Αποστολέας Θέμα: Θέμα Β  (Αναγνώστηκε 10084 φορές)

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3502
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #45 στις: 24 Μάι 2011, 10:16:50 μμ »
Μετά από την συζήτηση που κάναμε σήμερα στο βαθμολογικό κατά τη γνώμη μου η μόνη δυσκολία στη βαθμολόγηση θα είναι το θέμα Β2.

Από ότι φαίνεται κάποιοι μαθητές έγραψαν ξεχωριστά τους αριθμούς που εμφανίζει το υποπρόγραμμα και ξεχωριστά αυτούς που εμφανίζει το πρόγραμμα.
Προσοχή!! Δεν λέω ότι έχουν φτιάξει πίνακα τιμών με μια στήλη για την έξοδο του προγράμματος και μια για το υποπρόγραμμα, στο οποίο φαίνεται ότι οι αριθμοί εμφανίζονται εναλλάξ
αλλά έχουν απαντήσει κάτι τέτοιο

το πρόγραμμα εμφανίζει αυτά .....
και η διαδικασία εμφανίζει αυτά ......

δηλαδή φαίνεται από το γραπτό ότι δεν αντιλαμβάνονται πως η διαδικασία εκτελείται κανονικά μέσα στο πρόγραμμα , και ότι οι αριθμοί εμφανίζονται εναλλάξ.
Όμως παρόλο που λέει ότι εμφανίζονται ξεχωριστά έχει κάνει σωστά τους υπολογισμούς, τη μεταβίβαση παραμέτρων κλπ.
Ουσιαστικά δηλαδή έχει "κάνει τη δουλειά" αλλά δείχνει ότι δεν έχει κατανοήσει ότι όταν εκτελείται το πρόγραμμα η έξοδος του κυρίου προγράμματος και της διαδικασίας είναι μια. Δηλαδή η έξοδος γράφεται στην ίδια οθόνη.

Προφανώς αν το πάμε τυπικά με βάση αυτά που ζητάει η εκφώνηση δηλαδή "γράψε τους αριθμούς που θα εμφανιστούν με τη σειρά που θα εμφανιστούν" θα πρέπει να κοπούν μονάδες και μάλιστα όχι λίγες.
Από την άλλη όμως από τη στιγμή που έχει κάνει τους υπολογισμούς σωστά δείχνει ότι έχει καταλάβει πως γίνεται η επικοινωνία υποπρογράμματος/προγράμματος, το πρόβλημα είναι στην έξοδο του αλγορίθμου. Σίγουρα θα πρέπει να κοπεί κάτι αλλά αυτό κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί να είναι πάνω από 2 μονάδες και αυτές πάλι πολύ αυστηρά. Δηλαδή αν έχει δώσει πίνακα τιμών στον οποίο φαίνεται ότι εμφανίζονται πρώτα οι τιμές της διαδικασίας και μετά του προγράμματος προσωπικά δεν θα του έκοβα.
Προφανώς εδώ θα πρέπει να δούμε και το πρόχειρο , δηλαδή αν έχει κάνει εκεί τον πίνακα τιμών και δεν πρόλαβε να τον περάσει στο καλό.
« Τελευταία τροποποίηση: 24 Μάι 2011, 10:34:09 μμ από evry »
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

odysseas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2011
  • *
  • Μηνύματα: 842
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #46 στις: 24 Μάι 2011, 11:15:30 μμ »
Πολλοί σχολιάζουν αρνητικά το γεγονός οτι στο θέμα Β δε ζητήθηκε πίνακας τιμών.

