ΘΕΜΑ Α

Ξεκίνησε από evry, 07 Ιουν 2022, 12:47:50 ΜΜ

« προηγούμενο - επόμενο »

evry

Παράθεση από: xara_pap στις 08 Ιουν 2022, 03:36:26 ΜΜΞερουμε αν γίνει αναδιαταξη στο δεντρο αν θα κοπει σιγουρα; υπαρχει καποια πληροφορια απο τα εξεταστικα ΦΑ;
Δεν μπορούμε να ξέρουμε αλλά ακόμα και αν σε κάποιο βαθμολογικό συμφωνήσουν να κόψουν ή να μην κόψουν νομίζω ότι κάποιοι θα κάνουν αυτό που πιστεύουν σωστό. Το πιθανότερο σενάριο κατά την γνώμη μου είναι να κοπούν λίγες μονάδες, αλλά απλά υποθέτω.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι μια τέτοια λύση θα πρέπει να έχουν δώσει πολύ λίγοι μαθητές.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Κατά τη γνώμη μου την οποία έχω εκφράσει σε πολλές συζητήσεις, το λάθος της γραμμής 8 είναι λάθος τύπου και όχι σύνταξης. 
Στο συγκεκριμένο ερώτημα  βέβαια το έσωσαν με τη διευκρίνηση κατά την υλοποίηση.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

pgrontas


Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2022, 03:42:06 ΜΜΔεν μπορούμε να ξέρουμε αλλά ακόμα και αν σε κάποιο βαθμολογικό συμφωνήσουν να κόψουν ή να μην κόψουν νομίζω ότι κάποιοι θα κάνουν αυτό που πιστεύουν σωστό. Το πιθανότερο σενάριο κατά την γνώμη μου είναι να κοπούν λίγες μονάδες, αλλά απλά υποθέτω.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι μια τέτοια λύση θα πρέπει να έχουν δώσει πολύ λίγοι μαθητές.
Η αναδιάταξη θα χάσει σίγουρα μονάδες, θεωρώ πολύ πιθανό να τις χάσει όλες.
Το δύσκολο για μένα θα είναι αν κάποιος μαθητής βάλει όλες τις τιμές σε ένα σωστό δέντρο. Ναι δεν πρόσεξε το μόνο στην εκφώνηση αλλά ξέρει να κάνει εισαγωγή. 
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

evry

Παράθεση από: pgrontas στις 08 Ιουν 2022, 03:55:48 ΜΜΤο δύσκολο για μένα θα είναι αν κάποιος μαθητής βάλει όλες τις τιμές σε ένα σωστό δέντρο. Ναι δεν πρόσεξε το μόνο στην εκφώνηση αλλά ξέρει να κάνει εισαγωγή.
-1 για κάθε ερώτημα, παίρνει τις μισές μονάδες, ίσως και λίγο παραπάνω.
ή -2 μονάδες από όλα. Αυτά τα δυο σχήματα φαίνονται λογικά
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

pgrontas

Παράθεση από: evry στις 08 Ιουν 2022, 04:07:16 ΜΜ-1 για κάθε ερώτημα, παίρνει τις μισές μονάδες, ίσως και λίγο παραπάνω.
ή -2 μονάδες από όλα. Αυτά τα δυο σχήματα φαίνονται λογικά
Συμφωνώ.
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

akalest0s

#65
Παράθεση από: pgrontas στις 08 Ιουν 2022, 03:55:48 ΜΜΗ αναδιάταξη θα χάσει σίγουρα μονάδες, θεωρώ πολύ πιθανό να τις χάσει όλες.
Τεκμηρίωσέ το.
(και δεν εννοώ επιστημονικά, αλλά στα πλαίσια των γνώσεων των μαθητών/διδακτέας ύλης)
"Abstraction is not the first stage, but the last stage, in a mathematical development." MK
"I don't want to write about a high level thing, unless I fully understand about a low level thing" DK

ολγα

Για το Α2:

Στην 1η περίπτωση αν προσθέσω το 20 σαν δεξί παιδί του 19 και το 35 το πάω 1 επίπεδο παρακάτω (ώστε να είναι δεξί παιδί του 20) δεν είμαι o.k. με την εκφώνηση; Λέει η εκφώνηση "στο δένδρο αυτό προστίθεται". Τι σημαίνει προστίθεται; Πού; Ποιος δίδαξε τον τρόπο γενικώς για οποιοδήποτε κόμβο σε οποιοδήποτε δυαδικό δένδρο; (είναι εκτός ύλης)

Θα έπρεπε υποχρεωτικά  να λέει ...ως φύλλο...

