Αποστολέας Θέμα: Θέμα Δ  (Αναγνώστηκε 22391 φορές)

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #105 στις: 03 Ιούν 2012, 12:33:04 πμ »
Γιώργο η άποψή μου είναι η εξής.
 Καταρχήν για όλα αυτά φταίει αυτό το "με τη βοήθεια". Αυτό κάνει όλη τη ζημιά. Προσωπικά πιστεύω ότι με λίγη καλή θέληση ο μαθητής καταλαβαίνει τι ζητάει. Το λέω αυτό γιατί όταν σου λέει ότι ένα υποπρόγραμμα εμφανίζει σε φθίνουσα σειρά εννοείται ότι η ταξινόμηση είναι μέρος του υποπρογράμματος,
Από την άλλη ένα καλό επιχείρημα που ειπώθηκε και εδώ (από τον Παναγιωτη νομίζω) είναι ότι κάθε υποπρόγραμμα επιτελεί ένα έργο και όχι δύο. Αυτό λέει και το βιβλίο
Το να επιτελεί δύο είναι κακή πρακτική όχι όμως και λάθος, όπως π.χ. η αλλαγή του μετρητή της Για.

Το σκεπτικό μου είναι το εξής για αυτό το θέμα:
Θέλουμε να εξετάσουμε τον μαθητή στα 3 παρακάτω σημεια:
α) Ξέρει πως να ταξινομήσει έναν πίνακα?
β) Ξέρει πως να εμφανίζει τα στοιχεία ενός πίνακα?
γ) Ξέρει πως να περάσει παράμετρο πίνακα σε ένα υποπρόγραμμα και να το καλέσει σωστά?

Τώρα έχουμε τις παρακάτω περιπτώσεις
1) Τα κάνει όλα μέσα στο υποπρόγραμμα
2) κάνει την ταξινόμηση έξω
3) κάνει την εμφάνιση έξω

Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις α,β,γ ο μαθητής αποδεικνύει ότι γνωρίζει τα 1,2,3 άρα δεν έχουμε κάποιον σοβαρό λόγο να του κόψουμε εκτός αν είμαστε τυπολάτρες.

Θα δικαιολογούσα περισσότερο κάποιον που έκοβε στο Δ5 για την εύρεση ελαχίστου σε πίνακα δύο διαστάσεων παρά για το υποπρόγραμμα στο Δ4.

Και ένα άλλο σημείο που με προβλημάτισε είναι και το θέμα Δ4 στο οποίο όλοι ( ή οι περισσότεροι) καταλαβαίνουμε ότι πρέπει μέσα στη διαδικασία να γίνει ταξινόμηση και εμφάνιση των πινάκων.

Τι γίνεται στην περίπτωση κατά την οποια ένας μαθητής ταξινομεί τον πίνακα στο κυρίος πρόγραμμα, περνάει τον πίνακα ταξινομημένο στη διαδικασία και τον εμφανίζει μέσα σε αυτήν;

Μήπως και εδώ υπάρχει μια και όχι τόσο σαφή διατύπωση στο ερώτημα καθώς ζητάει να εμφανίζονται τα ετήσια έσοδα κάθε πελάτη κατά φθίνουσα σειρά;
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

CPAN

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 9
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #106 στις: 03 Ιούν 2012, 01:03:10 πμ »
Θα ξεχάσουμε και τα λίγα ελληνικά που έχουμε μάθει... Από πότε η έκφραση  " ... μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας" αναφέρεται ξεκάθαρα σε συνολική παραγωγή ενέργειας για έναν μήνα; ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ.... 
δεν είμαι σόφος αλλά θα σου πω καταρχήν ότι αυτό που κάνεις για να στηρίξεις το επιχείρημά σου είναι λογικό λάθος.
Δεν θα είχε διατυπωθεί έτσι, διότι πολύ απλά άλλο παραγωγή άλλο θερμοκρασία, είναι διαφορετικά μεγέθη. Όταν θέλουμε να αναφερθούμε σε θερμοκρασίες είμαστε υποχρεωμένοι να βάλουμε μπροστά τη λέξη μέση ας πούμε, ώστε να φαίνεται ότι μιλάμε για μέγεθος που προκύπτει από κάποια συνολική πράξη.

