Χαρακτηρίζουμε τον αλγόριθμο ως τέτοιο, αν πληρεί τα 5 κριτήρια, όχι αν απαντάει σε αυτό για το οποίο φτιάχτηκε. Συνεπώς ο παρακάτω αλγόριθμος:
Αλγόριθμος Πχ
Εμφάνισε "Δώσε δύο αριθμούς"
Διάβασε χ,ζ
κ<-χ+ζ
Εμφάνισε χ, ζ
Τέλος Πχ
έχει σαφέστατα έξοδο. Το αν θα έπρεπε να εμφανίζει το κ, αλλά εμφανίζει κάτι άλλο, είναι θέμα ορθότητάς του κτλ. Όμως έχει έξοδο. Και το
Αλγόριθμος Πχ2
Εμφάνισε "Δώστε δύο αριθμούς"
Διαβασε χ,τ
ζ<-χ+τ
Τέλος Πχ2
έχει έξοδο. Κάθε αλγόριθμος που έχει κάποια απο τις εντολές Εμφάνισε, Εκτύπωσε, Αποτελέσματα ή Γράψε έχει έξοδο.
Το μήνυμα "Δώσε 2 αριθμούς" είναι μια τιμή που δεν εκχωρείται σε μεταβλητή, αλλά εξάγεται απο τον αλγόριθμο.
Μια κωδικοποίηση μπορεί να αξιολογηθεί για την εκπλήρωση των 5 κριτηρίων ΧΩΡΙΣ να απαιτείται να δοθεί η εκφώνηση.
Όσον αφορά το αρχικό ερώτημα, την παρουσίαση των μηνυμάτων προς το χρήστη στο διάγραμμα ροής, το οποίο είχα καταλάβει εξ αρχής, επαναλαμβάνω αυτό που είχα γράψει πρωτύτερα:
Όταν ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΥΜΕ μια κωδικοποίηση σε διάγραμμα ροής, τότε ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΜΕ (όπως έγραψε και ο Ευρυπίδης), μια μια τις εντολές απο το πρώτο στο δεύτερο, χρησιμοποιώντας κάθε φορά το κατάλληλο γεωμετρικό σχήμα (μεταξύ αυτών που παρουσιάζονται στο σχολικό βιβλίο). Το:
Εμφάνισε "Δώσε 2 αριθμούς"
είναι εντολή εξόδου, οπότε θα μπει σε πλάγιο παραλληλόγραμμο. Αν δεν το γράψει ο μαθητής θα πρέπει να χάσει μονάδες καθώς παραλείπει βήματα του αλγορίθμου.