Θα ήταν μέγα ολίσθημα να κοπούν μονάδες εάν ο μαθητής δηλώσει τις αριθμητικές μεταβλητές ως πραγματικές. Δυστυχώς όμως άκουσα τέτοιες απόψεις από συναδέλφους. Ελπίζω τέτοια σημεία να αποσαφηνιστούν σήμερα στην πειραματική βαθμολόγηση.
Σίγουρα θα ήταν ολίσθημα Σέργιο. Τα λάθη έχουν κάποια ιεράρχηση.
Το πιο σοβαρό (στο οποίο δε κόβουμε βαθμούς) είναι το να αλλάζεις την αλγοριθμική τάξη (πχ εύρεση μεγίστου με πλήρη ταξινόμηση).
Ένα επίπεδο κάτω σε σοβαρότητα λάθους (που πάλι δεν κόβουμε βαθμούς) είναι η άσκοπη χρήση πίνακα, υπό την προυπόθεση βέβαια ότι είναι γνωστό το μέγιστο πλήθος των δεδομένων μας.
Αν δεν κόβουμε στα παραπάνω, είναι δυνατόν να κόψουμε βαθμούς επειδή κάποιος μαθητής χρησιμοποίησε πραγματική αντί για ακέραια μεταβλητή; Τι μας ενοχλεί; Η σπατάλη χώρου μνήμης; Εδώ κάνουμε ότι δε βλέπουμε στους πίνακες που είναι το ίδιο επί το μέγεθος του πίνακα. Για να μην πω για το θέμα της πολυπλοκότητας που φτάνει σε αντιεπιστημονικά επίπεδα.
Καταλήγω στο ότι δεν πρέπει ούτε για αστείο να κοπούν βαθμοί. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι δεν ξέρουμε να ιεραρχήσουμε βασικά πράγματα.