Αποστολέας Θέμα: ερώτηση mod  (Αναγνώστηκε 1504 φορές)

gimnasio

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 152
ερώτηση mod
« στις: 30 Οκτ 2010, 12:46:04 μμ »
100 mod 80 = 20  ή μπορούμε να πούμε ότι κάνει και 2;

Έχω βάλει τεστ όλοι απάντησαν 20 και μια άριστη μαθήτρια μου απάντησε 2 (δηλαδή τα μηδενικά φεύγουν και έχουμε ουσιαστικά 10 mod 8 που κάνει 2, που ισχύει και στο χαρτί όταν κάνουμε πράξεις)

Να το θεωρήσω σωστό;

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1431
  • There are always possibilities...
Απ: ερώτηση mod
« Απάντηση #1 στις: 30 Οκτ 2010, 01:03:25 μμ »
Νομίζω ότι δεν πρέπει να θεωρηθεί σωστό.

Εξάλλου τότε ποια είναι η διαφορά του 82 mod 80 από το 100 mod 80;
« Τελευταία τροποποίηση: 30 Οκτ 2010, 01:18:43 μμ από pgrontas »
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2457
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: ερώτηση mod
« Απάντηση #2 στις: 30 Οκτ 2010, 01:42:16 μμ »
Είναι λάθος. Το πηλίκο της διαίρεσης δεν αλλάζει με την απλοποίηση, αλλά το υπόλοιπο αλλάζει.

Δες και τη φυσική σημασία με ένα παράδειγμα:

Έστω ότι θέλεις να δεις πόσες ολόκληρες φόρες χωρούν τα 80 εκατοστά στα 100 εκατοστά (δηλαδή div) και τι περισσεύει (mod). Το σωστό είναι 100 div 80 = 1 και 100 mod 80 = 20.

Η μαθήτρια με τη διαίρεση με 10 που έκανε (απλοποίηση) από φυσική άποψη  άλλαξε μονάδα μέτρησης και μεταφέρθηκε σε δέκατα του μέτρου. Τώρα χωραει 1 φορά και περισσεύει 2. Αλλά έχουμε αλλάξει μονάδα μέτρησης και το 2 συμβολίζει δέκατα όχι εκατοστά. Φυσικά 2 δέκατα = 20 εκατοστά.

Για μένα αυτό το λάθος είναι μια θαυμάσια ευκαιρία να δείξεις το div και mod  σε βάθος. Εννοώ να δείξεις τη φυσική σημασία τους (πόσες ολόκληρες φόρες χωρεί ένας αριθμός μέσα σε έναν άλλο και τι περισσεύει) και επίσης σε τι μονάδες εκφράζεται το πηλίκο και το υπόλοιπο της διαίρεσης. Δεν πάει χαμένο. Οι μονάδες μέτρησης και οι πράξεις που γίνονται με αυτές μπερδεύουν τα παιδιά στη φυσική σε μεγαλύτερες τάξεις. 

Επειδή η πρωτοβουλία του μαθητή πρέπει να συνοδεύεται από επαίνους και όχι από ποινές θα έψαχνα να βρω ένα τρόπο να μην κόψω βαθμό. Αν της κόψεις μπορεί να  συνδέσει την πρωτοβουλία με μια αρνητική εμπειρία και μπορεί να μην ξανααυτοσχεδιασει. Αυτό δεν το θέλουμε. Οι μαθητές που αυτοσχεδιάζουν είναι είδος προς εξαφάνιση. 

Loukritia

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 221
  • It takes two to tango...
Απ: ερώτηση mod
« Απάντηση #3 στις: 30 Οκτ 2010, 02:13:19 μμ »
Κι επίσης δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρέπει να ισχύει: Πηλίκο * διαιρέτης + Υπόλοιπο= Διαιρετέος πράγμα που δεν ισχύει αν βάλει mod=2. Νομίζω είναι λάθος η απάντηση της μαθήτριας και σωστά οι συνάδελφοι υποδεικνύουν και την πρακτική σημασία της ευκλείδειας διαίρεσης.
Με αφορμή αυτό χαιρετώ το φόρουμ και να ξέρετε ότι το παρακολουθώ, αν και δεν πολυσυμμετέχω φέτος (Φέτος υπηρετώ σε Γραφείο). Θα χαρώ ωστόσο να συμμετάσχω και φέτος στην Ομάδα Διαγωνισμάτων!!
καλή χρονιά και καλό κουράγιο συνάδελφοι (Αλίμονο σε όσους έχουν Δευ, Παρ ΑΕΠΠ, ζητήστε από τώρα αλλαγή γιατί με τις εκλογές...)
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all its pupils ... - Louis Hector Berlioz

poursali

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 920
    • Στέφανος-Κων/νος Πουρσαλίδης
Απ: ερώτηση mod
« Απάντηση #4 στις: 30 Οκτ 2010, 04:02:32 μμ »
το (A mod B) είναι πάντα ένας αριθμός από 0 μέχρι Β-1.
εννοείται ότι δεν κάνουμε απλοποιήσεις.
μετρον αριστον
είμαι τζαμπατζής, χρησιμοποιώ λίνουξ

gimnasio

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 152
Απ: ερώτηση mod
« Απάντηση #5 στις: 31 Οκτ 2010, 12:49:49 μμ »
ευχαριστώ πολύ συνάδερφοι.
θα αναφερθώ γενικά σε όλη τη τάξη βλέποντας γενικά και τα λαθάκια των άλλων παιδιών.

dpa2006

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 722
Απ: ερώτηση mod
« Απάντηση #6 στις: 01 Νοέ 2010, 11:10:02 μμ »
μια γρήγορη απάντηση και από το google για επαλήθευση. :)
Computer science (abbreviated CS or CompSci) is the scientific and practical approach to computation and its applications. It is the systematic study of the feasibility, structure, expression, and mechanization of the methodical processes (or algorithms) that underlie the acquisition, representation, processing, storage, communication of, and access to information, whether such information is encoded in bits and bytes in a computer memory or transcribed engines and protein structures in a human cell.source:http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_science