Αποστολέας Θέμα: Πρόβλημα στη διαχείριση των public/κοινόχρηστων φακέλων των χρηστών.  (Αναγνώστηκε 1009 φορές)

vaslat

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 30
Καλησπέρα σε όλους. Προχθές ανάλαβα υπηρεσία σε ένα Δημοτικό  :o και προσπαθώ να βρω άκρη στο εργαστήριο που είχαν στήσει οι προηγούμενοι συνάδελφοι. Είναι 12.04 με 10 fat clients/laptop και 2 thin/old pc. Το πρόβλημα είναι ότι σαν διαχειριστής δεν έχω πρόσβαση στους κοινόχρηστους (public) φακέλους όλων των χρηστών, για να μπορώ να μεταφέρω αρχεία από τον server. Παρότι έκανα κάποιες προσπάθειες με τιs ιδιότητες/δικαιώματα των φακέλων αυτών, δεν βρήκα λύση. Μήπως χρειάζεται samba ?

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 5658
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
Τα sch-scripts δημιουργούν 2 τύπους κοινόχρηστων φακέλων:
1) Κοινόχρηστοι φάκελοι μαθημάτων: κάθε καθηγητής έχει έναν τέτοιο φάκελο για κάθε τμήμα που διδάσκει. Του ανήκει (και λογικά και σαν permissions του file system), εκεί βάζει το υλικό του, ενώ οι μαθητές του τμήματος βλέπουν το φάκελο μόνο για ανάγνωση. Ο διαχειριστής του συστήματος δεν χρειάζεται να κάνει κάτι με αυτούς τους φακέλους, είναι δουλειά των καθηγητών του κάθε μαθήματος να τους συντηρούν.

2) Κοινόχρηστοι φάκελοι projects: κάθε τμήμα έχει έναν τέτοιο φάκελο όπου το κάθε μέλος του τμήματος, και μαθητές και καθηγητές, μπορούν να γράφουν ό,τι θέλουν (και ανάγνωση αλλά και εγγραφή). Η φυσική θέση αυτών των φακέλων στο σύστημα είναι στο /home/Shared/tmima, ενώ ο χρήστης "administrator" με uid=1000 και gid=1000, είναι ο ιδιοκτήτης όλων αυτών των φακέλων τύπου "project".


Εσύ μάλλον προσπαθείς να κάνεις κάτι που δεν έχει σχέση με την παραπάνω οργάνωση των κοινόχρηστων φακέλων. Μήπως προσπαθείς να γράψεις κάτι στο φάκελο "/home/username/Δημόσιο" των μαθητών; Για να το κάνεις αυτό χρειάζεσαι δικαιώματα root και δεν προτείνεται, δες πρώτα αν σε βολεύει έτσι όπως τα οργανώνουν τα sch-scripts, δηλαδή να γράφεις στους δικούς σου "/home/administrator/Δημόσιο/tmima" φακέλους...

vaslat

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 30
Δεν ξέρω με πιο τρόπο δημιουργήθηκαν οι χρήστες/τμήματα γιατί :
1) Κοινόχρηστοι φάκελοι μαθημάτων: Δεν τους βρίσκω
2)Κοινόχρηστοι φάκελοι projects:  Δεν έχουν φτιαχτεί στο /home/Shared/tmima
3) Ποιος θα ήταν ο πιο εύκολος τρόπος να "μοιράζω" εγώ έγγραφα στους χρήστες και όχι να τα βρίσκουν/αντιγράφουν από κάποιο κοινόχρηστο χώρο?

alkisg

  • Τεχνικός / καθαρίστρια
  • *****
  • Μηνύματα: 5658
    • Ο Διερμηνευτής της ΓΛΩΣΣΑΣ
(1) και (2): άνοιξε λίγο τα sch-scripts (Διαχείριση ΣΕΠΕΗΥ), κάνε διπλό κλικ σε κάθε group μαθητών, και έλεγξε ότι είναι ενεργοποιημένη η επιλογή για τους κοινόχρηστους φακέλους.

Για το (3), δεν υπάρχει κάτι αυτοματοποιημένο ακόμα (αλλά θα γίνει κάτι σχετικά σύντομα), θα έπρεπε να τρέξεις π.χ. sudo nautilus, να αντιγράφεις τα αρχεία στους χρήστες έναν έναν, και μετά με δεξί κλικ ιδιότητες να αλλάζεις owner και permissions.

vaslat

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 30
Πράγματι Άλκη, δεν ήταν ενεργοποιημένη η επιλογή για τους κοινόχρηστους φακέλους.....
Τώρα είμαστε αρκετά καλύτερα.Σε ευχαριστώ για την βοήθεια.