Σημείωση 1: Σε εξεταστικό Φ.Α. που εξέταζα συμφωνήσαμε πριν ξεκινήσουμε την εξέταση να δεχθούμε ως σωστό οποιοδήποτε σωστό δ.δ.α. (ακόμα και εκφυλισμένο).

Σημείωση 2: Δεν έχω πελάτες.

pgrontas

Παράθεση από: akalest0s στις 08 Ιουν 2022, 04:19:28 ΜΜΤεκμηρίωσέ το.
(και δεν εννοώ επιστημονικά, αλλά στα πλαίσια των γνώσεων των μαθητών/διδακτέας ύλης)
Έκανα μια εκτίμηση δεν είπα ότι συμφωνώ. 
Το πρόβλημα είναι ότι τότε θα πρέπει να δεχθείς όλα τα πιθανά δένδρα αναζήτησης ως σωστά. 
Η εκφώνηση επίσης λέει στο αρχικό δέντρο το οποίο καταλαβαίνω ότι δεν πρέπει να πειράξεις. 
Δέχομαι πάντως το point σου. 
Programs must be written for people to read, and only incidentally for machines to execute - Harold Abelson

ολγα

Πότε ορίστηκε  η "προσθήκη νέου κόμβου" στο βιβλίο; Το ότι αναφέρεται ένας τρόπος προσθήκης για μια πολύ συγκεκριμένη περίπτωση στις λύσεις (οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις έχουν σωρεία λαθών) δε σημαίνει τίποτα σχετικά με την κακή διατύπωση του ερωτήματος. 
Να σχεδιάσετε το νέο δένδρο όπως θα διαμορφωθεί...
Όπως θέλω το διαμορφώνω. 
Πώς λοιπόν επιτρέπεται να αφαιρεθούν μονάδες από κάποια σωστή "διαμόρφωση" (απ' όπου προκύπτει δ.δ.α.) σαν να ήταν λανθασμένη, τη στιγμή που 
1. δεν ορίζεται η εισαγωγή κόμβου σε δ.δ.α. στο βιβλίο και 
2. η εκφώνηση αναφέρει: "όπως θα διαμορφωθεί";

andreas_p

Προσθήκη κόμβου στο υπάρχον (αρχικό) δένδρο ΣΗΜΑΙΝΕΙ : ΤΗ ρίζα (root) του ΔΕΝ την πειράζεις !
Δεν είχε θέμα η εκφώνηση.

ολγα

Πού το είδες στο βιβλίο ότι αυτό ΣΗΜΑΙΝΕΙ γιατί εγώ δεν το είδα πουθενά. 

evry

#71
Παράθεση από: ολγα στις 08 Ιουν 2022, 05:36:53 ΜΜΠότε ορίστηκε  η "προσθήκη νέου κόμβου" στο βιβλίο; Το ότι αναφέρεται ένας τρόπος προσθήκης για μια πολύ συγκεκριμένη περίπτωση στις λύσεις (οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις έχουν σωρεία λαθών) δε σημαίνει τίποτα σχετικά με την κακή διατύπωση του ερωτήματος.
Να σχεδιάσετε το νέο δένδρο όπως θα διαμορφωθεί...
Όπως θέλω το διαμορφώνω.
Αν δεν έπαιζε ρόλο ο τρόπος διαμόρφωσης δεν θα έλεγε όπως θα διαμορφωθεί.
Άρα παίζει ρόλο και δεν μπορείς να το διαμορφώσεις όπως θέλεις.
Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί αυτός ο εκνευρισμός και η επιθετικότητα (δεν αναφέρομαι μόνο σε σένα). Υπάρχει μια άποψη την οποία ο κάθε ένας τεκμηριώνει με τα δικά του επιχειρήματα. Δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξω την δική μου η οποία είναι ότι ή πρέπει να κοπούν μονάδες ή να ακυρωθεί το ερώτημα.
Δέχομαι ότι το θέμα έχει πρόβλημα και ότι θα αδικηθούν μαθητές αλλά δεν είναι δυνατόν να πάρουν τις ίδιες μονάδες αυτοί που θα δώσουν ένα εκφυλισμένο δυαδικό δέντρο/λίστα και αυτοί που θα δώσουν το σωστό δυαδικό δέντρο
Επίσης το παράδειγμα του βιβλίου δεν είναι και ένα τόσο απλό παράδειγμα. Θα έλεγα ότι είναι εξαιρετικά αναλυτικό, αν το δείτε.
Η άσκηση υπάρχει στο βιβλίο και είναι εντός ύλης.