Με την παραγωγή ωστόσο τα πράγματα δεν είναι το ίδιο. Τι εννοούμε όταν λέμε "η παραγωγή της ΔΕΗ" το μήνα Μάιο? αναφερόμαστε σε μια συγκεκριμένη παραγωγή κάποιου πελάτη ή στην συνολική?

Πιστεύω ότι το συγκεκριμένο ερώτημα δεν έχει ασάφεια αλλά επειδή στο μάθημα μας έχουμε δυστυχώς δημιουργήσει κάποιους κώδικες ώστε να κάνουμε τη διδασκαλία μας πιο τυποποιημένη έχουμε μάθει τους μαθητές να αντιδρούν με συγκεκριμένο τρόπο σε συγκεκριμένα ερεθίσματα, π.χ. συνολική σημαίνει άθροισμα κατά γραμμή ή στήλη, γνωστό πλήθος σημαίνει Για και πίνακες κλπ.
Όταν κάποιο θέμα μας χαλάσει αυτές τι συνταγές εκνευριζόμαστε.
Η γνώμη μου είναι ότι το θέμα έπρεπε να λέει τη "συνολική" ώστε να χτυπήσει το καμπανάκι στους μαθητές και να πάρουν αντίστοιχο άθροισμα. Από την στιγμή όμως που δεν το λέει για τον άλφα βήτα λόγο θα πρέπει να αποφασίσουμε τι εννοούμε με τη συγκεκριμένη διατύπωση.
Νόμιζω ότι είναι ξεκάθαρο πως αναφέρεται στην συνολική, απλά η διατύπωση ξενίζει γιατί δεν είναι κάτι που έχουν συνηθίσει οι μαθητές και για αυτό μπερδεύτηκαν.

Τέλος η γνώμη μου είναι πως δεν είναι δυνατόν να βαθμολογηθεί με όλες τις μονάδες για αυτό το ερώτημα η εύρεση του μεγίστου του πίνακα.
Όσον αφορά το θέμα της συνείδησης που είπε κάποιος προηγουμένως καλό θα ήταν να είχαμε συλλογική συνείδηση. Θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι αν εμείς βάζουμε μονάδες με το έτσι θέλω σε κάποιον μαθητή αδικούμε κάποιον άλλο ο οποίος θα έχει κάνει το ίδιο και δεν θα πάρει τις ίδιες μονάδες, ή ακόμα χειρότερα αδικούμε εκείνον που κατάλαβε ότι πρόκειται για άθροισμα και δεν το πήρε.

Το συγκεκριμένο ερώτημα είναι κακοδιατυπωμένο αλλά κατή τη γνώμη μου δεν είναι ασαφές. Απλά τα παιδιά δεν έχουν συνηθίσει σε αυτή τη διατύπωση.
Η ισοπεδωτική τακτική να δεχόμαστε όλες τις λύσεις δεν είναι υπεύθυνη.
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΕ20

«Παλιά, οι άνθρωποι μελετούσαν για να βελτιώσουν τον εαυτό τους. Σήμερα, μελετούν για να εντυπωσιάσουν τους άλλους.»
Κομφούκιος

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #107 στις: 03 Ιούν 2012, 01:10:41 πμ »
Όταν λέει "να εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με τη μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας" μάλλον εννοεί την παραγωγή ενέργειας σε ένα μήνα.
Προφανώς εσύ παρέλειψες την πρώτη φράση γιατί σε συμφέρει.
Είναι επίσης προφανές ότι δεν έχεις καμία όρεξη για διάλογο , γιατί αν είχες θα διαβάζες και το άλλο μήνυμά μου στο οποίο λέω ότι δεν πρέπει να κοπούν μόρια για αυτή τη λύση και εξηγώ το σκεπτικό.

Θα ξεχάσουμε και τα λίγα ελληνικά που έχουμε μάθει... Από πότε η έκφραση  " ... μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας" αναφέρεται ξεκάθαρα σε συνολική παραγωγή ενέργειας για έναν μήνα; ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ....
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1015
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #108 στις: 03 Ιούν 2012, 01:17:29 πμ »
Καλημέρα σας.

