Μόλις γύρισα απ’ το βαθμολογικό κέντρο Κοζάνης. Και είμαι εξοργισμένος. Είμαι εξοργισμένος με την ΚΕΕ και την απαράδεκτη οδηγία που εξέδωσε χτες προς τα βαθμολογικά κέντρα σχετικά με το Θέμα Γ.
Για μένα δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η ΚΕΕ ήθελε να εξετάσει τους μαθητές στη χρήση της Δομής Επανάληψης. Αρκούσε όμως, μια απλή σημείωση, κάτι του στυλ ‘να μη γίνει χρήση πινάκων’ για να αποφευθχεί το φιάσκο που ακολούθησε.
Πιστεύω ότι η ΚΕΕ διαπίστωσε με καθυστέρηση δύο ωρών ότι οι μαθητές λύνουν το θέμα με πίνακες. Επειδή όμως, είχε παρέλθει η ώρα ελάχιστης παραμονής στην αίθουσα, και δεν μπορούσε να στείλει πλέον διευκρίνηση στα εξεταστικά κέντρα, έστειλε στα βαθμολογικά προς τους βαθμολογητές που εξέταζαν τους φυσικώς αδυνάτους.
Απαράδεκτο!
Συντάσσομαι απόλυτα με όλους όσοι πιστεύουν πώς και η λύση με χρήση πινάκων είναι σωστή. Θεωρώ συνεπώς λανθασμένη και απαράδεκτη την οδηγία της ΚΕΕ και πιστεύω ότι θα έπρεπε να ανακληθεί αμέσως! Και αυτή είναι η απόψη των περισσοτέρων συναδέλφων στο βαθμολογικό κέντρο: δεν πρέπει να κοπεί κανένα μόριο από τους μαθητές που έδωσαν λύση στο Θέμα Γ κάνοντας χρήση πινάκων.
Τίθενται όμως, δύο σημαντικά ερωτήματα:
1) Οι οδηγίες της ΚΕΕ προς τους βαθμολογητές μας δεσμεύουν; Αν ναι, περιμένω να δω σε ποιο νόμο, σε ποιο άρθρο, σε ποια παράγραφο αναγράφεται αυτό. Αλλιώς, ως επιστήμονας Πληροφορικός, απόφοιτος του Πανεπιστημίου Αθηνών, του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, πιστεύω ότι η οδηγία είναι λανθασμένη και προτίθεμαι να την ανγοήσω.
2) Ποια στάση θα κρατήσουν τα υπόλοιπα βαθμολογικά κέντρα; Αν υπάρχει ομοφωνία μεταξύ των βαθμολογικών κέντρων ότι πρέπει να γίνει σεβαστή η διευκρίνηση της ΚΕΕ, τότε θα αναγκαστώ κι εγώ να συμμορφωθώ, για λόγους ομοιομορφίας.
Φέτος, για πρώτη φορά λειτουργεί κλειστό forum για τους συντονιστές των βαθμολογικών κέντρων. Ελπίζω οι ενστάσεις μας και η δυσφορία μας να καταγραφούν και ειλικρινά εύχομαι να συμφωνήσουν όλοι να αγνοηθεί η διευκρίνηση της ΚΕΕ. Διότι, πέραν οποιασδήποτε άλλης επιστημονικής ένστασης, κανείς δεν μπορεί να με πείσει ότι οι μαθητές που το έλυσαν το Θέμα Γ με πίνακες το έλυσαν έτσι επειδή δεν ξέρουν να το λύσουν χωρίς πίνακες και άρα είναι χειρότεροι και άρα πρέπει να φανεί η διαφορά.
Επιπλέον, η διευκρίνηση μιλάει για αφαίρεση μορίων ανά ερώτημα. Αυτομάτως αυτό μεταφράζεται σε τουλάχιστον τέσσερα μόρια. Αντιλαμβανόμαστε όλοι, ότι έτσι αδικούμε μόνο τους άριστους μαθητές.
Ό,τι κι αν γίνει πάντως, εύχομαι κι ελπίζω η Υπουργός να πετάξει στα σκουπίδια αυτό το απαράδεκτο βιβλίο, αυτό το απαράδεκτο, γεμάτο ασάφειες και αντιφάσεις ‘διδακτικό πακέτο’ και οι επόμενοι που θα γράψουν κάτι ανάλογο, ας γράψουν βεβαιωθούμε τουλάχιστον ότι έχουν διδαχθεί ‘Γλώσσες προγραμματισμού’ και ‘Compilers’, ότι έχουν κάνει τουλάχιστον μια άσκηση σε YACC όταν ήταν φοιτητές, διότι, για τους τωρινούς συγγραφείς πολύ αμφιβάλλω.
Κλείνω με τις πολύ εύστοχες παρατηρήσεις ενός συναδέλφου: έχουμε ξεφύγει. Ως κλάδος. Ως βαθμολογητές. Καθόμαστε και διυλίζουμε τον κώνωπα και καταπίνουμε την κάμηλο. Καθόμαστε και μαλλώνουμε για το αν θα πρέπει να έχει η λύση του μαθητή Γράψε ή Εμφάνισε, διπλά η μονά αυτάκια κ.ο.κ. τη στιγμή που οι ενδεικτικές λύσεις βρίθουν τέτοιων λαθών!
Και ένα τελευταίο: Προφανώς η ΚΕΕ νομίζει ότι εξετάζει συνεχώς τους ίδιους μαθητές και ότι αυτοί οι μαθητές εξελίσσονται κάθε χρόνο και καταλαβαίνουν όλο και καλύτερα τον προγραμματισμό: δεν εξηγείται αλλιώς το ότι η ταξινόμηση πριν από δυο-τρία χρόνια ήταν ο πυρήνας της άσκησης στο τέταρτο θέμα και έπιανε 8-10 μόρια και τώρα είναι μια υποσημείωση και πιάνει 1-2 μόρια!
Έλεος!