Αποστολέας Θέμα: Ύλη 2008-2009  (Αναγνώστηκε 3564 φορές)

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Ύλη 2008-2009
« στις: 12 Οκτ 2008, 06:23:09 μμ »
Από http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank25_9_08_1833.php

"...Οι ενότητες 3.4 και 3.5 εξετάζονται μόνο ως θεωρία.
Σημείωση
Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο."

Τι σημαίνει;

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #1 στις: 12 Οκτ 2008, 06:27:27 μμ »
Έτσι κι αλλιώς, όταν μια εκφώνηση αναφέρει "...να γράψετε αλγόριθμο..."
προφανώς ζητάει είτε διάγραμμα ροής, είτε ψευδογλώσσα, είτε ΓΛΩΣΣΑ μιας και όλα αυτά αποτελούν μορφές αλγορίθμου.

Συνεπώς πρέπει να σημαίνει κάτι ιδιαίτερο η ξεχωριστή αναφορά που κάνει στη ΓΛΩΣΣΑ;

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 599
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #2 στις: 12 Οκτ 2008, 06:37:19 μμ »
Αναφέρεται σε ασκήσεις σε όλες τις ασκήσεις (αλγόριθμους και προγράμματα). Δηλαδή αν μου λεέι πρόγραμμα εγώ μπορώ να κάνω διάγραμμα ροής; 
Σύμφωνα με αυτή τη πρόταση αν ένας μαθητής για ένα πρόγραμμα γράψει:

Το τμήμα δήλωσης είναι το εξής:
μπλα μπλα...

Ακολουθούν τα βήματα λύσεις του προβλήματος σε διάγραμμα ροής:
μπλα μπλα...

Τι θα βαθμό θα του βάζατε, αν  τα βήματα βέβαια λύνουν το πρόβλημα;
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #3 στις: 12 Οκτ 2008, 07:59:29 μμ »
Έχεις δίκιο. Αυτός που το έγραψε, δεν ξέρω αν το φιλοσόφησε σωστά.

Αν ζητήσεις πρόγραμμα θα παρουσιάσει κάποιος λύση σε ψευδογλώσσα; Οκ το δέχομαι. Να παρουσιάσει τις δηλώσεις (τύποι μεταβλητών) ξεχωριστά; Το δέχομαι.

Αν σωστό, όλες οι μονάδες...

Αλλά αν ζητήσει υποπρόγραμμα φίλε μου, τι θα γράψει ο μαθητής εκτός από ΓΛΩΣΣΑ;

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 599
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #4 στις: 12 Οκτ 2008, 08:26:17 μμ »
 Δεν θα το λύσει αυτό το θέμα ;D
Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #5 στις: 12 Οκτ 2008, 08:31:35 μμ »
θα απαντήσει οτι ήθελε να το λύσει με διάγραμμα ροής, αλλά δεν ξέρει το ΚΑΛΕΣΕ.

μήπως με διακεκομμένη γραμμή;  ;D   ::)

Michael

  • Βετεράνος
  • ****
  • Μηνύματα: 79
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #6 στις: 12 Οκτ 2008, 09:23:50 μμ »
Πραγματικά, αυτή η οδηγία μόνο σύγχυση προκαλεί σε κάποιους και δεν έχει νόημα από τη στιγμή που η επιτροπή εξετάσεων έχει δύο (τουλάχιστον) τρόπους να σε "κλειδώσει".
Ο ένας είναι να σου ζητήσει ρητά και ξεκάθαρα στην εκφώνηση "να γράψεις πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ..." και ο άλλος (πιο "ύπουλος") να σου ζητήσει "αλγόριθμο" μεν, με υποπρογράμματα δε.
Εν ολίγοις, αυτή η οδηγία βρίσκεται (ακόμα) εκεί, για καθαρά διακοσμητικούς λόγους.  :D

Καρκαμάνης Γεώργιος

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 1095
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #7 στις: 13 Οκτ 2008, 01:19:16 πμ »
Η οδηγία αυτήν νομίζω ότι έχει την θεωρητική εφαρμογή και την πρακτική εφαρμογή.
Κατά την θεωρητικά εφαρμογή : μπορεί ένας μαθητής να διατυπώσει έναν αλγόριθμο ακόμη και φυσική γλώσσα ή σε ελεύθερο κείμενο. (Βεβαία θα καλούσαμε έναν φιλόλογο για να διορθώσει το γραπτό καθώς θα καταντούσε έκθεση)
Κατά την πρακτική εφαρμογή : Όταν ζητείται αλγόριθμός ο μαθητής να γράψει σε ψευδογλώσσα και όταν ζητείται πρόγραμμα σε ΓΛΩΣΣΑ

papet

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 48
    • Σεληνιακό Πάρκο - Σκέψεις και Ημέρες
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #8 στις: 14 Οκτ 2008, 12:51:16 πμ »
Όταν πρωτοδιάβασα αυτή τη φράση, μου έκανε κι εμένα εντύπωση. Η εξήγηση που έδωσα στον εαυτό μου είναι η εξής: Στα θέματα των εξετάσεων αναφέρεται ότι (θεωρητικά τουλάχιστον -άλλο θέμα αυτό-) οποιαδήποτε επιστημονικά τεκμηριωμένη απάντηση είναι αποδεκτή. Η ΓΛΩΣΣΑ όμως δεν είναι "αληθινή" γλώσσα προγραμματισμού, αλλά διδακτικό "κατασκεύασμα". Όσο για την τεκμηρίωση της...
Γι' αυτό το λόγο (υποθέτω) όφειλαν να "νομιμοποιήσουν" τη χρήση της, αναφέροντάς την ξεχωριστά και όχι για να τη "συγκρίνουν" με άλλες τεχνικές αναπαράστασης.

