Αποστολέας Θέμα: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ  (Αναγνώστηκε 2373 φορές)

vasiko

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 82
  • !!!!...!!!
Φέτος διδάσκω πρώτη φορά το μάθημα και θέλω να ρωτήσω τους πιο έμπειρους συναδέλφους το εξής: Στις πανελλήνιες εξετάσεις  ο μαθητής μπορεί να αναπτύξει τον αλγόριθμο είτε σε ψευδοκώδικα , είτε σε ΓΛΩΣΣΑ . Τι προτείνετε εσείς στους μαθητές σας; Από ότι είδα σε διάφορες λύσεις των συναδέλφων προτιμούν τον ψευδοκώδικα. Προσωπικά θα πρότεινα το ίδιο επειδή δεν απαιτεί δήλωση μεταβλητών που μπορεί να προκαλέσει λάθος από το μαθητή.
Τι έχουν να πουν οι παλιότεροι συνάδελφοι;
Ευχαριστώ πολύ

EleniK

  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 708
Re: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
« Απάντηση #1 στις: 05 Δεκ 2005, 02:49:30 μμ »
Αγαπητέ συνάδελφε,

Όταν στην εκφώνηση λέει να γίνει αλγόριθμος, τότε πρέπει να τους ενθαρρύνουμε να κάνουν μόνο αλγόριθμο. Αν τυχόν αναφέρει ότι πρέπει να γίνει πρόγραμμα τότε υποχρεωτικά πρέπει να γίνει πρόγραμμα. Γενικά καλό είναι να κάνουν ότι τους ζητείται. Εξάλλου ποιος ο λόγος να μπλέξουν με δήλωση μεταβλητών και να κινδυνέψουν να κάνουν λάθος, όταν δεν υπάρχει λόγος. Καλό είναι να περιορίσουν όσο γίνεται τις 'δύσκολες' περιπτώσεις.
Αν δεν έχουν πειστεί, καθότι υπάρχουν και οι 'αντιρρησίες συνείδησης' τότε δείξε τους τις λύσεις που προτείνει το υπουργείο και που δίνουν αλγόριθμο όταν ζητείται αλγόριθμος και ουδέποτε πρόγραμμα.  

Ελπίζω να βοήθησα

Ελένη
Ελένη Κοκκίνου
Καθηγήτρια Πληροφορικής, ΠΕ19

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Re: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
« Απάντηση #2 στις: 05 Δεκ 2005, 03:39:59 μμ »

Στο σχολικό βιβλίο αναφέρει πως η κωδικοποίηση (για την αναπαράσταση αλγορίθμων) μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε σε ψευδογλώσσα είτε σε κάποια γλώσσα προγραμματισμού (στη ΓΛΩΣΣΑ εν προκειμένω).

Εππρόσθετα, στην εξεταστέα ύλη (http://users.kor.sch.gr/ptsiotakis/aepp/aepp_ylh.htm) αναφέρει οτι "ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε "ΓΛΩΣΣΑ" όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο".

Επομένως, ο μαθητής μπορεί να λύσει την άσκηση όπως θέλει. Είναι βέβαια αυτονόητο οτι σε ψευδογλώσσα δεν χρειάζεται να δηλώσει μεταβλητές και να ακολουθήσει ένα "αυστηρό" (λέμε τώρα) συντακτικό.

Πάντως αν ζητηθεί πρόγραμμα ή υποπρόγραμμα πρέπει να χρησιμοποιηθεί η ΓΛΩΣΣΑ...

Με εκτίμηση,

vasiko

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 82
  • !!!!...!!!
Re: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
« Απάντηση #3 στις: 05 Δεκ 2005, 06:39:14 μμ »
Την ερώτηση την έκανα επειδή στις Πανελλήνιες εξετάσεις από το 2000 μεχρι σήμερα μόνο το 2002 στο θέμα 4 ζητήθηκε συγκεκριμένα να γίνει το πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ.
Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια

Sergio

  • Αστέριος Φανίκος, Καθηγητής Πληροφορικής, fanikosaATschDOTgr
  • Δεινόσαυρος
  • *****
  • Μηνύματα: 801
  • Κάλλιο γνώση, παρά γρόσι.. (ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΟΙΜΙΑ)
    • Προσωπική Σελίδα
Re: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
« Απάντηση #4 στις: 05 Δεκ 2005, 09:36:21 μμ »
Πάντως, καλόν θα ήταν να προσέχουμε πόσο συνεπείς είμαστε στη χρήση των όρων προς τους μαθητές οι οποίοι συχνά συγχέουν τον όρο "αλγόριθμος" με την "κωδικοποίηση σε ψευδογλώσσα".

Είναι συχνή η έκφραση από τους μαθητές της ... απορίας: "να κάνουμε αλγόριθμο ή πρόγραμμα;" όπως και "αλγόριθμο ή διάγραμμα ροής;"

Συχνά τη ίδια σύγχυση εκφράζουμε και μεις στα λεγόμενά μας οι διδάσκοντες οπότε και την "κληροδοτούμε" στους μαθητές μας.

Είναι σημαντικό να είμαστε σαφείς ότι τόσο η ψευδογλώσσα όσο και τα διαγράμματα ροής αλλά και η κωδικοποίηση σε γλώσσα προγραμματισμού (όπως η ΓΛΩΣΣΑ) αποτελούν εναλλακτικούς τρόπους αναπαράστασης αλγόριθμου ώστε να μην επιτείνουμε την παρεξήγηση ότι ο όρος αλγόριθμος είναι αποκλειστικά συνώνυμος της ψευδογλώσσας!

Επομένως είναι συχνά ασφλέστερο να "θυμίζουμε" αυτή τη λεπτή διαφορά (και πηγή παρεξήγησης) με κατάλληλα διαμορφωμένες εκφωνήσεις που να το αναδεικνύουν, όπως:


"Σχεδιάστε αλγόριθμο σε ψευδογλώσσα..."
"Κατασκευάστε αλγόριθμο με διάγραμμα ροής..."
"Κατασκευάστε σε ΓΛΩΣΣΑ τον αλγόριθμο που..."
"μετατρέψτε τον αλγόριθμο από διάγραμμα ροής σε ψευδογλώσσα..."
"ξαναγράψτε τον αλγόριθμο σε ΓΛΩΣΣΑ ώστε να αντιστοιχεί στο διάγραμμα ροής που ..."
Απ τη μια η θητεία μου σε σχολικές αίθουσες: να φλυαρώ - να ελπίζω πως κατι κατάλαβαν - να εξερευνώ - να μαθαίνω. Απ την άλλη, σχεδόν συνομήλικη, η Διδακτική της Πληροφορικής: ερευνά διαδικασίες μάθησης - φλερτάρει με την Ψυχολογία - με καλεί να αφήσω το βλέμμα του Πληροφορικού και να δω με τα μάτια του δασκάλου. Τέκνα των 2, οι απόψεις μου.. (προσαρμοσμένο από τον πρόλογο του βιβλίου "Το μακρόν Φυσική προ του βραχέως διδάσκω" του Ανδρέα Κασσέτα)