Αποστολέας Θέμα: Μηνύματα αλληλεπίδρασης στον αλγόριθμο.  (Αναγνώστηκε 2488 φορές)

Apple

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 9
Μηνύματα αλληλεπίδρασης στον αλγόριθμο.
« στις: 23 Σεπ 2008, 12:55:38 μμ »
Διδάσκω για πρώτη φορά το μάθημα φέτος και έχω την εξής απορία όσον αφορά τα μηνύματα αλληλεπίδρασης με τον "υποθετικό χρήστη" :
Βλέπω τα παραδείγματα στο σχολικό βιβλίο όπως και σε πολλά βοηθήματα και μερικές φορές χρησιμοποιούν διαγνωστικά μηνύματα του τύπου:
Εμφάνισε " Δώσε δύο ακέραιους αριθμούς:"
Τις περισσότερες φορές όμως δεν τυπώνονται τέτοια μηνύματα και πάμε κατευθείαν στις εντολές Διάβασε .....
Τι είναι πιο σωστό από τα δύο?
Θεωρώ ότι πρέπει πάντα να εμφανίζουμε ένα μήνυμα πριν διαβάσουμε κάτι (όπως τα έχω φρέσκα από τη σχολή  :)), ωστόσο φοβάμαι μην αυτό αποτελεί πλεονασμό στις εντολές με ότι συνεπάγεται αυτό...
Η εμπειρία σας θα με βοηθήσει...
Ευχαριστώ για το χρόνο και συγχαρητήρια για το forum με έχει βοηθήσει πάρα πάρα πάρα πολύ!

Laertis

  • Γενικός διαχειριστής
  • *****
  • Μηνύματα: 1466
  • Δεν αντέχω την (συμ)-πίεσηηη .......
    • ΑΣΚΗΣΕΙΣ-ΘΕΜΑΤΑ ΑΕΠΠ
Απ: Μηνύματα αλληλεπίδρασης στον αλγόριθμο.
« Απάντηση #1 στις: 23 Σεπ 2008, 01:12:33 μμ »
Δεν είναι υποχρεωτικό να εμφανίζονται μηνύματα κατά την είσοδο ή έξοδο ενός αλγορίθμου παρά μόνο αν το ζητά η ίδια η άσκηση. Βέβαια δεν είναι λάθος κάποιος να χρησιμοποιεί την εμφάνιση μηνυμάτων όταν δεν ζητείται απο την εκφώνηση. Σε περίπτωση που ζητείται απο την εκφώνηση (και) η εμφάνιση μηνύματος τότε βαθμολογείται αντίστοιχα.
Παράδειγμα :

Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος ...μπλα μπλα ....και να εμφανίζει το μήνυμα ΧΡΕΩΣΗ και το ποσό χρέωσης σε ευρώ.

Εδώ προφανώς ζητείται η εμφάνιση μηνύματος στην έξοδο μαζί με τη μεταβλητή και είναι υποχρεωμένος ο μαθητής να το κάνει
Νικολακάκης Γιώργος
Μηχανικός Η/Υ Συστημάτων
Καθηγητής Πληροφορικής
http://users.sch.gr/gnikola

Apple

  • Νέος
  • *
  • Μηνύματα: 9
Απ: Μηνύματα αλληλεπίδρασης στον αλγόριθμο.
« Απάντηση #2 στις: 23 Σεπ 2008, 01:22:48 μμ »
Η ερώτηση μου αφορούσε τα μηνύματα κατά την είσοδο δεδομένων στον αλγόριθμο. Από ότι καταλαβαίνω από την απάντηση σας, είναι στην ευχέρεια του μαθητή αν θα βάλει ένα τέτοιο βοηθητικό μήνυμα στον αλγόριθμο ή όχι. Έκανα την ερώτηση γιατί σε ελάχιστες ασκήσεις ύπαρχει εκφώνηση που να λέει ότι πρέπει να τυπωθεί κατάλληλο μήνημα κατά την είσοδο δεδομένων στον αλγόριθμο.
Ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκριση!

