Αποστολέας Θέμα: ΓΛΩΣΣΑ vs ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ  (Αναγνώστηκε 1895 φορές)

bobptz

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 162
    • blog με ασκήσεις και υλικό για μαθητές
ΓΛΩΣΣΑ vs ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ
« στις: 09 Νοέ 2012, 04:41:06 μμ »
Διδάσκω στη Γ Λυκείου για πρώτη φορά το ΑΕΠΠ.  Δίνω μεγάλη έμφαση στην κατανόηση του προγραμματισμού σε pc.  Με προβλημάτισαν μαθητές που επέμεναν ότι δεν είναι χρήσιμο να εξασκούνται στο Pc σε ΓΛΩΣΣΑ, από τη στιγμή που θα εξεταστούνε σε ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ σε χαρτί. 

Υπάρχει περίπτωση να γράψουνε την άσκηση σε ΓΛΩΣΣΑ και ο εξεταστής να τη θεωρήσει λάθος, να απαιτεί την απάντηση σε ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ?  Από ότι ξέρω δέχονται και τους δύο τρόπους απάντησης, σωστά?

Κατά τη γνώμη μου είναι αδύνατον να αποκτήσουνε κατανόηση και ικανότητα σε προγραμματισμό και δημιουργία αλγορίθμων χωρίς εξάσκηση σε pc.

Σήμερα εγκατέστησα την τελευταία έκδοση που έχει τη δυνατότητα να προγραμματίζεις σε ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ.  Δεν είχα χρόνο να το ψάξω περισσότερο.  Μήπως να τους κάνω ασκήσεις αποκλειστικά σε ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ στο pc?  Είναι αυτή η λύση?

Σπύρος Δουκάκης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 831
  • Έτερος εξ ετέρου σοφός, το τε πάλαι το τε νυν
    • http://sdoukakis.wordpress.com/
Απ: ΓΛΩΣΣΑ vs ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ
« Απάντηση #1 στις: 09 Νοέ 2012, 10:53:12 μμ »
Αν έχεις χρόνο δες τα ακόλουθα άρθρα για το θέμα:

Κοίλιας, Χ., Δουκάκης, Σ., & Ψαλτίδου, Α. (2003). Η σημασία του αλγορίθμου και τα πλεονεκτήματα της αλγοριθμικής επίλυσης στο μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, στο Ιωσηφίδου, Μ. & Τζιμόπουλος, Ν. (Επιμ.), Πρακτικά 2ου Πανελληνίου Συνεδρίου των εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ «Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη», 9-11 Μαΐου 2003, Σύρος, Τόμος Α΄, σελ. 742-750, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.

http://www.etpe.gr/files/proceedings/uploads1/s742.pdf

Δουκάκης, Σ., Κοίλιας, Χ., Αδαμόπουλος, Ν., Τσιωτάκης, Π., Ψαλτίδου, Α., Στέργου, Σ.,  &  Σταυράκη, Α. (2011). Εμπειρική Έρευνα σε Εκπαιδευτικούς για το Μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. Νέα Δεδομένα και Αποτελέσματα, Πρακτικά 5ου Πανελληνίου Συνεδρίου Καθηγητών Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: «Η Πληροφορική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Ο ρόλος του καθηγητή Πληροφορικής στο νέο σχολείο», 1-3 Απριλίου 2011, Ιωάννινα, σελ. 174-181.

