Αποστολέας Θέμα: Μια "αιρετική" αναζήτηση  (Αναγνώστηκε 9506 φορές)

Γιάννης Αναγνωστάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 817
Απ: Μια "αιρετική" αναζήτηση
« Απάντηση #45 στις: 20 Φεβ 2014, 11:43:35 πμ »
Οι εξετάσεις είναι βαρίδι, με την έννοια ότι όλοι οι μαθητές εξετάζονται στα ίδια πράγματα, στην ίδια ύλη. Ενώ αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα κατά την ανάπτυξη ενός λογισμικού είναι ακριβώς το αντίθετο.

Δεν έχουν όλοι οι developers την "ίδια ύλη", αντίθετα ο καθένας είναι εξειδικευμένος στο κομμάτι του κώδικα που γράφει, και όλοι μαζί συνθέτουν το τελικό αποτέλεσμα.  Εφόσον ο καθένας βρίσκεται στο "δικό του κόσμο" και επικοινωνεί με τους άλλους μέσω των specifications και του  interface που έχει προαποφασιστεί, δεν έχει νόημα η σύγκριση γιατί δεν είναι καθόλου εύκολο να συγκριθούν ανόμοια πράγματα μεταξύ τους. Δεν μπορείς να συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια.

Θα πρέπει λοιπόν να δούμε τις εξετάσεις στον μάθημά μας υπό αυτό το πρίσμα της πραγματικότητας που υπάρχει στον προγραμματισμό, μιας πραγματικότητας που δεν χωράει σε αυτό που ονομάζουν στα συμβατικά μαθήματα "διδακτέα ύλη".

Στο μάθημά μου, φυσικά όταν αυτό δεν είναι το μάθημα πανελληνίων, και όταν το αναλυτικό πρόγραμμα μου δίνει την δυνατότητα, προσπαθώ να εξετάζω διαφορετικά.

Βάζω τους μαθητές να κάνουν "παραγγελίες" προγραμματων ο ένας στον άλλο, και βαθμολογώ με καλό βαθμό όσους μαθητές φέρουν είς πέρας τις "παραγγελίες", λαμβάνοντας υπόψη και τον βαθμό δυσκολίας της "παραγγελίας" (εκεί είναι η δική μου κρίση). Θεωρώ αυτή την προσέγγιση πιο κοντά στην πραγματικότητα του software development.

Το μάθημα έχει σαν πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων σχετικών με την αλγοριθμική και την ορθολογική χρήση τους στην καθημερινή ζωή.

Αν είναι να πούμε ότι θα τους κάνουμε software developers, ειδικά σε μία τάξη όπως η Γ Λυκείου, το χάσαμε το κορμί πατριώτη...


nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 548
  • There can be only one...may it be AEPP.
Απ: Μια "αιρετική" αναζήτηση
« Απάντηση #46 στις: 21 Ιούν 2014, 10:18:01 πμ »
Καλημέρα σε όλους.
Πρόσφατα κατέβασα μια εφαρμογή Εύρεσης Θέσης (GPS δηλαδή) στο κινητό μου και μου άρεσε η αναζήτηση που κάνει όταν πληκτρολογείς τη διεύθυνση που θέλεις να σε πάει.
Έχει αραδιασμένα τα γράμματα της ελληνικής αλφαβήτου, όπως και κάποια σύμβολα και σημεία στήξης. Αρχικά πριν πατήσω οποιοδήποτε γράμμα, σύμβολα είναι απενεργοποιημένα. Μετά την εισαγωγή του πρώτου χαρακτήρα απενεργοποιούνται άλλα γράμματα ή ενεργοποιούνται άλλα και πάει λέγοντας. Σε κάθε γράμμα που πληκτρολογεί κάποιος , προφανώς αναζητά σε μια βάση ονομάτων περιοχών αν καποιες τοποθεσίες συνεχίζονται με ενα συγκεκριμμένο χαρακτήρα και αν καμία από αυτές δεν έχει τέτοιο, τότε ο συγκεκριμένος χαρακτήρας απενεργοποιείται.
Αυτή η αναζήτηση έχει κάποιο όνομα; Μπορεί να υπολοιηθεί στα πλαίσια του μαθήματος;

Υ.Γ. Η εφαρμογή λέγεται GPS Navigation Be on road για όποιον ενδιαφέρεται να δει πώς λειτουργεί, γιατί η επεξήγηση που δίνω παραπάνω δεν είναι και η καλύτερη. (Αν υπάρχει βέβαια πρόβλημα με τη δημοσιοποίηση του ονόματος πολυ ευχαρίστως να το διαγράψω)
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής

sstergou

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 983
  • Program or be Programmed
    • pseudoglossa.gr
Απ: Μια "αιρετική" αναζήτηση
« Απάντηση #47 στις: 21 Ιούν 2014, 02:48:31 μμ »
Νομίζω αυτό που περιγράφεις υλοποιείται με ένα Trie
Στάθης Στέργου - sstergouATgmailDOTcom - http://www.pseudoglossa.gr

nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 548
  • There can be only one...may it be AEPP.
Απ: Μια "αιρετική" αναζήτηση
« Απάντηση #48 στις: 21 Ιούν 2014, 03:20:51 μμ »
Νομίζω αυτό που περιγράφεις υλοποιείται με ένα Trie
Ναι αυτό είναι!!!
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ!!
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής

nikolasmer

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 548
  • There can be only one...may it be AEPP.
Απ: Μια "αιρετική" αναζήτηση
« Απάντηση #49 στις: 25 Μάρ 2015, 12:02:49 μμ »
(απότίμηση των Λογικών τελεστών) :o

http://www.softlab.ntua.gr/~nickie/Courses/progintro/semfe/slides/slides07e.pdf

Διαφάνεια 6  :P
Απ' τα τσακάλια δεν γλυτώνεις μ'ευχές ή παρακάλια
(Κ. Βάρναλης)

Μερεντίτης Νικόλαος
Καθηγητής Πληροφορικής - Φροντιστής