Αποστολέας Θέμα: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ  (Αναγνώστηκε 5759 φορές)

klitos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 133
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« στις: 27 Φεβ 2010, 12:04:32 πμ »
Γνωρίζει κάποιος να μου πεί αν η αντιγραφή πίνακα ειναι απαγορευμένη ώς άσκηση ? Ακουσα κατι τετοιο και θα ήθελα τα φώτα σας ...(μήπως μου εχει διαφύγει κάτι τις)
κλητος χατζηγεωργιου

tom

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 488
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #1 στις: 27 Φεβ 2010, 12:23:42 πμ »
Όταν λες αντιγραφή πίνακα, τι ακριβώς εννοείς; Για δώσε ένα παράδειγμα...
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

klitos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 133
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #2 στις: 27 Φεβ 2010, 12:51:42 πμ »
εννοώ, να έχουμε ενα πίνακα table[n] και να αντιγράψω όσα απο τα στοιχεία του ιακνοποιούν μια συνθήκη, σε έναν άλλο πίνακα
μπορεί να γίνει και πιο ενδιαφέρουσα , πχ να εχω 2 παράλληλους πίνακες και να αντιγράφω τα στοιχεία του ενος οταν ικανοποιείται μια συνθήκη στα στοιχεία του δευτερου ( Ονοματα - βαθμοι )
κλητος χατζηγεωργιου

tom

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 488
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #3 στις: 27 Φεβ 2010, 01:30:11 πμ »
εννοώ, να έχουμε ενα πίνακα table[n] και να αντιγράψω όσα απο τα στοιχεία του ιακνοποιούν μια συνθήκη, σε έναν άλλο πίνακα

Κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει πρόβλημα με αυτό.

Βέβαια δεν ξέρεις από την αρχή το μέγεθος του πίνακα που θα προκύψει...σωστά;

Εδώ, από ότι έχω καταλάβει υπάρχουν δύο απόψεις.

1) Αυτοί που λένε ότι στην ψευδογλώσσα ενδιαφέρει πιο πολύ η αλγοριθμική σκέψη και είναι πιο "χαλαροί" με το συντακτικό. (π.χ. δεν χρειάζεται να δηλωθεί πουθενά το μέγιστο μέγεθος του πίνακα που θα δημιουργηθεί).

2) Αυτοί που είναι πιο "τυπικοί" και "αυστηροί" με το συντακτικό. (π.χ. το μέγιστο μέγεθος του πίνακα προορισμού (που θα δημιουργηθεί) πρέπει να δηλωθεί ως δεδομένο και συνήθως είναι το ίδιο με το μέγεθος του πίνακα πηγή. Κάποιες θέσεις στον πίνακα προορισμού, ίσως μείνουν κενές).

Δε θέλω να πάρω θέση για το συγκεκριμένο θέμα ακόμα.

Για ρίξε μια ματιά εδώ μήπως απαντηθούν τα ερωτήματά σου...:

https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2637.0

Παράθεση

μπορεί να γίνει και πιο ενδιαφέρουσα , πχ να εχω 2 παράλληλους πίνακες και να αντιγράφω τα στοιχεία του ενος οταν ικανοποιείται μια συνθήκη στα στοιχεία του δευτερου ( Ονοματα - βαθμοι )

Πως θα γίνει να αντιγράψεις στοιχεία πίνακα με τύπο δεδομένων "ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ" σε πίνακα που έχει στοιχεία με τύπο δεδομένων "ΑΚΕΡΑΙΟΙ" για παράδειγμα; Εκτός αν δεν έχω καταλάβει κάτι...
Θωμάς Σκυλογιάννης

- Ζήσε σα να' ταν να πεθάνεις αύριο. Μάθε σα να' ταν να ζεις για πάντα.
                                                                                     Μαχάτμα Γκάντι

klitos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 133
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #4 στις: 27 Φεβ 2010, 10:27:15 πμ »
Για το μεγεθος του πινακα δεν υπαρχει θεμα, τον οριζεις οσο ειναι το μεγεθος Ν του αρχικου πινακα .
Φυσικά υπάρχει το ενδεχόμενο καποιες θεσεις του πινακα προορισμου να μεινουν κενες, αυτο το ξεπερναμε αν κρατησουμε το δεικτη Κ της θεσης του τελευταιου στοιχειου που μπηκε στον πινακα προορισμου. Οποτε η επεξεργασια του πινακα προορισμου γινεται μεχρι τη θεση Κ και οχι μεχρι το Ν.
Για τους παραλληλους πινακες Ονομα[Ν] , Βαθμοι[Ν] εννοουσα το παρακάτω:
Προβλημα:
Θελω να αντιγραψω στον πινακα Π [ Ν ] οσο ονοματα εχουν αντιστοιχο βαθμο > 18
Δεδομενα // ΟΝ, Β,πινακες Ν θεσεων//
Κ <-- 0
Για χ απο 1 μεχρι Ν
  Αν Β[ χ ]  > 18 τοτε
       Κ <-- Κ + 1
       Π[ Κ ] <-- ΟΝ [ χ ]
  Τελος_αν
Τελος_επαναληψης

Για χ απο 1 μεχρι Κ
   Εμφανισε Π[ χ ]
Τελος_επαναληψης

υγ.ευχαριστω για το link θα ριξω μια ματια
κλητος χατζηγεωργιου

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2806
  • Πύργος Ηλείας
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #5 στις: 27 Φεβ 2010, 01:27:25 μμ »
Δεν βλέπω να υπάρχει κάποιο πρόβλημα ... Ίσα ίσα που μπορούμε να πούμε ότι κάτι τέτοιο αποτελεί ξεχωριστή κατηγορία ασκήσεων στους πίνακες!

