Αποστολέας Θέμα: Πίνακας Τιμών (Π.Τ.)  (Αναγνώστηκε 1748 φορές)

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1057
Πίνακας Τιμών (Π.Τ.)
« στις: 12 Μάι 2006, 01:37:01 μμ »
Συνάδελφοι, καλό  μεσημέρι.

Ανοίγω ένα νέο θέμα, ενόψει της επικείμενης βαθμολόγησης.

(Ήταν αντικείμενο εκτενούς συζήτησης  σε προηγούμενες πειραματικές).

Θέμα 2ο (που συνήθως είναι Πίνακας τιμών, μπορεί φέτος ΟΧΙ, βλέποντας  τις  επαναναληπτικές 2005).

Περίπτωση_1.  Δίνει μόνο  "ξερά"  τις τιμές που θα εμφανιστούν.

Περίπτωση_1.  Παρουσιάζει (ο μαθητής) ΟΛΗ αναλυτικά τη διαδικασία είτε με ΠΤ είτε λεκτικά (σαν να γράφει έκθεση).

Οι παραπάνω περιπτώσεις θα αντιμετωπιστούν με την ίδια βαθμολογική οπτική γωνία ;   Σε επόμενο μήνυμα θα παρουσιάσω τη θέση μου.

Τροποποίησα το αρχικό θέμα "Π.Τ." σε "Πίνακας Τιμών" ώστε να "... παραπέμπει με σαφήνεια το περιεχόμενο" ;) - Σέργιος
« Τελευταία τροποποίηση: 12 Μάι 2006, 05:46:50 μμ από Sergio »

Vangelis

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 795
  • Για ακούτε και κανένα μεγαλύτερο!!!
Απ: Π.Τ.
« Απάντηση #1 στις: 12 Μάι 2006, 02:13:04 μμ »
Αδρέα εξαρτάται τι αναφέρει η άσκηση.  Αν η διατύπωση όπως συνήθως  είναι "να γραφούν οι τιμές των μεταβλητών" τότε οι δύο τρόποι που αναφέρεις έιναι ισοδύναμοι βαθμολογικά.  Οπότε ακόμα και  αν αντιγράψει απο κάπου 5 νούμερα μπορεί να πάρει το μέγιστο της βαθμολογίας.
Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η μορφή του πίνακα τιμών πρέπει να δίνεται μαζί με την άσκηση οπότε δεν θα υπάρχουν διαφορές έκφρασης μεταξύ των μαθητών.

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 802
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Π.Τ.
« Απάντηση #2 στις: 12 Μάι 2006, 05:44:05 μμ »
Το θέμα έχει απασχολήσει κατά καιρούς το στέκι.  Παραπέμπω στο θέμα PINAKAS TIMWN που είχε ξεκινήσει ο murobolo αλλά και στο πιο πρόσφατο Μορφή του πίνακα τιμών που είχε ξεκινήσει ο Άλκης.

Η έλλειψη επίσημα προτεινόμενου τρόπου για το σχηματισμό του πίνακα τιμών μάλλον είναι μία από τις σοβαρές ελλείψεις του διδακτικού πακέτου.  Ως εκ τούτου, νομίζω ότι η άποψη του Βαγγέλη
...η μορφή του πίνακα τιμών πρέπει να δίνεται μαζί με την άσκηση οπότε δεν θα υπάρχουν διαφορές έκφρασης μεταξύ των μαθητών.
είναι η πιο ορθή, ώστε να μην υπάρχουν εναλλακτικές ερμηνείες στις απαντήσεις των μαθητών.

Οι ερωτήσεις των εξετάσεων που ζητούν εκτέλεση αλγόριθμου έχουν μία εγγενή δυσκολία στη βαθμολόγηση αφού η μέχρι πέρυσι πρακτική της κατάτμησης της βαθμολογίας ανάλογα με τον αριθμό των σωστών τιμών άφηνε μεγάλα περιθώρια για "αδικίες".  Η περυσινή οδηγία προς τα βαθμολογικά κέντρα (να εξετάζεται το σύνολο της απάντησης του μαθητή και όχι μόνο οι τελικές τιμές) βοήθησε ώστε να αμβλυνθούν τέτοιες "αδικίες" όμως αυτό δε μπόρεσε βα γίνει στο σύνολο των περιπτώσεων (ή από το σύνολο των συναδέλφων) λόγω της ποικιλίας που παρουσίαζαν τα γραπτά των μαθητών σε εναλλακτικές μορφές πίνακα τιμών.

Επομένως, σίγουρα θα βοηθούσε πολύ εάν υπήρχε μία κοινά αποδεκτή μορφή που να χρησιμοποιείται από το σύνολο των διδασκόντων (και διδασκόμενων).  Το εναλλακτικό διδακτικό πακέτο (που όμως ίσχυσε μόνο για μία χρονιά και πλέον έχει καταργηθεί) είχε συγκεκριμένη πρόταση.  Όμως κάτι τέτοιο δεν γίνεται στο πλαίσιο του διδακτικού πακέτου που επικράτησε τελικά οπότε είμαστε χωρίς ... Π.Τ. :)

Όταν με το καλό ησυχάσουμε από τις εξετάσεις, θα μπορούσαμε ίσως να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με το θέμα συμμετέχοντας ενεργά στη συζήτηση Μορφή του πίνακα τιμών[/b] που είχε ξεκινήσει ο ʼλκης ώστε να καταλήξουμε σε μία μορφή πίνακα τιμών που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί εύκολα (και αποτελεσματικά) στις ασκήσεις εκτέλεσης αλγορίθμων και να υλοποιηθεί στον Διερμηνευτή.  Με δεδομένη την ελεύθερη χρήση του διερμηνευτή από τα δημόσια σχολεία, μία καλή πρόταση θα μπορούσε να βοηθήσει ενδεχόμενα στην αποδοχή ενός ενιαίου τρόπου παρουσίασης πίνακα τιμών που να συμπληρώσει αυτή την έλλειψη του Δ.Π.

Βέβαια έχουμε μία ... ανησυχητικά σταθερή παράδοση πλήρους αποχής από τα ...κοινά... μετά τις εξετάσεις ;) απόλυτα δικαιολογημένη βέβαια μετά την πίεση που όλοι έχουμε περάσει...   Αν τα καταφέρουμε όμως να ασχοληθούμε λίγο με αυτό το θέμα φέτος ίσως να μην έχουμε τους ίδιους προβληματισμούς του χρόνου !
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)