Το μέλλον (ποιό;;) της πληροφορικής στο σχολείο

Ξεκίνησε από ptsiotakis, 16 Μαΐου 2005, 10:54:39 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

Δημήτρης Κυριακός

 
Εξελίξεις ...

Στο http://www.xkatsikas.gr/protasiPI.htm βρίσκεται
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΥΟ ΚΥΡΙΩΝ ΤΥΠΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ -  ΣΧΕΔΙΟ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΥΟ ΚΥΡΙΩΝ ΤΥΠΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ

Επισης δείτε στο http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=215 -

 Πρόταση ομάδας εκπαιδευτικών Πληροφορικής της Δ' Αθήνας

Με τιμή

Δημήτρης Κυριακός
Καθηγητής Πληροφορικής ΠΕ19

Aris Louvris

H ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΔΥΟ ΚΥΡΙΩΝ ΤΥΠΩΝ ΛΥΚΕΙΟΥ από Π.Ι.
είναι αναρτημένη στο:
http://www.pi-chools.gr/download/press/dt26_4_05.doc
Στις 27/5 έγινε η συνάντηση του Ν.Καλογερόπουλου, Σ.Τσαπέλα με τον Γ. Παπαδόπουλο και του παραδόθηκε το υπόμνημα που έιχε συνταχθεί παρουσία και συμμετοχή του ΔΣ της ΠΕΚΑΠ και ΕΠΥ καθώς και το ολοκληρωμένο κείμενο που έχει συνταχθεί εδώ και καιρό και είναι αναρτημένο στο site της ΠΕΚΑΠ (www.pekap.gr)

Aναφέρω περιληπτικά τα συμπεράσματα από τη συνάντηση τα οποία είναι τα εξής:

α) Οι άμεσες αλλαγές που προτίθενται να γίνουν θα αφορούν το ΕΛ όπου προβλέπεται να γίνει μία κατεύθυνση η Θετική - Τεχνολογική
β) Το μάθημα ΑΕΠΠ πιθανό να γίνει μάθημα Γενικής Παιδείας γι όλες τις κατευθύνσεις και αυξημένης βαρύτητας για εκείνους τους μαθητές που θα δηλώσουν σχολές της Τεχνολογικής- Πληροφορικής. Δεν υπάρχει σκέψη μέχρι στιγμής να βγεί το μάθημα από τα πανελληνιως εξεταζόμενα τα οποία θα είναι 6.
γ) Το μάθημα των Εφαρμογών Η/Υ και Εφαρμογών Πληροφορικής που διδάσκεται και στις 3 τάξεις σαν επιλογή και δεν λαμβάνεται υπόψη στο τελικό ΜΟ του μαθητή πρόκειται να γίνει υποχρεωτικά εξεταζόμενο τουλάχιστον στην Α ή Β του ΕΛ.
δ) Το Γ/σιο προς το παρόν παραμένει ως έχει, το ίδιο ισχύει και για την ΤΕΕ.

apoxen

θέλω να πώ ένα πράγμα: Όταν είδα τί βιβλία έχουν οι μαθητές στα μαθητικά τους χρόνια (Γυμνάσιο-Λύκειο) και εντόπισα τη δυνατότητα που έχουν να μάθουν κάτι από την ΕΠΙΣΤΗΜΗ της Πληροφορικής (και όχι μόνο να είναι παθητικοί χρήστες) αισθάνθηκα "αδικημένος" που στα χρόνια μου ΔΕΝ είχαμε καμμία δυνατότητα να μάθουμε τέτοια αντικείμενα και να πάμε στα Πανεπιστήμια ξέροντας έστω τί εστί Η/Υ. Όποιοι σχεδιάζουν να αποσύρουν τα μαθήματα της Πληροφορικής από τα σχολείο πρόκειται να διαπράξουν το μεγαλύτερο (παιδαγωγικό) λάθος!!! Δώστε την ευκαιρία στη νεολέα να γνωρίσει την τεχνολογία, να έλθει σε επαφή με αντικείμενο που είναι δυναμικό και άμεσα συνυφασμένο με την εξέλιξη.
Συνάδελφοι, είναι καιρός να δώσουμε να καταλάβουνε κάποιοι πως είμαστε εδώ παρόντες στις εξελίξεις, και κανείς δεν μπορεί να μας προσπεράσει!! :whip:

pspirid

τελικά ποιο είναι το μέλλον της Πληροφορικής στα σχολεία?? Απο ότι βλέπουμε οι θέσεις μειώνονται, οι ώρες μειώνονται και απ' ότι λένε θα βγάλουν και το μάθημα ΑΕΠΠ απο τις πανελλαδικές εξετάσεις...
Οι καθηγητές Γαλλικής και Γερμανικής κατάφεραν να διδάξουν στα Δημοτικά πρωινή ζώνη και η Πληροφορική έμεινε απέξω??? Δεν μπορώ να καταλάβω τι και πώς το σκέφτονται με την ειδικότητά μας......

