Συνάδελφοι η κατάσταση είναι για γέλια και για κλάματα ..
Πριν αρχίσω να μιλάω για το κλαδικό θέμα (που νομίζω πως τέτοιες εποχές θα έπρεπε να είναι το τελευταίο που να μας απασχολεί) ας πω ότι η φιλοσοφία ενός τέτοιου προγράμματος σπουδών είναι μάλλον ανεφάρμοστη.
Να θυμίσω το νόμο 2525 που έδινε στους μαθητές ένα σωρό επιλογές και τελικά μετά από συνεχείς «εκπτώσεις» φτάσαμε σε ένα «φτωχό» σχολείο που για να πραγματοποιηθούν έστω και αυτές οι λιγοστές δυνατότητες (μαθήματα επιλογής, κύριες ξένες γλώσσες, εκπαιδευτικά προγράμματα, δημιουργικές εργασίες, κ.α.) πρέπει όχι μόνο οι εργατοώρες σε οργάνωση να είναι πάμπολλες αλλά και να καταστρατηγηθούν άτυπα νόμοι (όπως κατανομή με απόλυτη αλφαβητική σειρά, ανισομεγέθη τμήματα κ.α.).
Αν λοιπόν θεωρήσουμε ότι αυτό το σχέδιο το πρότειναν διευθυντές λυκείων τότε πολύ φοβάμαι ότι αυτοί οι διευθυντές έχουν σχολεία πρότυπα τα οποία δεν ξέρω που ακριβώς βρίσκονται.
Ένα άλλο σημαντικό θέμα είναι ότι για να εφαρμοστεί ένα τέτοιο σχέδιο χρειάζεται σχολεία πολυδύναμα. Για σκεφτείτε ένα σχολείο της επαρχίας (ας μη πω σε νησί γιατί εκεί είναι για γέλια) που έχει στην Γ λυκείου 30 μαθητές, πόσα από αυτά τα μαθήματα επιλογής θα μπορούν αν υλοποιηθούν;;; Μήπως ένα τέτοιο «Νέο» σχολείο μιλάει για σχολεία που δεν υπάρχουν στην Ελλάδα;;
Ένα «Νέο» σχολείο θα πρέπει να έχει και την υποδομή για να υποστηρίξει ένα τέτοιο σχέδιο. Πότε ακριβώς σκοπεύουν να φτιάξουν τέτοια σχολεία; Σχολεία τέτοια που για να γίνεται η Φυσική Αγωγή (όχι μόνο 3 ώρες που λένε αλλά 5 κάθε εβδομάδα θα έλεγα εγώ) θα έχουν και τους κατάλληλους αθλητικούς χώρους και αθλητικό υλικό, σχολεία που για να έχουν επιλογή Κινηματογράφος – Θέατρο θα πρέπει να έχουν και μια αξιοπρεπή αίθουσα προβολών και μια σκηνή θεάτρου, σχολεία που θα έχουν εργαστήρια φυσικής και χημείας και όχι αποθήκες στοιβαγμένων αντιδραστηρίων, σχολεία που το εργαστήριο πληροφορικής θα είναι εργαστήριο και όχι internet café…
Φυσικά και έχουν ξεχάσει να βάλουν τις νέες τεχνολογίες και την πληροφορική μέσα στο πρόγραμμα σπουδών. Τώρα αν θα είναι καθαρό μάθημα πληροφορικής ή αν θα διαπερνά οριζόντια τα άλλα μαθήματα αυτή τη στιγμή μάλλον δεν με ενδιαφέρει και πάρα πολύ. Υπάρχει βέβαια και το ερώτημα βλακωδώς την έχουν ξεχάσει ή ηθελημένα για να προσμετρήσουν τις αντιδράσεις;; Αυτό δεν το ξέρω αλλά πάντως σίγουρα πρέπει να παλέψουμε ΟΛΟΙ μαζί πρώτα για το ΣΧΟΛΕΙΟ και μετά για το κλάδο. Μην κοιτάμε μόνο το δέντρο γιατί στο τέλος δεν θα βρούμε σχολείο για να δουλέψουμε. Τέλος θα ήθελα να ήξερα τι μορφή θα έχει αυτό «Νέο» σχολείο όταν τα σχολεία θα είναι στην δικαιοδοσία των Δήμων;;; Μήπως άρχισε το καμπανάκι που λέει ότι ο δημόσιος φορέας δεν μπορεί να έχει άλλο το βάρος του δημόσιου σχολείου;;
Ελπίζω να μην κούρασα πολύ αλλά να επαναλάβω: πρέπει να παλέψουμε ΟΛΟΙ μαζί πρώτα για το ΣΧΟΛΕΙΟ και μετά για το κλάδο.
Αγωνιστικούς χαιρετισμούς σε όλους!!