Όταν ετοιμάζαμε το διαγώνισμα της Χίου είχαμε ένα θέμα Β με κλήση υποπρογραμμάτων και πίνακα τιμών. Μάλιστα, ο πίνακας τιμών θα ήταν δεδομένος, οι μαθητές θα έπρεπε να συμπληρώσουν εντολές με βάση τις τιμές του πίνακα. Αυτό που θέλω να πω είναι οτι ο λόγος που τελικά το παρατήσαμε είναι επειδή δε στάθηκε δυνατό να καταλήξουμε σε μια μορφή του πίνακα τιμών που να είναι αποδεκτή για μας. Είναι πολλές οι δυσκολίες: στην απεικόνιση της κλήσης, στο πέρασμα και την επιστροφή τιμών για τις παραμέτρους, στο σημείο επιστροφής. Και όλα αυτά εις διπλούν, αφού αλλιώς λειτουργούν οι διαδικασίες κι αλλιώς οι συναρτήσεις. Δε λέω οτι δεν είναι εφικτό, απλά λέω οτι έχει αρκετές δυσκολίες.

Από την άλλη, εγκαταλείποντας το θέμα, θυμάμαι πως είπαμε το εξής: ουσιαστικά αντιμετωπίσαμε πρόβλημα επειδή ακόμα δεν έχει ζητηθεί κάτι τέτοιο στις πανελλαδικές ώστε να "τυποποιηθεί" πίνακας τιμών με κλήση υποπρογραμμάτων.

Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι το εξής: ο πίνακας τιμών που όλοι θα θέλαμε να υπάρχει στο θέμα Β δεν είναι κάτι απλό και αυτό πρέπει να το έχουμε υπόψη όταν ευχόμαστε να υπήρχε. Αλλά, από την άλλη, είναι και κρίμα που χάθηκε η ευκαιρία να ανοίξει άλλη μια πόρτα για ποιοτικότερα θέματα.

TNS

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 6
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #47 στις: 24 Μάι 2011, 11:40:04 μμ »
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Όμως έχω μία ακόμα απορία. Με τον ίδιο τρόπο θα βαθμολογηθεί το Β2 σε όλα τα βαθμολογικά κέντρα;

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1126
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #48 στις: 25 Μάι 2011, 12:00:13 πμ »
Στο βαθμολογικό κέντρο είχαμε εκτενέστερη συζήτηση για το πως πρέπει να βαθμολογηθεί το συγκεκριμένο θέμα στις ιδιάζουσες περιπτώσεις.
Ετσι :
όταν εμφανίζονται ξεχωριστά οι τιμές διαδικασίας και προγράμματος χωρίς να φαίνεται η σωστή σειρά, αφαιρούνται 2 μονάδες

όπως επίσης όταν ορισμένες τιμές τις έχει σωστά και από μια τιμή και έπειτα κάνει ένα λάθος και οι τιμές προκύπτουν κατά ένα πάνω ή κάτω από τις κανονικές, επίσης αφαιρούνται 2 μονάδες.


Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 802
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #49 στις: 25 Μάι 2011, 09:39:43 πμ »
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Όμως έχω μία ακόμα απορία. Με τον ίδιο τρόπο θα βαθμολογηθεί το Β2 σε όλα τα βαθμολογικά κέντρα;

Αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα.. όχι μόνο για το Β2, αλλά για όλα τα σημεία που επιδέχονται διαφορετικών αξιολογήσεων.  Εξ όσων ξέρω, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου αποφάσισε την αναστολή λειτουργίας του συντονιστικού οργάνου που λειτούργησε τα τελευταία 2 χρόνια στο ΠΣΔ, θεωρώντας πως τα θέματα από μόνα τους αρκούν ΚΑΙ ως οδηγίες βαθμολόγησης.. Η προσωπική μου άποψη είναι πως θα υπάρξουν (πάλι) αρκετές αποκλίσεις μεταξύ των βαθμολογικών κέντρων.  Και μάλιστα ΜΗ μετρήσιμες αποκλίσεις.  Ένα βήμα πίσω λοιπόν σε αυτό τον τομέα..  Κρίμα τον κόπο που κάναμε από το 2006 μέχρι το 2009 για να το ξεκινήσουμε..
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2804
  • Πύργος Ηλείας
Απ: Θέμα Β
« Απάντηση #50 στις: 04 Μάρ 2012, 11:34:21 μμ »

To "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα" δεν μπερδεύει τους μαθητές αλλα θεωρώ και εγω ώς περισσότερο κατάλληλη την έκφραση "Δίδεται το παρακάτω κύριο πρόγραμμα μαζί την διαδικασία που καλεί" 