evry

Πιστεύεις ότι οι καθηγητές πληροφορικής έχουν τα προσόντα να διδάξουν στο δημοτικό;

Παράθεση από: pspirid στις 08 Ιουν 2006, 02:04:54 ΜΜ
τελικά ποιο είναι το μέλλον της Πληροφορικής στα σχολεία?? Απο ότι βλέπουμε οι θέσεις μειώνονται, οι ώρες μειώνονται και απ' ότι λένε θα βγάλουν και το μάθημα ΑΕΠΠ απο τις πανελλαδικές εξετάσεις...
Οι καθηγητές Γαλλικής και Γερμανικής κατάφεραν να διδάξουν στα Δημοτικά πρωινή ζώνη και η Πληροφορική έμεινε απέξω??? Δεν μπορώ να καταλάβω τι και πώς το σκέφτονται με την ειδικότητά μας......
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

NickTheGreek

Στην πρωινή μου δουλεία είμαι System Admin σε Τράπεζα και οι εξελίξεις στον τραπεζικό χώρο είναι καταιγιστικές...το τρένο της πληροφορικής είναι πια υπερηχητικό και πρέπει κάποιος να κρατιέται πολύ γερά πάνω του για να αντέξει στο ταξίδι. Οπότε το ερώτημα είναι: εκτός από βασικές, σημαντικές μεν αλλά ξεπερασμένες σε κάποιο βαθμό δε, γνώσεις μήπως θα έπρεπε η πληροφορική να αποτελεί το πιο δυναμικό μάθημα στα σχολεία ? Το λέω γιατι σε μερικά χρόνια αν μείνει ως έχει δεν θα συγκινεί τόσο το ενδιαφέρον σε 17άρηδες που κυριολεκτικά τα έχουν δεί όλα από πριν... δεν παίζουν μόνο παιχνίδια με τον Η/Υ τα παιδιά στο σπίτι...

Η κατάσταση μοιάζει με την γεωγραφία του δημοτικού όταν το βιβλίο μέσα από λιγοστές φωτογραφίες προσπαθεί να δείξει χώρες σε παιδιά που έχουν δεί 300+ ταινίες μεγάλου μήκους στην τηλεόραση, έχουν ακούσει μουσική από 20+ χώρες σε MP3 και έχουν μέσω διαδικτύου "ταξιδέψει" σχεδόν σε όλο τον πλανήτη.

Τα απογεύματα διδάσκω το μάθημα αυτό σε μαθητές Γ' Λυκείου και προσπαθώ να τους αφιερώνω 5 λεπτά στο τέλος (ναί, έστω 5 λεπτά !) για συζήτηση περί της Πληροφορικής ως πραγματικότητας και λιγότερο ως μαθήματος ή επιστήμης...