dkotanid

  • ΠΛΗΝΕΤ
  • *
  • Μηνύματα: 66
  • Να μην επιθυμείς αδύνατα πράγματα.
Απ: Μηνύματα αλληλεπίδρασης στον αλγόριθμο.
« Απάντηση #3 στις: 23 Σεπ 2008, 02:17:22 μμ »
Είναι σωστή παρατήρηση σου από άποψη ευχρηστίας λογισμικού αλλά στην παρούσα μεθοδολογία εστιάζουμε πιστεύω στη δημιουργία αλγόριθμων και προγραμμάτων σε ψευδογλώσσα (ΓΛΩΣΣΑ) για την επίλυσης προβλημάτων και όχι για τη δημιουργία προγραμμάτων για την αγορά, οπότε αν δε ζητηθεί ρητά από την εκφώνηση του προβλήματος παραβλέπεται στα πλαίσια του μαθήματος χωρίς όμως να μην γίνεται καμία αναφορά μηνυμάτων με την εντολή εμφάνισε ώστε να καταλάβει ο μαθητής ότι η χρήση της είναι για να εμφανίσω και μηνύματα που θα επιλέξω εγώ να εμφανίσω χωρίς να μου το έχει ζήτηση το πρόβλημα., για να εμφανίσω μόνο την έξοδο.
Μη μου τους κύκλους τάραττε
Αρχιμήδης

Παναγιώτης Τσιωτάκης

  • Ομάδα Νέου Λυκείου
  • *
  • Μηνύματα: 3219
  • I love you 3000
    • Panagiotis Tsiotakis
Απ: Μηνύματα αλληλεπίδρασης στον αλγόριθμο.
« Απάντηση #4 στις: 23 Σεπ 2008, 03:58:49 μμ »
... στην παρούσα μεθοδολογία εστιάζουμε πιστεύω στη δημιουργία αλγόριθμων και προγραμμάτων σε ψευδογλώσσα (ΓΛΩΣΣΑ) για την επίλυσης προβλημάτων και όχι για τη δημιουργία προγραμμάτων για την αγορά...

Ακριβώς.

Πιθανώς στη ΓΛΩΣΣΑ να έχει νόημα, αν χρησιμοποιούμε προγραμματιστικό περιβάλλον, στη σχεδίαση της λύσης στο χαρτί όμως κάτι τέτοιο δεν είναι απαραίτητο...

pgrontas

  • Ομάδα διαγωνισμάτων 2016
  • *
  • Μηνύματα: 1326
  • There are always possibilities...
Απ: Μηνύματα αλληλεπίδρασης στον αλγόριθμο.
« Απάντηση #5 στις: 23 Σεπ 2008, 07:14:37 μμ »
Θεωρώ πολύ τραβηγμένο να συγκρίνουμε την εμφάνιση ενός προτρεπτικού μηνύματος του στυλ "Δώσε δύο αριθμούς" με προγράμματα για την αγορά. Ούτε νομίζω ότι αποσπά τον μαθητή από την μεθοδολογία. Ίσα ίσα σε κάποιες περιπτώσεις όπως στην εισαγωγή δεδομένων με συνεχόμενη επαλήθευση εισόδου με κάποια δομή επανάληψης μπορεί να βοηθά τον μαθητή να μπει στο πετσί του ρόλου, όπως λέμε.
Εγώ προσωπικά είμαι της άποψης ότι καλό είναι να μπαίνουν - και το προτείνω - ως απλή σύσταση βέβαια και χωρίς να τίθεται βαθμολογικό θέμα.

A man provided with paper, pencil, and rubber, and subject to strict discipline is in effect a universal machine - Alan Turing

dkotanid

  • ΠΛΗΝΕΤ
  • *
  • Μηνύματα: 66
  • Να μην επιθυμείς αδύνατα πράγματα.
Απ: Μηνύματα αλληλεπίδρασης στον αλγόριθμο.
« Απάντηση #6 στις: 23 Σεπ 2008, 10:00:52 μμ »
Συμφωνώ με τα παραπάνω και τα θεωρώ ευνόητα, απλά πρέπει να υπάρχει η χρυσή τομή ανάμεσα στα απαραίτητα και τα υπερβολικά, γιατί αλλιώς θα είναι το γραπτό ένα μπέρδεμα για το μαθητή και ένα μπέρδεμα για εμάς. Όπως ένας επιπλοποιός πριν φτιάξει το έπιπλο κάνει ένα καλό πρόχειρο σχέδιο, έτσι και εμείς (+μαθητές) κάνουμε έναν καλό λειτουργικό αλγόριθμο. Μετά, στην κωδικοποίηση σε πραγματική ΓΛΩΣΣΑ προγραμματισμού, μπορούν να μπουν τα παραπάνω σχόλια.
Μη μου τους κύκλους τάραττε
Αρχιμήδης