιο δεύτερης μοίρας καθηγητές...)
Τα κόμπλεξ που έχεις με το λύκειο, πιθανόν επειδή πήγες και τα βρήκες μπαστούνια δεν μπορείς να τα βγάζεις εδώ!!!

Παράθεση
Σπούδασα ένα αντικείμενο και κανένας με οποιαδήποτε επιμόρφωση δεν θα έπρεπε να διδάσκει το όποιο αντικείμενό. Φυσικά ούτε χρήση Η/Υ.
Σοβαρά?? που σπούδασες? στις σχολές Κορέλκο ή στα ΙΕΚ Ακμή που εγκαινίασε πρόσφατα και ο υπουργός μας?
Αν στην σχολή που ήσουν είχατε μάθημα για χρήση Η/Υ , αυτό μαρτυρά και το επίπεδο του τμήματος που τέλειωσες? Αλήθεια ποιο είναι αυτό? ή ντρέπεσαι να μας το πεις?

Να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν κάποια πράγματα
1) Η χρήση του Η/Υ δεν είναι το αντικέιμενό μας. Αυτό το λάθος έγινε από τους παλιούς "πληροφορικούς" και για αυτό τώρα είμαστε παρωχημένοι και αναλώσιμοι και χωρίς αντικείμενο στο λύκειο αφού τα παιδιά τα ξέρουν αυτά
2) Το αντικείμενό μας είναι η επιστήμης της πληροφορικής και αυτό το αντικείμενο έχουμε χρέος να το μεταδώσουμε στους νέους όπως κάνουν οι μαθηματικοί με τα μαθηματικά και οι φυσικοί με τη φυσική. Εκτός αν εννοείς ότι θα έπρεπε και οι μαθηματικοί να κάνουν αριθμητική στο δημοτικό.

ΥΓ. Αν έχεις τελειώσει κάποιο πολυτεχνείο ή πανεπιστήμιο πληροφορικής για να πας να διδάξεις σε δημοτικό, SORRY αλλά αυτό σημαίνει ότι είχες λάθος επαγγελματικό προσανατολισμό. Έπρεπε να γίνεις δάσκαλος

Κάποιοι δεν θέλουν να καταλάβουν ότι στο δημοτικό θα μας τη φέρουν όπως στο λύκειο. Όταν βρεθούν αρκετοί νέοι δάσκαλοι με έφεση στις ΤΠΕ θα μας πάρουν το μάθημα. Το επίπεδο ΤΠΕ του δημοτικού είναι κάτι που μπορεί να κάνει ένας δάσκαλος. Ας μάθουμε από το πάθημά μας στο λύκειο!!!

merlin

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 323
Απ: Το Σταυροδρόμι της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
« Απάντηση #4 στις: 04 Αύγ 2013, 06:45:34 μμ »
Συνάδελφοι, επειδή είμαστε συναισθηματικά φορτισμένοι δε σημαίνει ότι πρέπει να ξεσπάμε ο ένας στον άλλο. Λίγη ψυχραιμία...
Παρασκευάς Πανάγου
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ20

Λάμπρος Μπουκουβάλας

  • Η παιδεία είναι: στους φτωχούς, ΠΛΟΥΤΟΣ. Στους πλούσιους, ΣΤΟΛΙΔΙ. Στους νέους, ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ (Διογένης) !
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 1229
    • Το μπλογκάκι μου
Απ: Το Σταυροδρόμι της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
« Απάντηση #5 στις: 05 Αύγ 2013, 05:02:59 μμ »
Αγαπητέ ftsak, επειδή τυχαίνει να γνωρίζω τη Δήμητρα στην οποία αναφέρεσαι με το κείμενό σου, μάλλον δεν κατάλαβες όλα όσα γράφει...
Συμφωνώ κι εγώ με τον Άκη Πανάγου, δεν είναι ώρα για τέτοιες κουβέντες... το κείμενο του Παναγιώτη είναι αξιόλογο και εντός τόπου και χρόνου.
Λάμπρος Μπουκουβάλας
MSc - MRes

http://blogs.sch.gr/lambrosbouk

Ο Θουκυδίδης  (που τον διαβάζουν οι ξένοι, αλλά όχι εμείς)  έγραφε: «Αταλαίπωρος τοις πολλοίς η ζήτησις της αληθείας, και επί τα ετοίμα μάλλον τρέπονται» (Ι, 20, 3). Οι περισσότεροι δηλαδή αναζητούν αβασάνιστα την αλήθεια και στρέφονται σε ό,τι βρίσκουν έτοιμο. Δεν προβληματίζονται…

