Αποστολέας Θέμα: ΕΜΦΑΝΙΣΕ πριν την ΔΙΑΒΑΣΕ  (Αναγνώστηκε 6270 φορές)

metestaki

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 45
Απ: ΕΜΦΑΝΙΣΕ πριν την ΔΙΑΒΑΣΕ
« Απάντηση #15 στις: 04 Σεπ 2011, 09:39:26 μμ »
Τότε η εκφώνηση: "Να γραφεί αλγόριθμος που να βρίσκει το μέσο όρο δυο αριθμών"

δεν πρέπει να λυθεί με χρήση των Δεδομένα και Αποτελέσματα;

Ναι, πολύ σωστή θα είναι και αυτή η λύση.

Ειδικά αν αναφερόταν στην εκφώνηση "Να γραφεί αλγόριθμος που να βρίσκει το μέσο όρο δυο δεδομένων αριθμών"
Αλλά και αυτή που παρέθεσα  παραπάνω με τι επιχειρήματα θα μπορούσε κάποιος, αν ήθελε,  να την απορρίψει;

elenitaaaaa

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 90
Απ: ΕΜΦΑΝΙΣΕ πριν την ΔΙΑΒΑΣΕ
« Απάντηση #16 στις: 04 Σεπ 2011, 09:53:20 μμ »
βασικα αυτο με τον αλγοριθμο ευρεσης αριθμητικου μεσου 2 αριθμων το εβαλα σαν πρωτο παραδειγμα αλγοριθμου. παρουσιασα πανω σ αυτο κ τους 4 τροπους αναπαραστασης αλγοριθμου. (τα διαγραμματα ροης δεν τα ειδαμε ακομα). αυτο που καταλαβα λοιπον ειναι οτι η εκφωνηση μ δεν ειναι σωστη γι αυτο π ηθελα να δειξω.

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: ΕΜΦΑΝΙΣΕ πριν την ΔΙΑΒΑΣΕ
« Απάντηση #17 στις: 04 Σεπ 2011, 10:01:15 μμ »
"Να γραφεί αλγόριθμος που να βρίσκει το μέσο όρο δυο αριθμών"

Απαιτείται η είσοδος 2 αριθμών, αλλά δεν αναφέρεται πως ο αλγόριθμος θα τους διαβάζει. Συνεπώς, πρέπει να εισαχθούν με άλλο τρόπο

Stefevan

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 274
Απ: ΕΜΦΑΝΙΣΕ πριν την ΔΙΑΒΑΣΕ
« Απάντηση #18 στις: 05 Σεπ 2011, 01:33:37 πμ »
Και επειδή το έθεσα και παραπάνω, σε υποτιθέμενη άσκηση η οποία θα έλεγε ότι "...στα διόδια ένα σύστημα αισθητήρων διαβάζει το ύψος και το μήκος το οχήματος, κλπ, κλπ", αν ένας μαθητής γράψει:

Εμφάνισε "Δώσε το ύψος και το μήκος του οχήματος"
Διάβασε ύψος, μήκος

η γνώμη μου είναι ότι στην περίπτωση αυτή η χρήση της Εμφάνισε αποτελεί λόγο για να κοπούν μονάδες!!!

Ακούγεται σωστό αλλά δεν είναι λίγο τραβηγμένο? Το σύστημα αισθητήρων μπορεί κάποιοι να μην το γνωρίζουν και δεν είναι και υποχρεωμένοι να ξέρουν πως λειτουργεί. Και ποιος μαθητής έχει όχημα και ταξιδεύοντας περνάει διόδια.. μου φαίνεται υπερβολικό να κοπούν μονάδες επειδή ο μαθητής δεν γνωρίζει ότι όλο αυτό λειτουργεί αυτόματα.  :-\ Και εκείνη την ώρα δηλαδή με το άγχος της εξέτασης που να πάει το μυαλό του..

metestaki

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 45
Απ: ΕΜΦΑΝΙΣΕ πριν την ΔΙΑΒΑΣΕ
« Απάντηση #19 στις: 05 Σεπ 2011, 09:31:10 πμ »
"Να γραφεί αλγόριθμος που να βρίσκει το μέσο όρο δυο αριθμών"

Απαιτείται η είσοδος 2 αριθμών, αλλά δεν αναφέρεται πως ο αλγόριθμος θα τους διαβάζει. Συνεπώς, πρέπει να εισαχθούν με άλλο τρόπο

Δηλαδή θα θεωρούσατε μια λύση που διαβάζει 2 αριθμούς  από το χρήστη λανθασμένη;  ???

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: ΕΜΦΑΝΙΣΕ πριν την ΔΙΑΒΑΣΕ
« Απάντηση #20 στις: 05 Σεπ 2011, 10:11:21 πμ »
Δε μπαίνω στη διαδικασία να το κρίνω ως σωστό ή λάθος (σε επίπεδο διόρθωσης). Μια τέτοια συζήτηση θα έχει την κατάληξη να πάρουμε σωστές όλες τις λύσεις

αλλά αφού συζητάμε για τη διδασκαλία και το πώς μπορούν να παρουσιαστούν καλύτερα οι έννοιες στα παιδιά, γι' αυτό το έθεσα.

ΥΓ: ίσως είναι καλύτερα να μιλάμε στον ενικό...