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3302
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #6 στις: 27 Φεβ 2010, 01:28:30 μμ »
οι  λειτουργίες συγχώνευση, διαχωρισμός και αντιγραφή μπορούν να εφαρμοστούν στη δομή δεδομένων των πινάκων. Ποιος τις χαρακτήρισε απαγορευμένες;

θα έρθει η ώρα να το δούμε και στις εξετάσεις...

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3514
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #7 στις: 27 Φεβ 2010, 03:45:36 μμ »

  Πολύ θα ήθελα να δω πως θα υποχρεωθεί ο μαθητής να κάνει συγχώνευση πινάκων και όχι συνένωση και τεξινόμηση σε ένα τέτοιο υποτιθέμενο θέμα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3302
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #8 στις: 27 Φεβ 2010, 10:37:56 μμ »
η αντιγραφή δε σημαίνει συνένωση, περνούν μερικά (όχι όλα) τα στοιχεία ενός πίνακα σε έναν άλλο

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3514
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #9 στις: 28 Φεβ 2010, 01:13:18 πμ »
ναι σωστά, δεν εννοούσα την αντιγραφή, εννοούσα ότι είναι δύσκολο να ζητήσει κανείς στις εξετάσεις να μπει η συγχώνευση και να στήσει το θέμα έτσι ώστε οι μαθητές να μην μπορούν να κάνουν συνένωση + ταξινόμηση ή κάτι άλλο εκτός του κλασικού αλγορίθμου της συγχώνευσης
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

klitos

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 133
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #10 στις: 28 Φεβ 2010, 05:25:30 μμ »
οι  λειτουργίες συγχώνευση, διαχωρισμός και αντιγραφή μπορούν να εφαρμοστούν στη δομή δεδομένων των πινάκων. Ποιος τις χαρακτήρισε απαγορευμένες;

θα έρθει η ώρα να το δούμε και στις εξετάσεις...
Απαγορευμενες τις χαρακτηρισε καποιος συναδελφος ... αλλα νομίζω και εγω πως ηρθε η ωρα να το δουμε και στις εξετάσεις .... αρκει να μη καψουμε το θεμα με κορονες
κλητος χατζηγεωργιου

gpapargi

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2457
  • I 'm not young enough to know everything
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #11 στις: 03 Μάρ 2010, 11:16:28 πμ »
Με τι κριτήριο χαρακτηρίζεται μια άσκηση ως «απαγορευμένη»;
Υποθέτω πως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αν απαιτούσε μια τεχνική που είναι δύσκολη να τη σκεφτεί μόνος του ο μαθητής και ταυτόχρονα δεν υπάρχει σε άσκηση του διδακτικού  πακέτου (ώστε να την έχει διδαχθεί).

Στην επιλεκτική αντιγραφή στοιχείων από ένα πίνακα σε ένα άλλο δεν ισχύει τίποτα από τα 2. Υπάρχει η άσκηση της συγχώνευσης που περιέχει αυτή τη μεταφορά στοιχείων. Αλλά και να μην υπήρχε πάλι δε βλέπω κάτι δύσκολο για το μαθητή να το σκεφτεί από μόνος του.

manpap

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 126
  • Είμαι χαζομπαμπάς...
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #12 στις: 04 Μάρ 2010, 01:51:30 μμ »
Άλλωστε αν θυμάμαι καλά, στις επαναληπτικές ημερησίων του 2008, στο θέμα4 με τους 2 ομίλους των αθλητών (ταξινομημένους), ήθελε συγχώνευση των 6 συνολικά καλύτερων (πέρα των 2 πρώτων) σε νέο πίνακα. Στηριζόταν στη φιλοσοφία της σύγκρισης ενός στοιχείου από κάθε πίνακα μεταξύ τους και τοποθέτηση στον πίνακα των τελικών του μεγαλύτερου. Βέβαια λυνόταν πιο απλά από το παράδειγμα του τετραδίου του μαθητή γιατί δεν συγχώνευες ολόκληρους τους πίνακες αλλά μετέφερες ένα τμήμα των στοιχείων τους στον καινούργιο.....
Θεωρώ ότι θέματα με τέτοιες ενέργειες σε πίνακες είναι πολύ πιθανά για να εξεταστούν στο τέλος...
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

evry

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 3514
  • to Iterate is human to Recurse divine
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #13 στις: 04 Μάρ 2010, 11:25:36 μμ »
Πόσοι μαθητές πιστεύεις ότι το έκαναν έτσι? Προσωπική γνώμη:Ίσως και κανένας. Σε όσους μαθητές έχω βάλει αυτη την άσκηση (ακόμα και αν έχουν διδαχθεί τη συγχώνευση) όλοι αντιγράφουν τα υπόλοιπα 7+7 στοιχεία σε έναν τρίτο πίνακα και μετά κάνουν ταξινόμηση και ούτε γάτα ούτε ζημιά αφού στο υπέροχο αυτό μάθημα της ΑΕΠΠ και αυτή η λύση είναι σωστή.
  Άρα για ποιον λόγο να μιλάμε για συγχώνευση αφού δεν μπορούμε να πείσουμε ή να αναγκάσουμε τους μαθητές να την χρησιμοποιήσουν?