Etheo

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 3
Απ: Το Σταυροδρόμι της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
« Απάντηση #6 στις: 06 Αύγ 2013, 01:10:43 μμ »
 Ας μου επιτραπεί, κάτω από το βάρος των τελευταίων εξελίξεων, να συμμετάσχω για πρώτη φορά στη συζήτηση του Στεκιού.
Η εμπειρία μου είναι από ΓΕΛ και Δημοτικό (τα τελευταία δύο χρόνια). Μέσα από αυτή την εμπειρία έχω να πω ότι το Δημοτικό είναι ή μπορεί να γίνει μια συναρπαστική εμπειρία. Οι μαθητές των Γ, Δ, Ε, ΣΤ έχουν την ευκαιρία ανταποκρίνονται με ενθουσιασμό και τα καταφέρνουν εξαιρετικά στον προγραμματισμό, στη δημιουργία πολυμεσικών έργων, στη συζήτηση γύρω από την ασφάλεια και τη συμπεριφορά στις νέες μορφές επικοινωνίας και έκφρασης. Στα σχολεία του εξωτερικού τα αντικείμενα αυτά διδάσκονται σε αντίστοιχες ηλικίες, πράγμα που αποδεικνύεται από το πλούσιο υλικό που κατά καιρούς προτείνεται από το Στέκι. Δεν ξέρω ποιος διδάσκει το μάθημα εκεί, αλλά δε βλέπω το λόγο (για ουσιαστικούς και όχι συντεχνιακούς λόγους)  να απεμπολήσουμε το δικαίωμα διδασκαλίας στο δημοτικό.
Δεν αισθάνθηκα λιγότερη επιστημοσύνη όταν αντί για τη ΓΛΩΣΣΑ δίδαξα  Kodu και Scratch σε μαθητές (Ε΄και ΣΤ') που διψούσαν να μάθουν και να ασχοληθούν στον προσωπικό τους χρόνο με τον προγραμματισμό.
 Κατά τα άλλα συμφωνώ με την πρόταση του Π. Τσιωτάκη. Στόχος πρέπει να είναι η βελτίωση του δημόσιου σχολείου γιαυτό η πληροφορική θα πρέπει να είναι αναπόσπαστο κομμάτι κάθε βαθμίδας.
με εκτίμηση
Ελένη Θεοδωρίδου

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2806
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Το Σταυροδρόμι της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση
« Απάντηση #7 στις: 07 Αύγ 2013, 01:27:04 πμ »
Ανάθεση του μαθήματος ΤΠΕ στα Δημοτικά με Α΄ Ανάθεση σε Πληροφορικούς για τις τάξεις Δ, Ε, ΣΤ (1 πληροφορικός σε 2 Δημοτικά) και Β΄ Ανάθεση σε Δασκάλους με Β Επίπεδο και αντίστροφα σε Α’ ανάθεση σε Δασκάλους με Β Επίπεδο για τις τάξεις Α, Β, Γ και Β’ Ανάθεση σε Πληροφορικούς (αν χρειάζεται να υπάρχει στις τάξεις Α, Β).

Δεν συμφωνώ με το άνοιγμα προς τους δασκάλους. Ίσως θα αποτελέσει την κερκόπορτα για την άλωση του μαθήματος σε όλες τις βαθμίδες από τις άλλες ειδικότητες. Και στις εποχές που ζούμε το θεωρώ παρακινδυνευμένο πείραμα...

Ακόμα και αυτό το όνομα, το ΤΠΕ, σε Δημοτικό και Γυμνάσιο δεν είναι καλή επιλογή. Σε κάποιο forum πέτυχα έναν/μια πτυχιούχο από το ΤΕΙ Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας να ισχυρίζεται ότι θα έπρεπε να έχουν ανάθεση κι αυτοί το ΤΠΕ !!!