The Fairy Tale of YourForum | [url=h

evry


    Και όμως είναι όπως το λες. Οι 17άρηδες δεν έχουν δει τιποτα (στην συντριπτική πλειοψηφία τους) και παίζουν μόνο παιχνίδια στο σπίτι. Άντε να σερφάρουν και λίγο στο Internet να μπουν στο Mad.
Κάνεις λάθος αν νομίζεις ότι τα παιδιά έχουν καλή σχέση με την τεχνολογία ή με την πληροφορική. Δεν ξέρουν τι τους γίνεται. Επειδή ξέρουν να τραβάνε βίντεο με το κινητό ή να παίζουν παιχνίδια στον Η/Υ δεν σημαίνει ότι ξέρουν πληροφορική ή ότι αξιοποιούν τις δυνατότητες που έχει. Πόσοι σημερινοί δεκαεφτάρηδες ξέρουν να στήσουν ένα site, ή έστω χρησιμοποιούν bitorrent, emule, dc++ για να κατεβάζουν ταινίες;  Πόσοι ασχολούνται ερασιτεχνικά με τον προγραμματισμό; Δες πόσοι συμμετέχουν στους διαγωνισμούς πληροφορικής και ποιοι είναι αυτοί που αριστεύουν. Πάντα στους πρώτους υπάρχει μαθητής ή μαθητές από ιδιωτικό σχολείο το οποίο αφιερώνει εκτός προγράμματος 2 ώρες την εβδομάδα για προτετοιμασία για αυτόν τον διαγωνισμό. Δυστυχώς οι μαθητές που ασχολούνται ερασιτεχνικά με την πληροφορική και την αγαπάνε είναι πολύ λίγοι.
             Τα παραπάνω τα λέω από την μικρή εμπειρία μου αλλά επειδή έχω διδάξει σε διάφορες περιοχές (και επαρχία (Κυκλάδες) αλλά και Αθήνα) δεν βρήκα ούτε έναν μαθητή να μπορεί να δώσει στον διαγωνισμό πληροφορικής (φέτος είμαι σε ένα από τα καλύτερα σχολεία της Γ Αθήνας με 400 παιδιά). Αντιθέτως πολλοί έδιναν και πέρναγαν την πρώτη φάση του διαγωνισμού της Μαθηματικής Εταιρείας. Αυτό κάτι σημαίνει. Αλλά και γενικότερα το αν το μάθημα το κάνεις σωστά μπορεί να γίνει πολύ δυναμικό μάθημα. Αν δηλαδή τους δείξεις πως φτιάχνουν ιστοσελίδες, 1-2 σκριπτάκια Javascript, πως να ανεβάζουν και να παραματροποιούν ένα forum, portal σε php/mysql πολλοί συγκινούνται.
            Ο βασικός λόγος για αυτό είναι ότι το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα δεν μαθαίνει στα παιδιά να αγαπούν τη γνώση, τη βλέπουν σαν εξαναγκασμό. Κάθε είδος γνώσης. Ξερώ ότι αυτό που θα πω είναι σκληρό αλλά τα περισσότερα παιδιά πραγματικά μισούν τη γνώση, κάθε είδος της και ειδικά αυτό που κατακτιέται με πολύ κόπο και θέλει πολύ χρόνο. Και αυτό ακριβώς θέλει η πληροφορική για να κατακτηθεί "Χρόνο και κόπο" . Τα παιδιά όμως έχουν μάθει να κουράζονται λίγο και να αμοίβονται για αυτό με υψηλούς βαθμούς για να περάσουν αύριο σε μια σχολή στην οποία θα ανακαλύψουν ότι δεν τους αρέσει.

Καλημέρα
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

NickTheGreek

Καλημέρα :)

όσα από τα παιδιά έμαθαν έτσι έμαθαν από εμάς, και αποκλειστικού υπεύθυνοι είμαστε εμείς : γονείς, σχολικοί καθηγητές, φροντιστήρια, η πολιτεία με αυτή τη σειρά. Τους μάθαμε οτι μόνο ο τερματισμός αξίζει και όχι το ταξίδι, ζητάμε μόνο τη νίκη της ομάδας μας και όχι τόσο την καλή εμφάνιση, θέλουμε το πτυχίο μόνο και όχι την γνώση, απαιτούμε τον βαθμό αλλά όχι την εξέλιξη.

Το δείγμα που έχεις δουλέψει είναι σεβαστό και δεν μπορώ παρά να συμφωήσω. Όμως διατηρώ κάποια forum με αρκετά μελή και μου έχει κάνει εντύπωση σε θέματα scripting & κώδικα πόσο διαφέρει ο 15χρονος Άγγλος / Αμερικανός ( για Φινλανδός ας μην το θίξουμε καν ) από τον 15χρονο έλληνα, μέχρι και παροχή υπηρεσιών έχω πληρώσει σε παιδιά 14-16 χρονών για δουλειές κώδικα που μου έχουν κάνει.

Τα παιδιά έχουν απόλυτο δίκιο να μισούν ένα εκπαιδευτικό σύστημα που του μετατρέπει σε στρατιωτάκια και η ευθύνη πλέον στα χέρια μας.

Πάντως, επειδή κινούμαι σε χώρους όπου τα παιδιά είναι πολύ πιο ελεύθερα από ότι στο σχολείο όπου έχουν την ταμέλα του μαθητή (άρα υιοθετούν και την συμπεριφορά που - νομίζουν - οτι του ταιριάζει ) σου λέω πως σε Internet cafe, σε chat room, σε forums, θα δείς οτι και το eMule / Limewire ξέρουν, θα δείς οτι όλο Rapidshare κωδικούς ζητάνε και μέχρι και τεχνικές συμβουλές για ADSL routers αναζητούν. όσο για το gaming, face it, μιλάμε για την μεγαλύτερη βιομηχανία ψυχαγωγίας / διασκέδασης του 21ου αιώνα, σύντομα θα ξεπεράσει εισπρακτικά το Hollywood. Από εκεί και πέρα, είναι σαν την τηλεόραση : όλοι έχουμε μια τουλάχιστον, αλλά δεν βλέπουμε όλοι σαπουνόπερες.

