Συνάδελφοι,
μπήκαμε ξανά σε εσωστρέφεια για το μάθημα και το μέλλον του μαθήματος. Δεν είναι ό,τι ομορφότερο και ό,τι καλύτερο. Το μάθημα έχει 10 χρόνια πορεία και χωρίς να τα κατατάσσω τα παρακάτω κατά σειρά σπουδαιότητας θα έλεγα ότι:
- οι μαθητές/τριες είναι ευχαριστημένοι/νες,
- τα πανεπιστημιακά τμήματα και οι πανεπιστημιακοί που διδάσκουν στο πρώτο έτος προγραμματισμό είναι ενθουσιασμένοι με τις γνώσεις των παιδιών από την ΑΕΠΠ,
- όλα τα τμήματα πληροφορικής θέλουν το μάθημα ως προαπαιτούμενο, μαζί με τα μαθηματικά
- τα μαθηματικά τμήματα ξέρουν ότι το μάθημα τους χρειάζεται ως προαπαιτούμενο, αλλά είναι δύσκολο να απεμπολίσουν την παράδοση της φυσικής
- η δημόσια διοίκηση στα υψηλά κλιμάκια, στελεχώνεται όλο και περισσότερο από ανθρώπους που έβγαλαν τους πρώτους και τους δεύτερους πληροφορικούς
Όλα αυτά τα στοιχεία οδηγούν σε ένα δεδομένο, το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω.
Αυτό που θα κριθεί είναι η ροή του ποταμού.
Με τις παραπάνω σκέψεις, συνεχίζω και λέω ότι:
1. Η ΠΕΚΑΠ μαζί με την ΕΠΥ θα πρέπει να οδηγήσουν το τρένο. Η πρώτη γιατί έχει μόνο τους καθηγητές πληροφορικής και πρέπει να προασπίσει τα συμφεροντά τους, η δεύτερη γιατί έχει στήσει το μάθημα της ΑΕΠΠ, έχει παλέψει για να εδραιωθεί και ήταν ανάδοχος του έργου για τη συγγραφή του βιβλίου. Όσον αφορά τους άλλους φορείς, πρέπει να είναι παρόντες και να συνεργάζονται με τους δύο προηγούμενους για να επιτευχθεί ο στόχος.
2. Η ΕΠΥ οργανώνει την ημερίδα στις 29/01/2010 (
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2416.0) για αυτόν ακριβώς το σκοπό που όλοι αναφέρετε.
Αν υπάρχει κάποια ιδέα, κάποια πρόταση η οτιδήποτε το οποίο θα μπορέσει να προασπίσει τα συμφέροντα του κλάδου μας και ιδιαίτερα του μαθήματος της Α.Ε.Π.Π καλό είναι να τεθεί άμεσα, πριν είναι πολύ αργά ....
Πάντως πρέπει κάπως να κινητοποιηθούμε γιατι έτσι όπως φερόμαστε απλά θα μας εξαφανίσουν οι άλλες ειδικότητες όπως έκαναν και στα ΕΠΑΣ αν έχετε μάθει τι έγινε εκεί τότε...
3. Το ερωτηματολόγιο (
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2368.0) στήθηκε για αυτόν ακριβώς το λόγο. Με στοιχεία και όχι λόγια του αέρα να κατατεθούν οι απόψεις των πληροφορικών. Δέκα χρόνια δεν έχουμε μιλήσει. Δέκα χρόνια κάνουμε τη δουλειά μας ποιοτικά. Δέκα χρόνια μάθαμε στα παιδιά να σκέφτονται, κάτι που έχει εκλείψει από τα μαθηματικά. Δέκα χρόνια δουλέψαμε με ένα νέο βιβλίο και δεν χρειάστηκε να αλλάξει όπως συνέβει στη Βιολογία, στην Ιστορία, στη Φυσική (νομίζω) και σε άλλα μαθήματα. Το βιβλίο μπορεί να έχει παραλείψεις, ελλείψεις, αλλά είναι αρκετό για τη δουλειά μας.
4. Θα έλεγα, λοιπόν, ότι είναι η κατάλληλη στιγμή
- να μαζευτούν οι προτάσεις μας και οι ιδέες μας.
- Να διαχυθούν μέσω της ημερίδας της ΕΠΥ και του συνεδρίου της ΠΕΚΑΠ στο ΠΙ, στο Υπουργείο και όπου αλλού είναι απαραίτητο.
- Να τα ακούσουν οι πανεπιστημιακοί, στο συνέδριο της διδακτικής πληροφορικής στην Αθήνα, ώστε όταν έρθει η ώρα που θα πρέπει να επιλέξουν μαθήματα βαρύτητας να πουν ΑΕΠΠ.
- Να κυκλοφορούμε και στα σαλόνια των μαθηματικών (σε πανεπιστημιακό και σχολικό επίπεδο) για να τους αναδεικνύουμε την αξία του μαθήματος. Τους χρειαζόμαστε και δεν μας χρειάζονται. Βλέπω ότι μόλις αντιλαμβάνονται την αξία του μαθήματος, παρακαλούν οι φοιτητές τους να προέρχονται από τεχνολογική...
- Να συμμετέχουμε στα κοινά και να μην καθόμαστε και μιζεριάζουμε χωρίς να πράττουμε.
Κλείνοντας, λοιπόν, λέω τα εξής:
1. Συμπληρώστε το ερωτηματολόγιο (
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2368.0) και κυκλοφορήστε την υπαρξή του σε συναδέλφους μας. Ζητήστε τους να το συμπληρώσουν. Βάλτα ένα σύνδεσμο στο site σας. Έχει μαζευτεί ένας ικανοποιητικός αριθμός πλήρως συμπληρωμένων ερωτηματολογίων, αλλά υπάρχουν άλλα τόσα που έμειναν στη μέση. Σας προτρέπω να το συνεχίσετε και τονίζω ότι είναι ευκαιρία να έχουμε μία ποσοτική, εμπειρική έρευνα που θα μπορεί να πάει στους από πάνω. Δόξα τω Θεώ, όχι όλοι οι φορείς βέβαια, αλλά τουλάχιστον η ΠΕΚΑΠ, η ΕΠΥ, οι σχολικοί σύμβουλοι, οι υπεύθυνοι των ΚΕΠΛΗΝΕΤ στηρίζουν την προσπάθεια.
2. Καταθέστε τις προτάσεις σας για την ημερίδα (
https://alkisg.mysch.gr/steki/index.php?topic=2416.0). Τα θέματα καλύπτουν αυτά που θα θέλατε; Θέλετε κάτι άλλο να προστεθεί;
3. Μην μεμψιμοιρούμε. Δεν μας βοηθά. Αντίθετα χρειάζεται αγώνας και συμμετοχή ΟΛΩΝ και σε ΟΛΑ.
ΣΔ
ΥΓ1: Είναι θέμα μεγάλης συζήτησης το να αποκτήσει το μάθημα βαρύτητα και προφανώς δεν μπορεί να υλοποιηθεί με την υπάρχουσα κατάσταση, όπου μπαίνουν στα τμήματα πληροφορικής και από θετική... Αυτό το ζήτημα έχει ενδιαφέρον.... και θα πρέπει να συζητηθεί στην ημερίδα
ΥΓ2: Βαγγέλη είναι σίγουρο ότι μιλάμε για επιτροπές των ενώσεών τους, αντίστοιχες με των ενωσεών μας.