Στο ερώτημα Α3
«εκτιμήστε μόνοι σας τα είδη των υποπρογραμμάτων που θα υλοποιήσετε»
νομίζω ότι θα δημιουργούσε μια μικρή σύγχυση στους μαθητές , μιας και γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει περιορισμός στο να αντιμετωπίσουν και τα δύο υποπρογράμματα με διαδικασία.
Εμείς προφανώς λόγω εμπειρίας και χωρίς ιδιαίτερη τεκμηρίωση θα κάναμε με διαδικασία το πρώτο και με συνάρτηση το δεύτερο (μάλλον λόγο εκφώνησης ή για να δείξουμε ότι ξέρουμε να χειριζόμαστε τόσο μια συνάρτηση όσο και μία διαδικασία). Γνώμη μου λοιπόν είναι ότι για να αφήσουμε τους μαθητές να επιλέξουν το είδος του υποπρογράμματος , θα έπρεπε στους δύο αλγόριθμους σαφώς να παραβιάζονταν κάποιοι κανόνες που θα απαγόρευαν την χρήση συνάρτησης , π.χ υπολογισμός 2 τιμών ή είσοδο δεδομένων με την διάβασε .
Για τα παραπάνω θα άλλαζα λίγο την εκφώνηση και θα έγραφα :
«Δίνονται οι παρακάτω δύο αλγόριθμοι. Να τους μετατρέψετε σε αντίστοιχα υποπρογράμματα».
Κάτι που θα έπρεπε επίσης να συζητηθεί είναι ,για το « Αποτελέσματα // Αθρ // ή το Αποτελέσματα // ΜΚΔ// . Mήπως επειδή το «Αποτελέσματα» χρησιμοποιείται για τα αποτελέσματα εξόδου κάποιοι μαθητές θεωρήσουν ότι «εμφανίζουν τα αποτελέσματα και οι δύο αλγόριθμοι» ,άρα δεν γίνονται με συνάρτηση;