Αν είναι να ψάξω για την ... ενέργεια του ΧΑΤΖΗ@@@@@  της Ε.Ε.Χ. , θα βρω min OOOOOOOOOλου του πίνακα, θα κρατήσω τη θέση και θα στείλω ένα βέλος με ημερήσια χρέωση !!!!!!!!

Α

CPAN

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 9
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #109 στις: 03 Ιούν 2012, 01:24:20 πμ »
Και όρεξη για διάλογο έχω, και την συζήτηση έχω διαβάσει και κανένα συμφέρον δεν έχω για να παραλείπω φράσεις. Και λέω πάλι, χωρίς παραλείψεις αυτή την φορά, όταν λέει " να εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας" εννοεί ξεκάθαρα συνολική παραγωγή ενέργειας για τον μήνα; Το στοιχείο Π[i,j] δεν συμβολίζει και αυτό παραγωγή ενέργειας ενός πελάτη σε έναν μήνα; Γιατί να μην είναι και αυτή μια σωστή ερμηνεία; Απορώ..
Υ.Γ. Μια άποψη καταθέτω. Χωρίς καμία μομφή για κανέναν. Με τα παιδιά είμαστε και όχι με την επιτροπή. 
Όταν λέει "να εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με τη μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας" μάλλον εννοεί την παραγωγή ενέργειας σε ένα μήνα.
Προφανώς εσύ παρέλειψες την πρώτη φράση γιατί σε συμφέρει.
Είναι επίσης προφανές ότι δεν έχεις καμία όρεξη για διάλογο , γιατί αν είχες θα διαβάζες και το υπόλοιπο μήνυμά μου στο οποίο λέω ότι δεν πρέπει να κοπούν μόρια για αυτή τη λύση

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΕ20

«Παλιά, οι άνθρωποι μελετούσαν για να βελτιώσουν τον εαυτό τους. Σήμερα, μελετούν για να εντυπωσιάσουν τους άλλους.»
Κομφούκιος

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #110 στις: 03 Ιούν 2012, 01:32:06 πμ »
Κοίτα οι εξετάσεις είναι κατατακτήριες οπότε δεν είναι δυνατόν να είσαι με όλα τα παιδιά. Είσαι με κάποια.
Εγώ είμαι με τα παιδιά που κατάλαβαν ότι πρόκειται για άθροισμα στήλης, τα οποία από ότι φαίνεται μέχρι στιγμής είναι και τα περισσότερα (άρα με καθαρά δημοκρατικές διαδικασίες έχω δίκιο  ;))
Από εκεί και πέρα δεν συμφωνείς ότι αν ήθελαν το ελάχιστο του δισδιάστατου θα έλεγαν:
να εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για κάποιον πελάτη?

Και όρεξη για διάλογο έχω, και την συζήτηση έχω διαβάσει και κανένα συμφέρον δεν έχω για να παραλείπω φράσεις. Και λέω πάλι, χωρίς παραλείψεις αυτή την φορά, όταν λέει " να εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας" εννοεί ξεκάθαρα συνολική παραγωγή ενέργειας για τον μήνα; Το στοιχείο Π[i,j] δεν συμβολίζει και αυτό παραγωγή ενέργειας ενός πελάτη σε έναν μήνα; Γιατί να μην είναι και αυτή μια σωστή ερμηνεία; Απορώ..
Υ.Γ. Μια άποψη καταθέτω. Χωρίς καμία μομφή για κανέναν. Με τα παιδιά είμαστε και όχι με την επιτροπή.

Αν διάβασες τα λεγόμενα μου είπα ότι το ερώτημα ναι μεν είναι κακοδιατυπωμένο αλλά δεν οδηγεί στο μέγιστο δισδιάστατου πίνακα

ΥΓ. Όπως και να έχει δεν έχει νόημα να συζητάμε παρά από ακαδημαϊκό ενδιαφέρον αφού από ότι φαίνεται και οι 2 λύσεις θα γίνουν αποδεκτές
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

andreas_p

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1015
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #111 στις: 03 Ιούν 2012, 01:43:56 πμ »
Προς επίρρωση αυτών που παρουσιάζει ο Ευρ.