ΥΓ. Ελπίζω να βγαίνει νόημα από όσα έγραψα. Είναι αργά και οι φράσεις σχηματίζονται δύσκολα...
May the Force b with u...
papet

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #9 στις: 14 Οκτ 2008, 02:56:42 μμ »
Μα τόσα χρόνια χρησιμοποιύμε τη ΓΛΩΣΣΑ!! Δίκιο έχεις στο συλλογισμό σου, απλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί μπήκε αυτό το κείμενο...

Μήπως για να δώσουμε έμφαση στους τύπους των μεταβλητών και στην ψευδογλώσσα;;;

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1466
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #10 στις: 14 Οκτ 2008, 05:27:31 μμ »
Εντελώς πληροφοριακά το κείμενο αυτό συνοδεύει την ύλη ΑΕΠΠ εδώ και χρόνια. Δεν είναι κάτι καινούριο και προφανώς είναι ένα απλό copy-paste απο παλαιότερα χρόνια.

Η ίδια σημείωση υπήρχε ακόμα πριν μπει το 10 κεφάλαιο στην ύλη, όπου υπήρχε κάποιο νόημα. Το θέμα είναι ότι οι ασκήσεις του 10ου Κεφαλαίου λύνονται μονο σε ΓΛΩΣΣΑ και θα έπρεπε να διορθωθεί η σημείωση, για να μην αφήνει υπονοούμενα...
« Τελευταία τροποποίηση: 14 Οκτ 2008, 10:42:53 μμ από Laertis »
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #11 στις: 14 Οκτ 2008, 08:17:11 μμ »
Παρατήρηση απο ύλη 2005-2006:

"Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο."


Το θυμόμουν αυτό ρε Γιώργο, αλλά νόμιζα οτι ήταν άλλη η διατύπωση...

Ο σοφός Λαέρτης, άλλη μια φορά μίλησε σωστά...

ntzios kostas

  • Καθηγητής Πληροφορικής
  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2010
  • *
  • Μηνύματα: 599
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #12 στις: 14 Οκτ 2008, 09:46:24 μμ »
Καλά τι να πω. Εδώ παλεύουμε να για να βγάλουμε μια άκρη με τις ανακρίβειες του βιβλίου έχουμε ανακρίβειες και στην ύλη τώρα. Όλα τόσο επιπόλαια; Μπήκε η φράση του 2005 έτσι ξερά. Για σκεφτείτε τον καινούργιο συνάδελφο που κάνει πρώτη φορά το μάθημα. Τι άκρη βγάζει με αυτή τη φράση;


Κανένας από αυτούς δεν βλέπει τη προσπάθειά μας. Το χρόνο που χαλάμε για να εξηγήσουμε το ανεξήγητο. Είχαμε μια παρέμβαση 4 γραμμές για την είσοδο αλγόριθμου αφού στείλαμε πρώτα email. Μόνοι τους δεν μπορούν να παρέμβουν και να μπουν σε όποια συζήτηση.



Το μάθημα Ανάπτυξη Εφαρμογών δεν έχει σαν στόχο την εκμάθηση κάποιου συγκεκριμένου προγραμματιστικού περιβάλλοντος ούτε την καλλιέργεια προγραμματιστικών δεξιοτήτων από τη μεριά των μαθητών. Δεν αποσκοπεί στη λεπτομερειακή εξέταση της δομής, του ρεπερτορίου και των συντακτικων κανόνων κάποιας γλώσσας...

ggfiogos

  • ΠΛΗΝΕΤ
  • *
  • Μηνύματα: 184
    • 2o Γενικό Λύκειο Ναυπλίου
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #13 στις: 15 Οκτ 2008, 09:30:47 πμ »
θα απαντήσει οτι ήθελε να το λύσει με διάγραμμα ροής, αλλά δεν ξέρει το ΚΑΛΕΣΕ.

μήπως με διακεκομμένη γραμμή;  ;D   ::)

Θα το κάνει με χρήση συνάρτησης αναθέτοντας τιμή σε ορθογώνιο και νέο διάγραμμα για τη συνάρτηση ;D  ;D  ;D

Πάντως θα ήθελα να ρωτήσω αν κάποιος μαθητής απαντούσε με pascal ή C ή άλλη γλώσσα τότε τι θα γινόταν; Κάποτε έλεγε ότι μπορούσες...
Λέων Προκόπης
2ο ΓΕΛ Ναυπλίου

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1466
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: Ύλη 2008-2009
« Απάντηση #14 στις: 15 Οκτ 2008, 12:31:36 μμ »
Μέχρι και το 2002 που το διδακτικό πακέτο ήταν πολλαπλό (2 βιβλία) και ο καθηγητής επέλεγε τι θα διδάξει ίσχυε όντως αυτό που λες γιατί το ένα απο τα 2 βιβλία δίδασκε στην ουσία Pascal. Τότε μου είχε τύχει να βαθμολογήσω γραπτά με λύσεις σε Pascal, Basic ή C τα οποία δεχόμασταν κανονικά
Τώρα προφανώς απο την ύλη του μαθημάτος είναι σαφές ότι οι λύσεις διατυπώνονται μόνο αλγοριθμικά ή σε ΓΛΩΣΣΑ. Απο τότε δε μου έτυχε να βαθμολογήσω τέτοιου είδους λύση αλλά αν μου τύχει στο μέλλον θα το βαθμολογήσω και πάλι κανονικά.
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola