Αποστολέας Θέμα: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι  (Αναγνώστηκε 32102 φορές)

odysseas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 842
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #15 στις: 20 Απρ 2013, 05:35:30 μμ »
Τώρα όσον αφορά τις ασκήσεις πολύ έξυπνες αλλά δυστυχώς πιστεύω προορίζονται για συγκεκριμένο "κοινό"...

Αυτό είναι βέβαια μια μεγάλη συζήτηση. Πιστεύω οτι το "κοινό" συνδέεται άμεσα με τους στόχους του διαγωνίσματος και τυχόν ενστάσεις (πάντα απόλυτα σεβαστές) ως προς το "κοινό" ουσιαστικά αφορούν το τι πιστεύει ο καθένας οτι θέλει να πετύχει ένα τέτοιο διαγώνισμα.

Αν ισχυρίζεται κανείς ότι η κατανομή της βαθμολογίας για τα διαγωνίσματα του Στεκιού δεν ταυτίζεται με εκείνη των Πανελλαδικών τότε συμφωνώ. Αν λοιπόν ήταν αυτός ο στόχος του διαγωνίσματος τότε δε θα μιλούσαμε για ένα επιτυχημένο διαγώνισμα. Απλά ο στόχος που φαίνεται να θέτει διαχρονικά η (ανοιχτή) ομάδα διαγωνισμάτων φαίνεται να είναι αρκετά διαφορετικός, και δεν είναι βέβαια να προκύψει ένα διαγώνισμα διαχειρίσιμο μόνο από άριστους μαθητές.

nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 543
  • There can be only one...may it be AEPP.
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #16 στις: 20 Απρ 2013, 08:33:01 μμ »
Σχετικά με το ερώτημα Δ2 θα ήθελα να υποβάλλω μια ερώτηση.
Πώς καθορίζεται το πάνω όριο των βαθμολογιών; Δηλαδή ποιός μπορεί να είναι ο βαθμός του πρώτου μαθητή;
Τον χρειάζομαι για να ελέγξω την εισαγωγή των υπολοίπων βαθμών έτσι δεν είναι ή κάνω λάθος;
Και κάτι ακόμα. Η βαθμολογία που εισάγεται είναι τα μόρια των μαθητών(όπως σε ενα πραγματικό μοντέλο) ή απλά ο βαθμός απολυτηρίου του μαθητή;
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2787
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #17 στις: 20 Απρ 2013, 10:40:44 μμ »
Σχετικά με το ερώτημα Δ2 θα ήθελα να υποβάλλω μια ερώτηση.
Πώς καθορίζεται το πάνω όριο των βαθμολογιών; Δηλαδή ποιός μπορεί να είναι ο βαθμός του πρώτου μαθητή;
Τον χρειάζομαι για να ελέγξω την εισαγωγή των υπολοίπων βαθμών έτσι δεν είναι ή κάνω λάθος;
Και κάτι ακόμα. Η βαθμολογία που εισάγεται είναι τα μόρια των μαθητών(όπως σε ενα πραγματικό μοντέλο) ή απλά ο βαθμός απολυτηρίου του μαθητή;

Αν είχε καθοριστεί το πάνω όριο των βαθμολογιών μπορεί να ήταν ελαφρώς πιο εύκολη η λύση στο συγκεκριμένο σημείο. Όμως δεν είναι αναγκαίο να είναι γνωστό.

Ως προς το δεύτερο ερώτημα, δεν παίζει ρόλο ποια βαθμολογία είναι ακριβώς, ούτε μας ενδιαφέρει η σχετική νομοθεσία... Αν περιοριστούμε σε αυτά που ορίζει η διατύπωση της άσκηση, τότε αυτή μπορεί να λυθεί και μάλιστα με πολλούς διαφορετικούς τρόπους!

Λύσεις ακόμα ας μην ανεβάσει κανείς, προκειμένου να έχει νόημα η προσπάθεια επίλυσης των θεμάτων από τους ενδιαφερόμενους μαθητές...

soron80

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 116
  • Back In Black
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #18 στις: 21 Απρ 2013, 12:54:15 πμ »
Η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι τα φετινά θέματα Γ και Δ είναι αρκετά απαιτητικά και θα ήθελα να είμαι τυχερός κάποια στιγμή να έχω μαθητή (ες) που να μπορούν να λύσουν αυτά τα θέματα.
Επίσης ταπεινή μου γνώμη είναι ότι φέτος  θα δυσκολευτούν ή δε θα λύσουν τα Γ,Δ και συνάδελφοι που διδάσκουν το μάθημα.

εγώ θα ήθελα μια ιδέα (hint) για το πως λύνεται το γ5 χωρίς την υπόθεση ότι για κάθε γράμμα υπάρχει στο λεξικό τουλάχιστον μια λέξη που ξεκινά από αυτό...