Πάντως δεν υπάρχει λόγος να υπάρχουν τέτοιοι διαξιφισμοί, το θέμα είναι τι θα κάνουν οι βαθμολογητές και όχι εμείς.

What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr

Foto

#72
Φαίνεται πολύ εύκολο το Α2β
Δίνει τέσσερις περιπτώσεις προσθήκης κόμβου. Τα 11 και 35 μπορούν να έχουν μεχρι δύο νέους κόμβους.
Το 20 πάει αριστερός κόμβος στο 35
Το 15 πάει δεξιός κόμβος στο 11
Το 8 πάει αριστερός κόμβος στο 11
Το 40 πάει δεξιός κόμβος στο 35
Απόδειξη:
Έστω αναζητούμε το 20. Είναι μικρότερο του 19 θα πάμε στον αριστερό κόμβο αν υπάρχει. Υπάρχει και είναι το 11. Θα πάμε στον δεξιό κόμβο αν υπάρχει. Υπάρχει και είναι το 20. Το βρήκαμε.
Ομοίως και στις άλλες τρεις περιπτώσεις.
Κάθε φορά ψάχνουμε σε δεξιό κόμβο για μεγαλύτερο και αριστερό για μικρότερο από το τρέχον, εκτός αν είναι τρέχον κόμβος αυτός που αναζητούμε.
Βάσει της αναζήτησης στήνεται το δένδρο. Η ισορροπία των κόμβων δεν περιλαμβάνεται στο ερώτημα.

gpapargi

Παράθεση από: ολγα στις 08 Ιουν 2022, 05:36:53 ΜΜΠότε ορίστηκε  η "προσθήκη νέου κόμβου" στο βιβλίο; Το ότι αναφέρεται ένας τρόπος προσθήκης για μια πολύ συγκεκριμένη περίπτωση στις λύσεις (οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις έχουν σωρεία λαθών) δε σημαίνει τίποτα σχετικά με την κακή διατύπωση του ερωτήματος.
Να σχεδιάσετε το νέο δένδρο όπως θα διαμορφωθεί...
Όπως θέλω το διαμορφώνω.
Πώς λοιπόν επιτρέπεται να αφαιρεθούν μονάδες από κάποια σωστή "διαμόρφωση" (απ' όπου προκύπτει δ.δ.α.) σαν να ήταν λανθασμένη, τη στιγμή που
1. δεν ορίζεται η εισαγωγή κόμβου σε δ.δ.α. στο βιβλίο και
2. η εκφώνηση αναφέρει: "όπως θα διαμορφωθεί";

Φοβάμαι πως με αυτό το σκεπτικό μπορώ να αποφύγω οποιοδήποτε ερώτημα διαλέγοντας κάποιο ενδιάμεσο στοιχείο (πχ τη διάμεσο τιμή) και χτίζοντας εξαρχής ένα νέο δέντρο. Ή βάζοντας τα όλα στη σειρά σε ένα εκφυλισμένο δέντρο-λίστα όπως ανέφερε ο Ευριπίδης. Με τι κανόνες προσπαθούμε να λύσουμε  το πρόβλημα;
Άλλωστε πως θα κάναμε μια τέτοια υλοποίηση σε κώδικα; Θα φτιάχναμε κάθε φορά ένα δέντρο από την αρχή;
Οι λύσεις περιγράφουν τη διαδικασία. Εϊναι δύσκολο να μπουν σε πιο μεγάλη λεπτομέρεια γιατί δεν έχουμε δείκτες και δυναμικές δομές αλλά φαίνεται τι θέλει να πει το βιβλίο.

evry

Το φάουλ με το συγκεκριμένο θέμα είναι ότι ενώ υπάρχει αυτή η άσκηση σε ένα σημείο του βιβλίου που λίγοι μαθητές και καθηγητές θα δουν, το βιβλίο δεν έχει στις ασκήσεις του παρόμοια άσκηση. Δεν δίνει βάρος σε κάτι τέτοιο.
Αντίθετα τα βοηθήματα που κυκλοφορούν έχουν πολλές τέτοιες ασκήσεις, οπότε δημιουργείται ένα θέμα ισονομίας.
What I cannot create I do not understand -- Richard Feynman
http://evripides.mysch.gr