Όπως παρατήρησα στο:

Στο Β2 θεωρώ άστοχη τη διατύπωση: "που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος", σε συνδυασμό με τη φράση "Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα". Είναι σίγουρο ότι θα προβλημάτισε ή και θα μπέρδεψε τους μαθητές.... Το ίδιο είχε γίνει και το 2006 με το θέμα 1.Γ ( http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/them_plir_c_kat_hmer_no_060530.pdf ), όπου και τότε είχε μπερδέψει κάποιους μαθητές. Όσο κι αν εμάς μας φαίνεται ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, κανονικά πρόκειται για το κύριο πρόγραμμα και το υποπρόγραμμα που και τα δύο μαζί αποτελούν το πρόγραμμα.

Παραθέτω απόσπασμα σχετικό με το προαναφερόμενο θέμα των εξετάσεων του 2006 από το: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/syn_syrou2007_kanidis.pdf
"Σύγκλιση Κριτηρίων Βαθμολόγησης σε Πανελλαδικό Επίπεδο. Η περίπτωση του Μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον στις Γενικές Εξετάσεις του 2006, Ε. Κανίδης, Α. Φανίκος, 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, Σύρος, 4-6 Μαΐου 2007"  :

"Οι προβληµατισµοί που διατυπώθηκαν ήταν οι εξής:
α) ...
β)  πώς πρέπει να βαθµολογηθεί  µία απάντηση η οποία αποδεικνύει την ικανότητα εκτέλεσης του αλγόριθµου (µέσα από ένα ορθά σχεδιασµένο πίνακα τιµών)  ενώ στην απάντηση ο  µαθητής αναφέρει  µόνο τις 3  τιµές που εµφανίζονται από το πρόγραµµα, παραλείποντας τις 3  τιµές που εµφανίζονται στη διαδικασία;  Κάποιοι βαθµολογητές απέδωσαν αυτή την "αστοχία" ορισµένων µαθητών σε εσφαλµένη ερµηνεία της φράσης "Τι θα εµφανιστεί κατά την εκτέλεση του προγράµµατος" την οποία κάποιοι µαθητές φαίνεται να ερµήνευσαν ως οδηγία να αναφέρουν τις τιµές που εµφανίζονται από την εντολή εξόδου του προγράµµατος και όχι από εκείνη της διαδικασίας."


Σημείωση: Οι τονισμοί σε έντονη γραφή έχουν γίνει από εμένα.

Παραθέτω σχετικό απόσπασμα από το: http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/docs/syn_cie2011_kanidis.pdf
"Αξιολόγηση των Θεμάτων του Μαθήματος "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2011, Ε. Κανίδης, 3ο Συνέδριο «Η Πληροφορική στην εκπαίδευση (CIE 2011)», Πειραιάς, 8-9 Οκτωβρίου 2011"  :

"Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί η αστοχία της επιτροπής θεμάτων στην ονομασία των τμημάτων των αλγορίθμων. Η εκφώνηση ανέφερε «Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα …  να γράψετε …  τις τιμές που θα εμφανιστούν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος…».   Δηλαδή με το όνομα  «πρόγραμμα»  ονομάστηκε μόνο το κύριο πρόγραμμα  (πρώτο τμήμα αλγορίθμου) και όχι το κύριο πρόγραμμα μαζί με το υποπρόγραμμα. Μια σωστά διατυπωμένη εκφώνηση θα ήταν δίνεται πρόγραμμα το οποίο αποτελείται από ένα κύριο πρόγραμμα και ένα υποπρόγραμμα …  να γράψετε …  τις τιμές που θα εμφανιστούν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης του προγράμματος…».  Η λανθασμένη αυτή διατύπωση οδήγησε πολλούς μαθητές να γράψουν μόνο τις τιμές που εμφανίζει το κύριο πρόγραμμα παρόλο που υπολόγισαν σωστά και τις τιμές που εμφανίζει το υποπρόγραμμα."

Σημείωση: Οι τονισμοί σε έντονη γραφή έχουν γίνει από εμένα.