υ.γ. σε μαθητές καλό είναι να βάζουμε προς επίλυση αλγορίθμους τους οποίους μπορούν να τρέξουν με πίνακα τιμών στο χαρτί
για να επαληθεύσουν τη λύση τους, κάτι που στα θέματα Γ και Δ αμφιβάλλω ότι μπορούν να κάνουν.
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

vtsakan

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2013
  • *
  • Μηνύματα: 273
  • printf("Smile");
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #19 στις: 21 Απρ 2013, 01:18:58 πμ »
εγώ θα ήθελα μια ιδέα (hint) για το πως λύνεται το γ5 χωρίς την υπόθεση ότι για κάθε γράμμα υπάρχει στο λεξικό τουλάχιστον μια λέξη που ξεκινά από αυτό...

μπορείς απο τον ταξινομημένο πίνακα Μ να μετρήσεις το πλήθος των λέξεων απο όπου ξεκινά ένα γράμμα.
στην συνέχεια, για όσα γράμματα το πλήθος είναι 0, το παρακάμπτεις στην δημιουργία του ευρετηρίου, βάζοντας μία dummy τιμή στο ευρετήριο
Βασίλης Τσακανίκας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Υπολογιστών Ε.Μ.Π.

avasilis

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 4
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #20 στις: 21 Απρ 2013, 01:35:29 πμ »
παιδια τελεια δουλεια αλλα πιστευω οτι χρειαζονται και οι λυσεις. τα θεματα ειναι για μικρο αριθμο μαθητων

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3167
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #21 στις: 21 Απρ 2013, 11:17:43 πμ »
Η κατανόηση των αλγορίθμων και της λειτουργίας τους έχει διάφορα επίπεδα. Η εκτέλεση ενός αλγορίθμου στο χαρτί αντιστοιχεί σε ένα από αυτά. 
Νομίζω όμως ότι το επίπεδο που μας ενδιαφέρει είναι αυτό της γενίκευσης. Δηλαδή να μπορεί ο μαθητής να καταλάβει τι κάνει ένας αλγόριθμος χωρίς να χρειαστεί να τον τρέξει με το χέρι, ή τουλάχιστον να χρειαστεί να τον τρέξει για ένα μικρό στιγμιότυπο του προβλήματος. Αυτή η ικανότητα είναι σημαντική για να μπορεί κάποιος να σχεδιάσει έναν αλγόριθμο. Αν ένας μαθητής δεν έχει αυτή την ικανότητα (που πράγματι δεν μπορεί να κατακτηθεί με 2 ώρες μόνο στη Γ λυκείου) δεν μπορεί να σχεδιάσει έναν αλγόριθμο με αποτέλεσμα να μαθαίνει απλά απέξω διάφορες "τεχνικές" για ΜΟ, min, max, sum κλπ.

Το επίπεδο αυτό της αφαίρεσης και της γενίκευσης πρέπει να αποτελεί τον υπέρτατο διδακτικό στόχο αυτού του μαθήματος.

Από εκεί και πέρα όσον αφορά τη δυσκολία των θεμάτων, δεν θα έλεγα ότι τα φετινά θέματα είναι πιο δύσκολα από άλλες χρονιές. Όσον αφορά τα Γ, Δ νομίζω ότι με κάποιες αλλαγές θα μπορούσαν να είναι ακόμα και θέματα πανελλήνιων εξετάσεων. Νομίζω ότι κάποιες χρονιές στις επαναληπτικές έπεσαν θέματα παρόμοιου επιπέδου.

Τέλος θα πρέπει κάποια στιγμή να αποφασίσουμε τι μάθημα θέλουμε. Θέλουμε ένα μάθημα το οποίο να έχει και κάποια πιο δύσκολα θέματα ώστε να ξεχωρίζουν αυτοί που σκέφτονται πιο αφαιρετικά και μπορούν να γενικεύσουν ή θέλουμε ένα μάθημα που κάποιοι το μπερδεύουν με το ΑΟΔΕ και είτε ΑΝΕΦ είτε ΑΟΔΕ είναι το ίδιο, αφού σε αυτά "έχεις σίγουρο 20".

υ.γ. σε μαθητές καλό είναι να βάζουμε προς επίλυση αλγορίθμους τους οποίους μπορούν να τρέξουν με πίνακα τιμών στο χαρτί
για να επαληθεύσουν τη λύση τους, κάτι που στα θέματα Γ και Δ αμφιβάλλω ότι μπορούν να κάνουν.

ΥΓ. Δεν είχα απολύτως καμία συμμετοχή στο φετινό διαγώνισμα του στεκιού.
« Τελευταία τροποποίηση: 21 Απρ 2013, 10:55:57 μμ από evry »
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

soron80

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 116
  • Back In Black
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #22 στις: 21 Απρ 2013, 12:23:47 μμ »


Το επίπεδο αυτό της αφαίρεσης και της γενίκευσης πρέπει να αποτελεί τον υπέρτατο διδακτικό στόχο αυτού του μαθήματος.