Σπύρος Δουκάκης

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 831
  • Έτερος εξ ετέρου σοφός, το τε πάλαι το τε νυν
    • http://sdoukakis.wordpress.com/
Απ: ΕΜΦΑΝΙΣΕ πριν την ΔΙΑΒΑΣΕ
« Απάντηση #21 στις: 05 Σεπ 2011, 10:34:38 πμ »
Το βιβλίο αξιοποιεί και τους δύο τρόπους. (βλ. βιβλίο μαθητή σ. 48, τετράδιο μαθητή σ. 18 και την διαφοροποίηση στη λύση της δραστηριότητας ΔΤ1 του 2ου κεφαλαίου στο βιβλίο καθηγητή σ. 53).

Συμφωνώ με τον Παναγιώτη: Το θέμα είναι η διδασκαλία και το πώς μπορούν να παρουσιαστούν καλύτερα οι έννοιες στα παιδιά.

Το θέμα είχε απασχολήσει και στην ημερίδα που έγινε για το μάθημα ΑΕΠΠ με τίτλο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Παρελθόν, Παρόν και Μέλλον. Στο βιβλίο που εκδόθηκε στη συνέχεια (http://www.scribd.com/full/37994803?access_key=key-1xz92oy35skdi37vco0h) αναφέρεται ότι:

Για τη χρήση των κατάλληλων εντολών εισόδου και εξόδου προτείνεται η προσεκτική μελέτη της εκφώνησης του προβλήματος.
Ανάλογα με την εκφώνηση του προβλήματος διακρίνουμε δύο τρόπους εισαγωγής των δεδομένων (Κοίλιας κ.α., 2003):
  • Αν η εκφώνηση προσδιορίζει «Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα διαβάζει τους αριθμούς α, β και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το άθροισμά τους», τότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί η εντολή Διάβασε για την εισαγωγή των δεδομένων. (Αλγόριθμος Άθροισμα1).
  • Αν η εκφώνηση προσδιορίζει «Δίνονται οι αριθμοί α, β. Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα υπολογίζει και θα γράφει το άθροισμά τους», τότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί η δηλωτική εντολή Δεδομένα για την εισαγωγή των δεδομένων. (Αλγόριθμος Άθροισμα2).
Ανάλογα με την εκφώνηση του προβλήματος διακρίνουμε δύο τρόπους παρουσίασης των αποτελεσμάτων:
  • Αν η εκφώνηση προσδιορίζει «Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα διαβάζει τους αριθμούς α, β και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το άθροισμά τους», τότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί η εντολή Εμφάνισε για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στην οθόνη (Αλγόριθμος Άθροισμα3). Ισοδύναμα, αν στην εκφώνηση χρησιμοποιηθεί η λέξη «…τυπώνει ή εκτυπώνει το άθροισμά τους», τότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί η εντολή Εκτύπωσε ή Γράψε για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων στον εκτυπωτή (Αλγόριθμος Άθροισμα1, Αλγόριθμος Άθροισμα2). Τονίζουμε ότι οι εντολές Εμφάνισε, Εκτύπωσε, Γράψε και Τύπωσε είναι ισοδύναμες.
  • Αν η εκφώνηση προσδιορίζει «Να αναπτύξετε αλγόριθμο ο οποίος θα διαβάζει τους αριθμούς α, β και θα υπολογίζει το άθροισμά τους», τότε πρέπει να χρησιμοποιηθεί η δηλωτική εντολή Αποτελέσματα για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων (Αλγόριθμος Άθροισμα4).
Κώδικας: [Επιλογή]
Αλγόριθμος Άθροισμα1
Διάβασε α, β
Σ <- α + β
Εκτύπωσε Σ
Τέλος Άθροισμα1

Αλγόριθμος Άθροισμα2
Δεδομένα // α, β //
Σ <- α + β
Γράψε Σ
Τέλος Άθροισμα2
 
Αλγόριθμος Άθροισμα3
Διάβασε α, β
Σ <- α + β
Εμφάνισε Σ
Τέλος Άθροισμα3

Αλγόριθμος Άθροισμα4
Διάβασε α, β
Σ <- α + β
Αποτελέσματα // Σ //
Τέλος Άθροισμα4

Από το άρθρο των Ψαλτίδου, Τσιωτάκη, Αδαμόπουλου & Στέργου (2010) με τίτλο Η εκ των υστέρων μελέτη του διδακτικού πακέτου του μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον: Παρανοήσεις Παρερμηνείες και επακόλουθα προβλήματα. που περιλαμβάνεται στο βιβλίο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Παρελθόν, Παρόν, Μέλλον (επιμ. Δουκάκης).

metestaki

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 45
Απ: ΕΜΦΑΝΙΣΕ πριν την ΔΙΑΒΑΣΕ
« Απάντηση #22 στις: 05 Σεπ 2011, 10:01:24 μμ »
Δε μπαίνω στη διαδικασία να το κρίνω ως σωστό ή λάθος (σε επίπεδο διόρθωσης). Μια τέτοια συζήτηση θα έχει την κατάληξη να πάρουμε σωστές όλες τις λύσεις

αλλά αφού συζητάμε για τη διδασκαλία και το πώς μπορούν να παρουσιαστούν καλύτερα οι έννοιες στα παιδιά, γι' αυτό το έθεσα.

ΥΓ: ίσως είναι καλύτερα να μιλάμε στον ενικό...

Κατανοητό.  :)