Το θέμα των εξετάσεων καλά θα είναι να το αφήσουμε απέξω σε αυτή τη συζήτηση. Εϊναι πλέον στην ιστορία και .. αυτή θα το κρίνει. Ήδη έχει φανεί ότι σε κάποιους άφησε θετικές και σε κάποιους άλλους αρνητικές εντυπώσεις. Δε μπορούμε να πούμε το ίδιο για τη συζήτηση που ακολούθησε, φοβάμαι. Αυτή πρέπει να άφησε όλους, εντός και εκτός του κλάδου αρνητικές, έως tro-ma-kti-kes, εντυπώσεις.
Το σίγουρο είναι οτι ανέδειξε, τη μεγαλύτερη μέχρι στιγμής διάσταση απόψεων σε επίπεδο αντικειμένου διδασκαλίας, είτε αναφερθούμε σε διδακτικό συμβόλαιο (όπως κάποια στιγμή ανέφερε ο Σπύρος) είτε σε διδακτικό μετασχηματισμό που νομίζω ότι περιγράφει καλύτερα το χώρο που πρέπει να αναζητηθεί το πρόβλημα (ίσως αυτό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο μικρόκοσμος της ΑΕΠΠ που ανέφερε ο Σπύρος).
Αυτό το θέμα νομίζω ότι αξίζει να συζητήσουμε εδώ. Και ας αφήσουμε κατα μέρος το θέμα Γ του 2010. Αν καταλήξουμε εδώ, θα μπορούμε να εφαρμόσουμε τα συμπεράσματά μας και σε αυτό. Νομίζω οτι το θέμα Γ δεν είναι η αιτία του κακού, αλλά το αποτέλεσμά του.
Θα ήθελα όμως να παρακαλέσω, να μείνουμε στις θέσεις που διατυπώνονται και να απαντάμε σε αυτές. Ας μην αναλωθούμε πάλι σε αντιπαραθέσεις (αν όχι ευθείες επιθέσεις) που αφορούν σε υποθέσεις σχετικά με προθέσεις και διαθέσεις των συνομιλητών γιατί θα καταλήξουμε πάλι να μαλώνουμε και θα χάσουμε το στόχο.
Προσωπικά νομίζω ότι θα ήταν κέρδος να συμμετέχουν όσοι συμμετείχαν και στην θερινή "συζήτηση". Κάποιοι, δικαιολογημένα θιγόμενοι από τις (απαράδεκτες) προσωπικές επιθέσεις, αποχώρησαν τότε. Κάποιοι άλλοι εμφανίστηκαν μόνο τοτε και έκτοτε δεν ξανασυμμετείχαν. Αν όλοι μπορούμε να κρατήσουμε κάποιους κανόνες στη συζήτηση, καλό θα ήταν να ακουστούν όλες οι απόψεις και να γίνει επιτέλους διάλογος (αν οι διαχειριστές το θεωρούν σκόπιμο ας ενημερώσουν).
Ας προσπαθήσουμε όμως να μελετάμε προσεκτικά τα γραφόμενα πριν απαντήσουμε. Από προσωπική εμπειρία, η πλειοψηφία των απαντήσεων που έλαβα στα δικά μου posts σε εκείνη τη συζήτηση έδειχνε ότι, αν και σαφές, δεν είχε γίνει αντιληπτό το ΤΙ έλεγα. Ίσως επειδή ο προφανής θυμός οδηγούσε αντανακλαστικά σε αναζήτηση του γιατί το έλεγα. Προσωπικά, αν τελικά γίνει εδώ κάποια συζήτηση, θα ξεκινάω με μία σύνοψη του ΤΙ έχω καταλάβει από αυτά που λέει ο συνάδελφος στον οποίο απαντώ.
Εύρη, μήπως θα ήταν σκόπιμο να αλλάξουμε τον τίτλο της συζήτησης σε "Πίνακες σε ψευδογλώσσα" (?) Νομίζω είναι γενικότερο και θα μπορέσει να φιλοξενήσει και άλλες πτυχές του θέματος.