ή

Να εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με τη μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας  ΠΟΥ  ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΕ  ΣΕ  ΚΑΠΟΙΑ  ΠΟΛΗ.

Α

CPAN

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 9
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #112 στις: 03 Ιούν 2012, 01:52:05 πμ »
Την ίδια χαζομάρα είχαν κάνει και στο Δ3 που ζητούσαν το όνομα της πόλης με την μεγαλύτερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και έστειλαν διευκρίνιση "μεγαλύτερη ετήσια παραγωγή". Γιατί εκεί δεν προέκυπτε το σύνολο και το διευκρίνησαν ενώ στο Δ5 ήταν ξεκάθαρο; Οι εξετάσεις είναι κατατακτήριες, αλλά επιμένω να είμαι με όλα τα παιδιά και όχι με κάποια.
Κοίτα οι εξετάσεις είναι κατατακτήριες οπότε δεν είναι δυνατόν να είσαι με όλα τα παιδιά. Είσαι με κάποια.
Εγώ είμαι με τα παιδιά που κατάλαβαν ότι πρόκειται για άθροισμα στήλης, τα οποία από ότι φαίνεται μέχρι στιγμής είναι και τα περισσότερα (άρα με καθαρά δημοκρατικές διαδικασίες έχω δίκιο  ;))
Από εκεί και πέρα δεν συμφωνείς ότι αν ήθελαν το ελάχιστο του δισδιάστατου θα έλεγαν:
να εμφανίζει τον αριθμό του μήνα με την μικρότερη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας για κάποιον πελάτη?



Αν διάβασες τα λεγόμενα μου είπα ότι το ερώτημα ναι μεν είναι κακοδιατυπωμένο αλλά δεν οδηγεί στο μέγιστο δισδιάστατου πίνακα

ΥΓ. Όπως και να έχει δεν έχει νόημα να συζητάμε παρά από ακαδημαϊκό ενδιαφέρον αφού από ότι φαίνεται και οι 2 λύσεις θα γίνουν αποδεκτές
« Τελευταία τροποποίηση: 05 Ιούν 2012, 07:14:25 πμ από CPAN »
ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΕ20

«Παλιά, οι άνθρωποι μελετούσαν για να βελτιώσουν τον εαυτό τους. Σήμερα, μελετούν για να εντυπωσιάσουν τους άλλους.»
Κομφούκιος

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3168
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #113 στις: 03 Ιούν 2012, 09:33:32 πμ »
Οι εξετάσεις είναι κατατακτήριες, αλλά επιμένω να είμαι με όλα τα παιδιά και όχι με κάποια.

αυτό το με όλα τα παιδιά δεν μπορεί να ισχύσει εκ των πραγμάτων. Μου θυμίζει αυτό που λένε στη βαθμολόγηση "υπέρ του μαθητή". Μόνο που δεν διευκρινίζουν ποιον μαθητή εννοούν.
Επίσης μπορούσες να χρησιμοποιήσεις άλλη λέξη όπως βλακεία στην αρχή του μηνύματος. Το φόρουμ είναι κάτω από το σχολικό δίκτυο, οπότε αν πιστεύεις ότι το έγραψες "εν βρασμώ" ψυχής θα σε παρακαλούσα να το αλλάξεις.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

vagmal

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 11
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #114 στις: 03 Ιούν 2012, 01:41:18 μμ »
Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να πρέπει να επιβραβευτούν οι μαθητές που απάντησαν σωστά το Δ5 σε σχέση με αυτούς που δεν κατάλαβαν καλά τι ζήταγε η άσκηση.Η εκφώνηση θα μπορούσε να είναι πιο σαφής, αλλά χωρίς να σημαίνει πως περιείχε ασάφεια.Δεν είναι μαύρο ή άσπρο.
Όμως αυτό στο οποίο θέλν να σταθώ είναι το θέμα της δικαιοσύνης.Δεν είναι δυνατό στην εξέταση των Φ.Α να θεωρούνται και οι δύο λύσεις σωστές, ενώ στους υπόλοιπους μαθητές όχι.Επίσης δεν είναι δυνατό να επαφίεται στην διακριτική ευχέρια του υπευθυνου του βαθμολογικού η μοριοδότηση των εκάστοτε λύσεων.Η κατανόηση της εκφώνησης είναι μέρος της εξέτασης.Η ενιαία πολιτική βαθμολόγησης όμως είναι εκ των ων ουκ ανευ.

