Το 2ο εργαστήριο θα ήταν η βέλτιστη λύση όμως υπάρχουν νομίζω αρκετές και σημαντικές δυσκολίες:
- Απαιτείται να βρεθεί κενή αίθουσα που σπανίως υπάρχει διαθέσιμη.
- Απαιτείται η αγορά και το στήσιμο εξοπλισμού (καλωδίωση, ηλεκτρολογική εγκατάσταση και φυσικά τα PC και το υπόλοιπο υλικό του εργαστηρίου) το οποίο συνεπάγεται ένα αρκετά σημαντικό κόστος. Θεωρώ δύσκολο να βρεθούν αυτά τα κονδύλια εκτός και αν "παίζει" τίποτα μέσω του ΕΣΠΑ ή άλλων ευρωπαϊκών πόρων (ίσως θα άξιζε το κόπο η ΠΕΚΑΠ ή κάποιος άλλος να εξετάσει αυτή τη δυνατότητα αν και μιλάμε για πάρα πολλά σχολεία. Από την άλλη ακόμη και αν δεν υπάρχει κάτι ίσως θα μπορούσε να γίνει κάποια εισήγηση προς το υπουργείο αφού υποτίθεται ότι υπάρχουν αρκετοί διαθέσιμοι ευρωπαϊκοί πόροι τους οποίους η Ελλάδα δεν απορροφά...)
- Στα σχολεία που υπάρχει ήδη το 2ο εργαστήριο είναι ένα σοβαρό ερωτηματικό η κατάστασή του, καθώς συνήθως ο εξοπλισμός του ενός από τα δύο εργαστήρια είναι αρκετά παλιός πλέον...
Τι θα μπορούσε να γίνει?
- Η πρώτη εναλλακτική πρόταση είναι αυτό που ήδη γράφτηκε, δηλ. να μπαίνουν δύο καθηγητές σε κάθε τμήμα όταν αυτό έχει αρκετά παιδιά (το όριο για να γίνει αυτό θα μπορούσε ίσως να συζητηθεί σε δεύτερο χρόνο). Διδακτικά δεν είναι ίσως το καλύτερο όμως κάτι τέτοιο εφαρμόζεται ήδη στο λύκειο από χρόνια και είναι κατά κάποιο τρόπο "συμβατό" με τη βέλτιστη λύση που ζητάμε: Όσα σχολεία έχουν 2 εργαστήρια σπάνε τα τμήματα, όσα έχουν ένα μοιράζουν τους μαθητές σε 2 εκπαιδευτικούς την ίδια ώρα. Βέβαια 28-30 μαθητές με 10-11 PC (τόσα περίπου έχει ένα εργαστήριο) δεν είναι καλή αναλογία εκπαιδευτικά, όμως εδώ θα μπορούσε να ζητηθεί να ενισχυθεί κάθε εργαστήριο με 3-4 PC επιπλέον, κάτι που είναι πιο εφικτό και πιο οικονομικό από το στήσιμο ενός νέου εργαστηρίου. Φυσικά και αυτό δεν ισχύει για όλα τα εργαστήρια αφού κάποια είναι πολύ μικρά...
- Ως δεύτερη εναλλακτική βλέπω τη "μεσοβέζικη" λύση από το δίωρο η μία ώρα να είναι "σπαστή" στο εργαστήριο και η άλλη στην αίθουσα όλο το τμήμα. Βέβαια κι εδώ υπάρχουν θέματα αφού τα εκπαιδευτικά αντικείμενα του πιλοτικού προγράμματος μάλλον προϋποθέτουν τη χρήση εργαστηρίου. Επιπλέον (και ας μη το υποτιμάμε αυτό μετά τη μείωση των ωρών στο λύκειο ως κλάδος) με τον τρόπο αυτό το "όφελος" σε ώρες θα είναι αύξηση 50%
- Τέλος ως χειρότερο και απευκταίο σενάριο θα έβλεπα το μάθημα να γίνεται μεν στο εργαστήριο, με όλο όμως το τμήμα και έναν καθηγητή. Ακόμη και με τα 3-4 έξτρα PC σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα θα ήταν αρκετά δύσκολα για τον εκπαιδευτικό...Οι μαθητές θα κάνουν μεν διπλάσιες ώρες μάθημα όμως η ποιότητα του μαθήματος θα είναι αρκετά χειρότερη από τη σημερινή ενώ και ο κλάδος δε θα έχει κανένα όφελος σε ώρες...