http://sdoukakis.files.wordpress.com/2011/04/sd_ck_na_pt_ap_ss_as_pekap2011.pdf


ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 606
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: ΓΛΩΣΣΑ vs ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ
« Απάντηση #2 στις: 11 Νοέ 2012, 10:01:33 πμ »
Ο χρόνος για το μάθημα είναι ελάχιστος. Το pc μπορείς να το χρησιμοποιείς λίγο στην αρχή για να καταλάβουν οι μαθητές τον ρόλο τους στο μάθημα αυτό. Από εκει και πέρα τις λίγες ώρες τους μαθήματος, κατά την γνώμη μου, πρέπει να τις περνάς στην αίθουσα μπροστά από τον πίνακα σκοπεύοντας να περάσεις στους μαθητές σου την σκέψη σου για την λύση μίας άσκηση και όχι την λύση της άσκησης.
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

lp

  • ΠΛΗΝΕΤ
  • *
  • Μηνύματα: 188
    • 2o Γενικό Λύκειο Ναυπλίου
Απ: ΓΛΩΣΣΑ vs ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ
« Απάντηση #3 στις: 12 Νοέ 2012, 08:56:46 πμ »
Κατά τη γνώμη μου προγραμματισμός χωρίς υπολογιστή είναι ζωγραφική χωρίς πινέλο  :)
Τουλάχιστον μέχρι τους πίνακες τα παιδιά πρέπει να δουλεύουν σε υπολογιστή για να αναπτύξουν την εμπειρία του προγραμματισμού. Προσοχή όμως: Όχι υπολογιστής για να αντιγράφουν απλά το πρόγραμμα σαν ένα κομμάτι χαρτί, αλλά για να υπάρχει αυτή η αλληλεπίδραση μεταξύ γλώσσας - λαθών - ψαξίματος - ανθρώπου – βρισίματος... και πάλι από την αρχή.  :P



Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1132
Απ: ΓΛΩΣΣΑ vs ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ
« Απάντηση #4 στις: 13 Νοέ 2012, 10:24:00 μμ »
Το ιδανικό για τη σωστή διδασκαλία της ΑΕΠΠ θα ήταν να υπήρχαν διπλάσιες ώρες την εβδομάδα, είτε στο σχολείο, είτε στο φροντιστήριο, ώστε ο  μαθητής να μπορεί να λύνει προβλήματα και  στον υπολογιστή.

Από την στιγμή που αυτό δεν μπορεί να γίνει, και από τη στιγμή που τα παιδιά εξετάζονται σε χαρτί, θα πρέπει να μάθουν να δουλεύουν  με αυτόν τον τρόπο επίλυσης προβλημάτων.


Κατά τη γνώμη μου είναι αδύνατον να αποκτήσουνε κατανόηση και ικανότητα σε προγραμματισμό και δημιουργία αλγορίθμων χωρίς εξάσκηση σε pc.

Πάντως πολλοί μαθητές καταφέρουν να αποκτήσουν αλγοριθμική σκέψη χωρίς να έχουν κάνει καθόλου προγραμματισμό σε υπολογιστή






bobptz

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 162
    • blog με ασκήσεις και υλικό για μαθητές
Απ: ΓΛΩΣΣΑ vs ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ
« Απάντηση #5 στις: 19 Νοέ 2012, 10:38:05 μμ »
Παιδιά ευχαριστώ πάρα πολύ για τις υποδείξεις σας.  Μόλις τώρα τις είδα.

Επειδή πράγματι δεν υπάρχει αρκετός χρόνος, αυτό που κάνω είναι να τους δείχνω σε  ΓΛΩΣΣΑ στο pc και να τους δίνω εργασίες στο σπίτι.  Τους έχω εγκαταστήσει την τελευταία έκδοση ΓΛΩΣΣΑ η οποία επιτρέπει να γράψεις και ΑΛΓΟΡΙΘΜΟ.

Κατά τη γνώμη μου προγραμματισμός χωρίς υπολογιστή είναι ζωγραφική χωρίς πινέλο  :)
....
 Όχι υπολογιστής για να αντιγράφουν απλά το πρόγραμμα σαν ένα κομμάτι χαρτί, αλλά για να υπάρχει αυτή η αλληλεπίδραση μεταξύ γλώσσας - λαθών - ψαξίματος - ανθρώπου – βρισίματος... και πάλι από την αρχή.  :P
Συμφωνώ απόλυτα.