Aggelikoula

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 53
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #115 στις: 03 Ιούν 2012, 06:19:51 μμ »
Η κατανόηση ενός προβλήματος δεν εξαρτάται μόνο από την σωστή ερμηνεία από την μεριά των μαθητών αλλά και από την σωστή διατύπωση από την πλευρά των εξεταστών, κάτι που δεν  κάτι που δεν έγινε στο ερώτημα Δ4.
 Στο Βαθμολογικό κέντρο που εξέταζα ΦΑ δεχθήκαμε και τις δύο ερμηνείες και στείλαμε με φαξ επιστολή στη ΚΕΕ την οποία συνυπογράφαμε 6 εξεταστές και στην οποία αναφέραμε ότι λόγω ασάφειας πρέπει να δεχθούν και τις δύο λύσεις. Κάντε το ίδιο και από τα άλλα βαθμολογικά κέντρα.
Τους διδάσκουμε την σαφήνεια στην διατύπωση και τους εξετάζουμε σε προβλήματα με ασάφειες;

Aggelikoula

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 53
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #116 στις: 03 Ιούν 2012, 06:20:32 μμ »
Στο ερώτημα Δ5 αναφερόμουν παραπάνω. Sorry

mkokki30

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 6
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #117 στις: 03 Ιούν 2012, 07:19:36 μμ »
Είχα μια άριστη μαθήτρια. Σε όλα τα πολύ πιο δύσκολα διαγωνίσματα όλο το χρόνο έγραφε από 95 - 100. Έχει καταλάβει 100% την αλγοριθμική σκέψη και όμως το ερώτημα Δ5 το έκανε με max όλου του πίνακα. Εδω πρέπει να σημειώσω ότι έχει πολύ καλή σχέση με την ελληνική γλώσσα. Επίσης, μου είπε ότι είχε δίλημμα πιο από τα δύο να κάνει και κατέληξε σε max όλου του πίνακα. Τέλος, θέλω να πω ότι μάλλον χαϊδεύουμε τα αυτιά της επιτροπής. Τα θέματα φέτος τα θεωρώ απαράδεκτα αφού μάλλον δεν ξεχωρίζουν τον άριστο από τον καλό μαθητή. Προβλέπω συσσώρευση βαθμών από 17 - 20.   

vaiosz

  • Οπαδός
  • **
  • Μηνύματα: 17
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #118 στις: 03 Ιούν 2012, 08:33:51 μμ »
Σχετικά με το θέμα που είχε προκύψει με το ερώτημα Δ3 (σίγουρα μικρότερης έκτασης από το Δ5), για το αν το μέγιστο θα είναι μοναδικό ή για το αν θα υπάρχουν πολλά μέγιστα, υπάρχει κάποια εξέλιξη ή κάποια ενημέρωση;
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων

amavidis

  • ΠΛΗΝΕΤ
  • *
  • Μηνύματα: 81
Απ: Θέμα Δ
« Απάντηση #119 στις: 03 Ιούν 2012, 10:59:39 μμ »
Στο βαθμολογικό που πήγα εγώ για ενημέρωση, τεθηκε όπως ηταν αναμενόμενο το θεμα της ασάφειας του Δ5. Σε αντίθεση με την θέληση των περισσοτέρων είπαμε να δεχτούμε σωστή την λύση με το άθροισμα κατά στήλη, ενώ στην περίπτωση δεύτερης λύσης εύρεσης μιν σε όλον τον πίνακα να αφαιρεθεί μία μονάδα. Οι επόπτες επέμεναν ότι αυτό συμφωνήθηκε και σε άλλα βαθμολογικά οπότε περιμένω την απάντησή σας.