Με κίνδυνο να γίνω κουραστικός το ξαναλέω : υπάρχουν - πάρα πολλοί - πιτσιρικάδες στον κυβερνοχώρο που μπροστά τους υστερούμε πάρα πολύ προγραμματιστικά.

Εκείνοι εξάλλου είναι ψηφιακοί ιθαγενείς, εμείς ψηφιακοί μετανάστες. Εμείς μάθαμε τη φωτογραφία από το film, ένα παιδάκι σήμερα, ακόμα και 3 χρονών, όταν το φωτογραφίσεις ψάχνει να δεί τον εαυτό του σε LCD display



The Fairy Tale of YourForum | [url=h

evry

Ναι δεν αμφίβαλλω ότι υπάρχουν κάποια παιδιά που ξέρουν αρκετά πράγματα, όμως αυτά είναι μια πολύ μικρή μειοψηφία. Το ποσοστό των μαθητών που ασχολούνται είναι απελπιστικά χαμηλό. Απλά εσύ έχεις την τύχη στους χώρους που κινείσαι να συναναστρέφεσαι με αυτή τη μειοψηφία οπότε σου δημιουργείται μια πλασματική εντύπωση. Εγώ μιλάω για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού. Ότι δηλαδή αυτοί που "σκαλίζουν" λίγο παραπάνω του Η/Υ είναι απελπιστικά λίγοι και είσαι τυχερος αν έχεις έστω και έναν στην τάξη σου.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

toufeki

...είμαστε μόνο 6 που μιλάμε εδώ :'(

Εγώ λέω να πάρουμε ένα ψηφιακό ταξί και να πάμε να τα πούμε καλύτερα σε ψηφιακό καφενείο.

....βάζω ακόμα μια συνάδελφο στην παρέα μέσα από τις απόψεις τις που έστειλε σε όλους τους καθηγητές Δωδ/νήσου.

Να σημειώσω εδώ ότι μετά την σύμβουλό μου, οι παρακάτω απόψεις είναι μόλις το 2ο mail που έλαβα ως μέλος της λίστας των καθηγητών πληροφορικής Δωδεκανήσου.

Επίσης δείτε και την πρώτη αντίδραση για το θέμα από την σύμβουλο Πληροφορικής Τσαμπίκα:

"Παναγιώτη ετοιμάζω ένα σχόλιο στο blog για το θέμα αυτό, που θα το στείλω και στη λίστα μετά. Το ότι δεν απαντούν οι συνάδελφοι στο μήνυμα σου με τις πραγματικά εύστοχες παρατηρήσεις δεν σημαίνει ότι αδιαφορούν ή ότι δεν προβληματίζονται, ή ότι δεν οργίζονται. Απλώς και στον κλάδο μας αλλά και γενικότερα, η δημόσια έκθεση των απόψεών μας, ακόμα κι αν είναι για σπουδαία, καθοριστικά για τη ζωή μας θέματα,  είναι μια διαδικασία ρίσκου, δύσκολη, καινούργια, στην οποία ο καθένας δεν έχει συνηθίσει, δεν έχει πεισθεί ή απλά δεν θέλει να μπαίνει. Ακόμα κι αν οι περισσότεροι από μας εκθέτουμε προσωπικά μας δεδομένα με έμμεσο ή άμεσο τρόπο στο διαδίκτυο, η τοποθέτηση για πολιτικά, ιδεολογικά ή ακόμα και για εργασιακά θέματα, φαίνεται να αποτελεί ακόμα ταμπού.

Το ζήτημα είναι όταν θα έρθει η «κρίσιμη στιγμή» να είμαστε συνειδητοποιημένοι και ενωμένοι κάτω από μια οπτική όχι συντεχνιακή, αλλά που θα υπηρετεί πραγματικά τις ανάγκες μιας ανθρωπιστικής σύγχρονης εκπαίδευσης. Θα είμαστε???  "


Σημ: ορίστε! από τα νεύρα μου τα έκανα κουλουβάχατα. Αλλού ήθελα να απαντήσω και αλλού απάντησα. Θέλω οπωσδήποτε μια ψηφιακή οριζοντιοποίηση για να συνέλθω.