Άλλωστε αν θυμάμαι καλά, στις επαναληπτικές ημερησίων του 2008, στο θέμα4 με τους 2 ομίλους των αθλητών (ταξινομημένους), ήθελε συγχώνευση των 6 συνολικά καλύτερων (πέρα των 2 πρώτων) σε νέο πίνακα. Στηριζόταν στη φιλοσοφία της σύγκρισης ενός στοιχείου από κάθε πίνακα μεταξύ τους και τοποθέτηση στον πίνακα των τελικών του μεγαλύτερου. Βέβαια λυνόταν πιο απλά από το παράδειγμα του τετραδίου του μαθητή γιατί δεν συγχώνευες ολόκληρους τους πίνακες αλλά μετέφερες ένα τμήμα των στοιχείων τους στον καινούργιο.....
Θεωρώ ότι θέματα με τέτοιες ενέργειες σε πίνακες είναι πολύ πιθανά για να εξεταστούν στο τέλος...
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Νίκος Αδαμόπουλος

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 2806
  • Πύργος Ηλείας
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #14 στις: 05 Μάρ 2010, 09:35:42 πμ »
Άρα για ποιον λόγο να μιλάμε για συγχώνευση αφού δεν μπορούμε να πείσουμε ή να αναγκάσουμε τους μαθητές να την χρησιμοποιήσουν?

... Αν η διατύπωση της άσκησης έλεγε ότι δεν πρέπει να κάνουν χρήση της φυσαλίδας;

manpap

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 126
  • Είμαι χαζομπαμπάς...
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #15 στις: 06 Μάρ 2010, 03:30:40 μμ »
Συμφωνώ ότι η λύση με την συνένωση σε ένα καινούργιο είναι πιο εύκολη και όντως σε μερικούς καλούς μαθητές που την έδωσα πέρυσι, την υλοποίησαν έτσι. Η συγκεκριμένη πάντως λύση επειδή χρειαζόσουν μόνο έξι από τους δύο πίνακες (αφού οι 2 πρώτοι μπαίναν στις 2 πρώτες θέσεις) λυνόταν σχετικά εύκολα:
ι<-2
ξ<-2
Για κ από 3 μέχρι 8
Αν Α[ι]>=Β[ξ] τότε
Γ[κ]<-Α[ι]
ι<-ι+1
Αλλιώς
Γ[κ]<-Β[ξ]
ξ<-ξ+1
Τελος_Αν
Τελος_Επαναληψης
Κάτι τέτοιο δεν είναι τόσο δύσκολο να καταγραφεί αν δοθεί σχετική οδηγία στην άσκηση (π.χ. να συγκρίνει μία μία τις επιδόσεις και να τις τοποθετεί στο νέο πίνακα).
Και είναι πολύ πιο σύντομο από την άλλη λύση
Πάντως ο μαθητής είναι σημαντικό να καταλάβει ότι πέραν των περιπτώσεων με παράλληλους πίνακες, είναι καλό να χρησιμοποιεί διαφορετικό δείκτη για κάθε πίνακα γιατί μπορεί να αυξάνεται με διαφορετικό τρόπο.
Συντηρώ το μυαλό μου ακοίμητο, λαγαρό, ανήλεο. Το αμολώ να παλεύει ακατάλυτα. Άλλο αργαστήρι να κάνω το σκοτάδι φως δεν έχω.
Ν. Καζαντζάκης

P.Tsiotakis

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3302
  • agent romanoff you miss me?
    • P.Tsiotakis
Απ: ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΠΙΝΑΚΑ
« Απάντηση #16 στις: 06 Μάρ 2010, 04:47:14 μμ »
Η
... Αν η διατύπωση της άσκησης έλεγε ότι δεν πρέπει να κάνουν χρήση της φυσαλίδας;

Δε νομίζω οτι μπορεί να βρεθεί εύκολα τέτοια διατύπωση, άλλωστε παραβιάζει τον γενικό κανόνα πως κάθε σωστή λύση είναι αποδεκτή και στην ΑΕΠΠ και σε όλα τα μαθήματα

Αν πάρω 2 ταξινομημένους πίνακες ως είσοδο και με κάποιο τρόπο δώσω έναν ταξινομημένο πίνακα με όλα τα στοιχεία ως αποτέλεσμα αυτό δεν είναι συγχώνευση είπαμε, αυτό δε λέει ο ορισμός; Έχει σημασία το πως έγινε;