Τι σχέση έχουν με το μάθημα ΑΕΠΠ, έτσι όπως προσεγγίζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση:
1. η παράγραφος 2.2
2. το παράδειγμα 12 στο κεφάλαιο 2 (πολλαπλασιασμός αλά ρωσικά)
3. η παράγραφος 3.1
4. το κεφάλαιο 4 (4.1 και 4.2)
5. το κεφάλαιο 6 (ώστε η PROLOG είναι μη διαδικασιακή γλώσσα, είχα ξεχάσει τον ορισμό της σημασιολογίας από την Α’ Γυμνασίου, η OCCAM υποστηρίζει παράλληλο προγραμματισμό!!)
Το βιβλίο πάσχει και χρειάζεται αλλαγές, αλλά πότε προβλέπεται να γίνει κάτι τέτοιο; Και μέχρι τότε τι κάνουμε;
Καλώς ή κακώς, παρουσιάζεται στο βιβλίο ο τμηματικός προγραμματισμός μόνο σε ΓΛΩΣΣΑ, καλώς ή κακώς το βιβλίο είναι αυτό που είναι, δεν έχει αλλάξει ακόμη, αυτό είναι το δεδομένο
1. Ξαναρωτάω λοιπόν: Στα εσπερινά πέρυσι που ζήτησε το θέμα 2 μετατροπή από διάγραμμα ροής σε πρόγραμμα (!!) δεν ήταν αντιπαιδαγωγικό και απαράδεκτο; Αν κάποιος έγραφε αλγόριθμο θα έπαιρνε τα μόρια; Άν έγραφε φυσική γλώσσα κατά βήματα; Γιατί ζήτησε αλγόριθμο αφού «Οι μαθητές θα μπορούν να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων είτε σε οποιαδήποτε μορφή παράστασης αλγορίθμου είτε σε «ΓΛΩΣΣΑ» όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο». ΓΙΑΤΙ ΖΗΤΗΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ;;
2. Ξαφνικά, το εκπαιδευτικό σύστημα είναι ένα σύστημα που προάγει την ελεύθερη και την κριτική σκέψη; Στα μαθηματικά που είναι επίσης ένα μάθημα που μπορεί να προάγει τα παραπάνω συμβαίνει αυτό; Για να προαχθεί η κριτική και συνθετική ικανότητα πρέπει τα παιδιά να μάθουν να χρησιμοποιούν τα εργαλεία που έχουν στα χέρια τους. Μπορεί κάποιος να δημιουργήσει νέα δομή επανάληψης; Η δομή Για γιατί μας χρειάζεται, δεν περιλαμβάνεται στις άλλες; Υπάρχει ο κίνδυνος από την πολύ ελευθερία να έχουμε παρατράγουδα... Το αυστηρά και το ελεύθερα είναι γενικές έννοιες και τις χρησιμοποιούμε πολύ, αλλά τελικά οι μαθητές με την κριτική και ελεύθερη σκέψη και που διαθέτουν και ταλέντο αν θέλετε - πρέπει να τα πειθαρχήσουν ώστε να τα διοχετεύσουν προς την σωστή κατεύθυνση, κατά τη δική μου πάντα γνώμη. Έχω συναντήσει μαθητές στη Γ που δεν ξέρουν να γράψουν σωστά τη λέξη "παράλληλος"
Το σκέπτεστε πρέπει να μπορούν και "να το απεικονίζειν" και αυτό πρέπει γίνεται με πειθαρχημένο (δομημένο?) τρόπο και με τα διαθέσιμα εργαλεία - αυστηρό συντακτικό δεν είναι ότι δεν πρέπει να τροποποιείται σε ένα Για η τιμή του μετρητή εντός του βρόχου; Αυστηρό συντακτικό δεν είναι η μη χρήση της εντολής GOTO; Γιατί επιτρέπουμε αυτούς τους ανελεύθερους κανόνες; Ο Αλγόριθμος που θέλει αυστηρά καθορισμένες ενέργειες μπλα μπλα μπλα είναι αυταρχικός ;
3. Αυτή η ομαδοποίηση πού αναφέρθηκε ρε Παναγιώτη; Πάντως η στολή στο σχολείο δεν είναι καλή ιδέα... σαφώς προτιμούνται τα κοντά μπλουζάκια και οι φουστίτσες
4. Μπορεί κάποιος να μας δείξει πως ένας αλγόριθμος καλεί αλγόριθμο; Επίσημα όμως και υπεύθυνα. Και εν πάση περιπτώσει να μας πει γιατί το κεφάλαιο 10 υπάρχει στην ύλη; Δεν αρκεί η προηγούμενη αναφορά στον τμηματικό προγραμματισμό που γίνεται στα κεφάλαια 1, 4 και 6;; Η διαφορά που έχει ο αλγόριθμος που δέχεται δεδομένα και επιστρέφει αποτελέσματα από τα υποπρογράμματα είναι ότι δεν ξέρουμε πώς να γράψουμε τον αλγόριθμο που καλεί τους άλλους και δέχεται τιμές από αυτούς
ΥΓ: ποιος είναι ο Παναγιώτης;