Σε αυτό συμφωνώ, αλλά σε άλλη χώρα, σε άλλο εκπαιδευτικό σύστημα, με άλλα εργαλεία και με άλλες πρώτες ύλες...
Αλλά αυτό είναι μια άσχετη κουβέντα για το παρόν θέμα
Τσισπαράς Βασίλης
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2452
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #23 στις: 21 Απρ 2013, 01:31:56 μμ »
Στο μάθημά μας αυτοί που γράφουν 18-20 είναι πιο πολλοί από αυτούς που γράφουν 16-18. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει καλή κλιμάκωση. Ένα διαγώνισμα είναι επιτυχημένο όταν έχει διακριτική ικανότητα δηλαδή όταν μαθητές διαφορετικής αξίας γράφουν διαφορετικούς βαθμούς.
 
Δεν είναι ανάγκη να γράφουν όλοι όλα τα θέματα. Πρέπει να υπάρχουν και θέματα ώστε να ξεχωρίζουν όσοι είναι πραγματικά καλοί. Με την υπάρχουσα δομή των θεμάτων στις πανελλήνιες ο πραγματικά δυνατός εξισώνεται με το μέτριο. Αυτό δεν είναι καλό. Νομίζω ότι ένα αλγοριθμικά δύσκολο υποερώτημα στο θέμα Γ και στο Δ είναι αναγκαία. Να δούμε και ποιος μπορεί να λύσει άσκηση που δεν είναι τυποποιημένη και δεν έχει ξανακάνει την ίδια, αλλά απαιτεί αυτοσχεδιασμό. Έτσι οπως είναι τα πράγματα αυτός που αυτυσχεδιάζει δεν μπορεί να ξεχωρίσει από αυτόν που λύνει τυποποιημένα θέματα.

Να σημειωθεί ότι η δυσκολία πρέπει να είναι αλγοριθμική και όχι tricks που αν κάποιος δεν τα ξέρει, δεν μπορεί να τα βγάλει εκείνη την ώρα. Γι αυτό και για την εύρεση του πρώτου γράμματος του ονόματος δόθηκε υπόδειξη (και ας είναι άσκηση του σχολικού  βιβλίου).

Παρόλα αυτά η ομάδα είναι ανοιχτή σε όλο τον κόσμο έτσι ώστε να ακούγονται όλες οι απόψεις, να καταγράφονται όλες οι τάσεις  και το αποτέλεσμα να είναι συγκερασμός όλων αυτών.

petrosp13

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 2224
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #24 στις: 21 Απρ 2013, 05:03:44 μμ »
Στο μάθημά μας αυτοί που γράφουν 18-20 είναι πιο πολλοί από αυτούς που γράφουν 16-18. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει καλή κλιμάκωση.

Σε αυτό δεν νομίζω ότι φταίει η κλιμάκωση των μονάδων αλλά το ότι ένας μαθητής είτε έχει μπει για τα καλά στο κλίμα του προγραμματισμού και μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε δυσκολία, είτε δεν μπορεί και έχει πρόβλημα με το μεγαλύτερο κομμάτι από το θέμα Γ και Δ των εξετάσεων και μοιραία πέφτει κάτω από το 16
Τρίτος δρόμος δεν υπάρχει..
Παπαδόπουλος Πέτρος
Καθηγητής Πληροφορικής

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1015
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #25 στις: 21 Απρ 2013, 07:22:53 μμ »
ΘΓ
Προς επίρρωσιν των όσων αναφέρει ο Γιώργος θα παρατηρήσω ότι  :
Οι μονάδες 1+2+3 (Γ1., Γ2,Γ3) είναι δώρο γιατί είναι δεδομένη τυποποίηση.
Οι 6 (Γ4) είναι βατές. Εφαρμογές τελεστών.
Οι 8 (Γ5) είναι όντως απαιτητικές , χωρίς την απαίτηση κάποιου trick,
αλλά η υπόδειξη είναι ένα "κανάλι σκέψης" !

Υ.Γ.  Προς "εξιλέωση", όταν δοθεί το ΟΚ για το upload  της λύσης, ευχαρίστως. Έχω ετοιμάσει και ένα  input file  για το run time.
       Έτσι ώστε και ο "18-"  μαθητής , να αντιληφθεί περί τίνος πρόκειται ...
Α

panastros

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Audere EST Facere
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #26 στις: 22 Απρ 2013, 12:01:31 μμ »
μπράβο παιδιά! και φέτος μας λύνετε τα χέρια...  Αλλά υπάρχει κάποιο θέμα με το server και δεν κατεβαίνει κανένα version  του διαγ/τος... Σίγουρα θα λυθεί, απλά το αναφέρω... Keep it up...

terzantonis

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 21
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #27 στις: 22 Απρ 2013, 09:07:13 μμ »
Μια πρόταση για το Θέμα Γ.
Θα μπορούσατε να αλλάξετε το όνομα του πίνακα για το ευρετήριο γιατί το σκέτο Ε αποτελεί συνάρτηση.

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2452
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #28 στις: 22 Απρ 2013, 09:57:32 μμ »
Είναι λατινικό το Ε  :D ;D

fof

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 291
Απ: Τελικό Επαναληπτικό Διαγώνισμα 2012-2013 από το Στέκι
« Απάντηση #29 στις: 22 Απρ 2013, 11:00:51 μμ »
Συγχαρητήρια! ... Πάρα πολύ ωραίο διαγώνισμα!  :)